De grijze dagen

14-09-2013 10:49 108 berichten
Vandaag is het in Rotterdam grijs, droog en 17 graden.

De balkondeur staat open en het is lekker, maar niet gezellig natuurlijk en vanaf maandag kunnen we op 13 graden rekenen en net zo'n grijze toestand, dus de tijd is aangebroken dat we het zelf gezellig moeten gaan maken.

Ik zag van de week gigantisch grote bolchrysanten in de aanbieding. Leuk voor op het balkon en misschien koop ik dit jaar ook wel buitenverlichting, iets met lampionnetjes of zo.

Binnen branden natuurlijk de kaarsen weer en als de deur dicht is dan brand ik kaneelolie, den en muskachtige geuren.

Wat doen jullie om het gezellig te maken.

Alle inspiratie is welkom.
Dat grijze vind ik juist enorm knus! Radio aan, kopjes thee, lekker rommelen in huis, balkondeur open zodat je soms een verrassend warm fris windje voelt. En verder vooral geen neppe geurtjes. Heerlijk, laat de herfst maar komen.
Alle reacties Link kopieren
geurkaarsen aan / knuffeltrui aan / morgen lekker taart bakken voor collega's die me geholpen hebben met een rotklus / muziekje luisteren / tijdschriften lezen. Gewoon lekker knus in huis.

En genieten van de regendruppels die op de balkonrand uit elkaar spatten.

Fijn weekend mevrouw Teau!
Oh, mijn geurtjes zijn niet nep Splinter, dat zijn echte etherische oliën. Ik verwen mezelf graag, vandaar.
De kaarsjes zijn weer aan

Het zeikt hier trouwens van de regen
quote:wollenstonecraft schreef op 14 september 2013 @ 10:54:

geurkaarsen aan / knuffeltrui aan / morgen lekker taart bakken voor collega's die me geholpen hebben met een rotklus / muziekje luisteren / tijdschriften lezen. Gewoon lekker knus in huis.

En genieten van de regendruppels die op de balkonrand uit elkaar spatten.

Fijn weekend mevrouw Teau!

Gij plaagt mij.

Wat voor muziek luister je?
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 10:57:

[...]

Gij plaagt mij.

Wat voor muziek luister je?Allerlei, meestal beetje rustige muziek. Ik luister regelmatig naar de Luisterpaal app van VPRO, daar kun je dan nieuwe cd's luisteren. Gisteren geluisterd naar Bart van der Lee, erg mooi. Verder hou ik van klassiek, Elvis Costello, Kate Bush, U2 etc
Lekker cocoonen, kaarsjes aan, en ik kan niet wachten tot het 1 oktober is, dan gaat de houtkachel weer aan. (Eerder niet ivm nabije camping die ik niet in de rook wil zetten.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:wollenstonecraft schreef op 14 september 2013 @ 11:07:

[...]

Allerlei, meestal beetje rustige muziek. Ik luister regelmatig naar de Luisterpaal app van VPRO, daar kun je dan nieuwe cd's luisteren. Gisteren geluisterd naar Bart van der Lee, erg mooi. Verder hou ik van klassiek, Elvis Costello, Kate Bush, U2 etc

Dan ook eens naar Bart luisteren. Nooit van gehoord. Ik neig in de grijze dagen naar klassiek, terwijl ik in de zomer meer hardrock draai en alle andere soorten muziek waar ik van hou.

Heb op het moment deze opstaan. De allermooiste uitvoering ooit. Een aanrader.

http://www.youtube.com/watch?v=aC22f2buNLw
quote:Fame schreef op 14 september 2013 @ 11:11:

Lekker cocoonen, kaarsjes aan, en ik kan niet wachten tot het 1 oktober is, dan gaat de houtkachel weer aan. (Eerder niet ivm nabije camping die ik niet in de rook wil zetten.)

Lekker een houtkachel. Daarmee wordt het nooit te warm hè, alleen maar steeds knusser.

Maar doen jullie nou ook iets om de sfeer aan te kleden met herfst- winterdingetjes?
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 11:12:

[...]

Dan ook eens naar Bart luisteren. Nooit van gehoord. Ik neig in de grijze dagen naar klassiek, terwijl ik in de zomer meer hardrock draai en alle andere soorten muziek waar ik van hou.

Heb op het moment deze opstaan. De allermooiste uitvoering ooit. Een aanrader.

http://www.youtube.com/watch?v=aC22f2buNLw

Mooi Cateautje! Ik hou erg van violen en cello.

Meestal luister ik naar wat oudere klassiek. Mijn absolute favoriet (hij wordt vaak "misbruikt" in bruiloften en reclames etc, maar ik vind hem zo mooi, blijft me ontroeren)

http://www.youtube.com/watch?v=H1L4sVxuKZg
anoniem_157295 wijzigde dit bericht op 14-09-2013 11:33
Reden: mooiere uitvoering
% gewijzigd
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 11:14:

[...]

Lekker een houtkachel. Daarmee wordt het nooit te warm hè, alleen maar steeds knusser.

Ik weet niet, stook graag door zodat het een graad of 24 wordt.
Tja, hier vanaf nu weer ramen dicht.

Houtkacheltjes he.

Vreselijk.
quote:wollenstonecraft schreef op 14 september 2013 @ 11:28:

[...]

Mooi Cateautje! Ik hou erg van violen en cello.

Meestal luister ik naar wat oudere klassiek. Mijn absolute favoriet (hij wordt vaak "misbruikt" in bruiloften en reclames etc, maar ik vind hem zo mooi, blijft me ontroeren)

http://www.youtube.com/watch?v=jdRNTXaweoo&hd=1

Ja, is erg mooi. Jij houdt meer van gedragen muziek, terwijl ik erg blij wordt van woeste klanken.

Mijn zoon snapt niet dat dat mijn ontspanning is, als hij wil ontspannen dan kiest hij voor Satie.

Pachelbel is echt een componist voor zware romantiek.
quote:yasuko schreef op 14 september 2013 @ 11:31:

Houtkacheltjes he.

Vreselijk.Ach, ze ruiken zo lekker.
Vanavond gourmetten en als toetjes chocoladefondue. En de openhaard aan.

Nu lekker op de bank. Mijn man is aan het werk, dochter 1 zit nog in haar pyjama, dochter 2 slaapt op de bank (is ziek aan het worden ben ik bang) en dochter 3 speelt lekker.
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 11:34:

[...]

Ja, is erg mooi. Jij houdt meer van gedragen muziek, terwijl ik erg blij wordt van woeste klanken.

Mijn zoon snapt niet dat dat mijn ontspanning is, als hij wil ontspannen dan kiest hij voor Satie.

Pachelbel is echt een componist voor zware romantiek. Oeps! komt mijn grote geheim toch nog uit, ik ben heel stiekem best romantisch
quote:yasuko schreef op 14 september 2013 @ 11:31:

Houtkacheltjes he.

Vreselijk.Ik woon in de middle of nowhere, dus niemand last. Vandaar dat ik ook (met smart) wacht tot het campingseizoen voorbij is.
quote:wollenstonecraft schreef op 14 september 2013 @ 11:40:

[...]

Oeps! komt mijn grote geheim toch nog uit, ik ben heel stiekem best romantisch Jaja, compleet met appelflauwtes bij de gedachte aan je geliefde.
quote:Fame schreef op 14 september 2013 @ 11:42:

[...]

Ik woon in de middle of nowhere, dus niemand last. Vandaar dat ik ook (met smart) wacht tot het campingseizoen voorbij is.Ik begrijp het.
quote:Fame schreef op 14 september 2013 @ 11:42:

[...]

Ik woon in de middle of nowhere, dus niemand last. Vandaar dat ik ook (met smart) wacht tot het campingseizoen voorbij is.

Top dat je daar rekening mee houdt Fame!

Ivm astma van man hier helaas geen geurtjes en kaarsen. Ik heb van die neplichtjes. Ik had een Lampe Berger en vond bepaalde geuren heerlijk, maar man kon er niet tegen.

Ik vind de grauwe dagen dan ook maar niks.:-(
quote:Ikbenanoniem schreef op 14 september 2013 @ 12:05:

[...]

Top dat je daar rekening mee houdt Fame!

Ivm astma van man hier helaas geen geurtjes en kaarsen. Ik heb van die neplichtjes. Ik had een Lampe Berger en vond bepaalde geuren heerlijk, maar man kon er niet tegen.

Ik vind de grauwe dagen dan ook maar niks.:-(

De Wibra heeft op dit moment theelichtjes in de aanbieding van ledlicht en daar kan je dan zelf een theelichthoudertje omheen doen. Ziet er goed uit. Er zitten er 16 op een kaart voor 5 euro, inclusief batterijtjes.

Zit er aan te denken om ze te halen voor buiten.
Die heb ik ook Cateautje. Maar het blijft nep.
Ja snap het, maar toch beter dan niets.

Heb je de openhaard DVD? Die maakt het wel heel erg gezellig in huis.

Dan krijg je zoiets op de tv.

http://www.youtube.com/watch?v=sJkgBnmODtw
Heerlijk die grijze dagen. Het is helaas nog te warm buiten en binnen. Het voelt klam en vochtig buiten. Het zou fijner zijn als het echt lekker koud zou zijn. Echt het toppunt van gezelligheid, deze komende maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven