Deken gezocht!

22-12-2013 21:22 26 berichten
Bijna kerst en mijn schoonmoeder is volgende week jarig. En we zoeken voor haar een mooie deken voor op haar bed (ze is bed gebonden en de deken van het verpleeghuis waar ze woont is heel ongezellig). Dus, ik vandaag naar de stad. In een aantal winkels geweest en niks leuks kunnen vinden. Ik zoek iets met mooie kleuren om de boel een beetje op te fleuren.

Nu heb ik wat zitten zoeken op i-net en kwam ik prachtige dekens tegen op de site van de Bijenkorf.

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Probleem: de prijs! Dus waar o waar kan ik een leuke kleurrijke deken vinden voor een leuk prijsje? (max 40 euro) die groot genoeg is om een eenpersoonsbed mee op te maken?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een plaid?

Misschien heeft Ikea wat, die hebben verschillende soorten plaids.

Gaat de verzorging ook werkelijk de plaid steeds op bed leggen? Want daar gaat het meestal mis.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 december 2013 @ 21:27:

Bedoel je een plaid?

Misschien heeft Ikea wat, die hebben verschillende soorten plaids.

Gaat de verzorging ook werkelijk de plaid steeds op bed leggen? Want daar gaat het meestal mis.

Ja plaid/deken… Ik vond ze bij ikea allemaal een beetje meehhh..

Verzorging is best relaxed wat dit soort dingen betreft trouwens dus dat zal geen probleem vormen.
De microvezeldeken vind ik persoonlijk de prettigste (gewicht, onderhoud). Maar wol zal wel mooier zijn, zolang het niet gewassen wordt, hoewel het veel zwaarder is.
Kijk eens in de wereldwinkel voor een sprei uit centraal amerika.
Xenos heeft ook wel leuke.
Fleece kun je trouwens beter vermijden. Dat broeit enorm en is daarom vaak niet comfortabel om onder te liggen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 december 2013 @ 21:33:

Fleece kun je trouwens beter vermijden. Dat broeit enorm en is daarom vaak niet comfortabel om onder te liggen.Goede tip! Dankje.
http://www.myhomeshopping.nl/c/dekens/8 ... s[2]=2&p=6
Cum non tum age
Of bij Zara home.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 22 december 2013 @ 21:35:

http://www.myhomeshopping.nl/c/dekens/8 ... 2]=2&p=6Ik weet niet of ik erop wil vertrouwen dat iets wat ik morgen bestel er dinsdag ook echt gaat zijn eerlijk gezegd.
Soms bieden mensen nog weleens nieuwe mooie Sierdekens / plaids / bedsprei aan op marktplaats. Ikea is inderdaad ook een optie
Blokker, xenos, intratuin, kwantum.

Intratuin is vaak wel wat duurder maar ze hebben ook regelmatig een leuke kortingsstikker erop.
Ja zara home (ook online) heeft vaak mooie kleurrijke plaids, en de sale zal wel bijna beginnen
35,-

29, beide zalando
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

www.ajeoutdoorkleding.nl
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zarahome inderdaad, maar die zijn vaak stukken duurder.

Maar wel zo mooi!
http://www.plaidsenshawls.nl/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leen Bakker patchwork iets?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Helft van de prijs van een wollen, maar nog steeds flink wat geld:

http://www.madeby.nl/soft ... aakte-granny-stripe-deken

En heel wat op Etsy

Edit: muh, ik zie nu dat er veel op Etsy te klein zijn, als babydeken bedoeld.
Ik heb een hele leuke gekocht bij de action. Paars met witte stippels. Je had ze in nog meer kleuren. ( roze, lime groen, blauw.) Maar ik vond de paarse leuk.
Wol is gewoon niet goedkoop. Bonprix heeft best leuke met bijpassende kussenhoezen. Ook verschillende maten voor bedden met en zonder voetenbord.

Deze
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ikea.

Mijn moeder had hetzelfde "probleem" in een revalidatiekliniek, saai en heel dun dekbed, ik heb toen op de markt een wat zwaardere kwaliteit fleece gekocht, kost 3,95 per meter, de randen afgewerkt met een kleurige festonsteek (geen leuk karwei maar het resultaat is wel netjes). Ze is nu weer in een revalidatiekliniek, toevallig heb ik het ding vandaag bij haar thuis opgehaald en meegenomen toen we op bezoek gingen, daar is het ook nogal saai aangekleed. Fleece hebben ze in allerlei kleuren. Ik vind het niet mooi maar het is wel heerlijk warm.
verba volant, scripta manent.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 22 december 2013 @ 21:33:

Fleece kun je trouwens beter vermijden. Dat broeit enorm en is daarom vaak niet comfortabel om onder te liggen.Vind je? Het is natuurlijk wel synthetisch maar van dat broeierige heb ik nooit iets gemerkt. Bovendien hebben oudere mensen het eerder koud.
verba volant, scripta manent.
Hoeft geen wol te zijn hoor ik vond die dekens gewoon mooi. Mag ook van een andere stof zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven