Een auto huren

03-09-2011 09:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat dat eigenlijk een auto huren? Ik heb gegoogled naar websites van autoverhuurders in de buurt, en de meeste vragen ongeveer 25 tot 75 euro per dag, afhankelijk van de grootte van de auto (afhankelijk van de prijs die je zou betalen als je een dergelijke auto kocht). Huur je hem langer, dan betaal je per dag minder. Voor een paar honderd euro kun je een auto short-leasen.

Maar ik heb een aantal vragen:

- Wat zijn de bijkomende kosten? De prijs hierboven zijn volgens mij slechts om mee te beginnen;

- Hoe zit het met de benzine of diesel? Het lijkt me logisch dat je de tank op jouw kosten bijvult als die leeg is. Wie veel rijdt betaalt ook meer.

Wie heeft er ervaring met het huren van een auto? En wie heeft er adviezen voor mij?
World of Warcraft: Legion
Hans, je betaalt een prijs per dag voor de auto. Bij die dagprijs krijg je vaak 100 of 150 km gratis. Rij je meer kilometers die dag, dan ga je nog een bepaald bedrag per gereden extra kilometer betalen, bijvoorbeeld 10 cent. De auto wordt geleverd met een volle tank en op jouw kosten moet je die weer helemaal vullen voordat je hem aflevert.
Ik weet niet waar je woont maar misschien is Greenwheels wat?

https://www.greenwheels.com/nl/Home/Par ... /Home.html
Waarom die vraag hier plaatsen en niet verder lezen op de websites van de autoverhuurbedrijven? Dan weet je alles .....

Ik begrijp dit soort vragen niet ....
-Heel soms laten ze je ook nog per kilometer betalen, zeker die kleine achterlijke verhuurders.

-Zorg ervoor dat jij de tank weer volgooit, of op hetzelfde niveau weer inlevert als dat je hem gekregen hebt. Zo niet dan tanken zij wel 'voor je' en dat is altijd stukken duurder.

-Diesel is natuurlijk goedkoper

-Bijkomende verzekeringen kunnen de huurprijs gauw verdubbelen. Vraag je dus heel goed af wat je wel en wat je niet nodig hebt qua verzekering (en neem asjeblieft die verzekering als je niet erg zeker bent van jezelf!)

Waarom wil je een auto huren?

Zonneroosje, rustig aan. Er is veel meer over huren te vertellen dan wat er op de website van Avis staat.
Greenwheels is echt heel duur als je meer dan een klein aantal kilometers wilt rijden. Je betaalt namelijk 10 cent per kilometer voor de auto + 10 cent per kilometer voor benzine en nog een huurprrijs per uur voor de auto. Dit is als je een mini peugot huurt.
Je hebt de site van Boels al uitgeplozen?
quote:zonneroosje schreef op 03 september 2011 @ 09:15:

Waarom die vraag hier plaatsen en niet verder lezen op de websites van de autoverhuurbedrijven? Dan weet je alles .....

Ik begrijp dit soort vragen niet ....

Omdat ik "gemiddelde" antwoorden wil hebben; wat gangbaar is.

@anderen die gereageerd hebben: bedankt voor de info.

Wat het bijtanken aan het eind betreft, het zou eigenlijk zo moeten zijn (en misschien is dat zo) dat ofwel het laten bijtanken aan het eind niet duurder is dan als je het zelf zou doen, ofwel je de auto zelf bijtankt en hem naar de parkeerplaats rijdt, zoals afgesproken met de verhuurder.
Een dieselauto huren is een stuk duurder dan een benzineauto huren. Kijk goed of dat uit kan.
Dat bijtanken laten doen duurder is, is toch logisch Hans. Zij moeten daar weer een mannetje voor vrij maken die dat voor jou moet gaan doen. Dat kost geld.
quote:kadanz schreef op 03 september 2011 @ 09:16:

Waarom wil je een auto huren?

Eigenlijk wil ik voorlopig geen auto huren (de eerste paar maanden, misschien in 2012 pas), maar wel over een korte tijd. De redenen om een auto te huren zijn:

- mijn rijvaardigheid bijhouden (nadat ik een aantal rijlessen heb gehad);

- als ik een auto echt nodig heb, of ik wil met vrienden uit.

quote:Nelletje schreef op 03 september 2011 @ 09:25:

Dat bijtanken laten doen duurder is, is toch logisch Hans. Zij moeten daar weer een mannetje voor vrij maken die dat voor jou moet gaan doen. Dat kost geld.Dan wil ik hem zelf bijtanken op de plaats waar ik de auto aflever.
Is het dan niet beter om een klein tweedehands dingetje te kopen van onder de duizend euro?
Ik ben geen evaringsdeskundige op het gebied van auto's huren in Nederland, maar ik doe het vaak in het buitenland. Zoek op internet naar alle aanbieders in de buurt, maak dan op elke site een selectie van de auto die je wilt huren. En dan vergelijk je de prijzen.

