Duette welk merk?
maandag 18 mei 2020 om 21:28
Wij willen duette kopen (soort plissé gordijnen). Maar nu vraag ik me af of er een groot verschil zit tussen Multisol of Luxaflex. Van beiden hebben we een offerte, Luxaflex is 75 euro duurder (omdat Multisol in de aanbieding was). De stof leek mij hetzelfde te zijn, leek heel erg op elkaar. Maar wellicht zit er een verschil in het ophangsysteem. Heeft iemand ervaring?
maandag 18 mei 2020 om 21:56
Geen ervaring met multisol denk ik, wel met Luxaflex en nepperds (geen idee welke merken). Luxaflex werkt echt veruit het beste, de nepperds hadden allemaal gammele bediening, liep gewoon niet soepel. Heb in huidige huis verschillende Luxaflex systemen van 1-5-15 jaar oud en werkt allemaal nog perfect.
Luxaflex heeft ook regelmatig aanbiedingen. Als er nu niks is vraag dan wat rond. Vaak kunnen winkels dan wel zeggen dat er over x aantal weken een actie komt.
Luxaflex heeft ook regelmatig aanbiedingen. Als er nu niks is vraag dan wat rond. Vaak kunnen winkels dan wel zeggen dat er over x aantal weken een actie komt.
maandag 18 mei 2020 om 22:01
maandag 18 mei 2020 om 22:21
Dank voor de reacties!
Nee het is niet bij een bouwmarkt, maar ben bij 2 verschillende woonwinkels geweest waar ze alleen zonwering/raambekleding verkopen. Bij de ene verkochten ze alleen luxaflex, bij de ander verschillende merken waaronder Multisol. Bij die laatste zeiden ze dat Multisol in dezelfde fabriek wordt gemaakt als luxaflex en dat er weinig verschil tussen zit.
Toch neig ik nu naar de Luxaflex (waar ik trouwens ook iets korting op kreeg), toch het idee dat dat betere kwaliteit/ mooier is.
Nee het is niet bij een bouwmarkt, maar ben bij 2 verschillende woonwinkels geweest waar ze alleen zonwering/raambekleding verkopen. Bij de ene verkochten ze alleen luxaflex, bij de ander verschillende merken waaronder Multisol. Bij die laatste zeiden ze dat Multisol in dezelfde fabriek wordt gemaakt als luxaflex en dat er weinig verschil tussen zit.
Toch neig ik nu naar de Luxaflex (waar ik trouwens ook iets korting op kreeg), toch het idee dat dat betere kwaliteit/ mooier is.
maandag 18 mei 2020 om 22:31
Qua merk maakt het volgens mij niks uit. Het is allemaal van het concern Hunter Douglas en wordt onder verschillende merknamen zoals Luxaflex en Multisol verkocht. Verder zou ik je duettes alleen aanraden als je ze niet intensief gebruikt, d.w.z. er niet al te veel mee op en neer gaat schuiven. Zolang ze stil hangen zijn ze mooi en gaan ze lang mee, maar bij intensief gebruik (bijv slaapkamer), slijten ze heel erg snel (de touwtjes en het hele mechanisme, de stof is prima).