De Regenboogbrug - I.M.

01-08-2010 11:01 62 berichten
De Regenboog Brug

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, daar kunnen ze rennen en met elkaar spelen. Er is genoeg te eten, er is water en zonneschijn, en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek waren worden daar weer beter, alle oude dieren worden weer jong. Alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam.

Precies zoals wij ze herinneren in onze dromen over de dagen van weleer...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje:

ze vinden het jammer dat ze jou achter hebben moeten laten...

Ze brengen hun dagen door met rennen en spelen met elkaar, maar dan op een dag kan het gebeuren

dat eentje plotseling stopt met spelen, en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en jullie zijn voor altijd bij elkaar.

Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen zijn kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de regenboog brug.

Omdat er de laatste tijd zoveel verdriet is vanwege 'onze' liefste huisdieren, hier een plaatsje om foto's te verzamelen van onze kleine vrienden die er niet meer zijn. Als een In Memoriam dus.

Ik begin met Lizzy (rechts, vorige week in laten slapen) en Dizzy (links, inmiddels een jaar dood) die als zusjes bij mij kwamen uit de opvang. Ze hadden gezeten bij een eigenaar die ze hield in een veeeel te klein hok.
En dan de poezen, mama en zoon

(Mama, rechts, had versleten longen en ze piepte er tussenuit vlak voordat ze een spuitje zou krijgen. Zoon, links, had een tumor aan zijn tong en hebben we in laten slapen nadat medicatie niet hielp)

Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve Mik,

Ik heb haar geadopteerd van een stel dat haar in wilde slapen omdat ze geen zin meer hadden in alle dierenartsbezoeken.

Ze was 11 en heel erg ziek toen ik haar kreeg.

Toen ze 13 was is ze rustig ingeslapen.

Dag lieve Mikki, I love you!

If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik schiet helemaal vol van je mooie verhaal. Het is ook zeer geschikt voor mijn leerlingen. Zeker iets om te onthouden.

Ik heb helaas geen digitale foto's van mijn overleden beesten, maar ik weet hoe het voelt om ze te moeten missen. Sterkte met het verlies van je konijntje.
Wat een mooie tekst en wat een lief topic. Kan vanaf m'n (oude) telefoon helaas geen foto plaatsen van Moesje, 3 jaar geleden op mijn bed dood gegaan.
Mijn lieve Kay, die op een niet natuurlijke manier heel triest en verdrietig aan zijn einde is gekomen (koppie ingeslagen en verdronken).

Na zijn dood vond ik zijn snorhaar op zijn slaapplekje;

Die heb ik nu bij zijn foto gedaan;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Neeeej MV, bah, wat een rotverhaal en wat een plaatje!
Wat een mooi topic Sarah, ik hoop dat het nog heel lang duurt eer ik hier kan posten.
Oh wat ontzettend erg MV!!!
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ah, wat erg MV!

Ik kan daar serieus zooo kwaad om worden dat mensen dat doen

Voor alle andere ook een want een dier verliezen is nooit leuk.

Ik heb 4 jaar geleden mijn maatje Tommy(een kater van 18.5) verloren die al bij me was sinds ik 1.5 was (Geen foto hier). Hij was oud en op. Denk ook nog regelmatig aan hem, ook al heb ik inmiddels 2 andere katers erbij

Verder nog 3 hamsters, maar die kat, ja, daar denk ik nog regelmatig aan. Inmiddels staat 1 van zijn foto's beneden op een kastje, samen met de foto's van de andere 3 (nog levende) katten.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
MV nou jaaaa wat een horror, ik ben geschokt! Wat afgrijselijk.
Mylene....jouw verhaal over Kay vind ik nog steeds zoooo verdrietig

Ratteke; ik hoop het ook voor je
MV bah wat een nare mensen zijn er toch.
Mijn lieve kleine grote gehandicapte vriendje heeft niet lang mogen leven

wat een mooi dier Star, wat had hij?
Twee slechte heupen, mee geboren, kon slecht huppelen en hij wilde zo graag
he wat zielig Star, dierenleed, daar kan ik gewoon niet mee omgaan.
Oh Star wat sneu Is een Vlaam, of niet?
Lekker tukken

Tis een mooierd! Mijn Vlaam is iets donkerdergrijs, maar vind die lichte kleur mooier.
Yep, Vlaam. We hebben hem zovan iemand uit de dierenarts in de wachtkamer meegekregen want die wist niet meer wat ze er mee aan moest en wilde hem eigenlijk in gaan laten slapen want werd te duur en ze had geen tijd om hem aandacht te geven enzo.

quote:rendiertje schreef op 01 augustus 2010 @ 11:15:

Ik schiet helemaal vol van je mooie verhaal. Het is ook zeer geschikt voor mijn leerlingen.

*breekt in*

voor de andere juffen die dit verhaal willen gebruiken; doe dat maar niet als je in de buurt van Grave lesgeeft. Ik voorzie dan veel enge dromen en kinderen in paniek:

http://www.mkfotografie.n ... gGrave_59Y9882-Edit-w.jpg (expres geen IMG van gemaakt, wil jullie topic niet verder verstoren)

*breekt uit*
Wéér tranen!

Ik heb eerder deze week al eens gepost op Chardonnay haar topic 'Poes overleden', heb daar verteld over Donder die deze week onverwachts overleden is, was nog helemaal zo oud niet.

En dit is Saartje

Saartje is 5 jaar geleden overleden (ze was pas 5) een dag nadat ik met haar naar dierenarts ben gegaan omdat ze niet at en dronk is ze ingeslapen, ze bleek allemaal tumoren in haar buik te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven