Burenoverlast ervaringen, deel 3

08-03-2023 21:03 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder. Helaas is deel 2 ook alweer vol geschreven.
Schrijf hier lekker van je af als je (over)last hebt van de buren of als je gewoon even lekker wil klagen. Lucht hier je hart en vind een luisterend oor :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe vaak hebben ze studiedag? Kind is bijna elke maand wel een paar dagen thuis. Is ook vaak ziek. Niet zo gek als hij bijna nooit buitenkomt.

Gelukkig was het maar tot half 11, toen waren ze weg. Toch nog een lekker rustige dag gehad.
Daantje1970 schreef:
17-03-2023 09:39
Hoe vaak hebben ze studiedag? Kind is bijna elke maand wel een paar dagen thuis. Is ook vaak ziek. Niet zo gek als hij bijna nooit buitenkomt.

Gelukkig was het maar tot half 11, toen waren ze weg. Toch nog een lekker rustige dag gehad.
Als ik kijk naar de basisschool van mijn kinderen: ze hadden meestal rond feestdagen een studiedag. Dus de dinsdag na Pasen en Pinksteren. Maar ook gewoon random een dag in de week.
In totaal een stuk of 8 per jaar denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daantje1970 schreef:
17-03-2023 09:39
Hoe vaak hebben ze studiedag? Kind is bijna elke maand wel een paar dagen thuis. Is ook vaak ziek. Niet zo gek als hij bijna nooit buitenkomt.

Gelukkig was het maar tot half 11, toen waren ze weg. Toch nog een lekker rustige dag gehad.
Elke maand minstens 1 hier en dan heb je nog de vakanties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo dat is vaak zeg! Ik dacht dat onze school er 2 a 3 per jaar had, maar ik heb het net dus speciaal nagekeken, omdat me dat wel een groot verschil leek. Het zijn er dus 3 én een studiemiddag, en daarvan zijn er 2 op een random dag, de andere 2 zijn 6 december en een extra lang pinksterweekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
CHL schreef:
17-03-2023 20:12
Zo dat is vaak zeg! Ik dacht dat onze school er 2 a 3 per jaar had, maar ik heb het net dus speciaal nagekeken, omdat me dat wel een groot verschil leek. Het zijn er dus 3 én een studiemiddag, en daarvan zijn er 2 op een random dag, de andere 2 zijn 6 december en een extra lang pinksterweekend.
Echt veel te vaak. Ze plakken het vaak wel aan een vakantie vast.

Het zijn 8 studiedagen, 2 extra vrije dagen (dag voor de kerst- en zomervakantie) en een extra vakantie namelijk de Pinkstervakantie (dan zijn ze de hele week vrij).
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
17-03-2023 21:04
Echt veel te vaak. Ze plakken het vaak wel aan een vakantie vast.

Het zijn 8 studiedagen, 2 extra vrije dagen (dag voor de kerst- en zomervakantie) en een extra vakantie namelijk de Pinkstervakantie (dan zijn ze de hele week vrij).
Hoe lang zijn de schooldagen dan wel niet? Want ze moeten toch gewoon aan x uren school komen? Of is die week met Pinksteren gekort op bijvoorbeeld de meivakantie? Hier hebben ze wel eens 1 week mei gehad en 1 week in juni namelijk.
Hier hebben ze 6 studiedagen per jaar. En goede vrijdag en de dag na Hemelvaart vrij. Daarnaast nog 1 dag ivm lokale feestdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
17-03-2023 21:18
Hoe lang zijn de schooldagen dan wel niet? Want ze moeten toch gewoon aan x uren school komen? Of is die week met Pinksteren gekort op bijvoorbeeld de meivakantie? Hier hebben ze wel eens 1 week mei gehad en 1 week in juni namelijk.
Hier hebben ze 6 studiedagen per jaar. En goede vrijdag en de dag na Hemelvaart vrij. Daarnaast nog 1 dag ivm lokale feestdag.
Nope meivakantie is gewoon 2 weken. Schooldagen zijn van 8.30 tot 14.15 alle 5 de dagen ivm continuerooster, niet extreem lang, normaal volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
18-03-2023 00:03
Nope meivakantie is gewoon 2 weken. Schooldagen zijn van 8.30 tot 14.15 alle 5 de dagen ivm continuerooster, niet extreem lang, normaal volgens mij.
Bijzonder dat ze een hele week extra vakantie hebben dan. Hier ook continurooster tot 2 uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze gelijk vanaf groep 1 in dat continurooster meegaan, verzamelen ze daar extra uren zodat ze gemiddeld nog goed uitkomen over de 8 jaar ondanks de extra vrij. (Ik weet niet precies hoe regels zijn, maar zo werd het mij uitgelegd).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht even in een verkeerd topic te zitten. Maar ik zit toch goed..

Burenoverlast. Sinds ik mijn op maat gemaakte slaap oordopjes heb, nooit meer last van m'n buren. En als ik wel herrie hoor of veel bezoek (boven of onder, ik woon in een appartement), dan boeit het mij niet meer. Ik weet dat ik rustig zal slapen.

Mijn woonplezier is er met sprongen op vooruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
18-03-2023 06:35
Als ze gelijk vanaf groep 1 in dat continurooster meegaan, verzamelen ze daar extra uren zodat ze gemiddeld nog goed uitkomen over de 8 jaar ondanks de extra vrij. (Ik weet niet precies hoe regels zijn, maar zo werd het mij uitgelegd).
Ah, onze school heeft nog geen continurooster en de groepen 1 hebben op vrijdag vrij, dus misschien dat ze daarom zo weinig studiedagen hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen jullie de studiedagdiscussie ergens anders voortzetten alsjeblieft en weer ontopic gaan?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiya schreef:
18-03-2023 06:45
Ik dacht even in een verkeerd topic te zitten. Maar ik zit toch goed..

Burenoverlast. Sinds ik mijn op maat gemaakte slaap oordopjes heb, nooit meer last van m'n buren. En als ik wel herrie hoor of veel bezoek (boven of onder, ik woon in een appartement), dan boeit het mij niet meer. Ik weet dat ik rustig zal slapen.

Mijn woonplezier is er met sprongen op vooruit gegaan.
Ik kan niet slapen met oordoppen in. Dan hoor ik mijn bloed suizen in mijn oren en hoor ik dus alsnog “herrie”. Heel irritant, want het was dus herrie van de buren of herrie van mezelf dan. Gelukkig in ons huidige huis nooit herrie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
18-03-2023 07:29
Ik kan niet slapen met oordoppen in. Dan hoor ik mijn bloed suizen in mijn oren en hoor ik dus alsnog “herrie”. Heel irritant, want het was dus herrie van de buren of herrie van mezelf dan. Gelukkig in ons huidige huis nooit herrie.
Herkenbaar hoor, dat heb ik met een bepaald soort oordopjes.
Of dat ik mijzelf hoorde ademen, vreselijk.
Heb er bij deze geen last van gelukkig, ik hoor niks.

Fijner is wel zonder, maar goed. Ik ben super blij dat ik m'n rust nu terug heb en heerlijke nachten slaap.

Mijn bovenburen zijn 3 jonge studenten met se bijbehorende nachtelijke herrie. Dronken thuis komen, gelach en geschreeuw.
Goed gesprek heeft ook geholpen met ze, maar deze oordopjes een welkome aanvulling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig in ons huidige huis nooit herrie.

Wat heerlijk, dat gun ik iedereen, mijzelf ook.

Hier is gekmakende muziek die door het huis galmt ..urenlang Hollands en Duits populair, nog afgezien van gestamp, gevoetbal, geschreeuw, geblaf enz.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
18-03-2023 07:41
Gelukkig in ons huidige huis nooit herrie.

Wat heerlijk, dat gun ik iedereen, mijzelf ook.

Hier is gekmakende muziek die door het huis galmt ..urenlang Hollands en Duits populair, nog afgezien van gestamp, gevoetbal, geschreeuw, geblaf enz.
Ik gun het ook iedereen. Ik heb er wel mijn o zo fijne vorige huis voor moeten laten gaan. Kan daar nog verdrietig om zijn. Dat huis voelde zo warm, zo fijn, zo zonnig en echt als thuis. Dat gevoel heb ik in ons huidige huis helaas nog steeds niet. Dit huis is prima hoor en ik voel me er goed, maar ons vorige huis voelde nog beter. Toen we het gingen bezichtigen wist ik het meteen toen ik de drempel over stapte. We zijn ook maar 1 keer gaan kijken en hebben het meteen gekocht. Ik ben nog steeds boos op de buren dat ze dat van me hebben af genomen. Maar blijven was echt geen optie helaas. En ons huidige huis is eigenlijk in alles beter. Meer ruimte, hoekhuis, een garage, grotere tuin, boven beter qua indeling. Maar toch…

Ik hoop dat je ook ooit rust gaat vinden :hug: Dat de buren weg gaan of dat je zelf een fijnere plek vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel Irregular_Choice, ik ben er echt verdrietig van. Hier in de buurt is niks betaalbaars te krijgen en in deze buurt voel ik mij thuis, om nou weer helemaal opnieuw te beginnen en de verhuizing, kosten kopen/verkopen :( alleen om asociale tokkies.

Het maakt mij ook boos dat er klauwen met geld heen gaat, overal weten ze geld vandaan te peuteren en maar kopen en kopen, schulden vrijgescholden, wasmachines van de gemeenten enz.
Kinderen die 'in het groen' zitten en daarna weer gewoon een nieuwe huurwoning krijgen toegewezen, het is een gekke wereld :|
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jodelodiehoho schreef:
18-03-2023 06:35
Als ze gelijk vanaf groep 1 in dat continurooster meegaan, verzamelen ze daar extra uren zodat ze gemiddeld nog goed uitkomen over de 8 jaar ondanks de extra vrij. (Ik weet niet precies hoe regels zijn, maar zo werd het mij uitgelegd).
Dat zou kunnen inderdaad, het rooster is hetzelfde voor alle groepen.
Muselet schreef:
18-03-2023 08:01
Dank je wel Irregular_Choice, ik ben er echt verdrietig van. Hier in de buurt is niks betaalbaars te krijgen en in deze buurt voel ik mij thuis, om nou weer helemaal opnieuw te beginnen en de verhuizing, kosten kopen/verkopen :( alleen om asociale tokkies.

Voor mij is die keuze zo gemaakt hoor. Wat heb je aan een fijne woning in een fijne buurt als je nul woongenot hebt vanwege je buren? Dan kun je toch net zo goed je heil ergens anders zoeken? Het is maar een huis.

Wij hebben ook een fijne woning moeten achterlaten en dat is niet leuk, maar alles beter dan die dagelijkse ellende. Ik ben liever gelukkig in een minder fijn huis dan ongelukkig in een fijn huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier lukt het de buren niet om de buurvrouw te kleineren, ze gaan nu over op andere buren... Stiekem foto's maken vanuit hun huis van de tuin van de buren, en ze melden bij de woningbouwvereniging. Bah.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Qiya schreef:
18-03-2023 06:45
Ik dacht even in een verkeerd topic te zitten. Maar ik zit toch goed..

Burenoverlast. Sinds ik mijn op maat gemaakte slaap oordopjes heb, nooit meer last van m'n buren. En als ik wel herrie hoor of veel bezoek (boven of onder, ik woon in een appartement), dan boeit het mij niet meer. Ik weet dat ik rustig zal slapen.

Mijn woonplezier is er met sprongen op vooruit gegaan.
Dacht ik ook al :wtf:

En vrienden van ons moesten hun mooie net verbouwde woning weer verkopen door terroristen van buren. Nu wonen ze kleiner maar wel rustiger
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
18-03-2023 15:52
Voor mij is die keuze zo gemaakt hoor. Wat heb je aan een fijne woning in een fijne buurt als je nul woongenot hebt vanwege je buren? Dan kun je toch net zo goed je heil ergens anders zoeken? Het is maar een huis.

Wij hebben ook een fijne woning moeten achterlaten en dat is niet leuk, maar alles beter dan die dagelijkse ellende. Ik ben liever gelukkig in een minder fijn huis dan ongelukkig in een fijn huis.
Voor mij was die ook op een gegeven moment wel gemaakt, maar zat ook tussen een woning crisis ellende als alleenstaande om even tussen te komen .. gelukt hoor. En vanaf dag 1 geniet ik van de rust in deze omgeving. Geen seconde spijt van. Concessie op het ene geeft het woonplezier op het ander. Wel jammer om weg te gaan omdat de woning wel naar wens was maar de buurt zo is getokkied dat ik knettergek werd.

Nogmaals blij weg te zijn. Maar toch..

Kennis van mij is ook weggejaagd en heeft ook concessies moeten doen maar ervaart voor het eerst ook weer sinds jaren rust in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn laatste bericht was aardig positief. Sinds gisteren is het weer aardig en ja hoor, de tokkiefamilie zat meteen weer met muziek in de tuin. En...na drie honden die niet opgevoed waren en blaften is er nu een vierde aangeschaft.

De eerste twee waren enorme bakbeesten en vooral 's nachts droeg dat geluid door het hele blok heen. De laatste was zo'n klein keffertje. Die hoorde je "alleen" in de tuin. Als in: de hele dag door als het geen slecht weer was.

Bij elke hond hebben ze klagende buren aan de deur gehad en nu dus ijskoud wéér een hond. Je hoort ook meteen het probleem: deze mensen kunnen honden helemaal niet opvoeden. Ze schreeuwen er gewoon tegen of staan ertegen te lallen op infantiele toon.

Echt, ik snap niet hoe mensen van dit niveau zichzelf in leven houden. Het schijt nog net niet in de keuken. De hond waarschijnlijk wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
18-03-2023 16:17
Hier lukt het de buren niet om de buurvrouw te kleineren, ze gaan nu over op andere buren... Stiekem foto's maken vanuit hun huis van de tuin van de buren, en ze melden bij de woningbouwvereniging. Bah.
Wat ontzettend flauw inderdaad 😐
Even een reality check hier.

Wij wonen al een aantal jaar in ons huidige huis. Huis is jaar of 15 oud en redelijk geisoleerd, 2 onder 1 kap.

Ik hoor wel eens geluiden van de buren (trap oplopen) en mn hoor ik het als ze s ochtends vroeg of s avonds laat hun rolluik bedienen. Irriteert me wel, maar ik ben van het type leven en laten leven.
Ook als ze een feestje in de tuin hebben hebben we daar wel last van, maar goed, dan denk ik maar weer, het is niet ieder weekend.

Nu stond recent de buurman aan de deur. Ze hadden last van het springen van mijn dochter (die springt op sokken, over een kleine hindernis in de woonkamer). Ze doet dit meestal max 1 uur per dag, meestal ergens tussen 17 en 20 uur.
Ik merk dat ik het gewoon gezeik vind. Ik snap best dat ze het horen, maar wij horen hen ook... en ik word ook niet blij van een rolluik die in het weekend om 8 uur omhoog gaat, of door de week pas om 24 uur naar beneden.

Maar wat vinden jullie?
e

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven