donzen dekbed wassen

12-01-2015 12:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn lieve kat heeft op mijn dekbed geplast.. ik heb het al geprobeerd schoon te maken maar de geur en vlek zit er echt helemaal in..

Nu staat er op het etiket dat het op 40graden gewassen mag worden. En op standje 1 in de droger.

Nu heb ik alleen geen droger!

Hoe lang duurt het voordat het droog is als ik het ophang? (Kan het nu ook niet buiten hangen want het regent) iemand tips?
Volgens mij kun je een donzen dekbed niet zelf wassen als je geen droger hebt. Door het wassen plakt de inhoud aan elkaar en in de droger (met tennisballen) komt dat weer los. Als een nat dekbed ophangt, blijft de inhoud aan elkaar plakken.
Ook als ik het elk uur het dekbed opklop? Het zijn allemaal vierkanten met dons erin
Valt wel mee hoor, ik was mijn dekbed ook zonder droger. Gewoon daarna met de hand het dons wat uit elkaar plukken en het droogt best op. Ik draai het dekbed halverwege nog een slag. Duurt alleen wel een dag of 2 voordat het droog is.
Niemand die je verder kent met een droger? Ouders, buurvrouw of buurman?

Wat nerdopviva zegt klopt nl, en ik zou de gok niet wagen om telkens dekbed op te kloppen.
En de vraag is of het dekbed wel echt goed schoon wordt in de wasmachine. Ik heb laatst een eenpersoons dekbed gewassen in de machine, 7 kilo machine, maar de wasmachine kan volgens mij nooit genoeg water pakken om het dekbed goed nat te maken. Er gaat best een hoop water in het dekbed voor het echt nat is.

Waarom niet even naar de stomerij brengen?

Mocht je toch overwegen om toch in de machine te wassen dan heb ik nog een tip om je dekbed sneller te laten drogen. Ik zet er de fan/fin (hoe schrijf je dat) op, in draaistand. Door de wind droogt je dekbed veel sneller.
Ander vraagje;

Heb je ook gekeken of je dekbed in je wasmachine past? Als het goed is staat er op het label van je dekbed hoeveel kilo de wasmachine aan moet kunnen.

(op het label van mijn dekbed staat bijvoorbeeld dat het alleen gewassen kan worden in een wasmachine van 7 kilo of meer. Mijn wasmachine is 6 kilo, dus ik kan het niet zelf wassen en hoef er dus ook niet over na te denken hoe ik het droog krijg. Daar mag de stomerij over nadenken).
Grote kans dat het gaat stinken als je het zonder droger droogt. Ik ga altijd even naar de wasserette met de dekbedden, dan is alles in anderhalf uur schoon en droog.
quote:_blabla_ schreef op 12 januari 2015 @ 13:16:

Ander vraagje;

Heb je ook gekeken of je dekbed in je wasmachine past? Als het goed is staat er op het label van je dekbed hoeveel kilo de wasmachine aan moet kunnen.

(op het label van mijn dekbed staat bijvoorbeeld dat het alleen gewassen kan worden in een wasmachine van 7 kilo of meer. Mijn wasmachine is 6 kilo, dus ik kan het niet zelf wassen en hoef er dus ook niet over na te denken hoe ik het droog krijg. Daar mag de stomerij over nadenken).

Slim van jouw dekbedfabrikant dat hij dat erop zet. Veel mensen denken dat je, omdat je dekbed niet zo zwaar is, dat je hem makkelijk in een 5 kilo machine kan proppen.

Ik was mijn dekbed nu op de hand, in de douchebak. Als het dekbed nat is, dan krijg ik hem niet meer opgetild. Loeizwaar wordt zo'n ding. Dat kan een wasmachine echt niet aan.
Als het een duur en fijn dekbed is; stomerij. Anders: nieuwe kopen. Ik zag ze deze week in een folder staan volgens mij AH xl. Ook donzen.
Net even gekeken het was niet ah xl en kan m niet meer vinden. Was iets van 50,- voor 4 seizoenen.
Ik gooi hem er nog een keer in: niet de stomerij maar de wasserette. Die hebben extra grote trommels waar het met gemak inpast en daarna gooi je het in de extra grote droger. Je moet er even zelf bij blijven maar het is zo gepiept.
Ik was mijn donzen dekbed altijd zonder droger, kan best. Maar niet om je te ontmoedigen, maar de geur van kat gaat er eigenlijk niet meer uit...
De geur van dooie eend is na een week wel weg, maar kattenpies is echt heel hardnekkig.
Ik heb het er maar op gewaagd! Anders koop ik wel een nieuwe bij de action (komt deze ook vandaan)

Ik hang em straks wel boven de kachel ben benieuwd! Laat het wel weten! :D
Ik ook altijd donzen dekbedden gehad en durf ook niet te wassen in wasmachine, heb ook geen droger. Man en kinderen hebben synthetische dekbedden die gooi ik wel in de wasmachine af en toe in de zomer en dan buiten drogen. Ik was sowieso alles zelf uit qua kleding etc .Evt op de hand ook als er staat dat t niet gewassen mag worden, maar een donzen dekbed...niet.
Heeft de Action dan dons-dekbedden?

De gewone synthetische kun je wel wassen en gewoon laten drogen.
quote:christine21 schreef op 12 januari 2015 @ 14:29:

Ik heb het er maar op gewaagd! Anders koop ik wel een nieuwe bij de action (komt deze ook vandaan)

Ik hang em straks wel boven de kachel ben benieuwd! Laat het wel weten! :DNou dan kun je het inderdaad wel proberen.
Hij is al zo goed als droog! Hangt over de deur in de badkamer met de kachel voluit aan.

Maargoed hij ruikt nog wel raar. Kan niet echt zeggen dat het nog naar plas ruikt. Misschien komt dat gewoon omdat deze nat is geweest. Het dons is trouwens niet echt een bol geworden. Dekbed is in vierkantjes verdeeld met daarin het dons.

Hoop dat de geur er wat uittrekt!
Mijn donzen dekbed ruikt ook altijd raar als die uit de wasmachine komt, stinkt naar een pluimveehouderij. Die lucht komt van het dons en de veren en heb het ook met veren kussens uit de wasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven