Buurtroddels

18-06-2010 16:44 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Roddelen of kwaadspreken:

Stel je woont in zo'n roddelbuurt, waar mensen steeds kwaadspreken over elkaar, doe jij mee of houd jij je er juist zover mogelijk buiten gewoon omdat je hier geen zin in hebt, te energieverslindend vind, of vind je dit gewoon ronduit tijdverspilling wat nergens toe leid, of je hebt dit helemaal niet nodig om erbij te horen op deze manier?

Als je wel meeroddelt, geloof jij dan meteen elke roddel die wordt rondgestrooid?

Mensen vertellen elkaar soms de grootste onwaarheden die er bestaan , bewust of onbewust om iemand de grond in te boren. Of uit jaloezie, of omdat ze zelf slecht in hun vel zitten. Vaak is het dan ook nog zo dat degene die tegen jou roddeld/kwaadspreekt over een ander, dit ook over jou zal doen achter je rug om.

Hoe kijk jij ertegen aan, hoe ga jij ermee om? Op jezelf blijven, of die mensen zo veel mogelijk op afstand houden?

Ik zou afstand houden.
Ik hou niet van roddelen.
quote:mylenevalerie schreef op 18 juni 2010 @ 18:00:

[...]

Nou ja, kan wel, maar vroeger kwamen mijn katten alleen op mijn terras, bg. Maar eentje is blijkbaar wel eens gaan buurten. En toen heeft iemand zijn koppie ingeslagen en in het water gegooid. (hij heeft het niet overleefd)

Ja toen heb ik besloten dat, ondanks dat het heel naar is voor mijn katten, ze vonden een half uur per dag buiten heerlijk, maar mijn buren gunnen het ze niet. En 1 buuf heb ik betrapt op een plens water op mijn kat. Was ik het ook niet mee eens op de manier waarop. Wat heb ik gelachen toen ze met een doos muizenverdelger voor mijn deur stond of ik ook zoveel muizen had. Neu, geen last van. Hoop dat ze nog spijt heeft hoe ze mijn kat heeft behandelt.

Dat moet je kunnen zeg, een dier de kop in slaan en in het water smijten, getverderrie! Dat moet tuig van de eerste richel zijn geweest!

Weet je zeker dat dat een van je buren zijn geweest?

WAt betreft een plens water op de kop van je kat, was die kat toen in de tuin van die buurvrouw?

Want als mensen geen kat in hun tuin willen, dan hebben ze daar toch ook recht op?
Djeez... het koppie van een kat inslaan... Wat gaat zo'n buurman dan doen als je een keer een feestje geeft? Ben je toch echt helemaal gek!
.oeps ging iets mis.
Mijn buurvrouw is vet irritant.

Afgelopen jaarwisseling (09-10) hebben we bij ons gevierd, met om 12 uur vuurwerk en champagne, en daarna zijn we allemaal lekker gaan borrelen. Allemaal een super geslaagd oud&nieuw. Enfin, begint dat wijf (jaar of 190) opeens op 1 maart (!) te vragen waarom wij haar zo 'plagen'. Ik reageer heel onnozel, want ik weet bij god niet waar die graftak het over heeft. Nou, volgens haar zouden wij om 1 uur snachts ons vuurwerk hebben afgestoken in haar tuin en het hebben laten liggen. Allereerst zaten wij om half 1 binnen om flink aan de zuip te gaan, en daarnaast mag je tot 2 uur vuurwerk afsteken, ben ik niet in haar tuin geweest en hebben we netjes alle vuurwerk opgeruimd.

Daarnaast jaagt ze mijn katten weg uit haar 'tuin' (20 stoeptegels). Wordt echt ziek van dat zeikwijf.
Pueblo pequenio, infierno grande.

Da's een Spaans spreekwoord wat zoiets betekent als:

'Klein dorp, grote Hel'.

Dat gaat net zo goed ook op voor het leven in steden.
We wonen in een volksbuurt waar de meeste mensen met 'mooi weer' de hele dag voor het huis zitten op tuinstoelen..

Nu met het WK zitten ze in tenten, met BBQ én tv.

Wij doen daar niet aan mee.

We groeten de meeste mensen gewoon maar ik heb er totaal geen behoefte aan om contact met 'ze' te hebben.

M'n man praat af en toe met een jongen die hier al 10 jaar woont, hij is wel vriendelijk maar ook wel aardig vertokkiet.

Er wordt ongetwijfeld veel geluld hier in de buurt maar ik merk er, gelukkig, niks van.

Heb betere dingen te doen dan op mn badslippers en in joggingbroek 'gezellig' bij de buurvrouwen staan roddelen.
.
quote:iones schreef op 18 juni 2010 @ 19:33:

[...]

Dat moet je kunnen zeg, een dier de kop in slaan en in het water smijten, getverderrie! Dat moet tuig van de eerste richel zijn geweest!

Weet je zeker dat dat een van je buren zijn geweest?

WAt betreft een plens water op de kop van je kat, was die kat toen in de tuin van die buurvrouw?

Want als mensen geen kat in hun tuin willen, dan hebben ze daar toch ook recht op?

Ik ben ooit een keer de buren op de BG afgeweest of ze last hadden van mijn katten maar volgens zeggen niet. Maar mijn kat is hier bij ons zo gevonden met zijn koppie. Ik kan het niet bewijzen, ik was jarig die dag en uiteraard ik zoeken toen ik wilde slapen (ze waren normaal maar een half uurtje buiten maar hij hield niet van drukte) waren ze allemaal binnen maar dacht dat hij dus op mijn terras zou liggen. Dus de hele buurt afgelopen. Kon hem niet vinden. De hele nacht op de bank gelegen voor het geval hij zou komen. En meteen in de ochtend de dierenambulance gebeld en toen was hij uit het water gevist. Ze hebben uren aan zijn koppie moeten werken voor ik mocht komen om te identificeren en nog stortte ik in toen ik hem zag. Krijg het beeld niet meer van mijn netvlies.

Als buren zeggen geen last te hebben van mijn katten vind ik het raar dat ze water over hun heen gooien. We hebben geen tuin dus mijn katten hebben nooit geplast of gepoept op hun terras.

Maar goed, ze komen nu niet meer buien (die ik nu nog heb, erg nare beslissing maar ik wil niet nog een kat verliezen).

En wat heb ik moeten lachen toen mijn buuf aan de deur kwam dat ze een muizenplaag had. Nou ik had nergens last van hahahahah. Of ik ook gif wilde strooien hahahahah, ja wat denk je zelf? No way.

Ik heb al het contact met hun gewoon gereduceerd tot hallo zeggen op straat, en ik vind het heerlijk rustig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Na jaren in de stad nu op het platteland.

Ja dat geroddel erger me er kapot aan, maar distancieer me ervan.

Heb altijd het gevoel dat die roddelaars niks meemaken in hun eigen leven en dan maar interessant lopen doen over anderen.

Heb het druk zat dus roddel niet. Wel leuk om eens nieuws te horen, maar roddelen blegh.

Hou me wat op de achtergrond, heb een degelijk leventje dus val ook niet op.
quote:mylenevalerie schreef op 18 juni 2010 @ 17:47:

[...]

Gelukkig niet te veel dat ik wil verhuizen hoor. Ik woon hier prima, vind het alleen balen dat mijn katten dus niet meer door mijn buren naar buiten kunnen, dat vergeef ik ze nooit meer.

dat heb ik dus ook mv... althans ze kunnen wel naar buiten,

maar in de tuin moeten ze aan een lijntje (en dat ga ik dus echt niet tig x per dag doen)

al heb ik een beetje het idee dat de straat denkt dat iedere kat die hier loopt van mij is, maar goed.

wonen tussen kattenhaters is idd. niet erg fijn....

heb wel het idee dat de katjes het niet zo erg vinden dat ze wat minder naar buiten mogen.

heb trouwens ook een balkon, maar daar springen ze overheen en dan kunnen ze dus naar de andere balkons. bij lekker weer hebben mensen wel es deuren open...

maw op het balkon mogen ze ook alleen maar als ik weet dat andere deuren niet opstaan. had gisteravond het geniale idee bed8 dat ze snachts natuurlijk wel op het balkon kunnen (heb een luikje daar)

maar goed dit wordt meer een kattentopic, dat lijkt me niet de bedoeling.

ik woon hier pas een paar jaar en heb bovendien een hekel aan roddelen. er wonen wel een paar Desperate Housewives

en die ouwehoeren best wel (ook over mij, aangezien ik vast het kattenvrouwtje ben hier maar goed ik denk niet dat ik me dat erg aan moet gaan trekken.....)
quote:zeepsop schreef op 20 juni 2010 @ 17:34:

Heb altijd het gevoel dat die roddelaars niks meemaken in hun eigen leven en dan maar interessant lopen doen over anderen.

Heb het druk zat dus roddel niet. Wel leuk om eens nieuws te horen, maar roddelen blegh.

Hou me wat op de achtergrond, heb een degelijk leventje dus val ook niet op.

oww ik weet wel zeker dat die roddelaars geen reet te doen hebben (excusez les mots...)

een tijdje terug had ik dus weer een klacht over mijn kat (waarvan ik achteraf toch denk dat het een andere kat was maar dat bed8 ik me later pas. maar goed ik werd daar erg onzeker van, ook omdat ik heel erg bang was dat ze er achteraf over aan het ouwehoeren waren. zegt mijn moeder; natuurlijk ouwehoeren ze, ze hebben geen bal te doen... (huisvrouwtypes)

dat had ik op dat moment zelf niet bed8 en het deed me

zeer goed...

ook bed8 ik me dat ik wel onzeker kan zijn en bang dat ze nog weeeeeeeken over me ouwehoeren, maar 1: zo interessant ben ik nou ook weer niet

en 2: mensen zijn toch vooral met zichzelf bezig, en het waarschijnlijk binnen 3 minuten vergeten...
quote:Loontjee schreef op 19 juni 2010 @ 07:37:

Mijn buurvrouw is vet irritant.

Afgelopen jaarwisseling (09-10) hebben we bij ons gevierd, met om 12 uur vuurwerk en champagne, en daarna zijn we allemaal lekker gaan borrelen. Allemaal een super geslaagd oud&nieuw. Enfin, begint dat wijf (jaar of 190) opeens op 1 maart (!) te vragen waarom wij haar zo 'plagen'. Ik reageer heel onnozel, want ik weet bij god niet waar die graftak het over heeft. Nou, volgens haar zouden wij om 1 uur snachts ons vuurwerk hebben afgestoken in haar tuin en het hebben laten liggen. Allereerst zaten wij om half 1 binnen om flink aan de zuip te gaan, en daarnaast mag je tot 2 uur vuurwerk afsteken, ben ik niet in haar tuin geweest en hebben we netjes alle vuurwerk opgeruimd.

Daarnaast jaagt ze mijn katten weg uit haar 'tuin' (20 stoeptegels). Wordt echt ziek van dat zeikwijf.Blij dat ik niet naast jou woon....
De meeste roddelburen die ik heb meegemaakt waren toch echt de bejaarden.

Van de ene kant was het fijn dat ze een oogje in het zeil hielden maar dat geroddel, daar werd je af en toe doodziek van.

Met mijn ex woonde ik naast een bejaard echtpaar. Op zich niets mis mee maar die beste man had net een nieuwe heup en zat de hele dag in zijn rolstoel rond het huis te crossen en was dus ook duidelijk op zoek naar aanspraak. Voor een keertje oke maar niet elke dag. Bovendien had hij vanalles te roddelen. Toen we op dag 1 gingen klussen wist hij al wie ik was, had hij al alle roddels over de vorige bewoner neergegooid en wist hij te vertellen dat er voor ons een allochtone familie was wezen kijken en dat hij blij was dat wij er nu woonden. Zucht.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu woon ik in een appartement met ook redelijk wat bejaarden en ook hier is het 1 en al geroddel. Ik doe er niet aan mee. We hebben weleens een akkefietje gehad met 1 van de buren want zij waren het ergens niet mee eens. In het begin was ik dan best kwaad omdat ze zich echt aanstelden naar mijn idee. Heb toen ook een keer een boze brief geschreven (maar niet verstuurd haha) en ach, naderhand even over praten en toen was het ook goed.
kate; heb erg veel lol om jouw beschrijving van jouw buurman die hele dagen aan het rondcrossen is... hahahaha
Wij jagen katten ook uit de tuin hoor. We hebben allemaal jonge vogeltjes. Bovendien laten we met mooi weer de konijnen in de tuin. Daar hoef ik geen kat bij. Nog even los van alle kattenzeik die ik ruik als ik in de tuin werk en de drollen die ik tegenkom bij t harken.

Als ik een kat wilde, had ik er zelf wel eentje gehad.

Ik heb aan diverse kattengekken gevraagd wat de beste methode zou zijn. Daar we geen mogelijkheid hebben om een dichte kooi om de tuin te bouwen (heeft ook weleens iemand geopperd), kiezen we toch voor de plantenspuit. Eerst even rammelen met de deurklink. Meestal rennen ze dan al weg. En dan indien nodig toch eventjes met de plantenspuit richting de kat spuiten. Zelden tot nooit raken we de kat (ook niet de bedoeling), maar doorgaans weet ie dan wel dat het menens is, en gaat ie weg.

Tot er ineeens een buurman op het balkon een eindje verderop staat de flippen dat hij ons toch ook niet in de ogen spuit. Huh? wie spuit wie in de ogen? Waar gaat het over? Ik had t hele gebeuren niet meegekregen en hoorde ineens alleen de buurman flippen.

Maar goed... nee, we houden van katten, maar we hoeven ze niet in de tuin. En volgens velen is een drupje water de vriendelijkste manier om ze dat duidelijk te maken.

Tja, als mijn konijnen de tuin van de buren omspitten en leeg-eten zijn de buren vast ook niet blij. Ieder de verantwoordelijkheid voor zijn/haar eigen huisdier. Moet je een ander niet mee opzadelen, lijkt me.

Maarre... wat heeft deze kattendiscussie te maken met het roddelen?

Ik hou me toch afzijdig bij dat geroddel. Ik vind dat niet zo netjes. Geen buren die dat - naar mijn weten - doen. Wel een medewerkster van een bedrijf waar ik soms moet zijn. Die vertelt alles over de klant die voor mij was... dat ze er tochook niets aan kan doen dat t fout gegaan is, dat de klant toch ook zelf wel even ... (enzovoorts).

Ik heb toch maar even gezegd dat ik dat niet hoef te weten en dat ik er vanuit ga dat ze ook niet over mij tegen anderen zo praat. Vast wel dus...
quote:Amygdala schreef op 21 juni 2010 @ 13:20:

Ik heb toch maar even gezegd dat ik dat niet hoef te weten en dat ik er vanuit ga dat ze ook niet over mij tegen anderen zo praat. Vast wel dus...

kan jij niet naast mij komen wonen??

jij neemt tenminste de moeite om ze zelf weg te jagen.

hier zeiken ze al als mijn katten 2 tellen alleen maar door hun tuin heen lopen. en zelf met een emmertje water smijten ho maar... (dat is trouwens helemaal niet zielig hoor!!)

ik snap trouwens echt wel dat niet-kattenliefhebbers het niet zo lollig vinden dat hun tuin wordt gebruikt als kattentoilet.....

na bijna 2 jaar gezeur gezever en gezeik mogen mijn katten

alleen nog aan een lijntje in de tuin.

tis me inmiddels wel duidelijk dat er genoeg kattenhaters op de wereld zijn die die diertjes zo wat aan kunnen doen dus ik heb er vrede mee (en de katjes ook...)
Er wordt hier geluld bij het leven. De ene tegen de andere over de derde, de derde tegen de eerste over de tweede en zo verder. En over ons hebben ze heel wat te zeiken allemaal een mening, dus heel wat te bespreken met elkaar. Ik word er niet goed van. Ik heb serieus verhuizen overwogen.
MILF in the making ;-)
quote:zeepsop schreef op 20 juni 2010 @ 17:34:

Ik ook! Zonde van mijn tijd.

Toen we hier net kwamen wonen was het al meteen zeer duidelijk dat degenen die roddelen vaak rondliepen (achter een buggy van de 'desperate housewifes' of met de fiets/hond) en ze dan midden op straat staan te kleppen zodat jij er niet meer langs kunt.

En er werd gezegd over anderen die er niet meteen bij kwamen staan dat 'die een aparte was'. Vond dat maar een rare stelling.

Not my cup of thea!

OT: Voor iedereen die een katje heeft: wel sneu dat die niet of minder naar buiten kunnen en/of dat die zo worden toegetakeld door anderen! Een plantenspuit of propje nat papier kan geen kwaad, dat deden we bij onze kat ook toen hij klein was. (Maar die van ons komt niet op de openbare weg omdat het 'een huiskat' is dus daar heeft niemand last van)

Degenen die roddels rondstrooien beseffen ook niet dat die roddels vaak weer bij hen terugkomen, en dan anderen die die roddels aanhoren hen kunnen gaan wantrouwen.
Ik herken het. Woon zelf in een plattelandsdorp waar de ouderen elkaar aanspreken en roddelen over vanalles en nog wat. Nu ben ik gaan samenwonen met mijn vriend in het dorp waar ik geboren ben. Zelf ben ik doof voor roddels, maar ze zijn er zeker wel. Werd bevestigd toen de man van de alles-winkel aan mijn vriend vroeg waar hij woonde. 'Oh, dus je woont samen met BarbaraAnn!'. En aan de overkant is er een hof met bejaardenwoningen, dus we kunnen onze lol wel op.

Lezende door dit topic merk ik wel dat het nog echt een ouderen activiteit is en je de jongere generatie bijna niet hoord!
Aha. De meesten zeggen in dit topic dat ze niet meedoen aan roddelen over de buren. Om vervolgens het hele reactieveld vol te typen met geroddel over de buren. Interessant.
Dit is precies de reden waarom ik niet in een of andere dooie vinexwijk wil wonen

Al die zogenaamde gezellige buurtbewoners die "van alles" met elkaar organiseren (bij mijn broer in de straat zijn er continu een soort van straatbarbecues met luchtkussens voor de kinderen...pfffff) maar oh wee als je afwijkt, of niet mee wilt doen met de buurtBBQ, of 5 euro te weinig betaald hebt......nou dan ben je meteen uitschot

Vreselijk........laat mij maar lekker anoniem in de stad wonen.
Ik heb geen talent voor roddels, mis ze altijd, blijkt de buuf al jaren vreemd te gaan, het hele dorp weet het, met uitzondering van 2 personen: ik en haar man.....
ik praat nooit met mijn buren
Ik lees hier veel over roddelen op het platteland.

Ik denk dat ik het dan gewoon getroffen heb. Ik woon in een klein dorp in het hoge noorden, echt op het platteland. Maar roddels hoor ik hier niet. En er wonen hier toch echt mensen van allerlei pluimage (of hoe noem je dat). We zijn voorzien van alles. Van homo's tot dikkerds en van gekleurde medemensen tot alternatievelingen . Maar er is kennelijk niemand die daar koud of warm van wordt. En zo hoort het wat mij betreft ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven