De Regenboogbrug - I.M.

01-08-2010 11:01 62 berichten
De Regenboog Brug

Precies aan de andere kant van de hemel is een plaats, en die heet Regenboog Brug.

Als een dier waar je heel veel van houdt doodgaat, dan gaat het naar de Regenboog Brug. Daar zijn grasvelden en heuvels voor onze geliefde vriendjes, daar kunnen ze rennen en met elkaar spelen. Er is genoeg te eten, er is water en zonneschijn, en ze voelen zich daar warm en prettig.

Alle dieren die ziek waren worden daar weer beter, alle oude dieren worden weer jong. Alle dieren die gewond waren, of verminkt, krijgen weer een sterk gezond lichaam.

Precies zoals wij ze herinneren in onze dromen over de dagen van weleer...

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is alleen een klein dingetje:

ze vinden het jammer dat ze jou achter hebben moeten laten...

Ze brengen hun dagen door met rennen en spelen met elkaar, maar dan op een dag kan het gebeuren

dat eentje plotseling stopt met spelen, en in de verte tuurt. Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding. Plotseling breekt hij uit de groep en vliegt over het gras, sneller en sneller. Hij heeft jou gezien, en als jij en je lieveling bij elkaar komen pakken jullie elkaar beet, en jullie zijn voor altijd bij elkaar.

Het dier kust je gezicht, jouw handen strelen zijn kopje weer, en je kijkt weer in die lieve ogen, die je zo lang niet gezien hebt, maar die altijd in je hart zijn gebleven.

En dan gaan jullie samen over de regenboog brug.

Omdat er de laatste tijd zoveel verdriet is vanwege 'onze' liefste huisdieren, hier een plaatsje om foto's te verzamelen van onze kleine vrienden die er niet meer zijn. Als een In Memoriam dus.
Soulcats; wat een prachtige uitdrukking heeft Mr. Z! Geweldig!
Onze Scott is vandaag om half 11 ingeslapen.

Alles ging erg vredig en liefdevol. Ongeloofelijk veel verdriet gehad de afgelopen paar uren, maar de acceptatie begint nu te komen.

Scott is 6 jaar oud geworden, veels te jong. Hopelijk dartelt hij nu vrolijk rond in de hondenhemel met al zijn vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben wij onze kat Tookie helaas moeten laten gaan. We hebben 2 maanden lang alles gegeven en alles gedaan om hem weer beter te maken, helaas is het niet gelukt.

Lieve Tookie, rust zacht. We missen je zo!

Heel veel sterkte voor iedereen hier die haar geliefde huisdier heeft moeten laten inslapen.
ik heb vandaag mijn lieve kater rody in moeten slapen. hij had nier problemen. hij is maar 9 geworden. 9 jaar mijn lieve maatje geweest. wat zal ik hem missen maar gelukkig is hij van zijn pijn verlost! voor iedereen die ook zijn beste maatje moet missen,ook heel veel sterkte!
Wat een mooi topic dit, maar ook zo verdrietig...

Op 1 april 2009 is onze Joepie overleden, begin januari van dat jaar werd hij van de ene op de andere dag doodziek vanwege een hartziekte (HCM). Hij heeft nog 3 maanden geleefd en is toen toch helaas overleden...

Lief Joepje, deze is voor jou!!

Joepie, 10-05-2005 - 01-04-2009
Ik ben mijn eigen bananenschil
Onze lieve Mietsy was gisteren op bezoek bij oma die bij ons aan de overkant woont. Ze ging daar vaak op bezoek om te genieten van de rust, die ze hier wel eens miste met 2 drukke kids en nog 2 hele actieve poezebeesten

Toen wilde ze weer terug naar ons huis rennen en rent zo onder de auto van de buurvrouw Ik ben zo ongelooflijk verdrietig, loop al vanaf dat het gebeurd is te huilen Mis haar zo ongelooflijk erg nu al!

Zij was van de 3 poezen die we hebben de echte knuffelpoes

Lieve Mietsy we zullen je vreselijk missen, liefje
Redsunshine wat een ontzettend verdrietig verhaal

Heb je het zien gebeuren?
Wat een mooi topic, zie dit nu pas voor het eerst, veel lieve beestjes komen er voorbij, ik wil hier ook graag een foto plaatsen van mijn 2 katjes:

Beide katjes heb ik vorig jaar december uit het asiel gehaald, toen slechts 3 en 4 maanden uit.

In maart heb ik ze laten steriliseren en poes Willem (rechts) bleek toen verschillende tumoren in haar buik te hebben, waar niets aan te doen was. Op 12 mei heb ik haar helaas in moeten laten slapen omdat ze toen te veel klachten had, ze was toen nog geen 9 maanden oud.

Vorige week maandag is bij poes Ed (links) FIP geconstateerd, ze had al een poosje klachten, lusteloos, heel erg mager en nu begon ook haar buikje op te zetten. Aan deze ziekte is ook niets te doen en afgelopen maandag, heb ik haar in moeten laten slapen, omdat ze niet meer op haar pootjes kon staan, was pas 11 maanden oud

Heb jullie maar kort in huis gehad, maar allebei zo lief!
ladyphoxy wijzigde dit bericht op 28-08-2010 23:35
Reden: Foto werkte niet
% gewijzigd
Wat erg, LadyPhoxy....
LadyPhoxy wat een ontzettend mooie poezen! Wat een lieve ontdeugende koppies hebben ze.....En wat verschrikkelijk dat je ze maar zo kort bij je mocht houden
Bedankt Cateye en Sarah, het ware zulke lieverds, vooral ook samen. Lekker tegen elkaar aan liggen, elkaar wassen en spelen. Ik mis ze hoor...ik heb nu nog wel een ander katje en dat troost wel, maar toch.
Mijn kleine dappere kater Sep.

Mijn mooie kereltje werd doodgereden terwijl ik 1000 km verderop was op vakantie. Ik heb geen afscheid van hem kunnen nemen. Hij was nog maar 5 jaar oud. Nu, bijna 3 jaar later kan ik het nog steeds geen plek geven. Seppeman, ik mis je zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven