De grijze dagen
zaterdag 14 september 2013 om 10:49
Vandaag is het in Rotterdam grijs, droog en 17 graden.
De balkondeur staat open en het is lekker, maar niet gezellig natuurlijk en vanaf maandag kunnen we op 13 graden rekenen en net zo'n grijze toestand, dus de tijd is aangebroken dat we het zelf gezellig moeten gaan maken.
Ik zag van de week gigantisch grote bolchrysanten in de aanbieding. Leuk voor op het balkon en misschien koop ik dit jaar ook wel buitenverlichting, iets met lampionnetjes of zo.
Binnen branden natuurlijk de kaarsen weer en als de deur dicht is dan brand ik kaneelolie, den en muskachtige geuren.
Wat doen jullie om het gezellig te maken.
Alle inspiratie is welkom.
De balkondeur staat open en het is lekker, maar niet gezellig natuurlijk en vanaf maandag kunnen we op 13 graden rekenen en net zo'n grijze toestand, dus de tijd is aangebroken dat we het zelf gezellig moeten gaan maken.
Ik zag van de week gigantisch grote bolchrysanten in de aanbieding. Leuk voor op het balkon en misschien koop ik dit jaar ook wel buitenverlichting, iets met lampionnetjes of zo.
Binnen branden natuurlijk de kaarsen weer en als de deur dicht is dan brand ik kaneelolie, den en muskachtige geuren.
Wat doen jullie om het gezellig te maken.
Alle inspiratie is welkom.
zaterdag 14 september 2013 om 15:46
quote:lavendelbleu schreef op 14 september 2013 @ 15:43:
[...]
Paddestoelensoep, paddestoelenragout, paddestoelenquiche, paddestoelenpizza, paddestoelen gebakken, paddestoelen gegratineerd, paddestoelen gevuld........zucht
Hou het maar gewoon op een paddestoelenbouillonnetje hè, da's goed voor de lijn.
Wild zwijn koteletje met paddestoelensaus.
Hè getver, moet er niet aan denken.
[...]
Paddestoelensoep, paddestoelenragout, paddestoelenquiche, paddestoelenpizza, paddestoelen gebakken, paddestoelen gegratineerd, paddestoelen gevuld........zucht
Hou het maar gewoon op een paddestoelenbouillonnetje hè, da's goed voor de lijn.
Wild zwijn koteletje met paddestoelensaus.
Hè getver, moet er niet aan denken.
zaterdag 14 september 2013 om 15:48
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 15:43:
[...]
Met een tas kan je aan de wandelen dat is goed voor je. Een taart daar word je blij van en blij zijn is goed voor je. Als je een tas maakt als de taart in de oven staat, dan kan je met je tas aan de wandel om de taart er af te lopen.
Zou allebei doen. Check
[...]
Met een tas kan je aan de wandelen dat is goed voor je. Een taart daar word je blij van en blij zijn is goed voor je. Als je een tas maakt als de taart in de oven staat, dan kan je met je tas aan de wandel om de taart er af te lopen.
Zou allebei doen. Check
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zaterdag 14 september 2013 om 16:09
zaterdag 14 september 2013 om 16:25
Dankzij jullie staat er nu suddervlees op en ruikt heel mijn huis naar kruidnagel Rode kool en aardappelpuree erbij, bedacht alleen net dat zelfgemaakte appelmoes het feest helemaal compleet zou maken, maar heb geen appels in huis.
Verder nieuwe plantjes gekocht voor binnen, nieuwe interieurdingen in de woonkamer gezet die ik in een doos tegenkwam en een beetje aan het rommelen. Heerlijk!
Verder nieuwe plantjes gekocht voor binnen, nieuwe interieurdingen in de woonkamer gezet die ik in een doos tegenkwam en een beetje aan het rommelen. Heerlijk!
zaterdag 14 september 2013 om 16:43
Wacht ff hoor bleu. Nog even één schot voor de boeg.
Ga naar de markt en koop van 5 verschillende paddestoelen een handje vol. Men neme voldoende parmaham, 6 harde puntbroodjes, een bosje bieslook en een beker creme fraiche.
Bak de grofgesneden paddestoelen kort maar krachtig en smijt daar een flinke klodder creme fraiche bij en een handje bieslook. Laat één en ander twee minuten sudderen. In die tijd beleg je de broodjes met de ham en en daar gooi je alles uit de pan op.
Trek een duikerspak aan en bedek je huishouden met plastic folie, want het is niet netjes te eten, maar lekkerrrrrr!!!!!!
Ga naar de markt en koop van 5 verschillende paddestoelen een handje vol. Men neme voldoende parmaham, 6 harde puntbroodjes, een bosje bieslook en een beker creme fraiche.
Bak de grofgesneden paddestoelen kort maar krachtig en smijt daar een flinke klodder creme fraiche bij en een handje bieslook. Laat één en ander twee minuten sudderen. In die tijd beleg je de broodjes met de ham en en daar gooi je alles uit de pan op.
Trek een duikerspak aan en bedek je huishouden met plastic folie, want het is niet netjes te eten, maar lekkerrrrrr!!!!!!
zaterdag 14 september 2013 om 16:49
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 16:15:
[...]
Ja okay, wapenlekkernijenstilstand, ik zweer het op mijn cappuccino.
Nou Cateautje, je hebt me al zover gekregen dat ik nu al aan het restantje van gisteren ben begonnen, macaronie met bolognesesaus en vers geraspte parmazaan.
Kon niet langer wachten.
Wel een voordeel van alleen thuis zijn, je kunt eten wanneer je wilt.
Bedankt voor je gezelligheid
[...]
Ja okay, wapenlekkernijenstilstand, ik zweer het op mijn cappuccino.
Nou Cateautje, je hebt me al zover gekregen dat ik nu al aan het restantje van gisteren ben begonnen, macaronie met bolognesesaus en vers geraspte parmazaan.
Kon niet langer wachten.
Bedankt voor je gezelligheid
zaterdag 14 september 2013 om 16:52
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 16:43:
Klinkt goed, ga ik proberen.
Je hoort er nog van.
Duikerspak niet nodig, heb een stofzuiger hier rondlopen ( hond )
Klinkt goed, ga ik proberen.
Je hoort er nog van.
Duikerspak niet nodig, heb een stofzuiger hier rondlopen ( hond )
zaterdag 14 september 2013 om 16:59
quote:lavendelbleu schreef op 14 september 2013 @ 16:49:
[...]
Kon niet langer wachten.
Bedankt voor je gezelligheid Eet smakelijk en jij ook bedankt.
[...]
Kon niet langer wachten.
Bedankt voor je gezelligheid Eet smakelijk en jij ook bedankt.
zaterdag 14 september 2013 om 17:34
Wat een leuk topic weer! Terwijl ik een fanatiek tegenstander zou moeten zijn, want ik haat de herfst, en heb verschrikkelijk de p. aan snuisterijtjes en accessoires (ik ben een aartsminimalist en ben bezig een betoninterieur te plannen) en met draadjesvlees krijg je me de deur uit, maar jullie zijn zulke gezellige mensen!
Bovendien ben ik dol op klassieke muziek, van Bach tot Satie en (vrijwel) alles ertussen.
Maar voor mij nog even geen definitieve herfst: ik hoop heel oktober nog in de zon te zitten, bij 22+ graden. En als ik mij dan verkneukel bij het idee dat het thuis rotweer is, weet ik tenminste dat jullie zitten te genieten. Ook weer fijn
Bovendien ben ik dol op klassieke muziek, van Bach tot Satie en (vrijwel) alles ertussen.
Maar voor mij nog even geen definitieve herfst: ik hoop heel oktober nog in de zon te zitten, bij 22+ graden. En als ik mij dan verkneukel bij het idee dat het thuis rotweer is, weet ik tenminste dat jullie zitten te genieten. Ook weer fijn
zaterdag 14 september 2013 om 17:39
Ik heb zo'n zin in de herfst.
Warme thee/chocomelk, kaarsjes, vuurtje, lekkere deken enz.
Weer een film binnen op blu ray.
Huispak en een heerlijk zachte wol (zuiver wol) gevoerde hoge pantoffel met klitteband-sluiting en een rubberzool tegen uitglijden, van Sanis.
Warme thee/chocomelk, kaarsjes, vuurtje, lekkere deken enz.
Weer een film binnen op blu ray.
Huispak en een heerlijk zachte wol (zuiver wol) gevoerde hoge pantoffel met klitteband-sluiting en een rubberzool tegen uitglijden, van Sanis.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.