dit snufje/apparaat/gadget moet je per se hebben!
zondag 24 december 2017 om 13:28
Met een aankomende verhuizing/verbouwing ben ik op zoek naar dingen in huis waarvan je zegt: dat maakt mijn leven zo veel aangenamer. Ik heb zelf al een aantal dingen bedacht die ik (idealiter) graag zou willen in een nieuwe keuken/badkamer/woonkamer. Ik hoor ook graag ervaringen van mensen of dit nou ook echt zo super is als ik nu denk
spiegelverwarming in de badkamer: nooit meer een beslagen spiegel
vloerverwarming in de badkamer
een zelfreinigende oven; dat behoeft denk ik niet eens verdere uitleg
een kraan waar gekoelde spa uit komt (van grohe)
een toilet waar je met water reinigt (en die vervolgens de boel droogfohnt!)
een oplaadstation voor mobieltjes ergens netjes weggewerkt

spiegelverwarming in de badkamer: nooit meer een beslagen spiegel
vloerverwarming in de badkamer
een zelfreinigende oven; dat behoeft denk ik niet eens verdere uitleg
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
een kraan waar gekoelde spa uit komt (van grohe)
een toilet waar je met water reinigt (en die vervolgens de boel droogfohnt!)
een oplaadstation voor mobieltjes ergens netjes weggewerkt

zondag 24 december 2017 om 23:01
Als je een kachel hebt, dan moet je wel. Heb een hospita gehad die aanbood om een half uur van te voren de kachel aan te zetten. Dat was echt plezierig. Ik heb voor de cv een klokthermostaat gehad, maar dat was een foute. Aan of uit. Geen tussenstanden, geen weekendstanden (voor als er de hele dag door wel iemand thuis is). Dus heb ik weer de gewone.nausicaa schreef: ↑24-12-2017 21:32Zo'n toilet vind ik niks, inderdaad in Japan veel gezien maar ik kan er niks mee.
Ik ben nog steeds heel blij met de afstandsbediening op mijn lampen. Ik woon alleen, en kom dus altijd in een dokter huis thuis. Nu is het met 1 druk op de knop gezellig binnen. En hetzelfde voor de klokthermostaat, niet thuiskomen in een koud huis. Ik dacht dat iedereen die tegenwoordig wel had, maar kom toch nog vaak mensen tegen die de 'kachel aan moeten zetten'.
Voor de lampen met stekker kan je tijdschakelaars gebruiken om op vaste tijden aan/uit te gaan. Handig als je een paar dagen weg gaat. Het effect gaat wel een beetje verloren als je de gordijnen niet automatisch mee laat sluiten/open gaan.
maandag 25 december 2017 om 01:55
Gordijnen doe ik nooit dicht, dus dat is bij mij geen probleem. Daar kunnen inbrekers dus niet veel mee.sueann schreef: ↑24-12-2017 23:01Als je een kachel hebt, dan moet je wel. Heb een hospita gehad die aanbood om een half uur van te voren de kachel aan te zetten. Dat was echt plezierig. Ik heb voor de cv een klokthermostaat gehad, maar dat was een foute. Aan of uit. Geen tussenstanden, geen weekendstanden (voor als er de hele dag door wel iemand thuis is). Dus heb ik weer de gewone.
Voor de lampen met stekker kan je tijdschakelaars gebruiken om op vaste tijden aan/uit te gaan. Handig als je een paar dagen weg gaat. Het effect gaat wel een beetje verloren als je de gordijnen niet automatisch mee laat sluiten/open gaan.
Ik heb inderdaad ook een daadwerkelijke kachel gehad, maar ik hoor het ook vaak mensen zeggen die wel gewoon cv hebben. Ik zou er helemaal gestoord van worden als ik telkens overal radiatoren open en dicht moest doen. Overigens heb ik inderdaad wel een klokthermostaat die meerdere periodes per dag heeft, aparte standen voor elke dag, en met 1 druk op de knop kan ik aangeven dat ik toch thuis ben, en gaat hij gewoon aan.
maandag 25 december 2017 om 06:17
maandag 25 december 2017 om 23:26
Niet per se hoor, mijn stadsverwarming gedraagt zich binnenshuis als een gewone cv.kolfdekolf schreef: ↑25-12-2017 21:40Als je stadsverwarming hebt moet je ook de verwarming letterlijk aanzetten. Kamer voor kamer, verwarming voor verwarming![]()
Een centrale cv lijkt me dus geweldig..
On topic: ik dacht die kitchenaid vooral voor de mooi te kopen, maar ik blijk hem erg vaak te gebruiken.
En ik ben ook erg blij met zonwering voorde grote ramen op het zuidoosten.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

woensdag 27 december 2017 om 15:48
Onder een steen? Wij hebben het niet hoor!Maleficent schreef: ↑24-12-2017 21:27Wij hebben sinds kort (jaja ik leef onder een steen) een thermostaat die ik kan bedienen met mijn mobiele telefoon. Dus als ik naar huis rijd van mijn werk dan zet ik hem aan en dan is het huis al lekker warm als ik thuis kom. Vind ik zelf heel erg fijn.

Hier de spiegelverwarming.
Vloerverwarming in de badkamer op timer.
Robotstofzuiger (Bob)
Hue lampen
Dat was het wel geloof ik. Ik wil juist niet twee wastafels in de badkamer, vind ik ongezellig. Samen lukt het ons prima met 1. Misschien als er oudere kinderen zijn.
En wat is 'spa' uit de kraan? Spa komt uit België. Gewoon gekoeld/gefilterd water? Kraanwater in NL is hartstikke prima. Quooker lijkt me wel handig, al helemaal als het energiezuiniger is dan waterkoker.