De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
Nitflex schreef:
14-09-2019 08:13
Ja, je kunt niet overal rekening mee houden. Dan vindt er iemand je maar niet aardig.

Ik heb zelf overigens nooit gerookt en kom ook niet uit een rokersgezin. Maar ik vind dat mensen wel een beetje overdrijven.
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Het gaat niet om of iemand je aardig vindt maar of je iemand anders aan wil doen wat je zelf niet wilt.
Globe83 schreef:
14-09-2019 07:57
Omg wat een reacties!

Ben zelf een roker (helaas) en rook ook weleens een jointje. Grotendeels rook ik buiten (buren ook) Buurman rookt zware shag en dat stinkt ook en komt ook naar binnen. Irritant maar ja zo is het nou eenmaal.

Waarom ik niet binnen rook: nou ...het stinkt! Yup ook een roker vind het stinken. Mn muren, heb ze liever niet nicotine geel.
Nou zou ik wel rekening houden met de plek als er bv een babykamer boven/onder/naast zou zijn.

Ja roken is niet slim en ongezond dat weten we allemaal.

Blijf gewoon lekker op je balkon roken en met de echte kou onder je afzuigkap. Echt belachelijk dat de buurvrouw je op deze manier en met deze woorden aanspreekt.
Omdat jij je eigen rook vind stinken mag er een ander buiten op zijn/haar balkon er wel mee van genieten.
Ik heb de rokers links rechts en boven zitten ik zou bijna een pakje peuken gaan kopen.
Omdat andere het in huis vind stinken ( hun eigen huis) mag ik constant mee genieten of binnen zitten maar dan ruik ik het als nog.
Nee ik zeg niets er van, wel hier.
Trouwens diezelfde roker komt wel klagen over 4 x per jaar een barbeque.
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
14-09-2019 07:29
Ik zou mijn sigaretje gewoon op mijn balkon roken, het zou anders zijn als je iedere avond met 10 man buiten voor geluidsoverlast zou zorgen! Ik denk dat ze last van zich zelf heeft! Sommige mensen willen overal wat over te zeggen hebben! En als je geen last van elkaar wilt hebben moet je in een hutje op de hei gaan wonen!
Dit!
Je woont in een flat, dan weet je dat je elkaar gaat horen/ruiken. Beetje meer tolerant zijn naar elkaar zou fijn zijn maar dat lijkt wel onmogelijk in deze samenleving. Bah.
En nee, ik rook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je rook vies vindt is het echt heel vervelend. Wij hadden ook zo'n buurvrouw. Wanneer je langs haar huis liep rook je die smerige peuken al. In de tuin zitten was voor ons onmogelijk, zodra zij de deur opendeed, moesten wij naar binnen... Ik zei altijd 'als dat wijf nog eens dood gaat, hang ik de vlag uit'. Een paar jaar geleden heeft ze zich letterlijk doodgerookt. Sindsdien genieten wij weer volop van de tuin en de frisse lucht. Heerlijk!
De vlag heb ik overigens niet uitgehangen toen die lijkwagen voor de deur stond...
Buiten het feit dat het bij mij om een tuin gaat...... wat een overdreven reacties.
We leven nou eenmaal in een wereld met geuren. Raam dicht...raam open.... etc.
Er zijn zoveel slechte en vieze geuren. Als we nou eens n btje toleranter zouden zijn zou het een stuk leuker zijn.

Op het asociaal zijn? Omg, er zijn ook rokers die echt wel rekening houden met andere.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
14-09-2019 08:00
Hier blijkt maar weer wat voor een asociaal volk het rokersvolk is. Lekker sigaretten en jointjes roken. Kan jou het schelen dat een ander daar last van heeft.
Het wordt tijd dat roken helemaal wordt verboden. Rokers zijn niet in staat om zich te kunnen verplaatsen in de niet-rokers, dan maar helemaal verbieden.
Hier blijkt maar weer hoe intolerant mensen richting elkaar zijn.
Ik heb het in andere topics ook al eens aangedragen: niet-rokers hebben soms last van rokers, maar iedereen heeft wel eens last van elkaar. Ik heb geen kinderen en geen dieren. Ik hoor die van mijn buren wel regelmatig. Hou ik ervan? Nee, maar zo is het leven.
Stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat je zelf niet wil dat je eigen huis naar rook stinkt moet dat van je buurvrouw maar stinken? En die kiest er niet eens voor. Ze heeft gelijk.. asociaal.
Alle reacties Link kopieren
MaryJaneH schreef:
14-09-2019 08:08
Asociaal is het woord dat ze vaak naar beneden heeft geschreeuwd (naar mij en de jongeren die ook wel eens in t portiek hieronder roken) daarom had ik ook niet direct door dat ze het ook tegen mij had,

als ik me niet kon verplaatsen in het ongemak van de buurvrouw had ik dit topic niet aangemaakt

Het is ook niet zo dat ik 24/7 nonstop aan t paffen ben ik ben vaak van huis en heb een fulltime baan

Waarom rook je buiten?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
14-09-2019 09:13
Waarom rook je buiten?
Die vraag is al beantwoord. Rokers vinden rook in huis niet prettig, net als niet-rokers.
Alle reacties Link kopieren
Je vind het zelf niet prettig? Waarom moet een niet-roker daar dan last van hebben? Stop dan met roken. Ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van mensen die drinken. Allemaal stoppen daarmee! Ik heb ook last van de BBQ van de buren, daar moeten ze maar mee stoppen. En die gore stinkdiesels die voor me rijden, weg ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik ook op tegen, maar ik vind dit vooral hypocriet omdat ze zelf de rooklucht niet in huis willen. En roken is vaak veel frequenter dan barbecue.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-09-2019 10:15
Je vind het zelf niet prettig? Waarom moet een niet-roker daar dan last van hebben? Stop dan met roken. Ik kan hier echt geen begrip voor opbrengen.
Omdat we buiten allemaal wel eens last hebben van elkaars leefgedrag.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
14-09-2019 08:48
Hier blijkt maar weer hoe intolerant mensen richting elkaar zijn.
Ik heb het in andere topics ook al eens aangedragen: niet-rokers hebben soms last van rokers, maar iedereen heeft wel eens last van elkaar. Ik heb geen kinderen en geen dieren. Ik hoor die van mijn buren wel regelmatig. Hou ik ervan? Nee, maar zo is het leven.
Sommige mensen hebben gezondheidsproblemen en dan is het last hebben van rook wel iets anders dan een hond die een keer blaft.
Alle reacties Link kopieren
Ik bezorg mijn rokende buren nooit last met mijn leefgedrag. Wat mag ik doen om hun overlast te compenseren? Moet ik een stinkbom op hun balkon gooien?
Frenky1983 schreef:
14-09-2019 07:29
Ik zou mijn sigaretje gewoon op mijn balkon roken, het zou anders zijn als je iedere avond met 10 man buiten voor geluidsoverlast zou zorgen! Ik denk dat ze last van zich zelf heeft! Sommige mensen willen overal wat over te zeggen hebben! En als je geen last van elkaar wilt hebben moet je in een hutje op de hei gaan wonen!

Bingo!!
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-09-2019 10:58
Ik bezorg mijn rokende buren nooit last met mijn leefgedrag. Wat mag ik doen om hun overlast te compenseren? Moet ik een stinkbom op hun balkon gooien?
Dat weet je niet. Wat jij geen last vindt, kan dat voor iemand anders wel zijn. Ik zou niet inzetten op compensatie, maar op tolerantie. Beter voor je stressniveau :)
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-09-2019 10:49
Sommige mensen hebben gezondheidsproblemen en dan is het last hebben van rook wel iets anders dan een hond die een keer blaft.
Sommige mensen hebben slaapproblemen, dan is geur op het balkon weer een stuk minder vervelend dan geluid.
apppie schreef:
14-09-2019 11:41
Sommige mensen hebben slaapproblemen, dan is geur op het balkon weer een stuk minder vervelend dan geluid.
Vind jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd heel zachtjes, rook niet, drink niet, zou niet weten waarom ik het verdien om altijd rook tegen mijn wil in te moeten ademenen in mijn eigen huis!
En ik wil dolgraag een hutje op de hei maar tot op heden geen mogelijkheid gezien om er een te kopen. En overlastgevers kunnen ook op die hei gaan wonen.
RikM schreef:
13-09-2019 19:12
Dat jij nog in gesprek gaat met iemand die je voor hoer uitscheldt. Dan houdt de redelijkheid toch wel snel op, lijkt me.
+1
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
14-09-2019 11:41
Sommige mensen hebben slaapproblemen, dan is geur op het balkon weer een stuk minder vervelend dan geluid.
Tegen structureel herriemakende buren kun je nog optreden door middel van het inschakelen van instanties. Voor roken wordt dat iets lastiger. Bovendien is meeroken ongezond en ‘beschadig’ je iemands eigendommen door jouw stank.
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
14-09-2019 10:36
Ja daar ben ik ook op tegen, maar ik vind dit vooral hypocriet omdat ze zelf de rooklucht niet in huis willen. En roken is vaak veel frequenter dan barbecue.
Het is toch veel raarderder dat ze de rook wel in hun longen willen hebben.
Bij rook in je huis kan je nog eens de muren opnieuw witten.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-09-2019 13:14
Tegen structureel herriemakende buren kun je nog optreden door middel van het inschakelen van instanties. Voor roken wordt dat iets lastiger. Bovendien is meeroken ongezond en ‘beschadig’ je iemands eigendommen door jouw stank.
Dat hangt er vanaf hoor. Ik kan bellen wat ik wil als er een huilbaby of schreeuwende peuter onder mij woont, maar kinderen zijn kinderen. Er is geen woningbouw die hen dan zal opleggen om de kinderen savonds de mond te snoeren. En terecht, ik moet daar gewoon mee leven. Neemt niet weg dat dat geluid door merg en been gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven