de grote schoonmaak

28-12-2013 11:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
He he, eindelijk ga ik het nu toch een keer doen. Een grote schoonmaak in mijn huis en goed opruimen. Jullie zullen wel denken tja dat is toch normaal? Ja zeker maar voor mij is dat heel wat. Echt, ik leef als een zwijn soms Ik maak wel schoon maar nooit echt fanatiek en her en der liggen ook allerlei frutsels en onnodige dingen. Ik woon in een klein koopappartement sinds 2 jaar maar als ik soms om me heen kijk denk ik djeez hoe krijg je het voor elkaar isa.

Gister kwam een vriendin eten en toen we aan het koken waren zei ze ook 'goh isa misschien moeten we eens een grote opruim en schoonmaak dag houden' toen dacht ik jaa dat moet ik. Dusssss ik drink m'n bakkie koffie op en ga een nieuwjaarsschoonmaak beginnen. Ik ben er ook zo eentje die gerust 4x langs een vuilniszak loopt en denkt ohjaaaa deze moest naar beneden ook omdat het een rommel in m'n hoofd is geweest zie je dat direct terug in mijn huis. Dus het nieuwe jaar opgeruimd beginnen.

Maar dan even een vraagje, ik heb een hondje maar omdat het hier niet super groot is ruikt het soms ook best wel naar mijn hond. Wat voor schoonmaak middel werkt nou echt goed zodat je die geur niet zo erg ruikt? Vooral als ik haar onder de douche heb gedaan of ze is buiten nAt geworden dan blijft die geur best hangen maar ik ruik het soms ook gewoon in m'n meubels. Tips please wondermiddel???
.
De dierenwinel heeft daar lekkere luchtjes voor!
Je hebt inderdaad hondenparfum. Maar wat voor een ras is het? Hoe vaak was je de hond?

Ik kom weleens bij mensen en daar ruikt het ook naar hond, echt zo vies!
quote:winkelfanaat schreef op zaterdag 28 december 2013 11:13 Je hebt inderdaad hondenparfum. Maar wat voor een ras is het? Hoe vaak was je de hond?

Ik kom weleens bij mensen en daar ruikt het ook naar hond, echt zo vies! Ja mijn vrienden of familie zeggen het nooit hoor, denk dat zij dat ook niet zo ruiken want meestal heb ik dan ook wel gedweild nog met bloemengeur. Maar het is een Tibetaanse Maltezer terriër dus echt een klein harig hondje en zij ruikt gewoon vrij sterk. Ik was haar 1x in de twee weken omdat ze blonde haren heeft en ze is gewoon best smoezelig. Ook is het hier klein en het is heel krom maar in deze appartement kun je geen ramen openzetten. Alleen roosters en ik heb een groot balkon, dus zet de deur open.
.
Dat is denk ook wel een reden dat deze appartement heel veel ramen hebben maar je kan ze dus niet openzetten, echt bizar. Maar hondenparfum ga ik eens naar kijken.
.
Herkenbaar haha, ik was van plan om gisteren te beginnen. Gisteren wordt dus vandaag! Heb er best zin in eigenlijk, maar beginnen is altijd zo'n ramp...
Oh bah, zo smerig zo'n hondengeur.

Goed idee hoor die opruim en schoonmaakplannen. Dat geeft lucht en ruimte in je omgeving en hoofd. Heel fijn!
Haha, om kwart voor 1 nog moeten beginnen?
Als je doel voor vandaag nou alleen is om het aanrecht leeg te maken (en bij voorkeur ook schoon) is dat al een hartstikke mooi begin. Dan kun je daarna een tafel vrij maken en vanaf daar ga je gewoon stap voor stap verder.
Maak een haalbaar plan voor jezelf. Dag 1, de keuken. Dag 2 de badkamer. Stel lijstjes op met kleine (1 lade leegruimen) tot grote projecten (slaapkamer). De grote schoonmaak hoeft echt niet in een halve dag.
Hondenlotion van Beau Beau ruikt heerlijk.
Don't complain, don't explain.
Eens met de rest je moet niet alles in 1 x willen doen.

Ik ben begonnen in de slaapkamer,toen badkamer grondig en zo schuif ik telkens een stukje op en doe ik elke week iets.

(kasten uitruimen heb ik overigens nog niet gedaan dat moet dus nog).

Na de feestdagen ga ik weer verder,dan eerst boven op de keukenkastjes schoonmaken. Afzuigkap heb ik laatst eens gedaan.
Idd, niet alles in 1 x doen.

Ik vond dit blog erg leuk om te lezen, en een prima manier, want de rommel was er ook niet in 1 keer.

http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/

Zelf werk ik met een schoonmaakschema, waardoor alles aan de beurt komt. Klinkt mss stom, maar mij helpt het echt.
Ik heb 2e kerstdag het grootste gedeelte van de keuken gesopt, ook best weer wat weggedaan, kookboeken waar ik nooit in kijk, bakjes zonder deksel, oude snijplankjes, ik heb dus ongeveer 25 mokken...maar ja vind ze allemaal nog leuk...dus maar teruggezet

Als de kerstspullen weg zijn ga ik de kamer weer eens doen
Voor (nouja, tegen) de hondengeur is misschien zo'n verstuiver van Brise iets? Die kan om de 9 minuten een geurtje geven. De blog die heppiedepeppie12 is inderdaad erg inspirerend, haha! Leuk om te lezen en je wil zelf dan ook aan de slag!

Succes met je schoonmaak!
Ik zou beginnen met opruimen, en dan ruimte voor ruimte. Bv eerst de keuken, dan je slaapkamer, dan je woonkamer etc.

Alles wat je het afgelopen jaar niet hebt gebruikt kan weg. Alles wat kapot is kan weg. Alles wat te klein is kan weg. Zet het op Marktplaats, breng het naar de kringloop en kieper de rest in de vuilnisbak.

Daarna pas schoonmaken. Succes!
Wat voer voer geef je? Heel veel honden stinken door hun voer.

Kleden etc. kan de geur ook in blijven hangen. Regelmatig dekentjes etc wassen en je kunt ook nog van die geurstokjes neerzeten
quote:isa__88 schreef op 28 december 2013 @ 11:17:

[...]

Ja mijn vrienden of familie zeggen het nooit hoor, denk dat zij dat ook niet zo ruiken want meestal heb ik dan ook wel gedweild nog met bloemengeur. Maar het is een Tibetaanse Maltezer terriër dus echt een klein harig hondje en zij ruikt gewoon vrij sterk. Ik was haar 1x in de twee weken omdat ze blonde haren heeft en ze is gewoon best smoezelig. Ook is het hier klein en het is heel krom maar in deze appartement kun je geen ramen openzetten. Alleen roosters en ik heb een groot balkon, dus zet de deur open.

Ik zeg het ook nooit hoor, als ik het bij andere vind stinken naar hond. Dat doe je niet, daar is een forum voor . Je wast je hond echt veel, weet je zeker dat het de hond is die je ruikt? Is het echt de vacht? Stinkt de hond niet gewoon uit zijn bek? Mijn hond gaat zo eens in de 5 weken in bad en dan niet omdat ze stinkt maar omdat ik haar weer lekker schoon wil hebben.

Verder denk ik hoe minder troep je hebt, hoe beter je je huis kan schoon houden. Ga ruimen, alles wat je al jaren niet meer gebruikt verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven