De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
Alle reacties Link kopieren
Nou bij mij waaide de rook ook rechtstreeks naar binnen, als buren op het balkon stonden te roken.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
13-09-2019 19:22
Jemig wat een reacties.. Ik rook zelf ook en niet in huis, enkel buiten in de tuin, bij de open achterdeur of uitzonderlijk onder de wasemkap. Niet elke roker rookt graag zijn eigen huis blauw en geel. Lijkt me geen hogere wiskunde.

ik blijf het op mijn beurt apart vinden dat bovenburen het huis blauw hebben staan omdat de onderburen op hun balkon roken.
'Huis blauw hebben staan' zal wel meevallen, maar het kan wel degelijk in je huis binnendringen en dan zit jij met een vieze geur in huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee onder me, hè? ;) En vooral als het windstil is gaat het recht omhoog als ze op hun balkon staan.

Maar ik hou het bij mezelf en scheld al helemaal m'n onderburen niet stijf.
Dat ruik je heel goed hoor, als iemand onder je staat te roken. Ik had vroeger een benedenbuurman die de hele dag door sigaren stond te roken op z'n balkon. Dan kun je je ramen en ventilatieroosters dus wel dicht houden want je hele huis stinkt ernaar. :pukey:
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-09-2019 19:24
'Huis blauw hebben staan' zal wel meevallen, maar het kan wel degelijk in je huis binnendringen en dan zit jij met een vieze geur in huis.
Het is niet alleen een vieze geur, helaas is het ook nog ongezond :sick:
RikM schreef:
13-09-2019 19:12
Dat jij nog in gesprek gaat met iemand die je voor hoer uitscheldt. Dan houdt de redelijkheid toch wel snel op, lijkt me.
Dit. Ik heb astma en kan echt niet tegen rook maar ik vind:
- roken op je balkon of buiten niet echt overlast. Er was voor de jaren 90 overal sigarettenrook en de mensen die daar in hebben geleefd zeuren het hardst lijkt wel.
-Er is anno nu zoveel luchtvervuiling dat die ene sigaret van jou echt niet uitmaakt, drama gedoe om niks.
- zolang er in de VvE regels niet is opgenomen dat je niet mag blowen of roken mag je op je balkon doen waar je zin in hebt
- als ze zo debiel scheldt is het gesprek sowieso over.

Kortom, ik zou blijven roken (waar moet je anders roken, binnen in het trappenhuis?) en als ze zo blijft doen aangifte doen wegens dit gedrag.
Let wel op je peuken, wij hebben een buurman die zijn peuken gewoon overal neergooit en dat vind ik wel ergerlijk.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-09-2019 19:12
Dat jij nog in gesprek gaat met iemand die je voor hoer uitscheldt. Dan houdt de redelijkheid toch wel snel op, lijkt me.
Dit.
Jij bent redelijk. Ik vind dat je ruim voldoende doet om haar tegemoet te komen. Ik zal bij haar aangeven dat als zij zo onredelijk en grof blijft je het gesprek niet meer aangaat.
En in de gesprekken die zijn, duidelijk aangeven wat je al hebt gedaan en tot waar en niet verder.
Ik zou gewoon op het balkon blijven roken. Dan doet ze haar ramen maar dicht. Blowen zou ik dan wel vervelend vinden van de buren. Dan krijg je die drugslucht binnen.
Ik zeg er zelf niks van, maar ik heb er echt een hekel aan rook in mijn huis. En jahoor zelfs als ik alles dicht heb dringt het rook mijn slaapkamer in. Dat van het balkon naast ons, die ook nog een verdieping hoger zit.

Ik vind het echt bizar, dat ik maar moet accepteren dat ik in die kankerverwekkende troep zit omdat rokers zich thuis moeten voelen op hun eigen balkon. Maar dat ik me daardoor een stuk minder prettig voel is gezeur.

Maar goed je buurvrouw klinkt als een aso, maar ik zie wel waar haar frustratie vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
13-09-2019 19:00
Dit is wel super asociaal.
Hoezo? Dan doe je even je raam dicht en klaar toch? In de zomer ruikt het soïso al naar bbq. Daar doe je allemaal niks aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Het is je eigen ruimte waar jij de baas bent. De ene rookt en de andere rijdt in een auto of reist elk jaar in een kerosine zuipend vliegtuig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
alleen komen autogassen mijn slaapkamer niet in 5 hoog, laat staan van een vliegtuig. Iig niet in die mate dat ik misselijk word van de geur.
retrostar schreef:
13-09-2019 20:15
Het is je eigen ruimte waar jij de baas bent. De ene rookt en de andere rijdt in een auto of reist elk jaar in een kerosine zuipend vliegtuig.
Misschien doet to alle drie wel.
Alle reacties Link kopieren
TO mag ik jou als buurvrouw?

Kunnen we gezellig samen een jointje roken op het balkon.

Beter dan het gegil tot diep in de nacht hier in de tuinen, de duizend BBQ’s die tegelijkertijd aan gaan. En de verschillende keiharde muziek uit verschillende tuinen tegelijkertijd.
Sigarettenrook dringt werkelijk overal doorheen.

Onze kettingrokende buurman die kennelijk maar niet dood kan rookt òf bij de voordeur, schuin onder het slaapkamerraam van kind (dat was toen hij baby was extra fijn) of in de bijkeuken die grenst aan die van ons en dan sijpelt dat gewoon naar binnen inderdaad, ik kan dat zelfs op zolder ruiken.

Rokers hebben zelf niet door hoe penetrant die lucht is en dat het ondanks dat je het recht hebt in je eigen huis te roken dit wel gewoon overlast is voor een ander.

Hopelijk werken die nieuwe filters voldoende, anders zie ik ook geen oplossing dan koude oorlog met buuf.


Is zo'n e-sigaret niets? Is net zo slecht voor je maar stinkt niet zo?
Ik vind het ook vreselijk vies, en ik denk dat mensen niet echt in de gaten hebben hoe die lucht zich verspreidt. Ik ruik het bijvoorbeeld ook als er drie huizen verderop iemand rookt. Helaas heb ik inmiddels ook directe buren die stevig wegpaffen. Dan gaan gelijk de ramen dicht. Als er wiet gerookt wordt, zeg ik daar wel wat van.

Ik geef je bovenbuurvrouw in dat opzicht wel gelijk. De manier waarop ze haar ongenoegen kenbaar maakt is niet zo 'handig', zeg maar, maar ze heeft wel een punt.
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 20:54
Reden: dt-tje
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
13-09-2019 20:05
Hoezo? Dan doe je even je raam dicht en klaar toch? In de zomer ruikt het soïso al naar bbq. Daar doe je allemaal niks aan.
Zelf niet in de rook willen zitten maar wel een ander opzadelen met jouw stinkpeuken👍
Nouschi schreef:
13-09-2019 20:05
Hoezo? Dan doe je even je raam dicht en klaar toch? In de zomer ruikt het soïso al naar bbq. Daar doe je allemaal niks aan.
?

sowieso
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
13-09-2019 21:07
Rokers hebben zelf niet door hoe penetrant die lucht is en dat het ondanks dat je het recht hebt in je eigen huis te roken dit wel gewoon overlast is voor een ander.
Dit. De meeste rokers weten echt niet hoe sterk die lucht is. Ze zitten er zelf namelijk regelmatig middenin en bovendien wordt hun reukorgaan aangetast door het roken.
Mensen met een hobby of bezigheid die overlast bezorgt, moeten niet gek opkijken als anderen daarover gaan klagen. Je kunt er ook voor kiezen om geen overlast te bezorgen.
Nóg een reden om te stoppen met roken.

Vieze gewoonte. Bah.
Wat ben ik blij met mijn rokende buren.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-09-2019 19:12
Dat jij nog in gesprek gaat met iemand die je voor hoer uitscheldt. Dan houdt de redelijkheid toch wel snel op, lijkt me.
Dit. Zou er als niet (meer) rokende derde buur spontaan zin van krijgen een dikke joint op te steken voor het eerst. Hell, ik zou het ding aansteken en laten kwalmen op mijn balkon. Gewoon omdat het kan en mag van de wet.

Ik zou het heel legitiem vinden als iemand aangeeft last te hebben van die lucht als je 24/7 als een kettingroker dat halve complex in de blauwe rook zou zetten. Maar je zult moeten accepteren als je woont in een complex dat je linkeronderbuurman een voorkeur heeft voor de meest walgelijke currygerechten, je rechteronderbuurvrouw een love affair heeft met het repertoire van Dries Roelvink en je directe onderbuur wel eens een sigaretje rookt. Die deur kan namelijk wel een kwartiertje dicht. Je kunt niet drie huishoudens gijzelen in hun eigen huis met je eigen overgevoeligheden.

Maar voor zo’n viswijf zou ik echt geen seconde ook maar iets ondernemen om haar ‘lijden’ te verzachten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
13-09-2019 21:31
Ik vind het ook vreselijk vies, en ik denk dat mensen niet echt in de gaten hebben hoe die lucht zich verspreid. Ik ruik het bijvoorbeeld ook als er drie huizen verderop iemand rookt. Helaas heb ik inmiddels ook directe buren die stevig wegpaffen. Dan gaan gelijk de ramen dicht. Als er wiet gerookt wordt, zeg ik daar wel wat van.

Ik geef je bovenbuurvrouw in dat opzicht wel gelijk. De manier waarop ze haar ongenoegen kenbaar maakt is niet zo 'handig', zeg maar, maar ze heeft wel een punt.
Wat wil je daarvan zeggen dan? Ik woon op de bovenste verdieping, dus mijn buren hebben geen last van mijn joint. Maar als dat wel zo was en iemand zou erover komen klagen... Tja, vervelend voor hem/haar.
lemoos2 schreef:
14-09-2019 00:09
Dit. Zou er als niet (meer) rokende derde buur spontaan zin van krijgen een dikke joint op te steken voor het eerst. Hell, ik zou het ding aansteken en laten kwalmen op mijn balkon. Gewoon omdat het kan en mag van de wet.

Ik zou het heel legitiem vinden als iemand aangeeft last te hebben van die lucht als je 24/7 als een kettingroker dat halve complex in de blauwe rook zou zetten. Maar je zult moeten accepteren als je woont in een complex dat je linkeronderbuurman een voorkeur heeft voor de meest walgelijke currygerechten, je rechteronderbuurvrouw een love affair heeft met het repertoire van Dries Roelvink en je directe onderbuur wel eens een sigaretje rookt. Die deur kan namelijk wel een kwartiertje dicht. Je kunt niet drie huishoudens gijzelen in hun eigen huis met je eigen overgevoeligheden.

Maar voor zo’n viswijf zou ik echt geen seconde ook maar iets ondernemen om haar ‘lijden’ te verzachten.
Dit, precies helemaal mee eens! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden :-D
Alle reacties Link kopieren
Rook gewoon binnen. Je houdt toch zo van roken? Zadel dan niet iemand anders op met die stank! Ik kan eigenlijk mijn slaapkamerraam niet meer opendoen door een buurman die zo ongeveer elk uur van de dag een sigaret rookt op het balkon!
Die lucht blijft hangen en het is walgelijk!
Eerst woonden er niet-rokers, dat was zoveel fijner..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven