Doucheputje stinkt

24-06-2010 08:22 15 berichten
Gek word ik er van. De hele badkamer schoon en gepoetst en een paar uur later stinkt het weer omdat ik het doucheputje niet schoon kan maken. Het is een vast putje zeg maar, en er komt af en toe dus een, nou ja, putlucht dus, uit. Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen?
Alle reacties Link kopieren
Een flinke lepel soda erop en langzaam wat kokend water erop gieten.

Kan het putje echt niet open, om schoon te maken?
Dat ga ik meteen proberen (eerst ff soda kopen).

Maar nee, het putje kan écht niet open. Het zit geïntegreerd in de douchebak.
Het kan ook zijn dat het putje na een tijdje droog komt te staan en je een rioollucht naar boven komt.

Tip van een bevriend makelaar:

Giet een beetje slaolie in het putje, dat blijft op het vieze water liggen en houd (zeker met dit warme weer) de stank tegen. Dit kun je ook doen bij wasbakken die je bijna nooit gebruikt.
Probeer anders ook eens Muscle ontstopper. De lucht komt waarschijnlijk van allerlei oude zeepresten e.d. die aan de wanden van de afvoerleiding gekleefd zitten. Een iets dikker goedje hecht zich daar beter aan vast om het los te weken.
ammonia kan ook werken. Wat er stinkt bij ons is de zeepresten met prut. Die lossen op in soda en ammonia (en nog wat andere dingen). Met rioleringproblemen werkt het idd niet, maar die slaolie dan wel weer.
Eerst doorspoelen met soda en kokend water. Daarna goed doorspoelen, scheutje bleek, klaar!
Soda helpt, gootsteenontstopper wil ook wel es werken.

Maar als het putje niet open kan, hoe haal je de haren er dan uit?
quote:christina schreef op 24 juni 2010 @ 08:34:

Het kan ook zijn dat het putje na een tijdje droog komt te staan en je een rioollucht naar boven komt.

We douchen allebei iedere dag, en meestal op totaal verschillende tijden, dus écht droog komt het niet te staan.

De haren kán ik er dus ook niet uit halen! Alleen dat wat bovenop het putje blijft liggen, de rest spoelt op de een of andere manier weg.

Ik wil liever geen hele chemische middelen gebruiken (pas als ik écht wanhopig wordt...) maar heb hier al wel een hoop goede tips.

Complicerende factor is, dat vriend het bijna nooit ruikt...
Hier ook een douchputjes probleem. Vaak ook dat het water niet weg wil in de douche. Schijnt de vorige bewoner ook al problemen mee te hebben gehad. Woningbouw wil er niets aan doen. Ga de soda tip en als dat niet werkt de andere tips ook eens uitproberen.
quote:Kastanjez schreef op 24 juni 2010 @ 08:32:

Maar nee, het putje kan écht niet open. Het zit geïntegreerd in de douchebak.Als daar een schroef te zien is kan je die losschroeven. Dan kan het bovenste deel eraf en kan je toch een beetje prut eruit halen.
Heb een week of twee geleden de soda erdoor gemikt, en sindsdien geen vieze luchtjes meer geroken!! Overigens is de tip van de schroef ook nog wel goed, ga ik nog proberen.
Met een beetje regelmaat blijven doen he? Anders word je natuurlijk nooit een goede hausfrau.

/ Ja, ik zin op wraak, die verdiende je.
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 juli 2010 @ 12:12:

Met een beetje regelmaat blijven doen he? Anders word je natuurlijk nooit een goede hausfrau.

/ Ja, ik zin op wraak, die verdiende je.

Trut.

Probeer het eerst met soda. Als dat niet werkt heeft het waarschijnlijk te maken met het verdwijnen van het "waterslot"door verdamping. Wat dan nog weleens wil werken is een half kopje olie (maakt niet uit wat voor een olie) in het gootje te gooien. De olie verdampt niet en zorgt ervoor dat het waterslot langer in stand blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven