Dierenbeul doodt kittens van Marktplaats

13-07-2013 10:23 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dierenbeul doodt kittens van Marktplaats

AMSTERDAM -

De 45-jarige Arnold den H. wordt ervan verdacht zeker vijf jonge kittens te hebben gedood die hij kreeg via Marktplaats. Dat gaf hem een „goed gevoel”, weet het AD

De dierenbeul haalde zijn prooi via 'gratis af te halen'-advertenties op Marktplaats. Waren ze eenmaal in zijn Haagse huis, dan schopte hij de beestjes dood. De politie kwam hem op het spoor nadat Den H. een kittenaanbieder mailde en zijn moordneigingen beschreef. Agenten arresteerden hem maandag in zijn vervuilde huis: hij blijft zeker 2 weken vastzitten.

In Den H.'s woning lagen enkele dode kittens en één die meer dood dan levend leek. Dat poesje is naar de dierenarts gebracht en lijkt de wandaden van de Hagenaar te overleven. Den H. heeft bekend vijf diertjes uit frustratie te hebben omgebracht.

Arme kittens. Plaats het hier nog maar een keer voor het geval er forummers met kittens zijn die niet van deze praktijken af weten. Dit is wel extreem maar er wordt al jaren gewaarschuwd om kittens niet op MP te plaatsen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En ik hoop dat katteneigenaren na het lezen van dit bericht ook de noodzaak inzien van castreren en steriliseren, zodat er geen ongewilde nestjes komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
onbegrijpelijk dit.
Hier waakt de enige echte Barones
quote:himalaya schreef op 13 juli 2013 @ 10:26:

En ik hoop dat katteneigenaren na het lezen van dit bericht ook de noodzaak inzien van castreren en steriliseren, zodat er geen ongewilde nestjes komen.

Absoluut. En ook katers, zodat zwerfkatten niet zwanger gemaakt kunnen worden. Ik hoor toch van veel mensen met katers dat ze het niet doen want mensen met poezen moeten maar zorgen dat die van hun geholpen zijn.

Ik heb 3 katers, die binnen blijven maar die heb ik toch laten castreren. Toen ik poezen had heb ik ze ook altijd meteen toen het kon laten helpen. Tegenwoordig kan het al als ze een paar maanden oud zijn.

Uiteraard kost het wat maar dat weet je. Eerste 2 inentingen en laten helpen en chippen. Dat moet je echt als basis nemen als je een kitten neemt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Weer zo'n misselijkmakend verhaal. Wat een ziek persoon.

Ook helemaal eens met Himalaya. Schandalig al die 'oeps' nestjes op Marktplaats. En dan ook nog gratis af te halen. Alsof het stoeptegels zijn

Heb zelf afgelopen woensdag een kitten (een katertje en hij wordt natuurlijk gecastreerd zodra dat mogelijk is) opgehaald uit het asiel. Kan er met mijn kop niet bij dat iemand zo'n lief klein frummeltje iets aan zou willen doen. Geen enkel levend wezen trouwens. Zoiets doe je gewoon niet, klaar.
.
quote:himalaya schreef op 13 juli 2013 @ 10:26:

En ik hoop dat katteneigenaren na het lezen van dit bericht ook de noodzaak inzien van castreren en steriliseren, zodat er geen ongewilde nestjes komen.Eens. En dat de straffen voor mensen die dieren wat aandoen eens wat omhoog gaan.
Grief is just love with nowhere to go
Nestjes verplicht laten chippen en enten. Dan betaal je als koper sowieso voor de chip en evt. Inentingen.. Dus niet meer gratis.. En als verkoper met regelmaat nestjes heeft en daarvoor zelf de chip en entingen moet voorschieten zullen de meeste mensen wel sneller nadenken en hopelijk eens hun kat/poes laten helpen... Ik heb zowel kat als poes en beide zijn geholpen. Wil zelf geen nestjes, maar vind ook niet dat ik het kan maken om mijn kater andermans poes te laten bevruchten..
quote:kipje05 schreef op 13 juli 2013 @ 11:08:

Nestjes verplicht laten chippen en enten. Dan betaal je als koper sowieso voor de chip en evt. Inentingen.. Dus niet meer gratis.. En als verkoper met regelmaat nestjes heeft en daarvoor zelf de chip en entingen moet voorschieten zullen de meeste mensen wel sneller nadenken en hopelijk eens hun kat/poes laten helpen... Ik heb zowel kat als poes en beide zijn geholpen. Wil zelf geen nestjes, maar vind ook niet dat ik het kan maken om mijn kater andermans poes te laten bevruchten..

natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die:

- de dieren niet steriliseren (want dat kost geld)

- de kittens dan in het park achterlaten (want chippen kost geld).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:Maleficent schreef op 13 juli 2013 @ 10:56:

[...]

Eens. En dat de straffen voor mensen die dieren wat aandoen eens wat omhoog gaan.

Hoe hoog zijn de huidige straffen dan?

Het betreft hier duidelijk een gestoorde persoon, die bovendien niet al te snugger is, want hij liet de kattenlijkjes in zijn woning liggen.

Dusals je iets tegen dierenleed wilt doen, is er een effectievere manier: word vegetariër:

( hé jammer, geen plofkip van de kilo-knaller voor op de barbecue vanavond).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Oef, dit soort berichten maken mij echt boos. Ik zou graag die vent onder handen nemen.

Maar dit is ook de reden waarom er al jaren wordt geadviseerd iig een klein bedrag te vragen. In principe kunnen dieren wel op MP worden gezet, maar vraag er geld voor. En probeer te controleren of de persoon geschikt is/geschikt huis heeft.
Via via via hoorde ik dat als je bij de Voedselbank in Amsterdam zit, je kat gratis kan laten chippen. Of het ook gratis castreren is ben ik vergeten te vragen.

En vlakbij Amsterdam is er sinds vrijdag een kliniek die dieren heel heel goedkoop bij alles helpen. Las ik tenminste bij Dichtbij.nl.

Voor mensen met een uitkering, die bij de Voedselbank lopen enz.

Dus ook voor mensen met een kleine inhoud van de portomonee is er wel het een en ander goedkoop te vinden.

In mijn woonplaats is er een dierenspeciaalzaak waar een dierenarts aan verbonden is en daar is chippen (all-in dus volgens mij) maar 15 euro. Zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien.

Helaas wist ik dat niet toen ik mijn katten liet chippen. Ik heb het wel gelijk laten doen bij het castreren zodat ik niet nog eens consultkosten van 35 euro moest betalen. Dus dat is misschien nog een tip, laat je kat chippen als je toch bij de DA bent, dat scheelt je veel kosten.
Hè jakkes wat een psychiatrisch patiënt!
Nooit gratis geven; daar ben ik het mee eens.
Zet Arnold even voor de loop van mijn geweer, dan haal ik de trekker wel over...
quote:balharbour schreef op 13 juli 2013 @ 11:45:

Zet Arnold even voor de loop van mijn geweer, dan haal ik de trekker wel over...Geweldig. Nog een mafklapper
quote:balharbour schreef op 13 juli 2013 @ 11:45:

Zet Arnold even voor de loop van mijn geweer, dan haal ik de trekker wel over...

Hij zit 2 weken gevangen dus je weet hem te vinden.

(neem je posting niet serieus hoor, hoop dat iedereen dat wel begrijpt)

Gevoelsmatig denk je snel, hang alle dieren- en kindermishandelaars aan de hoogste boom. Maar ondanks dat de straffen erg laag zijn vind ik dat het recht gewoon moet zegevieren.

Maar jij bent de nieuwe Pistolen Paultje?
quote:haarklover schreef op 13 juli 2013 @ 11:14:

[...]

( hé jammer, geen plofkip van de kilo-knaller voor op de barbecue vanavond).Och, daar hebben we de dooddoener al weer van elk topic over dierenmishandeling. Duurde nog lang zeg.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Maleficent schreef op 13 juli 2013 @ 12:16:

[...]

Och, daar hebben we de dooddoener al weer van elk topic over dierenmishandeling. Duurde nog lang zeg.Ik hoop ook dat dit topic niet die richting op gaat. Had het al op de thuispijler gezet.
He bah, wat een nare mensen in de wereld. En wat naief dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het helemaal ok is om je kittens gratis op marktplaats te zetten.
quote:Penelopeia schreef op 13 juli 2013 @ 12:33:

He bah, wat een nare mensen in de wereld. En wat naief dat er nog steeds mensen zijn die denken dat het helemaal ok is om je kittens gratis op marktplaats te zetten.

Ja idd. Al jaren zijn er verhalen over mensen die nare dingen doen met de kittens, bijv. als slangenvoer maar ik heb daar nooit `bewijzen` van gezien dat daar mensen voor zijn opgepakt. Dit is gewoon concreet wat er zou kunnen gebeuren met de kittens.

Hopelijk gaan we een betere kant op nu we een dierenpolitie afdeling hebben met een alarmnummer waar je dierenmishandeling kan melden. Vind 114 een goed initiatief.
Ik hoop zo dat hij tbs krijgt, mensen die dieren pijn doen gaat vaak later over op mensenlijje slachtoffers dus vaak is het wel een teken voor een afwijking ik hoop dat ze hem goed onderzoeken.

En ik wordt echt niet goed van mensen die hun kittens maar op mp gooien, vaak nog maar negen weken dat is ook nog eens te jong, het zijn hulpeloze baby,s niemand garandeerd je dat ze goed terechtkomen, sowieso doodeng.
quote:Liselore3punt0 schreef op 13 juli 2013 @ 12:00:

[...]

Geweldig. Nog een mafklapperJa, want als je uit woede wat onrealistisch post, ben je net zo'n idioot als wanneer je kittens vermoordt.....
anoniem_72356 wijzigde dit bericht op 13-07-2013 13:11
Reden: Typefout
% gewijzigd
Wat een walgelijk figuur! Ik kan me niet voorstellen dat hij niet ook een gevaar vormt voor mensen.

Want feitelijk maakt het niets uit of een dier mishandelt wordt of een mens. Als je het bij het een kunt, kun je het ander ook doen. Ik hoop oprecht dat hij een heel zwaar ongeluk krijgt, want dat zou beter zijn voor de maatschappij.

Het zou handig zijn dit te vermelden op marktplaats om al die droeftoeters er op te wijzen dat zij mede verantwoordelijk zijn wanneer ze kittens geboren laten worden en ze gratis aanbieden. Want zij bieden namelijk de mogelijkheid.
quote:iones schreef op 13 juli 2013 @ 13:15:

Wat een walgelijk figuur! Ik kan me niet voorstellen dat hij niet ook een gevaar vormt voor mensen.

Want feitelijk maakt het niets uit of een dier mishandelt wordt of een mens. Als je het bij het een kunt, kun je het ander ook doen. Ik hoop oprecht dat hij een heel zwaar ongeluk krijgt, want dat zou beter zijn voor de maatschappij.

Het zou handig zijn dit te vermelden op marktplaats om al die droeftoeters er op te wijzen dat zij mede verantwoordelijk zijn wanneer ze kittens geboren laten worden en ze gratis aanbieden. Want zij bieden namelijk de mogelijkheid.

Ik heb een keer een docu gezien over seriemoordenaars en allemaal hadden ze traumatische ervaringen in hun jeugd en zijn ze begonnen met dierenmishandeling, vermoorden van dieren en zo verder gegaan.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die wel eens dieren heeft mishandeld of vermoord heeft die richting op gaat. Het was een wetenschappelijk onderzoek waaruit overeenkomsten uit kwamen.

Weet de naam van het programma helaas niet meer.

Het zou mooi zijn als Marktplaats hier iets mee zou doen maar ik vrees van niet, het is ieders eigen verantwoordelijk wat je doet daar. Ze dekken zichzelf goed in.
Ziek!
Loat goan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven