Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
Ik zou dat ook irritant vinden, elke dag een uur lang dat gebonk. Kan je er niet een kleed onder leggen of zo?
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst71 schreef:
18-03-2023 20:54
Wat ontzettend flauw inderdaad 😐
En nu hoorde ik de deur open gaan toen ik in de tuin een matje stond uit te kloppen, en moest hoesten... Ik hoestte één keer.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een rolluik naar boven of beneden is paar minuutjes, dat is wat anders dan een uur gebonk vind ik.

Nu zijn hier hangjongeren op de parkeerplaats :-o

Wanneer kan je daar wat van gaan zeggen?
In het weekend na ? uur of pas bij de tweede keer dat het gebeurt?
kerst71 wijzigde dit bericht op 18-03-2023 22:05
8.15% gewijzigd
SombraOnline schreef:
18-03-2023 21:57
En nu hoorde ik de deur open gaan toen ik in de tuin een matje stond uit te kloppen, en moest hoesten... Ik hoestte één keer.

O, daar zou ik echt heel flauw Johnnie Flodder van worden.

DaG BuUrMaN!
kerst71 schreef:
18-03-2023 22:04
Een rolluik naar boven of beneden is paar minuutjes, dat is wat anders dan een uur gebonk vind ik.

Nu zijn hier hangjongeren op de parkeerplaats :-o

Wanneer kan je daar wat van gaan zeggen?
In het weekend na ? uur of pas bij de tweede keer dat het gebeurt?
Tja ik word er s avonds wakker van, heb ik zelf persoonlijk liever een uur gebond van 5 tot 6 uur s avonds.
RikM schreef:
18-03-2023 21:48
Ik zou dat ook irritant vinden, elke dag een uur lang dat gebonk. Kan je er niet een kleed onder leggen of zo?
Ik denk niet dat een kleed verschil gaat maken. Hoorde wel vandaag ieder uur hun hond blaffen. Die hoorden we eerder ook wel, maar ik ben zelf weinig gevoelig voor geluiden. Hoor het wel. Maar nu denk ik vooral, zeikerds. En grappen man en ik ook bij ieder geluid goh zullen we ook even aanbellen bij de buren?
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 22:10
Ik denk niet dat een kleed verschil gaat maken. Hoorde wel vandaag ieder uur hun hond blaffen. Die hoorden we eerder ook wel, maar ik ben zelf weinig gevoelig voor geluiden. Hoor het wel. Maar nu denk ik vooral, zeikerds. En grappen man en ik ook bij ieder geluid goh zullen we ook even aanbellen bij de buren?
Maar snap je zelf nou echt niet het verschil tussen normale leefgeluiden en elke dag een uur lang gebonk?
Die hond kun je inderdaad wat van zeggen als het vaak voorkomt, maar verder geef ik je buren hierin wel gelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 21:39
Even een reality check hier.

Wij wonen al een aantal jaar in ons huidige huis. Huis is jaar of 15 oud en redelijk geisoleerd, 2 onder 1 kap.

Ik hoor wel eens geluiden van de buren (trap oplopen) en mn hoor ik het als ze s ochtends vroeg of s avonds laat hun rolluik bedienen. Irriteert me wel, maar ik ben van het type leven en laten leven.
Ook als ze een feestje in de tuin hebben hebben we daar wel last van, maar goed, dan denk ik maar weer, het is niet ieder weekend.

Nu stond recent de buurman aan de deur. Ze hadden last van het springen van mijn dochter (die springt op sokken, over een kleine hindernis in de woonkamer). Ze doet dit meestal max 1 uur per dag, meestal ergens tussen 17 en 20 uur.
Ik merk dat ik het gewoon gezeik vind. Ik snap best dat ze het horen, maar wij horen hen ook... en ik word ook niet blij van een rolluik die in het weekend om 8 uur omhoog gaat, of door de week pas om 24 uur naar beneden.

Maar wat vinden jullie?
e
?? Waarom doet ze dat niet in de tuin?

En verder, een rolluik open en dicht doen op momenten dat ik slaap zou ik ook irritant vinden en een blaffende hond ook. Dan kan je 2 dingen doen, of je zegt er iets van of niet en dan laat je het voor wat het is.
Je buurman vindt het gebonk van je dochter irritant (logisch, is ook irritant) en die komt wel z'n beklag doen bij jullie, en daar zul je wat mee moeten. Zeikerds of niet.
...
Sabbieehhhh schreef:
18-03-2023 22:17
Maar snap je zelf nou echt niet het verschil tussen normale leefgeluiden en elke dag een uur lang gebonk?
Die hond kun je inderdaad wat van zeggen als het vaak voorkomt, maar verder geef ik je buren hierin wel gelijk.
Tja ik wordt ook ongeveer om de nacht wakker van hun rolluik.
Kan je een leefgeluid noemen. Maar die rolluiken zijn niet standaard en hebben zij er in gezet.
Voor mij valt dat niet onder leef geluid.
Maar ik zou er nooit over gaan klagen.
Maar nu denk ik wel ok. Jullie willen niets van ons horen... Dan hoef ik dus ook niet alles van jullie te accepteren
Sabbieehhhh schreef:
18-03-2023 22:17
Maar snap je zelf nou echt niet het verschil tussen normale leefgeluiden en elke dag een uur lang gebonk?
Die hond kun je inderdaad wat van zeggen als het vaak voorkomt, maar verder geef ik je buren hierin wel gelijk.
Tja ik wordt ook ongeveer om de nacht wakker van hun rolluik.
Kan je een leefgeluid noemen. Maar die rolluiken zijn niet standaard en hebben zij er in gezet.
Voor mij valt dat niet onder leef geluid.
Maar ik zou er nooit over gaan klagen.
Maar nu denk ik wel ok. Jullie willen niets van ons horen... Dan hoef ik dus ook niet alles van jullie te accepteren
Sabbieehhhh schreef:
18-03-2023 22:17
Maar snap je zelf nou echt niet het verschil tussen normale leefgeluiden en elke dag een uur lang gebonk?
Die hond kun je inderdaad wat van zeggen als het vaak voorkomt, maar verder geef ik je buren hierin wel gelijk.
Tja ik wordt ook ongeveer om de nacht wakker van hun rolluik.
Kan je een leefgeluid noemen. Maar die rolluiken zijn niet standaard en hebben zij er in gezet.
Voor mij valt dat niet onder leef geluid.
Maar ik zou er nooit over gaan klagen.
Maar nu denk ik wel ok. Jullie willen niets van ons horen... Dan hoef ik dus ook niet alles van jullie te accepteren
Djessy schreef:
18-03-2023 22:25
?? Waarom doet ze dat niet in de tuin?

En verder, een rolluik open en dicht doen op momenten dat ik slaap zou ik ook irritant vinden en een blaffende hond ook. Dan kan je 2 dingen doen, of je zegt er iets van of niet en dan laat je het voor wat het is.
Je buurman vindt het gebonk van je dochter irritant (logisch, is ook irritant) en die komt wel z'n beklag doen bij jullie, en daar zul je wat mee moeten. Zeikerds of niet.
Ze doet het meestal in de tuin. Maar met de regen heeft ze het deze week een paar keer binnen gedaan.
Het is niet alsof ze al weken dagenlang uren springt he.
Nou ja ik vind ze gewoon zeikerds.
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 22:33
Ze doet het meestal in de tuin. Maar met de regen heeft ze het deze week een paar keer binnen gedaan.
Het is niet alsof ze al weken dagenlang uren springt he.
Nou ja ik vind ze gewoon zeikerds.
Je geeft zelf aan elke dag een uur.
Als ik naast je had gewoond had ik ook aan je deur gestaan. Maar jij mag het zeikerds vinden. Je vroeg om de meningen hier, die heb je nu.
Sabbieehhhh schreef:
18-03-2023 22:37
Je geeft zelf aan elke dag een uur.
Als ik naast je had gewoond had ik ook aan je deur gestaan. Maar jij mag het zeikerds vinden. Je vroeg om de meningen hier, die heb je nu.
Nou ja ik lees vaak mee in dit topic en denk wel vaker blijndat ik niet zo gevoelig ben 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 22:41
Nou ja ik lees vaak mee in dit topic en denk wel vaker blijndat ik niet zo gevoelig ben 😁
Sorry maar dit vind ik echt een rotopmerking voor de mensen die hier actief schrijven waarbij het woongenot volledig afgenomen word door buren. Ik lees ook mee en prijs mezelf gelukkig dat ik hele fijne buren heb. Maar om het nu op de schrijvers hier af te schuiven dat die te gevoelig zijn is wel volledig de plank misslaan.
Ik zou het irritant vinden maar ik zou wel proberen het te relativeren. Een kind moet ook een kind kunnen zijn, tenslotte.

Heb ook wel buren gehad met een sjoelbak, of buren die met een stuiterballetje speelden met hun hond, op een houten vloer in een appartementencomplex. Echt een rotherrie, maar om daar nou een probleem van te maken...

Vandaar mijn suggestie van een kleed of zo. Dan kun je ze op die manier misschien een stukje tegemoetkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 22:28
Tja ik wordt ook ongeveer om de nacht wakker van hun rolluik.
Kan je een leefgeluid noemen. Maar die rolluiken zijn niet standaard en hebben zij er in gezet.
Voor mij valt dat niet onder leef geluid.
Maar ik zou er nooit over gaan klagen.
Maar nu denk ik wel ok. Jullie willen niets van ons horen... Dan hoef ik dus ook niet alles van jullie te accepteren
Of je denkt ‘Oeps, dat had ik me niet gerealiseerd, dat dat gespring overlast heeft voor de buren. Voortaan maar weer buiten.’
Alle reacties Link kopieren Quote
X
Alle reacties Link kopieren Quote
Gespring van een kind is een rotgeluid. Het kan hard en ver doorklinken. Dus denk eens na. Dan springt dat kind maar niet over dat ding als het buiten regent.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterrenstof74 schreef:
16-03-2023 11:54
Misschien heeft school een studiedag :hug:
Of er is weer een leraar ziek? Dat kind onder mij zit/rent/springt ook op onregelmatige dagen thuis wegens zieke leraren/uitval BSO of een vd vele studiedagen vd school. Heel frusterend is dat (ook voor de moeder die dan niet kan werken)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hiernaast is het ook bal. Het komt bijna nooit voor, dus daarom trek ik het wel. Maar een gejoel, geschreeuw en soms lijkt het wel alsof ze bokje springen in de kamer. Wat een lawaai. Ik zou oprecht wel eens door de muur willen kijken wat ze doen. Ik ben ook geen heilige (geweest vooral) met visite, maar het lijkt alsof er een stel hersenloze amoebe zijn vrijgelaten en die nu stuurloos brullen en tegen de muren aan botsen. En dat zijn dan mensen van midden 30.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me niet storen aan gebonk van een kindje overdag, ik ben er niet of heb het rond die tijd nog druk. Zou ik op de bank zitten 's avonds of in bed liggen dan zou ik er meer last van hebben.
Ik stoor me totaal niet snel aan geluiden van een ander. Continu harde muziek of geschreeuw is wat anders natuurlijk maar dat heb ik niet echt meegemaakt.
Soms van de puberbuurkinderen als de ouders weg zijn maar dat vind ik niet erg.
Ik zou ook geen last hebben van iemands hakken op de vloer of iemand die hard met kastjes ramt, alleen als het al bijna nacht is ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die rolluiken hebben een functie, dat gespring misschien ook maar dat gespring kan ook heel goed op een goedkope matras, wat waarschijnlijk ook nog beter is voor het kind omdat dat matras de schok van de gewrichten ook opvangt.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebes schreef:
18-03-2023 22:31
Tja ik wordt ook ongeveer om de nacht wakker van hun rolluik.
Kan je een leefgeluid noemen. Maar die rolluiken zijn niet standaard en hebben zij er in gezet.
Voor mij valt dat niet onder leef geluid.
Maar ik zou er nooit over gaan klagen.
Maar nu denk ik wel ok. Jullie willen niets van ons horen... Dan hoef ik dus ook niet alles van jullie te accepteren
Jij maakt er een wedstrijdje van. Wie het meeste recht heeft op klagen. Dat is best wel kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mutsje78 schreef:
19-03-2023 00:07
Gespring van een kind is een rotgeluid. Het kan hard en ver doorklinken. Dus denk eens na. Dan springt dat kind maar niet over dat ding als het buiten regent.
Dit. Kind doet aan hobby horsing hier. Dat doet ze alleen buiten, daar bouwt ze hindernissen. Binnen doet ze het soms, maar dan niet met sprongen. Dat mag ze van mij niet, want dat dreunt ontzettend op de plavuizen. Afgelopen week is ze 2 hele middagen weg geweest met haar hobby horse. Lekker buitenrit gemaakt in de polder en het bos :) en als het regent, doet ze wat anders. Het is nou niet alsof het de afgelopen weken continu heeft geregend, dus tussendoor gaat ze lekker in de tuin springen dan. Ik vind het gebonk in de tuin soms al irritant, laat staan als je dat een uur lang hoort in huis! Zou ik ook niet zo blij van worden nee, als dat regelmatig gebeurt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven