De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic
Sorry hoor stomme laptop
Het Viva forum is papaja.
Maf, ik heb maar 1 x op 'verstuur bericht geklikt' en toch sta ik er 2 keer. Ben ik koninklijk? Moet ik nou 'Wij, Olijfje..' zeggen?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Het forum doet hier ook weer raar ...goh..
Hallodiooooo

Ben er weer eventjes. Zit flink gedrugd hier, ben sooo sloom en duf, ik heb net alles bijgelezen maar ben al weer de helft vergeten...

Effe gauw wat sterkte wensen voor Erwt en Tonk, zieke kindjes zijn zoo zielig en zoo vermoeiend. Hoop dat het gauw beter gaat. Vertrouw vooral op je eigen moeder instinct, ik geloof daar heilig in.

Moest lachen om Splint met de nieuwe kopjes, geweldig excuus. Ik ben gek op serviesgoed en nette kastjes ook.

Bieb, alcohol uitgekotst, lekker gewandelt en nu aan de Chinees en oh ja MO was ongesteld, toch?

Oh ja bij wie was er een drakenei gelegd?

En ik copy en paste er even een recept tegen aan:

Chicken Enchiladas

This recipe makes 8 serving(s)

Nutritional information available online.

Ingredients

8 8large flour tortillaflour tortillas

Tomato Sauce:

1 1tbsp tbsp(15 mL) (15 mL) vegetable oil

1 1oniononions, minced

2 2cloves garlic, minced

2 2tbsp tbsp(25 mL) (25 mL) chili powder

1 1tsp tsp(5 mL) (5 mL) ground coriander

1 1tsp tsp(5 mL) (5 mL) dried oregano

1/2 1/2tsp tsp(2 mL) (2 mL) ground cumin

1/2 1/2tsp tsp(2 mL) (2 mL) salt

1/4 1/4tsp tsp(1 mL) (1 mL) pepper

1 1can (28 oz/796 mL) can (28 oz/796 mL)ground tomatoes

Chicken Filling:

2 2lb lb(907 g) (907 g) boneless skinless chicken thighs

1 1tbsp tbsp(15 mL) (15 mL) vegetable oil

1 1sweet yellow or red pepper, cored, seeded and sliced

1 1jalapeño pepper, seeded and minced

1/4 tsp(1 mL) (1 mL) salt

1/4 tsp tsp(1 mL) (1 mL) pepper

2 cups(500 mL) (500 mL) cheese, shredded

1/4 cup(50 mL) (50 mL) fresh coriander, chopped

Preparation:

Tomato Sauce: In large saucepan, heat oil over medium heat; fry onion, garlic, chili powder, coriander, oregano, cumin, salt and pepper, stirring occasionally, until softened, about 5 minutes. Add tomatoes and bring to boil; reduce heat and simmer until spoon scraped across bottom of pan leaves gap that fills in slowly, about 20 minutes.

Chicken Filling: Trim fat from chicken; cut crosswise into 1/4-inch (5 mm) thick slices. In large skillet, heat oil over medium-high heat; brown chicken, in batches. Transfer to bowl.

Drain fat from pan. Add yellow and jalapeno peppers, salt and pepper; cook over medium heat, stirring, until tender-crisp, 3 minutes. Add to chicken; let cool. Stir in 1 cup (250 mL) of the Monterey Jack cheese and 2 tbsp (25 mL) of the coriander.

Spread 1 cup (250 mL) of the tomato sauce in 13- x 9- inch (3 L) glass baking dish. Spoon heaping 1/2 cup (125 mL) of the filling down centre of each tortilla; roll up tightly and place, seam side down, in baking dish. (Make-ahead: Let enchiladas and remaining tomato sauce cool separately for 30 minutes; chill in refrigerator. Cover and refrigerate for up to 24 hours. Or wrap in heavy-duty foil and freeze for up to 2 weeks; thaw in refrigerator for 24 hours. Add 10 minutes to covered baking time.)

Spoon remaining tomato sauce over enchiladas. Cover with foil; bake in 375°F (190°C) oven for 30 minutes. Sprinkle with remaining cheese; bake, uncovered, until tip of knife inserted in centre of enchilada for 5 seconds comes out hot, about 10 minutes. Sprinkle with remaining coriander.
anoniem_110899 wijzigde dit bericht op 14-02-2011 00:54
Reden: leesbaarder, hoop ik
% gewijzigd
Optimist tot in de kist!
gelukkig die van mij staat er maar een keertje.

Over recepten gesproken, heeft een van jullie ook een rijstkoker?
Optimist tot in de kist!
wel een eierkoker en een stoomkoker

In de stoomkoker kan ook rijst!

En groente en aardappelen,heel lekker!

Hoooi Fantje,heb je een lekkere roes?

Helpt het dan iig tegen je pijn?

Maarre,waarom een rijstkoker? weer een extra sta in de weg in de keuken..

deze heb ik:

Ja die had ik ook in NL, maar 't is zo'n groot ding. Had deze geen gaatjes in de bodum? Ik heb zo'n Chinees ding:

Wij eten heel veel lijst, dus lijst kokel elleg makkelijk
Optimist tot in de kist!
Zo lijkt hij groter als jouw koker

Wie heeft de grootste koker? Oh hellup nou denk ik ineens aan hele andere kokers:

Optimist tot in de kist!
Die heeft vast de grootste koker!
Optimist tot in de kist!

*sluipt snel weer weg*
*kijkt of de kust weer veilig is en zwaait voorzichtig*

Zoooo, ik stop ermee. Laptop gaat dicht en mijn oogjes ook zo. Bleh, morgen weer verder werken.

Koke(re)n doe ik maar niet meer vanavond.

Truste allemaal! Ik ga aftellen!

Ollie En helpen de painkillers ook een beetje?

Splinter, succes met die rapporten en fijn dat ouders 1 sollisteen uit je maag hebben kunnen verhelpen.

Its, fijn zo'n man die zelf Japans kookt...sowieso een man die een beetje lekker kookt . TH-man is bepaald geen keukenprins, maar dat heb ik misschien ook wel zelf veroorzaakt

Bieb, leuke nacht heb je gehad . Maar gelukkig ben je weer helemaal fit segmaar .

Olijf, drakenei klinkt nu al erg fijn. Heb je Olief nog aan het werk gekregen?

Tonks en Erwt, hopelijk gaan Kaatje en Dopje nu echt opknappen!

Borrie, ik denk dat je er rekening mee moet houden dat er een groepje tetters wil komen kijken als het klaar is . En dan natuurlijk ook graag geniet van jouw kookkunsten

Slof, sterkte voor morgen en hopelijk lukt het vanavond om toch nog een beetje te ontspannen tussen het wassen door

Ratteke, wat mooi dat je zo bezig bent met het opknappen van die steen! En gelukkig ook al een paar goeie tips hier. Dit voorjaar moeten wij ook eens iets doen aan het graf van de ouders van man.

Vanmiddag al het een en ander in de tuin gedaan terwijl man wat bollen in een mandje zette: binnen is het voorjaar echt al in aantocht.
Welterusten voor iedereen! Ik ga zo ook eens plat, moet morgen nog een leerling testen dus bijtijds op pad .

Frans, geniet van je vakantie!
Zit hier met een kliederhoofd, man heeft net mijn haar in de blondeer creme gezet. Ik wil het een paar tintjes lichter. 't Is nu haast pickzwart en ik wil het graag meer bruin.

Maar jullie zullen al wel in bed liggen dus ik doe een solo!
Optimist tot in de kist!
Goeiemorgen allemaal. Heb nog niks te melden.
Splint, heb je nu wel kunnen slapen?
Die melatonine was in ieder geval niet bij mij . Maar nu snel op pad! Goedemorgen
Slapen wel Fran, opstaan was minder soepel....

(lief dat je ernaar vraagt!)

Misdschien moeten we de melatonine van Olijfje eens beter opvoeden, nu kaapt ie elke keer een ander speelvriendje weg. Da's niet aardig.

Sterkte TH!

Ratje, haai.
In mijn geval hielp het ook niet dat er naast me iemand vreselijk lag te snurken . Voel me gelukkig goed verder en het testen gaat net als het verkeer lekker soepel vandaag. Nu even pauze met koffie en ontbijtkoek
Ik heb al gezogen, gedweild en de wc schoongemaakt. Oh, en de keuken. Krijg zo visite
Komt het ook niet van al dat gesjors? al die cupjes is niet goed voor het slapen

Ik had het zaterdagavond dat ik pas om 3 uur sliep door koffie maar ik kan er niet zo goed tegen

Goed bezig geweest Frans!

Erwt hoe is t met Dopje?

Kaatje had vanochtend geen koorts ben benieuwd hoe dat vanmiddag is maar ik hoop dat t klaar is nu

Ik heb t gevoel dat ik nooit meer aan een normale baan ga komen *pruttel* *zeur*
Wat ben ik blij dat ik alleen slaap zeg. Of nou ja alleen, met 3 katten dan. Gelukkig geen last meer van snurkende partner! Of Morgana moet weer eens bezig gaan, die kan ook best lawaai maken in bed.

Ik heb het gesnurk van K dit weekend weer gehoord toen hij op de bank in slaap was gevallen. Ik mis er niks aan

Olijf, als je draak eitjes heeft gelegd wil ik er ook wel één

Tonks, idd hopen dat ze nu koortsvrij blijft. Mist ze school nog niet?

Ik ben zoals altijd hard aan het werk. Aan de ene kant wel jammer dat ik nu ander werk heb. Ik heb gewoon geen tijd meer om 's ochtends te tetteren. Nu heb ik even pauze, na deze post moet ik weer aan het werk.

TH, fijn dat testen weer goed gaat, ondanks slaap tekort.
Francis,jij hebt toch een poetsvrouw?

en dan zelf de plee schrobben...?

MO noemde mij vanmorgen "liefkozend"snurkie

Dusss...maar ik ben dan ook rete verkouden en blaf ook nog steeds.

Maar ik heb een poetsbaantje

1x per week 3 uurtjes voor 37,50

Leuke mensen op een boerderie,dochter woont met gezin in het achterhuis en zoon met vrouw en baby op de bovenverdieping.

Maar mijn poetsgebeuren beperkt zich tot het gedeelte van de ouders.

Er liepen katten en een grote herdershond en ze zet lekkere koffie :-)

Net ook nog even via MP mijn burootje verkocht.

Kom maar op met die voorjaarsopruiming.
Zeg ik schrob ook niet bij alle klanten de plee hoor! Sommige mensen willen dat zelf doen

Wat ben jij duur zeg Bieb Ik verdien bruto gewoon al 10 euro per keer minder dan jij :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven