Donkere kozijnen vs lichte
dinsdag 4 juni 2019 om 14:09
Help!
Ik was er van overtuigd ons huis te laten bouwen in een rode baksteen met donkere kozijen. Nu op de tekening van de architect twijfel ik ineens. Wordt het allemaal niet te donker, te depri?
Van binnenuit vind ik donkere kozijnen heel mooi maar ook daar twijfel ik ineens... we willen ook al een donkere eiken keuken. (Met licht blad) Wordt het allemaal niet té?
En dan nog de vraag wélke kleur grijs/zwart moeten die kozijnen dan worden... Ral 7043 of 7021? Of nog iets anders?
Heb helaas geen idee hoe ik een plaatje kan plakken.
Dus kom maar op wie is vóór en wie tegen? En waarom?
Ik was er van overtuigd ons huis te laten bouwen in een rode baksteen met donkere kozijen. Nu op de tekening van de architect twijfel ik ineens. Wordt het allemaal niet te donker, te depri?
Van binnenuit vind ik donkere kozijnen heel mooi maar ook daar twijfel ik ineens... we willen ook al een donkere eiken keuken. (Met licht blad) Wordt het allemaal niet té?
En dan nog de vraag wélke kleur grijs/zwart moeten die kozijnen dan worden... Ral 7043 of 7021? Of nog iets anders?
Heb helaas geen idee hoe ik een plaatje kan plakken.
Dus kom maar op wie is vóór en wie tegen? En waarom?
woensdag 5 juni 2019 om 00:01
Hier twee straten verderop staan 3 dezelfde huizen. Maar de ene is rood baksteen met witte kozijnen. ‘t Ander is wit geschilderd en ik durf niet te zeggen welke kleur de kozijnen hebben, en het derde huis is helemaal in grijstinten geschilderd.MinkeDeWit schreef: ↑04-06-2019 15:59Ik zou altijd lichte kozijnen kiezen. Hier moet ik ze binnen ook eigenlijk nog schilderen. Buiten is wel gedaan, gebroken wit en de draaiende delen met een kleurtje.
Ik vind het associaal om er foto’s van te gaan maken maar het verschil in uitstraling vind ik altijd wel gigantisch fascinerend wanneer ik er voorbij fiets.
Maar zoiets blijft toch smaak uiteindelijk. Ik heb alles wit met een knalpaarse voordeur.
woensdag 5 juni 2019 om 00:05
woensdag 5 juni 2019 om 06:52
Hier in de wijk ook rode bakstenen met grijze kozijnen. Al vind ik onze kleur bakstenen ( geel) mooier bij het grijsJonesboro schreef: ↑04-06-2019 23:58Voegwerk wordt ook donker.
Zeker veel lichtinval en vloer wordt licht eiken.
Buiten en binnen andere kleur kozijnen is ook nog een optie.
We vinden de rode gemêleerde baksteen heel erg mooi maar het plaatje van de architect geeft me hetzelfde gevoel als de foto eerder hierboven. Met lichte kozijnen is het veel sprekender en vrolijker. Ik vind donkere kozijnen vooral mooi bij witte huizen. Maar heb gewoon nog geen wijk met grijze kozijnen en rode steen gezien (hoop dat kippetje wil vertellen waar ze woont)
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 5 juni 2019 om 12:24
Ik ken mijn wijk goed en woon zelf in de orginele dorpskern, dus er is veel jaren 30 tot 50 bouw en wat er recent is gebouwd is in deze stijl alleen dan wit met grijs. En ik kijk graag huizen.
Maar anders moet je funda eens aanslingeren. Kijken of je ‘n huis in die stijl bij jou in de buurt kan vinden, streetview openen en dan kan je kijken of het de moeite is (als in, staan er meer van dat soort huizen) om eens in real life sfeer te proeven.
woensdag 5 juni 2019 om 12:59
woensdag 5 juni 2019 om 14:10
woensdag 5 juni 2019 om 16:42
Het is inderdaad een erg verschillende uitstraling. Nu nog beslissen welke ik wilYellowLemon schreef: ↑05-06-2019 00:01Hier twee straten verderop staan 3 dezelfde huizen. Maar de ene is rood baksteen met witte kozijnen. ‘t Ander is wit geschilderd en ik durf niet te zeggen welke kleur de kozijnen hebben, en het derde huis is helemaal in grijstinten geschilderd.
Ik vind het associaal om er foto’s van te gaan maken maar het verschil in uitstraling vind ik altijd wel gigantisch fascinerend wanneer ik er voorbij fiets.
Maar zoiets blijft toch smaak uiteindelijk. Ik heb alles wit met een knalpaarse voordeur.En rode bakstenen. De rest van de straat heeft wit met groene voordeuren. Met een enkeling donkerblauw of klassiek rood volgens mij.
woensdag 5 juni 2019 om 16:46
Foto? Woonplaats? Iets delen(al is het maar een cryptische omschrijving) waar ik iets mee kan zoeken?Ttroeteltje schreef: ↑05-06-2019 14:26Ik woon in donkerrode steen met antraciet kozijnen. Kozijnen van hout.
Lichte steen vind ik overigens niet mooi.
woensdag 5 juni 2019 om 19:11
Het lijkt mij mooi, maar als het houten kozijnen zijn zou ik het niet doen. Wij moeten (bepaald door de gemeente) onze kozijnen deels donkergrijs verven en het is echt een pestklus om het goed te krijgen, het wordt met de zon er op gewoon te heet.
Ik vind het niet heel moeilijk te vinden trouwens...

Ik vind het niet heel moeilijk te vinden trouwens...