Buurvrouw voert buurtkatten

05-11-2010 10:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Een buurvrouw van de flat naast mij (woon zelf ook in een flat) voert de buurtkatten meerdere keren per dag, zoals brokjes, snoepjes maar ook rauw vlees.

De katten uit de buurt zijn best aan de stevige kant en zijn zo mak als een lammetje. Je ziet dan bijvoorbeeld een groepje van 8 katten naast elkaar voor het balkon zitten met op een halve meter afstand vogeltjes ernaast zitten, en geen 1 kat die eraan denkt om een vogel te vangen. (zo vetgemest worden die katten dus)

Nou gaan mijn katten binnenkort ook naar buiten, alleen ben ik hier dus niet zo gecharmeerd van.

Ik heb een kat die hele gevoelige huid, darmen en maag heeft, en dus bang ben dat hij verkeerde dingen te eten krijgt zodat hij ziek word. (hij word al ziek van goedkope brokjes)

Heeft iemand zoiets meegemaakt en hoe heb je dit opgelost?

Zal ik er wat van zeggen? En wat als ze ermee doorgaat?
quote:Poeszie schreef op 05 november 2010 @ 11:14:

[...]

Eens met deze post. Ik verbaas me er over dat er zo veel mensen zijn die vinden dat het niet aan jou is om te bepalen wat je kat te eten krijgt.

Wat nou als ze bijvoorbeeld ook dingen geeft die utigesproken slecht zijn voor katten? Mag ze dit dan ook zelfg bepalen?Ja precies, voor hetzelfde geld geeft ze vergif.
quote:Plokkie schreef op 05 november 2010 @ 11:19:

[...]

Het moet inderdaad niet gekker worden! Het zijn JOUW katten, dus JIJ zorgt er voor en zorgt er ook voor dat ANDEREN er geen last van hebben. Met andere woorden, je zorgt ervoor dat ze niet uit je tuin of balkon kunnen!!!

Waarom schijnen sommige katten bezitters toch niet te snappen dat er ook mensen zijn die die beesten verschrikkelijk vinden en dus ECHT niet op hun rondscharrelende dieren zitten te wachten!

En die vergelijking met kinderen slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel.

Die laatste zin van je negeer ik, want het is niet voor niets een vergelijking en die gaat in zekere zin altijd mank.

Je snapt mijn punt heus wel.

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen katten, heb er zelfs een hekel aan en zeker als ze in mijn tuin komen en schijten.

Maar daarintegen zou ik ze nooit voeren, want het zijn mijn katten niet.

Nog een vergelijking dan: stel je zet je auto altijd voor de deur. Mag de buurvrouw er dan ook aanzitten, want ja, jij zet zelf je auto buiten, houd hem dan in de garage.
Uhm...ik vind dit eigenlijk een beetje een non-discussie.

Ik zou zeggen ga eerst een met betreffende buurvrouw praten. Als ze dan aangeeft dat ze ook jouw katten blijft voeren, dan kan deze discussie starten.

Echter, als jouw kat alleen bepaald voedsel mag hebben vind ik het een slecht idee om ze los te laten lopen (dat ik vind is sowieso een slecht idee) omdat ze op nog tientallen andere plaatsen behalve de buurvrouw nog eten kunnen krijgen/vinden...
quote:Missprincesa schreef op 06 november 2010 @ 12:56:

Uhm...ik vind dit eigenlijk een beetje een non-discussie.

Ik zou zeggen ga eerst een met betreffende buurvrouw praten. Als ze dan aangeeft dat ze ook jouw katten blijft voeren, dan kan deze discussie starten.

Echter, als jouw kat alleen bepaald voedsel mag hebben vind ik het een slecht idee om ze los te laten lopen (dat ik vind is sowieso een slecht idee) omdat ze op nog tientallen andere plaatsen behalve de buurvrouw nog eten kunnen krijgen/vinden...Dus eigenlijk wat er allemaal al eerder is gezegd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:a_nick_is_born schreef op 06 november 2010 @ 12:43:

[...]

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen katten, heb er zelfs een hekel aan en zeker als ze in mijn tuin komen en schijten.

Maar daarintegen zou ik ze nooit voeren, want het zijn mijn katten niet.

Haha, ik zou het ook vrij raar vinden als iemand die een hekel heeft aan katten, ze zou gaan voeren :p
quote:himalaya schreef op 06 november 2010 @ 12:57:

[...]

Dus eigenlijk wat er allemaal al eerder is gezegd Misschien wel... ben na pagina 1 afgehaakt:p
Dussss... kan je er niet achterkomen wat de andere katteneigenaars van dat voergedrag vinden?

En waarom neemt die vrouw zelf geen katten? Lekker makkelijk, andermans katten lokken. Wel de lusten en niet de lasten zeg maar. Bijvoorbeeld al die dierenartskosten van die te dikke katten die vervolgens op dieet moeten.

Afgezien van de discussie katten wel/niet buiten vind ik het buitengewoon asociaal dat ze andermans katten voert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven