dit snufje/apparaat/gadget moet je per se hebben!
zondag 24 december 2017 om 13:28
Met een aankomende verhuizing/verbouwing ben ik op zoek naar dingen in huis waarvan je zegt: dat maakt mijn leven zo veel aangenamer. Ik heb zelf al een aantal dingen bedacht die ik (idealiter) graag zou willen in een nieuwe keuken/badkamer/woonkamer. Ik hoor ook graag ervaringen van mensen of dit nou ook echt zo super is als ik nu denk
spiegelverwarming in de badkamer: nooit meer een beslagen spiegel
vloerverwarming in de badkamer
een zelfreinigende oven; dat behoeft denk ik niet eens verdere uitleg
een kraan waar gekoelde spa uit komt (van grohe)
een toilet waar je met water reinigt (en die vervolgens de boel droogfohnt!)
een oplaadstation voor mobieltjes ergens netjes weggewerkt

spiegelverwarming in de badkamer: nooit meer een beslagen spiegel
vloerverwarming in de badkamer
een zelfreinigende oven; dat behoeft denk ik niet eens verdere uitleg
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
een kraan waar gekoelde spa uit komt (van grohe)
een toilet waar je met water reinigt (en die vervolgens de boel droogfohnt!)
een oplaadstation voor mobieltjes ergens netjes weggewerkt

zondag 24 december 2017 om 16:04
Jij hoeft het toch ook niet te nemen?ñuca schreef: ↑24-12-2017 15:54Weet je, misschien is het omdat ik in Ecuador in een huis heb gelogeerd met kale betonnen muren, waar bij wijze van deur een stuk karton in de deuropening van de kamer stond. Waar de mensen van iets als een wasmachine alleen maar konden dromen.
Maar ik snap dus helemaal niks van al die overmatige luxe hier. Spa water uit de kraan, alsjeblieft zeg.
Wat is het bezwaar dat een ander dat wel wil?
zondag 24 december 2017 om 16:05
EensJudith-anna schreef: ↑24-12-2017 15:59Door het hele huis vloerverwarming, echt heerlijk. In de badkamer dubbele wasbak en inloopdouche.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 24 december 2017 om 16:07
Wat mij uitstekend bevalt: ethernet aansluitingen door hele huis, Hue lampen, camera met gezichtsherkenning, robotstofzuigers op iedere verdieping, qooker, groot bad, dubbele wastafels op badkamer, zes-pits fornuis, twee ovens, enorme vrieskast, koelkast zonder vriesvak, draadloze opladers voor telefoons. Glasvezel.
Ik geloof dat dat wel ons gadget-niveau is
Ik geloof dat dat wel ons gadget-niveau is

zondag 24 december 2017 om 17:01
Het maakt de dingen makkelijker en comfortabeler.
Ik denk dat ze in Equador ook best graag een quooker zouden willen hebben.
Kokend water uit de kraan! Hoef je niet eerst kms te lopen naar een waterput en dan je water koken op een houtvuurtje. Ideaal toch?

zondag 24 december 2017 om 17:14
"Het maakt de dingen makkelijker en comfortabeler."
Oke, daar zit dus het verschil. Ik vind dus dat ik het nu al ontzettend makkelijk en comfortabel heb. Met een wasmachine, stofzuiger, centrale verwarming, etc.
Nog makkelijker hoeft van mij niet.
Trouwens zo'n quooker lijkt mij best eng, vooral met kinderen in huis. Even handjes wassen kan dan al fout aflopen.
Oke, daar zit dus het verschil. Ik vind dus dat ik het nu al ontzettend makkelijk en comfortabel heb. Met een wasmachine, stofzuiger, centrale verwarming, etc.
Nog makkelijker hoeft van mij niet.
Trouwens zo'n quooker lijkt mij best eng, vooral met kinderen in huis. Even handjes wassen kan dan al fout aflopen.

zondag 24 december 2017 om 19:37
De quooker vind ik fantastisch. We hebben een ontkalker, die was gewoon hard nodig hier. ideaal qua kalkaanslag, maar ik merk weinig qua huid/haar etc.
Lampen met sensor op de wc lijkt me top!
We hebben een bubbelbad, maar ik zou liever een bad hebben zonder bubbelsysteem ivm schoonmaken. Ipv dubbele wasbak in de badkamer zou ik gewoon een stukje ‘aanrecht’ kiezen in de toekomst.
Een inloopdouche lijkt me koud... klopt dat?
Lampen met sensor op de wc lijkt me top!
We hebben een bubbelbad, maar ik zou liever een bad hebben zonder bubbelsysteem ivm schoonmaken. Ipv dubbele wasbak in de badkamer zou ik gewoon een stukje ‘aanrecht’ kiezen in de toekomst.
Een inloopdouche lijkt me koud... klopt dat?
zondag 24 december 2017 om 20:12
Hier krijgen obese mensen dat via WMO. Als ze het aanvragen natuurlijk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 24 december 2017 om 20:13
Aan gadgets doe ik eigenlijk niet. Dit huis bevat eigenlijk alles al zoals ik het hebben wil. Brede wastafel waar je met tweeën aan kunt staan om je tanden te poetsen, sinds we van de zomer een nieuwe badkamer hebben geinstalleerd. En daar kan ik nu ook mijn haar föhnen. Er is daar alles waar ik behoefte aan heb.
De serre bevat vloerverwarming maar dat zijn allemaal dingen waar ik niet bij stil sta. Open haard hebben we ook.
Een huishoudster zou ik nog wel willen hebben. Je moet het namelijk allemaal bijhouden en dat is nu niet het meest inspirerende wat er bestaat en rendement haal je er nu ook niet echt uit.
De serre bevat vloerverwarming maar dat zijn allemaal dingen waar ik niet bij stil sta. Open haard hebben we ook.
Een huishoudster zou ik nog wel willen hebben. Je moet het namelijk allemaal bijhouden en dat is nu niet het meest inspirerende wat er bestaat en rendement haal je er nu ook niet echt uit.
zondag 24 december 2017 om 20:46
zondag 24 december 2017 om 21:15
Graag een wasbak zoals je bij hotels zag: ruim werkblad met daarin verzonken de wasbak. Een dubbele wasbak is handig als je aan de handwas vast zit, zoals bij scheerwollen truien. Maar, uitgaande van een huis van onbeperkte grootte: daarvoor heb ik een waskeuken met een handig aanrechtblok met een grote dubbele gootsteen en bouwventilatorkachel.Blondie456 schreef: ↑24-12-2017 15:51Dat snap ik ook niet. Wij hebben een nieuwe badkamer en gekozen voor 1 wasbak. Het ligbad is er uit en wij hebben nu een inloopdouche.
Geen vloerverwarming, want daarmee riskeer je winterbenen. Ik vind het ook een rotgevoel over die warme delen te lopen.
zondag 24 december 2017 om 21:16
Oh, zó'n fohn! Dat is toch niets waard! Krijg je een uitgedroogde kont van! Kan nooit goed zijn!dannas schreef: ↑24-12-2017 20:46Ontkalker. Echt een top ding. Robot stofzuiger. Vloerverwarming. Ingebouwde horren. Quooker. Dubbele wastafel. Inloop douche (Is niet koud).
Zo'n toilet met water en föhn vind ik helemaal niks. Mijn vader heeft dat en daar was de lol er ook snel af. Die gebruiken nu gewoon weer papier.
zondag 24 december 2017 om 21:22
Ik was op bezoek bij mensen waarvan ik wist dat ze zo'n wc hadden. Ik verwachtte er niet veel van (wordt het water wel goed gericht, worden je kleren niet natgespetterd?), maar er gebeurde helemaal niets. Later bleek hij kapot te zijn en ze hebben hem niet laten repareren. Beter heb je een grotere ruimte met normale wastafel en plaats voor een droogrekje buiten zicht en washandjes. Of waslappen, zoals je in het buitenland ook ziet (iets groter dan pannenlappen). Die kan je dus gebruiken om schoon te wassen en een tweede om droog te maken. Voor een gezin heb er dan wel dagelijk veel nodig, dus droogkast erbij.dannas schreef: ↑24-12-2017 20:46Ontkalker. Echt een top ding. Robot stofzuiger. Vloerverwarming. Ingebouwde horren. Quooker. Dubbele wastafel. Inloop douche (Is niet koud).
Zo'n toilet met water en föhn vind ik helemaal niks. Mijn vader heeft dat en daar was de lol er ook snel af. Die gebruiken nu gewoon weer papier.
zondag 24 december 2017 om 21:24
sueann schreef: ↑24-12-2017 21:22Ik was op bezoek bij mensen waarvan ik wist dat ze zo'n wc hadden. Ik verwachtte er niet veel van (wordt het water wel goed gericht, worden je kleren niet natgespetterd?), maar er gebeurde helemaal niets. Later bleek hij kapot te zijn en ze hebben hem niet laten repareren. Beter heb je een grotere ruimte met normale wastafel en plaats voor een droogrekje buiten zicht en een stapel washandjes. Of waslappen, zoals je in het buitenland ook ziet (iets groter dan pannenlappen). Die kan je dus gebruiken om schoon te wassen en een tweede om droog te maken. Voor een gezin heb je er dan wel dagelijk veel nodig, dus droogkast erbij.
zondag 24 december 2017 om 21:27
zondag 24 december 2017 om 21:32
Zo'n toilet vind ik niks, inderdaad in Japan veel gezien maar ik kan er niks mee.
Ik ben nog steeds heel blij met de afstandsbediening op mijn lampen. Ik woon alleen, en kom dus altijd in een dokter huis thuis. Nu is het met 1 druk op de knop gezellig binnen. En hetzelfde voor de klokthermostaat, niet thuiskomen in een koud huis. Ik dacht dat iedereen die tegenwoordig wel had, maar kom toch nog vaak mensen tegen die de 'kachel aan moeten zetten'.
Ik ben nog steeds heel blij met de afstandsbediening op mijn lampen. Ik woon alleen, en kom dus altijd in een dokter huis thuis. Nu is het met 1 druk op de knop gezellig binnen. En hetzelfde voor de klokthermostaat, niet thuiskomen in een koud huis. Ik dacht dat iedereen die tegenwoordig wel had, maar kom toch nog vaak mensen tegen die de 'kachel aan moeten zetten'.