Het addertje onder het gras zit hem in de bijkomstige services: afkopen van de verzekering en bijv. Tom Tom. De auto is vaak goedkoop maar de verzekering per dag en vooral de Tom Tom kost een godsvermogen.

Mijn tip, neem een wegenkaart mee of gebruik je smartphone. Eigen risico is zo'n 800-1500, het afkopen tot 0,= kost per dag meer dan de huurprijs van de auto. Wij kopen het nooit af.
Verhuurbedrijven hebben geen tankstation op hun parkeerplaats Hans. Je moet er gewoon eentje in de buurt zoeken en dan naar het verhuurbedrijf rijden.

Is het niet een optie om een auto af en toe van iemand te lenen, bijvoorbeeld je ouders? Dan hou je ook je rijvaardigheid bij maar verstook je een stuk minder geld daarbij.
Misschien is rijden in de auto van mijn pa ook een optie naast of i.p.v. het huren van een auto.
Pearl, de eigen risico's liggen hier een stuk lager. Afkopen is altijd zo'n onzin. Een tomtom en alle suffe extra's ook. Gewoon de meest basic uitvoering huren, dan ben je het goedkoopst uit. Als je geluk hebt krijg je dan soms nog een betere auto dan je aangevraagd had omdat ze niks anders hadden staan. Zo heb ik niet betaald voor auto met airco, maar er wel een gekregen de laatste keer dat ik er voor langere tijd eentje huurde. Heerlijk
quote:PearlGirl schreef op 03 september 2011 @ 09:30:

Mijn tip, neem een wegenkaart mee of gebruik je smartphone. Eigen risico is zo'n 800-1500, het afkopen tot 0,= kost per dag meer dan de huurprijs van de auto. Wij kopen het nooit af.

Wij ook niet. Ik heb 1x schade gehad en dat kostte me ongeveer 50 euro. Als ik de verzekering had genomen dan was ik 200 euro armer geweest. 1x schade op wel meer dan 50x auto huren.

Maar als beginnend rijder is het misschien toch wel aan te raden....
Hou er ook rekening mee dat sommige verhuurders een minimum aantal jaren hanteren qua het hebben van een rijbewijs. Soms mag je pas 3/4 jaar nadat je hem hebt gehaald een auto huren.
quote:Nelletje schreef op 03 september 2011 @ 09:39:

Hou er ook rekening mee dat sommige verhuurders een minimum aantal jaren hanteren qua het hebben van een rijbewijs. Soms mag je pas 3/4 jaar nadat je hem hebt gehaald een auto huren.Wat in geval van Hans ook een wassen neus is, want ik begrijp dat hij wel al zijn rijbewijs heeft, maar amper rijdt/gereden heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@Nelletje, ja, wij hebben ook meestal een betere auto dan verwacht. Ik boek ook altijd heel ver van te voren, dan betaal je helemaal weinig. Leuk om dan een maand voordat je op vakantie gaat eens te kijken wat diezelfde auto dan kost als je hem dan zou huren. Kan zelfs op een week honderden euro's schelen.
Helemaal mee eens Himalaya.
Houd er rekening mee dat je borg moet betalen.

Ik moest bij een busje huren voor een weekend 600 euro(!) borg betalen, plus de prijs van de auto.Dus dat hakt er wel even in.
Greenwheels is wel duurder voor lange afstanden etc. ,maar wel minder gedoe met reserveren, ophalen en wegbrengen. Juist voor het bijhouden van rijvaardigheid is het misschien wel handig.

Bij Connectcar kun je drie uur per maand gratis rijden als je een auto onder je hoede neemt wat betreft schoonhouden e.d. http://www.connectcar.nl/car-ownership/
quote:PearlGirl schreef op 03 september 2011 @ 09:44:

@Nelletje, ja, wij hebben ook meestal een betere auto dan verwacht. Ik boek ook altijd heel ver van te voren, dan betaal je helemaal weinig. Leuk om dan een maand voordat je op vakantie gaat eens te kijken wat diezelfde auto dan kost als je hem dan zou huren. Kan zelfs op een week honderden euro's schelen.

Dat ligt er natuurlijk ook helemaal aan wannéér je gaat. In de schoolperiodes: ongetwijfeld.

Daarvoor/daarna heeft vroegboeken niet altijd zin. Ik heb van de week een auto gehuurd voor volgende week (buitenland) en kreeg nu nog eens 20% korting op een toch al lage off-season prijs.
quote:ladytruckster schreef op 03 september 2011 @ 09:54:

Houd er rekening mee dat je borg moet betalen.

Ik moest bij een busje huren voor een weekend 600 euro(!) borg betalen, plus de prijs van de auto.Dus dat hakt er wel even in.Maken ze geen kopie van je creditcard? Ik heb (in het buitenland in ieder geval) nooit borg hoeven betalen, maar misschien is het in NL wel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven