Een nis opfleuren, tips?

22-03-2010 19:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de woonkamer heb ik een nis die gevormd wordt door de trap naar de eerste verdieping. De nis heeft een nogal onhandige trapeziumvorm: 1 rechte zijmuur, 1 schuine muur (waar de trap boven zit). Is ongeveer een meter diep en anderhalve meter hoog (op het rechte stuk).

Op dit moment gebruiken we de nis om de tv en de stereo in te zetten, maar aangezien het zo'n bijzondere vorm is zou ik graag een manier vinden om de nis extra te benadrukken als bijzonder item in de woonkamer, zeg maar, in plaats van 'm weg te moffelen.

De rest van de woonkamer is klassiek/platteland-achtig ingericht (witte muren, houten balken aan het plafond, oranjerode terracotta op de vloer, lichthouten meubels). Iets heel moderns en straks zou daarbij dus uit de toon vallen.

Ik dacht zelf aan fotobehang of zo tegen de achtermuur, maar dat wordt lastig door de vervelende vorm, dan moet je een stuk van de tekening eruit knippen? Lijkt me ook niks.

Ideetjes zijn welkom!
bankje erin maken/loungeplek

met eventueel lades eronder als bergplek?

Kinderspeelplaats?

Hondenmand plek?

Mooi kunstobject neerzetten en uitlichten?

(ik kan me er niet echt een plaatje bij maken, dus ik roep maar wat...)
een kunstwerk van gekleurd glas en dan mooi verlichten
Wij hebben een rechthoekige nis in de woonkamer. In de nis zit verlichting en ik heb er een wisselende expositie van kerstspul, plantjes, kaarsen e.d. in staan. Doordat de nis wit is en de muur waar hij in zit lichtgrijs valt hij mooi op.

Nis met kerst:

Erg mooi, Mevrouwdekees! Onze nis is wel een stuk groter, er kan een bank in staan (al is dat lastig omdat je het risico loopt je hoofd te stoten tegen het schuine plafonf).
Dan zou ik er echt zelf een bank inbouwen. Met hout, mooie kussens op maat maken... Heerlijk lijkt me dat
Ja dacht ik ook gelijk aan, loungeplek met kussens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hm, ja, een lage bank of futonachtig iets zou er wel goed in staan. Alleen vind ik alleen klassieke bankstellen met een leuning.

@ Sosofie, zelf bouwen? Hoe pak ik dat aan?
Ipv een echt bankstel zou je er ook een houten inbouwbankje in kunnen maken, eventueel met opbergruimte er onder. Paar kussens erop en je hebt bij bezoek extra zitruimte. Mooi schilderij er boven, helemaal goed.
Wat mevrouw de kees zegt, ga ik ook doen (net een huis gekocht).

Als je gewoon een dikke plank aan de muur bevestigt en die niet al te hoog hangt (ivm de schuine wand) dan moet je er denk ik best een leuke zitplek van kunnen maken! Zelf ga ik er een leuk Eiffingerbehang plakken, ik hoop dat dat de nis nog wat meer diepte geeft.
Hoe je dat doet?

Geen idee!

Als ik het zelf zou doen zou ik:

101woonidee checken

handige klusserts vragen (vrienden en kennissen)

in een goede bouwmarkt vragen.

(Dan denk ik dat je uitkomt op: meten, meten, meten en dan met meubelpanelen/hout aan de slag, zagen, timmeren, schroeven) Ik zou zelf kiezen voor een model met bergruimte (laden, deurtjes, manden) eronder.

Kussens zou ik zo doen: schuim op de markt kopen en op maat laten snijden, bekleden met mooie stoffen (hoes maken met de naaimachine, zorg voor een ritssluiting, dan kunt je ze nog eens in de wasmachine gooien.

Succes!
quote:sosofie schreef op 23 maart 2010 @ 20:44:

Kussens zou ik zo doen: schuim op de markt kopen en op maat laten snijden, bekleden met mooie stoffen (hoes maken met de naaimachine, zorg voor een ritssluiting, dan kunt je ze nog eens in de wasmachine gooien.

Succes!Sosofie, kun je dat schuim gewoon op de markt krijgen? Dat vroeg ik me namelijk nog af. Ik zat al te denken dat ik een goedkope matras zou moeten gaan halen ergens, maar dit zou nog veel handiger zijn...en is dat dan wel stevig genoeg om een hoes mooi strak om heen te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven