Dierenarts, rekening vraag

14-07-2012 19:42 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een vraag voorleggen aan jullie en jullie mening horen.

Mijn schoonmoeder moet maandag haar hond Lolly (11 jaar oud, king charles spaniel) naar de dierenarts brengen voor een operatie aan de blaas.

Toen ik vanmiddag aan haar vroeg of ze een kostenoverzicht

van de dierenarts had gekregen, antwoordde ze nee.

Ik ben de laatste keer meegeweest en toen moest Lolly een algeheel onderzoek ondergaan en een rij aan tabletten slikken voor 1 maand. Kosten voor die tabletten 128,00 euro + onderzoek samen 350,00 euro. Ik wilde van de arts weten of het wel zinvol was gezien de leeftijd van Lolly en de rekeningen die ik elke 2 maanden krijg.

Dit was zeker zinvol want ik was toch verzekerd, antwoordde de man. (de man vergeet alleen dat ik niet het hele bedrag vergoed krijg). Maar mijn schoonmoeder moet elke 8 weken naar hem toe om haar hond een injectie te laten geven.

Mijn vraag is bij een operatie moet een dierenarts toch een kostenplaatje geven? Zo kan het zijn dat de operatie misschien wel 800 euro gaat kosten.

Ik krijg namelijk sterk het idee dat mijn schoonmoeder zijn beste klant is. Hij smeert haar van alles aan, zoals cranberry tabletten van een paar tientjes en dan weer andere voeding.

Nu wil het zo dat deze dierenarts net de praktijk heeft overgenomen en met zijn praktijk in een slecht gedeelte van Den Haag zit. Waar het bestedingspatroon gewoon minder is.

Ik ben ondertussen mezelf aan het opvreten want ik voel me overgeleverd aan een dierenarts die voor mijn gevoel zijn huis in Wassenaar aan het aflossen is met mijn geld.
Jouw geld? Van je schoonmoeder?
Betaal jij?
Andere dierenarts zoeken kan altijd trouwens.
Mmm dit lijkt mij niet Ok. Mijn kat moest laatst geopereerd en ik kreeg zelfs een prijsopgave van te voren en altijd netjes een gespecificeerde rekening. De dierenarts vraagt ook altijd netjes of zij bepaalde handelingen mogen verrichten en lichten de kosten toe.

Volgens mij moet een arts gewoon kunnen uitleggen wat zij uitvoeren tegen welke kosten. Daarbij wilde ik mijn kat na de operatie hills voer geven maar de assistent zie ja 1 of 2 dagen erna is ok, maar zij mag eigenlijk gewoon haar eigen brokjes.

Kortom ik zorg vaak nog extra voor mijn kat terwijl mijn dierenarts dat niet eens adviseert. Eerlijkheid duurt het langst en je blijft langer klant bij een dierenarts die open kaart speelt.

Mijn kat is niet geopereerd door de minste, maar heeft een kaakoperatie ondergaan uitgevoerd door dierenarts van de leeuwen en tijgers van Artis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, ik betaal de rekening want vroeger was het mijn hond.
Ik denk dat ik maandag meteen op bel en vraag wat de kosten gaan worden en dat ik er aan kom om een overzicht te krijgen.
vaag verhaal, is het nou jouw hond en betaal jij, of is het de hond van je schoonmoeder en betaalt zij het?

Of betaal jij de hond van je schoonmoeder!?!?!
Een andere dierenarts was ook mijn plan maar mij schoonmoeder is altijd heel loyaal naar mensen en het kan niet dat ze wordt opgelicht.
sorry mosterd
Hoi vele68, waarom is het een vaag verhaal? Als ik mijn hond bij mijn schoonmoeder laat en afspreek dat ik de verzorging betaal dan kan dat toch.
Ik zou zelf naar de dierenarts gaan met je hondje. Blijkbaar is je tante erg aardig en niet zo assertief. Als jezelf langs gaat bij de dierenarts en wat meer vragen stelt en aangeeft dat je een prijsopgave wilt, dan kun je e.a. vast wel regelen ook voor de toekomst.

Mijn kat heeft mogelijk een tandziekte. Ik heb zelfs een uitdraai meegekregen van de medische info die bekend is over deze ziekte zodat ik zelf het bekje van de kat in de gaten kan houden.

Kortom goede info kan echt belangrijk zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het heel raar dat in een moderne dierenkliniek er geen gespecificeerde rekening kan worden gemaakt, voor en na de behandeling. Ik zou hier ook absoluut niet mee eens zijn.

Hij weet toch wel hoeveel iets kost.
quote:a1974 schreef op 14 juli 2012 @ 19:57:

Een andere dierenarts was ook mijn plan maar mij schoonmoeder is altijd heel loyaal naar mensen en het kan niet dat ze wordt opgelicht.

Als jij betaalt bepaal jij toch naar welke DA je gaat?

Mijn DA geeft geen specificatie van te voren, maar ze hebben de prijslijst in de wachtkamer hangen. Als ik vraag hoeveel iets kost zeggen ze dat ook netjes en het staat ook op hun website.

Ik weet uit ervaring dat dierenverzekeringen vaker niet dan wel uitkeren, zeker bij blaasproblemen.
Mijn dieren moesten voor emigratie naar buitenland een heel traject van vaccinaties, bloedafnames, poep samples etc. doorgaan. Nou reken maar dat ik ben gaan rondshoppen voor de goedkoopste DA.
Zelf met het hondje naar de DA gaan en ze kunnen wel een indicatie geven van wat het ongeveer gaat kosten. Je kunt van te voren niet voorspellen hoe lang de operatie gaat duren. Daar hangt de prijs ook vanaf.

Als er blaasstenen verwijderd gaan worden is de kans groot dat er na de operatie een dieetvoer meegegeven wordt ter voorkoming van nieuwvorming van stenen en of gruis.

Dus misschien toch even zelf langs gaan met vragen en voor een kostenraming.

Succes!
Ik denk dat het net zo is als de gezondheidszorg voor mensen.

Dit moet je doen, dat wordt geadviseerd. Bij de opticien raden ze ook van alles aan. Is beter enzo. Tandarts kwam met een beugeladvies voor zoonlief. Met de mededeling dat over 20 !! jaar hij weleens last zou krijgen van zijn voortanden.

NOg niet eens zeker. Maar ping ping.

Ik zou zelf een dierenarts zoeken. Cranberrytabletten ??

Hoe meer je adviseert sommige mensen willen alles voor hun dier.
a1974 : het is een vaag verhaal, omdat er in je OP nergens staat dat het jouw hond is die je bij je schoonmoeder hebt ondergebracht. Dat geef je pas later aan in een reactie.
@kettle: waren de diverse dierenartsen wel transparant over hun prijzen? Ik kijk ook wel eens op websites van dierenartsen maar kan er niets over vinden.

cranberry tabletten worden ook wel geadviseerd idd, voor blaasontstekingen. Het verzuurt de urine. Is niet zo heel raar.
quote:RosesAreRed schreef op 14 juli 2012 @ 21:09:

@kettle: waren de diverse dierenartsen wel transparant over hun prijzen? Ik kijk ook wel eens op websites van dierenartsen maar kan er niets over vinden.

Gewoon prijsopgaven vragen en dan onderhandelen. Bv. alleen betalen voor consult 1ste dier ipv 5 consulten.
Een reactie van iemand uit het vak: een offerte is heel normaal van tevoren,wij overleggen bijna alles van tevoren ( ok bv een abkuurtje en een plasje nakijken zullen we niet tot op de euro van tevoren vertellen,lijkt mij ook overdreven). Maar een grote operatie zeker wel. Prijs kan natuurlijk wel wat variëren afhankelijk van wat je tegenkomt tijdens de OK. Niet alles is te voorspellen, maar een raming van bv 300-400 ofzo moet zeker wel kunnen. Overigens staan onze prijzen ook niet op de website, maar daar zit een filosofie achter. Als mensen informeren zijn we heel open in de prijzen, maar we willen ze eerst een gevoel geven over de praktijk en met wie ze te maken hebben. zorg voor je dier gaat als het goed is niet alleen maar om het geld, maar vooral om goede zorg en vertrouwen in de behandeling/adviezen. Dat kan je uit een prijslijst op de website niet halen. En dit is niet omdat we nou zo duur zijn hoor!

Maar als ik jou zo hoor heb je sowieso weinig vertrouwen,waarom zou je je hond daar dan überhaupt laten behandelen? Ik zou toch voor een seconde opinion ergens gaan en niet alleen vanwege de kosten. Of zelf eens meegaan naar een consult. Dingen klinken uit tweede hand toch altijd anders dan wanneer je er zelf bij bent.
Ik vind met dierenartsen dat je een goed gevoel moet hebben over de mensen die je dieren behandelen,en dan maakt het mij persoonlijk niet heel veel uit wat het kost.

Ik wil het gevoel hebben dat mijn beesten graag daar naar binnen gaan,en dat ze af en toe iets gratis doen,omdat je er vaste klant bent!

Ik heb nu bijv een veel te snel groeiende pup,die ik elke maand moet laten wegen en zien,dat is dan gratis,dus niet elke keer 20 euro consult enzo.

Ik heb daarom ook al behoorlijk wat dierenartsen "versleten" omdat ik geen goed gevoel had bij een bepaalde behandeling.

Nu heb ik een hele fijne praktijk,waar al mijn beesten graag naar binnen gaan,en deze staat best wel bekent als een"dure dokter"maar dat gevoel heb ik dus totaal niet.
quote:a1974 schreef op 14 juli 2012 @ 19:57:

Een andere dierenarts was ook mijn plan maar mij schoonmoeder is altijd heel loyaal naar mensen en het kan niet dat ze wordt opgelicht.Tja jouw hond, jij betaalt. Je kan het moeilijker maken dan het is. Bel die dierenarts, krijg je geen normaal antwoord, dan ga je een andere zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven