Dierenarts Leiden/Oegstgeest

28-01-2018 20:29 31 berichten
Ik ben op zoek naar een dierenarts voor mijn jonge katje. :) Binnenkort zal ze in ieder geval gesterriliseerd moeten worden, met de vaccinaties zit het nog een paar maanden goed.

Nu ben ik me aan het orienteren op dierenartsen maar er is gewoon zoveel keus.

Ik heb de volgende dierenartsen gevonden:

- Mijn Dierenkliniek de Mare
- Rijngeest Oegstgeest/Rijnsburg/Katwijk
- Ranzijn Leiderdorp
- Het Leidse Land in de Merenwijk
- Heemskerk in Oegstgeest
- Keerhoeve in Voorschoten

Helaas ken ik geen enkele dierenarts hier. Ranzijn trekt mij in eerste instantie aan omdat die niet duur is en ruime openingstijden heeft, maar is het dan ook een goede dierenarts?
Ik zie over Heemskerk veel goede recensies op internet maar dat is maar een dierenarts die daar werkt, is dat altijd wel handig?
Verder weet ik niet zo goed wat ik van de andere dierenartsen moet denken op basis van recensies, je weet nooit wie werkelijk de personen zijn die de recensies plaatsen.

Mijn vereisten zijn vooral:
- bereikbaar als je de dierenarts nodig hebt
- eerlijk advies en niet dat je adviezen krijgt als een operatie van 5000 euro als je dier toch bijna zeker niet meer beter wordt of het gewoon niet nodig is

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een aantal dierenartsen en advies kan geven. :D
Die andere ken ik helemaal niet.
Ik heb er eentje gekozen die makkelijk aan te fietsen was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel ervaring met de dierenartsen in de regio.
Heemskerk is een heel fijne dierenarts, werkt alleen maar draait veel uren, neemt alle tijd voor je en is een van de goedkoopste. Nadeel dat hij niet alle apparatuur heeft voor verdere onderzoeken. Ik zit zelf bij hem, naar volle tevredenheid.

Rijngeest zijn kundige dierenartsen, kundige assistentes ook, voorzien van alle apparatuur, maar bepaald niet goedkoop.

Keerhoeve: kundig, alle apparatuur, niet goedkoop. Naar mijn persoonlijk idee niet alle dierenartsen even prettig in de omgang.

Je bent trouwens Moens nog vergeten en de dap in de Stevenshof.
rieneke wijzigde dit bericht op 28-01-2018 20:44
5.61% gewijzigd
rieneke schreef:
28-01-2018 20:38
Ik heb veel ervaring met de dierenartsen in de regio.
Heemskerk is een heel fijne dierenarts, werkt alleen maar draait veel uren, neemt alle tijd voor je en is een van de goedkoopste. Nadeel dat hij niet alle apparatuur heeft voor verdere onderzoeken. Ik zit zelf bij hem, naar volle tevredenheid.

Rijngeest zijn kundige dierenartsen, kundige assistentes ook, voorzien van alle apparatuur, maar bepaald niet goedkoop.

Keerhoeve: kundig, alle apparatuur, niet goedkoop. Naar mijn persoonlijk idee niet alle dierenartsen even prettig in de omgang.
Bedankt, hier heb ik wat aan! Bedoel je met niet alle dierenartsen prettig in omgang alleen Keerhoeve of alledrie de praktijken?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik bedoel de Keerhoeve. Die hebben fijne prettige dierenartsen in dienst, op een uitzondering na. Ik persoonlijk vind deze vrouw heel onprettig. Raakt geïrriteerd als je wil overleggen, kleineert de assistentes enz.
rieneke schreef:
28-01-2018 20:46
Nee, ik bedoel de Keerhoeve. Die hebben fijne prettige dierenartsen in dienst, op een uitzondering na. Ik persoonlijk vind deze vrouw heel onprettig. Raakt geïrriteerd als je wil overleggen, kleineert de assistentes enz.
Ah duidelijk!

Heemskerk zou het fijnste zijn omdat die het dichtst bij is (al is de Mare volgens mij nog dichterbij) maar ik zit nog wel een beetje met de apparatuur. Ik hoop natuurlijk dat behalve de sterilisatie er verder nooit wat hoeft te gebeuren met mijn kat (behalve de vaccinaties natuurlijk) maar stel dat dat toch zo is, wat dan? Werkt deze dierenarts samen met andere klinieken daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Mijn Dierenkliniek. Vroeger alleen in zuidwest (daar ken ik ze van), maar tegenwoordig aardig wat vestigingen in de regio, waaronder de Mare. Zowel assistentes als dierenartsen zijn heel vriendelijk en kundig, kennen onze dieren en ons (weten hun geschiedenis en dat wij bij elkaar horen, zodra je binnenloopt of belt).
Denk wel dat ze vrij prijzig zijn, maar het wat mij betreft dubbel en dwars waard
(na andere ervaringen elders).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind voor m'n katten Mijn dierenkliniek heel fijn. De assistente en artsen houden van dieren en dat zie je. Ze hebben geen haast en kijken echt naar de beestjes!
Alle reacties Link kopieren
Stel dat er, ik noem maar wat, een echo gemaakt moet worden, dan word je gewoon doorverwezen naar een collega. Verder maakt het niks uit, want je zou sowieso hier een nieuwe afspraak voor moeten maken meestal.
Ik kan Bernard warm aanbevelen: hij neemt alle tijd, legt uit, overlegt, is goed bereikbaar. Auto voor de deur is een probleem, maar vlakbij heb je een AH met parkeerterrein.
rieneke schreef:
28-01-2018 20:58
Stel dat er, ik noem maar wat, een echo gemaakt moet worden, dan word je gewoon doorverwezen naar een collega. Verder maakt het niks uit, want je zou sowieso hier een nieuwe afspraak voor moeten maken meestal.
Ik kan Bernard warm aanbevelen: hij neemt alle tijd, legt uit, overlegt, is goed bereikbaar. Auto voor de deur is een probleem, maar vlakbij heb je een AH met parkeerterrein.
Op de website staat dat dhr. Tjon de eigenaar is. Klopt dit?

Wel fijn om te horen dat er in ieder geval mogelijkheden zijn om via deze dierenarts alsnog elders nodige onderzoeken te krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Heemskerk heeft geen website, en is gewoon zelf eigenaar.

En uiteraard word je zo nodig doorverwezen, geen probleem!
Ik ben al jaren zeer tevreden over t Leidse land, zowel bij vaccinaties als bij spoed-problemen. Ze zitten op meerdere locaties, niet alleen in de Merenwijk.
rieneke schreef:
28-01-2018 21:12
Huh? Heemskerk heeft geen website, en is gewoon zelf eigenaar.

En uiteraard word je zo nodig doorverwezen, geen probleem!
ik zie dat je gelijk hebt, ik keek op de website van een dierenarts in Heemskerk. :rofl:
Dank overigens voor de reacties over Mijn Dierenkliniek! Ik zie alleen op Google Recensies wel een aantal zeer zorgelijke berichten... Dat bv het asiel er niet meer durft te komen. Weet iemand of dit gelinkt is aan een bepaalde dierenarts daar en of die al weg is of niet?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet om dat het asiel er niet durft te komen. Hij is heel korte tijd asieldierenarts geweest, want dat was zo geregeld bij de overname van de praktijk in zuidwest van Emile vd Wouw, maar dat was hij snel beu. Deze dierenarts is beminnelijk en kundig, maar puur commercieel ingesteld.
Keerhoeve in Voorschoten: top! Aardige dierenartsen, perfect bereikbaar, geven geweldig advies (ook alleen telefonisch), er is altijd een mogelijkheid om langs te komen binnen zeer korte tijd.
Een echte aanrader. Ik rijd er zelfs een uur voor!
Alle reacties Link kopieren
Zeer tevreden over Heemskerk in Oegstgeest. Kom er al ruim 20 jaar, ben inmiddels een stukje verder verhuisd maar kom hier nog steeds.
Hij is een stuk goedkoper dan de rest in de omgeving, en heel prettig in de omgang. Hij heeft inderdaad niet de nieuwste apparatuur e.d., maar mocht het nodig zijn stuurt hij je gewoon door.
Enige nadeel aan Heemskerk is het inloopspreekuur. Doordat hij veel tijd neemt voor de dieren en baasjes kan het voorkomen dat je lang moet wachten. Hij heeft echter ook wel tijden dat je af moet spreken.
Ik ben zeer tevreden over Rijngeest. Ruime openingstijden (fijne vind ik ook dat ze vaak weekenddiensten hebben) en ze zijn heel kundig. Ook heel vriendelijk en medelevend :P .

Wat betreft kosten: ik vind ze niet bijzonder duur ofzo. Maar één keer dat ik echt flink wat kwijt was, maar dat was na een opname, dus dat was bij elke dierenarts wel duur geweest denk ik. Verder zijn ze er ook heel prettig met rekeningen. Ik betaal meestal direct, maar als ik net krap zit of die ene keer dat de rekening heel hoog is vinden ze een betalingsregeling of uitstel geen probleem.

Afspraak heb ik altijd op korte termijn gehad.
rieneke schreef:
28-01-2018 21:34
Het gaat er niet om dat het asiel er niet durft te komen. Hij is heel korte tijd asieldierenarts geweest, want dat was zo geregeld bij de overname van de praktijk in zuidwest van Emile vd Wouw, maar dat was hij snel beu. Deze dierenarts is beminnelijk en kundig, maar puur commercieel ingesteld.
Ah vervelend. Puur commercieel is niet positief neem ik aan? En ik neem aan dat als de Mare een keer vol zit je doorverwezen wordt naar Zuid-West of Lisse?

Ik lees verder ook veel andere negatieve berichten maar ik weet niet of dat altijd over andere dieren dan katten gaat... Want knaagdieren en dierenartsen zijn overal denk ik wel een probleem en in mijn geval niet belangrijk want ik heb geen knaagdier.

Nog best lastig eigenlijk, een dierenarts uitzoeken.
rieneke schreef:
28-01-2018 21:34
Het gaat er niet om dat het asiel er niet durft te komen. Hij is heel korte tijd asieldierenarts geweest, want dat was zo geregeld bij de overname van de praktijk in zuidwest van Emile vd Wouw, maar dat was hij snel beu. Deze dierenarts is beminnelijk en kundig, maar puur commercieel ingesteld.
Ah vervelend. Puur commercieel is niet positief neem ik aan? En ik neem aan dat als de Mare een keer vol zit je doorverwezen wordt naar Zuid-West of Lisse?

Ik lees verder ook veel andere negatieve berichten maar ik weet niet of dat altijd over andere dieren dan katten gaat... Want knaagdieren en dierenartsen zijn overal denk ik wel een probleem en in mijn geval niet belangrijk want ik heb geen knaagdier.

Nog best lastig eigenlijk, een dierenarts uitzoeken.
Lady_Grey schreef:
28-01-2018 21:48
Ik ben zeer tevreden over Rijngeest. Ruime openingstijden (fijne vind ik ook dat ze vaak weekenddiensten hebben) en ze zijn heel kundig. Ook heel vriendelijk en medelevend :P .

Wat betreft kosten: ik vind ze niet bijzonder duur ofzo. Maar één keer dat ik echt flink wat kwijt was, maar dat was na een opname, dus dat was bij elke dierenarts wel duur geweest denk ik. Verder zijn ze er ook heel prettig met rekeningen. Ik betaal meestal direct, maar als ik net krap zit of die ene keer dat de rekening heel hoog is vinden ze een betalingsregeling of uitstel geen probleem.

Afspraak heb ik altijd op korte termijn gehad.
Dat van de rekeningen is een goede! Is dat iets wat kenmerkend is voor Rijngeest, of is een betalingsregeling of uitstel overal geen probleem?
Alle reacties Link kopieren
Die in de Stevenson niet doen! Mijn hond was gemuilkorfd wegens angstbijten, en toen hij de da beetpakte met zijn voorpoten kreeg hij een stomp op zijn neus! Ik was helemaal verbouwereerd en hond doodsbang. Nooit meer daar geweest. Wij gingen daarna naar de Keerhoeve.
SiaKhalifa schreef:
28-01-2018 22:14
Dat van de rekeningen is een goede! Is dat iets wat kenmerkend is voor Rijngeest, of is een betalingsregeling of uitstel overal geen probleem?
Geen idee. Dit was voor mij de dierenarts die fietsbaar was, en ik had een zieke kat. Kosten maakten me niet zo bijzonder veel uit, maar de eerste keer dat ik er kwam hadden ze er geen problemen mee dat het niet direct betaald werd en kon het anders geregeld worden. Heel prettig, en de dierenartsen zelf waren ook prettig en namen geen risico's dus besloten om te blijven. Geen ervaring met andere dierenartsen :P .
Alle reacties Link kopieren
Ik was eerst lang klant bij de Keerhoeve maar na een aantal slechte ervaringen ben ik overgestapt naar Mijn Dierenkliniek de Mare. Wat een verschil.

Qua prijs in mijn ervaring hetzelfde maar veel meer meelevend personeel die meer tijd voor je vrijmaken. Ik ben er ook vrij zeker van dat een van mijn huisdieren is overleden door een fout van hun kant (ik ga niet verder in detail treden) en zij hebben dit nooit erken of iets mee gedaan.

Fouten gebeuren overal maar bij De Mare ga ik in ieder geval altijd met een veel fijner gevoel weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bekend met zowel De Mare als Rijngeest.

Beiden hartstikke kundig en lief naar mijn katten toe. Altijd overleg met jou over wat te doen. Bij spoed altijd bereikbaar. Beiden hebben naar mijn weten goede en up to date apparatuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven