Dierenarts Leiden/Oegstgeest

zondag 28 januari 2018 om 20:29
Ik ben op zoek naar een dierenarts voor mijn jonge katje.
Binnenkort zal ze in ieder geval gesterriliseerd moeten worden, met de vaccinaties zit het nog een paar maanden goed.
Nu ben ik me aan het orienteren op dierenartsen maar er is gewoon zoveel keus.
Ik heb de volgende dierenartsen gevonden:
- Mijn Dierenkliniek de Mare
- Rijngeest Oegstgeest/Rijnsburg/Katwijk
- Ranzijn Leiderdorp
- Het Leidse Land in de Merenwijk
- Heemskerk in Oegstgeest
- Keerhoeve in Voorschoten
Helaas ken ik geen enkele dierenarts hier. Ranzijn trekt mij in eerste instantie aan omdat die niet duur is en ruime openingstijden heeft, maar is het dan ook een goede dierenarts?
Ik zie over Heemskerk veel goede recensies op internet maar dat is maar een dierenarts die daar werkt, is dat altijd wel handig?
Verder weet ik niet zo goed wat ik van de andere dierenartsen moet denken op basis van recensies, je weet nooit wie werkelijk de personen zijn die de recensies plaatsen.
Mijn vereisten zijn vooral:
- bereikbaar als je de dierenarts nodig hebt
- eerlijk advies en niet dat je adviezen krijgt als een operatie van 5000 euro als je dier toch bijna zeker niet meer beter wordt of het gewoon niet nodig is
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een aantal dierenartsen en advies kan geven.
Die andere ken ik helemaal niet.

Nu ben ik me aan het orienteren op dierenartsen maar er is gewoon zoveel keus.
Ik heb de volgende dierenartsen gevonden:
- Mijn Dierenkliniek de Mare
- Rijngeest Oegstgeest/Rijnsburg/Katwijk
- Ranzijn Leiderdorp
- Het Leidse Land in de Merenwijk
- Heemskerk in Oegstgeest
- Keerhoeve in Voorschoten
Helaas ken ik geen enkele dierenarts hier. Ranzijn trekt mij in eerste instantie aan omdat die niet duur is en ruime openingstijden heeft, maar is het dan ook een goede dierenarts?
Ik zie over Heemskerk veel goede recensies op internet maar dat is maar een dierenarts die daar werkt, is dat altijd wel handig?
Verder weet ik niet zo goed wat ik van de andere dierenartsen moet denken op basis van recensies, je weet nooit wie werkelijk de personen zijn die de recensies plaatsen.
Mijn vereisten zijn vooral:
- bereikbaar als je de dierenarts nodig hebt
- eerlijk advies en niet dat je adviezen krijgt als een operatie van 5000 euro als je dier toch bijna zeker niet meer beter wordt of het gewoon niet nodig is
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een aantal dierenartsen en advies kan geven.

Die andere ken ik helemaal niet.
maandag 29 januari 2018 om 17:36
Dierenkliniek Rijngeest, lief voor de dieren, deskundig, prettige sfeer.
Twee jaar geleden kwamen we er met ons net doodgereden katje. We mochten voor, het beestje werd nog nagekeken zodat we wisten wat er gebeurd was. Daarna bleef hij daar tot het crematorium m ophaalde. We hebben geen rekening gekregen, alleen een lief kaartje om ons sterkte te wensen.
Twee jaar geleden kwamen we er met ons net doodgereden katje. We mochten voor, het beestje werd nog nagekeken zodat we wisten wat er gebeurd was. Daarna bleef hij daar tot het crematorium m ophaalde. We hebben geen rekening gekregen, alleen een lief kaartje om ons sterkte te wensen.
felice71 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 17:51
66.36% gewijzigd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
maandag 29 januari 2018 om 17:46
Zelf zit ik al jaren met mijn katten bij Mijn dierenkliniek de Mare. Eerst met de katten en sinds 2 jaar ook met mijn hond. Mijn hond was als pup veel ziek en we moesten bijna wekelijks naar de dierenarts. Tussendoor vroeg de dierenarts om af en toe even binnen te lopen zodat de assistente even zijn vacht en oren kon kijken en kon wegen om hem extra in de gaten te houden. (Hij kon niets binnenhouden en had zwaar ondergewicht) Hier hoefde ik niet voor te betalen.
Verder vind ik alle assistentes en de artsen heel kundig en vriendelijk. Ook word je niet onnodig op kosten gejaagd.Overigens zijn ze al niet heel duur.
Verder vind ik alle assistentes en de artsen heel kundig en vriendelijk. Ook word je niet onnodig op kosten gejaagd.Overigens zijn ze al niet heel duur.

woensdag 31 januari 2018 om 17:10
Ik heb inderdaad gelezen dat mensen niet zo enthousiast zijn over de dierenarts in de Stevenshof, maar dan meer omdat het daar niet klantvriendelijk is qua bereikbaarheid e.d.beetjegek schreef: ↑29-01-2018 06:50Die in de Stevenson niet doen! Mijn hond was gemuilkorfd wegens angstbijten, en toen hij de da beetpakte met zijn voorpoten kreeg hij een stomp op zijn neus! Ik was helemaal verbouwereerd en hond doodsbang. Nooit meer daar geweest. Wij gingen daarna naar de Keerhoeve.
Daarnaast zijn er praktijken dichterbij die worden aangeprezen.

woensdag 31 januari 2018 om 17:11
Jeetje, is dat niet dezelfde dierenarts als waar iemand anders in dit topic over schreef dat met die persoon niet goed te communiceren is?Fishie44 schreef: ↑29-01-2018 13:54Ik was eerst lang klant bij de Keerhoeve maar na een aantal slechte ervaringen ben ik overgestapt naar Mijn Dierenkliniek de Mare. Wat een verschil.
Qua prijs in mijn ervaring hetzelfde maar veel meer meelevend personeel die meer tijd voor je vrijmaken. Ik ben er ook vrij zeker van dat een van mijn huisdieren is overleden door een fout van hun kant (ik ga niet verder in detail treden) en zij hebben dit nooit erken of iets mee gedaan.
Fouten gebeuren overal maar bij De Mare ga ik in ieder geval altijd met een veel fijner gevoel weg.
De Keerhoeve werkt trouwens samen met Rijngeest zag ik. Met wie werken De Mare en Heemskerk samen?

woensdag 31 januari 2018 om 17:26
Wat kan je vertellen over Moens? Die is ook dichtbij. Veel dichterbij dan de Stevenshof.rieneke schreef: ↑28-01-2018 20:38Ik heb veel ervaring met de dierenartsen in de regio.
Heemskerk is een heel fijne dierenarts, werkt alleen maar draait veel uren, neemt alle tijd voor je en is een van de goedkoopste. Nadeel dat hij niet alle apparatuur heeft voor verdere onderzoeken. Ik zit zelf bij hem, naar volle tevredenheid.
Rijngeest zijn kundige dierenartsen, kundige assistentes ook, voorzien van alle apparatuur, maar bepaald niet goedkoop.
Keerhoeve: kundig, alle apparatuur, niet goedkoop. Naar mijn persoonlijk idee niet alle dierenartsen even prettig in de omgang.
Je bent trouwens Moens nog vergeten en de dap in de Stevenshof.