citroen c1?

10-02-2013 17:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik ben aan het kijken voor een andere auto en ik vind een citroen c1 wel wat. Vind het een schattige auto en niet te groot. Heeft iemand ervaring met zo'n auto? Zoja hoe bevalt de c1? Of in het algemeen met citroen? Ik heb nog nooit in dat merk gereden. Uiteraard, ga ik een proefrit maken maar wil even weten wat de ervaringen zijn.

Dankje
Ik heb een Aygo en die bevalt me super. Heb m nu 4 jaar, nog weinig onkosten aan gehad en hij rijdt lekker zuinig.
Wij hebben de c1 nu 3 jaar. Hij rijdt heerlijk....kleine kosten qua beurten ed. Wel een kleine kofferbak. Verder prima. Hij rijdt het fijnst rond de 100 a 110 km per uur.
Zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die er in rijden. En er heel tevreden mee zijn.

Overigens zijn de C1 en de Peugeot 107 en de Toyota Aygo hetzelfde. Alleen uiterlijk zijn er kleine verschillen, maar het onderstel en de motor zijn gelijk.

Waar ga je hem voor gebruiken trouwens? Hij lijkt me minder geschikt voor veel lange afstanden op de snelweg.
Oke best wel positieve reacties. Ja de c1, peugeot en toyota lijken ook sprekend op elkaar.

Ik heb nu een grotere en niet zo'n zuinige auto en dat vind ik zonde juist omdat ik nog maar hele kleine stukjes rij ivm nieuwe baan. Ik rij dus alleen nog maar korte afstanden, misschien 15km per dag doordeweeks, dus ik dacht dan is een klein autootje ideaal. Is het een zuinige auto? Die ik nu heb slurpt benzine, niet normaal.
Ik heb 3 jaar een C1 gereden en de 100.000 ermee gehaald. Het is niet een comfortabele auto voor ritten langer dan 2 uur maar verder wel heel goedkoop. Nooit kosten gehad en was nog zuinig ook. Ik rij altijd Citroen, zelf nooit problemen gehad (mn zus wel maar die koopt ze dan ook als ze eigenlijk op zijn of een ander rijdt haar auto in de prak). Mijn advies tav de C1, gewoon doen.

Koop je nieuw of 2e hands?
Als je van plan bent hem nieuw te kopen of jongeren dan 3 jaar, dan zou ik van de drieling de Toyota nemen, die heeft langere fabrieksgarantie.
En ik zou de 5 deurs versie aanraden, heeft de Aygo dat eigenlijk wel?
quote:cadexcfm1 schreef op 10 februari 2013 @ 18:05:

En ik zou de 5 deurs versie aanraden, heeft de Aygo dat eigenlijk wel?Yep, had ik ook.
Ik zie alleen 3deurs auto's. Maar volgens mij bestaat aygo ook in 5deurs weet niet zeker.

Ik wil een tweedehands deze keer. Ik heb altijd nieuwe auto's gekocht en ik heb daar achteraf spijt van gehad. Ik heb eens een auto gekocht voor 14.000 euro en na 2,5 jaar kreeg ik er nog maar tussen de 6 en de 7 voor. Was daar echt van geschrokken. Ook wissel ik nogal vaak van auto, rij er nooit langer in dan 4jaar. Wil nu een auto van misschien 2 jaar oud en niet meer dan 40.000 op de teller, heb er al een aantal gezien.
Wij hebben ook 5 deurs. Enige waar we spijt van hebben is dat we bezuinigd hebben op centrale deurvergrendeling. Er staat hier iets te vaak een deur niet op slot.
quote:cadexcfm1 schreef op 10 februari 2013 @ 18:05:

En ik zou de 5 deurs versie aanraden, heeft de Aygo dat eigenlijk wel?Jep. En dat zou ik je ook aanraden TO. Met zo'n klein kofferbakje is het best wel fijn als je eens een kratje makkelijk op de achterbank wil zetten.
Oke. Ik heb nu ook 5deurs en dat is idd wel makkelijk. Ik ga eens even googlen of ik er een aantal zie.
En de C1 is stoerder dan de Aygo, maar dat is persoonlijk (zei de citrofiel )
Ik heb sinds een jaar een Aygo. Helemaal blij mee. Ik heb de versie met centrale vergrendeling, elektrische ramen en airco.

De Aygo heeft standaard achterin geen hoofdsteunen. Omdat ik dat wel wilde ivm het af en toe vervoeren van de kinderen kwam ik nog een versie "hoger" uit. Daarbij zat ook ingebouwde navigatie en handsfree bellen. Zou dit nooit zelf erbij hebben gekozen, maar ben er toch blij mee. Gebruik het toch vaker dan gedacht.

Ik kan inderdaad ook de vijf deurs versie aanraden. Ik gebruik de achterbank vaak om boodschappen te vervoeren ivm de kleine kofferbak.

Het maakte mij eigenlijk ook niet uit of het een Peugeot, Citroën of Toyota zou zijn. Een kennis met verstand van auto's heeft me aangeraden een Toyota te nemen. Had een iets andere constructie bij de wielassen achter dat beter zou zijn. Ook zei hij dat Toyota heel goede service heeft en drie jaar garantie.

Succes met je keuze.
Ik heb zoieso morgen een afspraak voor een proefrit in een c1. De prijs is gunstig en staat ook maar 40.000km op de teller dus ben benieuwd
Toen in mijn vriend in Den Haag had reed ik elke week 2x 1,5 uur, prima te doen. Later een vriend in Groningen dat was om de week 2x 3 uur, ook prima te doen :-)

Ik ben er zelfs een keer mee naar Nice en een keer naar Parijs gereden, gaat allemaal helemaal goed.

Een weekend Nederlandse kust met 5 meiden gaat net, de bagage was flink proppen.
quote:flower263 schreef op 10 februari 2013 @ 18:22:

Ik heb zoieso morgen een afspraak voor een proefrit in een c1. De prijs is gunstig en staat ook maar 40.000km op de teller dus ben benieuwd Met een auto van 2 jaar zou ik juist voor de Aygo gaan, kun je mooi nog een jaar langer met de fabrieksgarantie doen!
Dikkiedik, in alle auto's zit een toyota motor en de basis is ook voor alle drie hetzelfde. In dat opzicht maakt het niet uit. Service is per garage verschillend, ook tussen toyota onderling dus wat dat betreft maakt het ook niet echt uit.
quote:Vinyl schreef op 10 februari 2013 @ 18:23:

[...]

Met een auto van 2 jaar zou ik juist voor de Aygo gaan, kun je mooi nog een jaar langer met de fabrieksgarantie doen!In dat geval zou ik de prijs doorslaggevend laten zijn welke van de drie ook en niet de garantie. De auto is gewoon goed en overleeft de garantie hoogstwaarschijnlijk.
Ja als ik op internet kijk, is de toyota toch wel een stukje duurder dan de c1. Soms zit er wel 2000 tussen en dat vind ik best wel een aardig bedrag. Vooral omdat ik toch maar kleine stukjes rij en in principe om de 3 a 4 jaar wel weer wissel van auto. Maar ik vind ze alle 3 erg leuk. Maar de c1 is wel goedkoper dan de peugeot en de toyota, wat ik op internet tenminste zie dan he.
quote:cadexcfm1 schreef op 10 februari 2013 @ 18:28:

[...]

In dat geval zou ik de prijs doorslaggevend laten zijn welke van de drie ook en niet de garantie. De auto is gewoon goed en overleeft de garantie hoogstwaarschijnlijk.

Klopt, maar het is wel fijn dat als er iets is, het gratis gemaakt wordt

Ik had bijvoorbeeld iets met de airco, en hup... helemaal gratis gemaakt.
Wij noemen de C1 een senseo.Maar ik val nu eenmaal op grote Citroëns.
Toch zijn er heel veel gevallen bekent van lekkage met deze PSA/toyota , ik zou eerder voor wat anders gaan :-)
Ik ben ook trotse eigenaar van een c1 (1 jaar oud, 5 deurs)

Ik vond het een heerlijk Autootje, rijdt beter dan de 500 en de I10, vrij stil vergeleken de I10 en veel flexibeler dan beide. Hij rijdt beter door de bochten dan de panda doordat ie iets stabieler is.

Ik rijdt op ongeveer 80% van de volle tank rond de 540 km (ik rijdt m'n tank nooit leeg).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven