De buurvrouw

13-09-2019 16:50 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leed dat bovenbuurvrouw heet,

Sinds 2016 woon ik samen met mijn vriend in een leuk appartementencomplex,(koop)
nooit problemen gehad en de
linker en rechterburen zijn schatten van mensen maar alleen de buurvrouw die recht boven mij woont

Ik ben een roker,
Ik rookte altijd gewoon op mijn balkon
En de bovenbuurvrouw schreeuwde regelmatig woorden als
asociaal, rook, ellende, hoer
Niet wetende dat mevrouw het tegen mij bleek te hebben.

Totdat ik zon week of drie geleden mijn hoofd over de rand stak na de zoveelste scheldkannonade om te vragen of mevrouw het tegen mij had en of ze er last van had...
En dat had ze
Netjes gesproken beloofd rekening te houden met haar en omdat zij het nodig vind om 24/7 alle ramen en deuren open te hebben ben ik verplaatst naar de afzuigkap...
Nu wil het feit dat ik de afgelopen drie weken continue lastig word gevallen
Ze belt aan soms om 10 uur savonds om te klagen over de lucht en de ventilatie en dat ze een sterke reuk heeft
Ze gaf aan gepensioneerd te zijn
Dus die zit de hele dag thuis,

Afgelopen dinsdag was de druppel
Mevrouw kwam met veel bombarie aan de deur heftig snuffelend naar een "wietgeur"
Ik rook eens in de zoveel tijd een jointje inmiddels met Hg nare geurtjes in de hand
Maar direct werd er gedreigd met politie brandweer en meester visser en de VVE, toch mevrouw beleefd te woord gestaan
Ik heb nieuwe koolstoffilters voor de zuigkap besteld een scala aan verfrissers en dergelijke...

Wat moet ik hiermee? Ik voel mij een vreemde in mijn eigen huis

ik snap dat je anno 2019 een paria bent als je rookt.. Maar wat kan ik hiermee?
Is het terecht dat ze bij elke scheet aan de deur komt?
Merci dat je me hoer noemt?
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
MaryJaneH schreef:
16-09-2019 18:49
Een hutje op de hei lijkt me ideaal en daar streef ik naar :')

Nee ik heb serieus niet doorgehad dat ze het tegen mij had omdat er ook regelmatig jongeren hieronder ons staan te paffen en te doen,

Later had ik inderdaad zoiets van
"tegen wie heeft ze het nou"
Want toen ik men kop over de rand stak ging steeds snel de balkondeur dicht

Totdat ik haar aan de deur had

Maar het is de afgelopen dagen stil geweest... Geen getik of gebonk meer

Ik loop nu een blokje om door het park
Voor een jointje

Maar ik ben wel van plan om even langs te gaan met een bloemetje ofzo
Merci, lekker die gore paarse

Voordat ik dat hutje op de hei bij elkaar gespaard heb kies ik gewoon de mindere kant, zij heeft/had last van mij
Ik heb last van haar dat ze aan de deur komt klagen

Plus het lijkt me goed aangezien ik geen zin heb in de rijdende rechter of patty brard... Of dat ze nog weer aan de deur komt :')
Wat jammer dat het je nog niet gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
14-09-2019 08:00
Hier blijkt maar weer wat voor een asociaal volk het rokersvolk is. Lekker sigaretten en jointjes roken. Kan jou het schelen dat een ander daar last van heeft.
Het wordt tijd dat roken helemaal wordt verboden. Rokers zijn niet in staat om zich te kunnen verplaatsen in de niet-rokers, dan maar helemaal verbieden.
Mag ik even protesteren? Niet iedereen over één kam scheren graag. Ik rookte vroeger best veel. Maar nooit, nooit, nooit als ik bij mensen was die er last van hadden. Of in een restaurant - want dat is smerig, rook bij je eten. Nu mag dat laatste niet meer dus dat scheelt. Maar zelfs in mijn eigen huis vraag ik of mensen er last van hebben als ik even rook (ik rook 1 - 2 keer per dag) en zo ja, dan láát ik het of ik ga even naar buiten. Ik vind namelijk dat je andere mensen niet moet lastig vallen met jouw gewoontes.
Ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-09-2019 18:54
De enige plant/bloem die zo’n ordinair scheldend viswijf van mij zou krijgen was iets dat gegarandeerd jeukende uitslag geeft :-D
Een wietplantje in een sierpot!


Echt, ongelooflijk onbeschoft om een buur die rookt "hoer" te noemen! Ook al vind je de rooklucht nog zo vies, zoiets doe je niet.
amarna schreef:
17-09-2019 11:52
Een wietplantje in een sierpot!


Echt, ongelooflijk onbeschoft om een buur die rookt "hoer" te noemen! Ook al vind je de rooklucht nog zo vies, zoiets doe je niet.
Ben zo blij dat ik niet gestapeld woon..
Blankepit schreef:
17-09-2019 13:07
Ben zo blij dat ik niet gestapeld woon..

Dat heb je in een rijtjeshuis ook hoor; rook gaat ook zijwaarts. Zo heb ik jarenlang mogen genieten van mijn gepensioneerde buurman van twee deuren verderop, die de hele dag in zijn tuin zat te roken. Wat overigens zijn goed recht is. Maar irritant is het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven