Buurman spuugt van het balkon
zaterdag 7 juli 2012 om 21:07
Goede avond!
Ik heb een 'probleem' waarbij ik me afvraag wat ik moet/kan doen.
Sinds enige tijd woon ik in een flat. Ik heb weinig tot geen contact met de buurman. De buurman rookt meerdere malen per dag een sigaret/joint op zijn balkon. Hij heeft de vervelende en vieze gewoonte om na die sigaretten een paar keer flink luidruchtig te rochelen en zijn fluim over het balkon te spugen. Het geluid hiervan maakt me misselijk, en ik vind het vies. Maar nu, (hoe) spreek je hier iemand op aan?
Tips zijn meer dan welkom!
Ik heb een 'probleem' waarbij ik me afvraag wat ik moet/kan doen.
Sinds enige tijd woon ik in een flat. Ik heb weinig tot geen contact met de buurman. De buurman rookt meerdere malen per dag een sigaret/joint op zijn balkon. Hij heeft de vervelende en vieze gewoonte om na die sigaretten een paar keer flink luidruchtig te rochelen en zijn fluim over het balkon te spugen. Het geluid hiervan maakt me misselijk, en ik vind het vies. Maar nu, (hoe) spreek je hier iemand op aan?
Tips zijn meer dan welkom!
zaterdag 7 juli 2012 om 21:13
zaterdag 7 juli 2012 om 21:14
zaterdag 7 juli 2012 om 21:16
zaterdag 7 juli 2012 om 21:36
Ik had gelukkig het mailadres van mijn bovenburen toen ik ze moest verzoeken (heel vriendelijk) om hun sigarettenpeuken niet over het balkon te gooien. Maar daar beschik je vast niet over? Anders is dat een makkelijke manier om een verzoek heel vriendelijk te formuleren en om rekeninghouden te verzoeken. Anders een keertje aanspreken of uitnodigen op de borrel.
En anders; tja, je kunt een ander niet veranderen. Alleen je eigen reactie.
En anders; tja, je kunt een ander niet veranderen. Alleen je eigen reactie.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:26
zaterdag 7 juli 2012 om 22:48
Ik had ook es zo'n rochelende buurman, en ik heb hem op zijn gerochel aangesproken. Zijn rochel stak namelijk altijd precies de kop op als hij langs mijn keukenraam liep, en dat vond ik niet zo'n lekkere wakkerworder . Hij was niet blij en meende mij de spreekwoordelijke nekslag toe te dienen door over mijn verregaande lelijkheid te beginnen, waarop ik hem zeer vriendelijk heb toegelachen. Sindsdien geen gerochel meer gehoord, sterker nog we zijn zelfs nog on speaking terms gekomen.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:52
quote:groentsoep2 schreef op 07 juli 2012 @ 22:48:
Ik had ook es zo'n rochelende buurman, en ik heb hem op zijn gerochel aangesproken. Zijn rochel stak namelijk altijd precies de kop op als hij langs mijn keukenraam liep, en dat vond ik niet zo'n lekkere wakkerworder . Hij was niet blij en meende mij de spreekwoordelijke nekslag toe te dienen d mijn verregaandoor overe lelijkheid te beginnen, waarop ik hem zeer vriendelijk heb toegelachen. Sindsdien geen gerochel meer gehoord, sterker nog we zijn zelfs nog on speaking terms gekomen. vat hem niet
Ik had ook es zo'n rochelende buurman, en ik heb hem op zijn gerochel aangesproken. Zijn rochel stak namelijk altijd precies de kop op als hij langs mijn keukenraam liep, en dat vond ik niet zo'n lekkere wakkerworder . Hij was niet blij en meende mij de spreekwoordelijke nekslag toe te dienen d mijn verregaandoor overe lelijkheid te beginnen, waarop ik hem zeer vriendelijk heb toegelachen. Sindsdien geen gerochel meer gehoord, sterker nog we zijn zelfs nog on speaking terms gekomen. vat hem niet
zondag 8 juli 2012 om 09:52
Mijn buurman tuft in het portiek, ook zo goor... Ik kwam hem een keer tegen, terwijl ik met de schoonmaker van het portiek stond te praten. Buurman mengde zich ook in het gesprekje. Terloops laten vallen dat er iemand hier in het portiek tuft en hoe smerig dat is. Buurman deed of zijn neus bloedde. Nooit meer een fluim gezien.
Met andere woorden, laat het onderwerp eens toevallig ter sprake komen als de gelegenheid daar is.
Met andere woorden, laat het onderwerp eens toevallig ter sprake komen als de gelegenheid daar is.