De grijze dagen

14-09-2013 10:49 108 berichten
Vandaag is het in Rotterdam grijs, droog en 17 graden.

De balkondeur staat open en het is lekker, maar niet gezellig natuurlijk en vanaf maandag kunnen we op 13 graden rekenen en net zo'n grijze toestand, dus de tijd is aangebroken dat we het zelf gezellig moeten gaan maken.

Ik zag van de week gigantisch grote bolchrysanten in de aanbieding. Leuk voor op het balkon en misschien koop ik dit jaar ook wel buitenverlichting, iets met lampionnetjes of zo.

Binnen branden natuurlijk de kaarsen weer en als de deur dicht is dan brand ik kaneelolie, den en muskachtige geuren.

Wat doen jullie om het gezellig te maken.

Alle inspiratie is welkom.
Maar wat doe je om het gezellig te maken Nellie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 12:47:

Maar wat doe je om het gezellig te maken Nellie?Ik hoef niks te doen, het is al gezellig. Omdat het buiten gezellig is, is het binnen ook gelijk gezellig. Wij hebben donkere kleuren op de muren, dus dat geeft een warm en knus gevoel. Maar in de zomer is het buiten te licht, en dan moeten we de gordijnen dichtdoen om dat gevoel te kunnen creëren. Nu is dat niet meer nodig. .
En dan valt ook net de Landelijk wonen op de mat!! Beter wordt het niet.....
Hier vandaag voor het eerst weer de haard aangemaakt, had inderdaad zin in gezelligheid op deze trieste regendag.

Heerlijk die vlammetjes die op en neer gaan.

Op de bank, achter de laptop, koffie en een warm hondelijf tegen me aan, kids de deur uit, lekker rustig middagje dus
Dat leest goed Lavendelbleu.

Die openhaardDVD maar eens opdiepen.

Ik heb nu bosgeluiden op de computer en hoor allemaal enthousiaste vogels zingen. Het lijkt hier ondertussen wel lente.
Zo, de open haard staat aan. Knus hoor.
Hier inderdaad grijs en regen regio Rotterdam, straks heerlijk de openhaard aan, appeltaart thee erbij (ken je die al?) erg lekker!

Maar eerst moet ik met hoofdpijn door die zeik regen om boodschappen te doen.. Bah!

Des te fijner is het wel weer om thuis te komen..
Je slaat seizoenen over zo, zet lekker storm- en regengeluiden op je computer dan lijkt het net herfst, is beter voor je inlevingsvermogen van wat nog komen gaat.
Amperbroekie.

Nee die thee ken ik nog niet, maar eens proberen.

Het miezert hier, dus nat worden is niet zomaar nat worden als je naar buiten moet. Maar je kan het, jij bent een Vivavrouw. Dit is maar een kleinigheidje, trooper.

En straks lekker op de bank met je warme theetje.

Zet hem op!
quote:lavendelbleu schreef op 14 september 2013 @ 13:12:

Je slaat seizoenen over zo, zet lekker storm- en regengeluiden op je computer dan lijkt het net herfst, is beter voor je inlevingsvermogen van wat nog komen gaat. Die geluiden komen van buiten. Auto's over een kletsnat wegdek. Heeft ook wel wat.
quote:amperbroekies schreef op 14 september 2013 @ 13:09:

Hier inderdaad grijs en regen regio Rotterdam, straks heerlijk de openhaard aan, appeltaart thee erbij (ken je die al?) erg lekker!

Maar eerst moet ik met hoofdpijn door die zeik regen om boodschappen te doen.. Bah!

Des te fijner is het wel weer om thuis te komen..

Oeiiii appeltaart, dat hoort er wel bij op zo een dag.

Helaas is onze bakster de deur uit nu, jongste dochter wil altijd bakken als ze niets te doen heeft dus standaard maar altijd roomboter, meel, suiker en eieren in huis voortaan want je weet maar nooit wanneer ze in zo een bui is, best vaak de laatste tijd, iedere week staat er cake of cupcakes op tafel

Geniet van je thee met appeltaart.

Oeps lees nu dat er appeltaartthee staat , nou ja geniet er evengoed maar van
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 13:15:

[...]

Die geluiden komen van buiten. Auto's over een kletsnat wegdek. Heeft ook wel wat.

Ik wil ook regen nu, hier is het nu droog en zelfs de zon durft er door te komen, schandalig gewoon.

Zo komt de open haard niet tot zijn recht.
Nou Bleu, ik zit hier aan de appelpunt. De laatste paar hapjes.
Oh, dat brengt mij op een idee. Ingense molenaarskoek! Daar zeurt man al heel lang om.
quote:lavendelbleu schreef op 14 september 2013 @ 13:22:

[...]

Ik wil ook regen nu, hier is het nu droog en zelfs de zon durft er door te komen, schandalig gewoon.

Zo komt de open haard niet tot zijn recht. Geduld is een schone zaak. Er komt een moment dat je hier weer mee klaagt over dat koude rotweer dat te lang aanhoudt.
Jullie brengen me op ideeën!

Aangezien ik toch nog boodschappen moet doen zet ik de ingrediënten voor een appeltaart ook op m'n lijstje
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 13:23:

[...]

Geduld is een schone zaak. Er komt een moment dat je hier weer mee klaagt over dat koude rotweer dat te lang aanhoudt.

Tja als we niets meer te klagen hebben stopt het forummen natuurlijk, dat moeten we niet hebben toch ?

Wat brengt de rest voor de dag voor je Cateautje ?
quote:amperbroekies schreef op 14 september 2013 @ 13:26:

Jullie brengen me op ideeën!

Aangezien ik toch nog boodschappen moet doen zet ik de ingrediënten voor een appeltaart ook op m'n lijstje Hoera we krijgen appeltaart
Ik geniet met volle teugen! Hoe grijzer hoe beter. Het liefste helemaal donkergrijs en guur, terwijl de regen tegen de ramen striemt. Ik vind het zo al gezellig, maar ik brand kaarsen, waxinelichtjes, heb geurstokjes in huis, een transparante vaas met takken met lichtjes erin. Onderin de vaas een flinke dot witte watten, 'sneeuw'. Heb een bord met daarop allerlei herfstdecoratie, straks wordt dat winterdecoratie. In de winter vind ik het ook mooi als er een dennenguirlande met lichtjes op de vensterbank ligt. Heb ook van die kegels, een soort pyramides met lichtjes erin. Zo gezellig!

Eens met Nellie dat het wel wat kouder mag worden trouwens.
Lavendelbleu, tuurlijk! Vanavond uurtje of 8 staat ie klaar
quote:lavendelbleu schreef op 14 september 2013 @ 13:28:

[...]

Tja als we niets meer te klagen hebben stopt het forummen natuurlijk, dat moeten we niet hebben toch ?

Wat brengt de rest voor de dag voor je Cateautje ?Ik denk relaxen en een beetje forummen. Ik hoef niets, heb alles in huis. Er zijn wel wat dingetjes waar ik voor naar buiten zou kunnen gaan, maar heb het prima naar m'n zin zo.
Met dit weer vind ik een legpuzzel maken ook leuk, of een spelletje spelen. En natuurlijk mijn fijne mooie warme herfst/wintersokken aan!
De legpuzzels van Jan van Haasteren vind ik zo leuk!
quote:amperbroekies schreef op 14 september 2013 @ 13:34:

Lavendelbleu, tuurlijk! Vanavond uurtje of 8 staat ie klaar Lekker, kan niet wachten
quote:Cateautje schreef op 14 september 2013 @ 13:36:

[...]

Ik denk relaxen en een beetje forummen. Ik hoef niets, heb alles in huis. Er zijn wel wat dingetjes waar ik voor naar buiten zou kunnen gaan, maar heb het prima naar m'n zin zo.

Van die dagen geniet ik extra, weten dat ik niet meer de deur uit hoef, alles in huis heb en kan relaxen.

Zoals dit weekend dus.

Een echte huismus soms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven