Dubbele spoelbak?

10-11-2013 16:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst in een keukenzaak en de ontwerpster die daar werkte, zei dat een dubbele spoelbak echt nergens voor nodig is. Nou heb ik er nog nooit een gehad, wel een klein bakje ernaast en daar zet ik soms een bos bloemen in voor ik ze meeneem naar iemand, verder eigenlijk niet. Ik vind een enkele ook mooier. Maar ik vraag me af of ik misschien niet weet wat ik mis, of anderen het misschien toch hartstikke handig vinden. Dus wat vinden jullie: een enkele of dubbele spoelbak?
als je ruimte hebt: een dubbele, desnoods een grote en een halve

ik gebruik nooit emmers als ik binnen schoonmaak, ik gebruik bij het wassen van groente nooit een vergiet

best lastig als je je koffiekopje leeg wilt gooien en er ligt groente of sop in de spoelbak
Ik vind een tweede bak weinig toevoegen, heb er zelf ook maar een vanwege beperkte lengte van het aanrechtblad. Betekent dat je dingen ook echt in de vaatwasser moet zetten of afwassen.

Wat zou je met een tweede bak willen doen?
Ik heb, net als jij nu denk ik, 1,5 spoelbak. En dat vind ik handig, als de grote bak vol zit om de kleine te gebruiken om even iets weg te spoelen. 2 grote spoelbakken waren vooral in toen de afwasmachines nog niet zo algemeen waren. Dan had je echt de ruimte om iets te doen als je net je afwas in het water had staan, maar als je een afwasmachine hebt (heb ik) lijkt 2 grote bakken me overbodig. Kleine erbij is prettig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:ericito schreef op 10 november 2013 @ 16:41:

Ik vind een tweede bak weinig toevoegen, heb er zelf ook maar een vanwege beperkte lengte van het aanrechtblad. Betekent dat je dingen ook echt in de vaatwasser moet zetten of afwassen.

Wat zou je met een tweede bak willen doen?Dat weet ik dus ook niet goed Misschien is het handig om de vuile vaat in te zetten als de vaatwasser nog niet is uitgeruimd? Ik wacht namelijk meestal tot het helemaal droog is en dat duurt altijd wel even. De ruimte hebben we er ook wel voor, maar ik vind het toch minder mooi. Vandaar dat ik me afvraag of het toch de moeite waard is.
Dubbele spoelbak vind ik heel handig. Vaak tijdens het koken, 1 bak vol met vuile vaat. De andere spoelbak om groente te wassen, pasta/aardappelen/groente af te gieten. Of om pan in te zetten om met water te vullen etc.

Uit ruimte gebrek leg ik vaak wel een plank op 1 van de spoelbakken tijdens groente snijden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wij hebben een enkele, maar wel een grote en diepe spoelbak. Nooit een dubbele gemist hoor.
Nodig is het niet, mooi ook niet.

Soms zou ik het wel handig vinden, om inderdaad even wat vuile vaat in te zetten.

Maar 1,5 lijkt me genoeg. Een hele tweede spoelbak lijkt me niet heel veel opleveren.
Een grote en een halve is ideaal vind ik. Mijn moeder heeft ook zo'n uitlekbakje voor erin. Maak ik veel gebruik van als ik in hun huis zit.
Mijn vorige keuken had twee volledige spoelbakken. Bij de nieuwe keuken (2 jaar geleden) heb ik bewust gekozen voor een enkele, want ik gebruikte die tweede bak zelden of nooit. Dan heb ik liever een wat groter werkblad. Maar iedereen zijn eigen voorkeur, natuurlijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij hebben 1,5 spoelbak, geen vaatwasser. Als we afwassen kunnen we restjes uit glazen en kopjes weggooien in het kleine spoelbakje, dan hoeft dat niet allemaal in het afwaswater.
quote:pejeka schreef op 10 november 2013 @ 16:51:

Mijn vorige keuken had twee volledige spoelbakken. Bij de nieuwe keuken (2 jaar geleden) heb ik bewust gekozen voor een enkele, want ik gebruikte die tweede bak zelden of nooit. Dan heb ik liever een wat groter werkblad. Maar iedereen zijn eigen voorkeur, natuurlijk.

Hier idem. Nu heb ik geen groot gezin maar als ik kook dan gebruik ik altijd wel veel spullen. Die ene bak gebruikte ik dus om de afwas onder te zetten, ik had er een houten snijplank op (die je bij ikea kan kopen speciaal voor die ronde spoelbakken) en klaar was de afwas .

Nee in dit huis heb ik er eentje en ik zou nooit meer 2 willen. Ik heb liever meer ruimte voor andere dingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Trotter schreef op 10 november 2013 @ 16:52:

Wij hebben 1,5 spoelbak, geen vaatwasser. Als we afwassen kunnen we restjes uit glazen en kopjes weggooien in het kleine spoelbakje, dan hoeft dat niet allemaal in het afwaswater.Die gooi ik gewoon weg voordat ik aan de afwas begin. Trouwens, ik was altijd af onder stromend water, ik vind niks zo goor als bijv. een sopje waarin net een paar vette borden hebben gezeten ook nog gebruiken voor andere af te wassen spullen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb twee bakken en geen afwasmachine. Die tweede bak wordt veel gebruikt, bijvoorbeeld om glazen af te spoelen tijdens het afwassen. Of om tijdelijk iets in de week zetten, dan kan je de andere bak gebruiken. Verder heb ik een groot aanrecht en kom geen ruimte te kort.
Hier een vaatwasser en butler sink. Kan ook erg veel vaat in als je vaatwasser nog vol staat
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik had een dubbele spoelbak , nu bewust met het nieuwe huis er niet voor gekozen omdat ik liever meer aanrecht heb. Ik mis het alleen met spinazie wassen.
Wij hebben 1 spoelbak en nog niet eens een hele grote. Wij missen een tweede niet. Wat wel ontzettend handig is, is een quooker.
Ik heb een grote vierkante spoelbak en nog een halve ernaast. Ideaal om bijvoorbeeld je vergiet op te zetten met de sla om uit te lekken, kan je gewoon de spoelbak gebruiken zonder dat je iedere keer je vergiet eruit hoeft te halen. Ik heb er bewust voor gekozen in onze nieuwe keuken 2 jaar geleden.
quote:sugarmiss schreef op 10 november 2013 @ 17:19:

Wij hebben 1 spoelbak en nog niet eens een hele grote. Wij missen een tweede niet. Wat wel ontzettend handig is, is een quooker.Helemaal waar, ook 1 spoelbak, en zoooo blij met mij quooker. Had dat van te voren nooit verwacht
quote:pejeka schreef op 10 november 2013 @ 17:06:

[...]

Die gooi ik gewoon weg voordat ik aan de afwas begin. Trouwens, ik was altijd af onder stromend water, ik vind niks zo goor als bijv. een sopje waarin net een paar vette borden hebben gezeten ook nog gebruiken voor andere af te wassen spullen.Ik kwam altijd tijdens het afwassen wel iets tegen dat ik nog niet leeggegooid had, koffiemok op apart tafeltje ofzo, net zoals ik nu nog wel iets tegenkom als de afwasmachine net aanstaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Trotter schreef op 10 november 2013 @ 16:52:

Wij hebben 1,5 spoelbak, geen vaatwasser. Als we afwassen kunnen we restjes uit glazen en kopjes weggooien in het kleine spoelbakje, dan hoeft dat niet allemaal in het afwaswater.

Dat dus.

En je kunt een pan die erg vies is even voorwassen in de 2e spoelbak voor je hem in het sop doet.

Ik vind het reuzehandig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wij hebben twee spoelbakken en die gebruik ik wel veel, maar ik zou denk ik ook wel met een af kunnen...
quote:PlofKipje84 schreef op 10 november 2013 @ 16:48:

Wij hebben een enkele, maar wel een grote en diepe spoelbak. Nooit een dubbele gemist hoor.

zo heb ik het ook gedaan en heel tevreden ermee.

ik heb een vaatwasser, dus daarvoor heb ik geen tweede bak nodig.

ik heb ook geen afdruip-zone in inox; enkel de spoelbak.

heel blij dat ik dat zo gedaan heb; het is zoveel mooier als het aanrecht gewoon doorloopt.

en inox vind ik een pest om het netjes te krijgen en te houden.

als ik iets met de hand afwas, leg ik het gewoon op het aanrecht of op een handdoek.
Hier anderhalf, maar ik gebruik die halve alleen om de afwaskwast en vaatdoek in te leggen.

Vaatwasser draait vrijwel dagelijks en ik was alleen pannen af onder de kraan. Een spoelbak is ruim voldoende.
Ik heb er nu 1. Wij gaan binnenkort verhuizen en dan komen er zeker weer 2! Ik mis die 2e bak, al is het maar om mijn vaatdoek in te kunnen mikken. Ik hou van symmetrie, 1,5 bak is voor mij geen optie: lelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven