Een schoon, opgeruimd huis!
maandag 20 april 2009 om 20:27
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.
Nu echter gaat de knop om!
Ik wil een opgeruimd huis!
En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.
Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.
Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.
Wie doet er mee?!
Mijn doelen voor morgen zijn alvast:
* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.
(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Nu echter gaat de knop om!
Ik wil een opgeruimd huis!
En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.
Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.
Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.
Wie doet er mee?!
Mijn doelen voor morgen zijn alvast:
* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.
(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
dinsdag 5 mei 2009 om 20:08
Vandaag werd ik (zoals wel vaker) met de neus op de feiten gedrukt. Mijn huis is altijd rommelig en nooit helemaal schoon. We hebben 3 katten en 2 jonge kinderen dus dat helpt ook niet mee natuurlijk. Daarnaast werk ik 2 dagen en ben ik aan de studie. Mijn prioriteiten liggen ook niet echt bij het huishouden en daar baal ik weleens van. Vandaag had ik oppas nodig voor de jongste spruit en schoonmoeder gaat dan altijd als een wervelstorm door het huis. Als ik terugkom is het hele huis spik en span. Waarom kan zij het wel en ik niet? Vandaag heb ik dus besloten dat het huishouden op een iets hogere prioriteit komt te liggen. Ik maak het mezelf vaak te moeilijk door dingen te laten liggen waardoor ik later dubbel zoveel werk heb.
Ik lees hier dus mee voor tips
Ik lees hier dus mee voor tips
dinsdag 5 mei 2009 om 20:23
Ik keek vanochtend een vrije dag tegemoet en zat te verzinnen wat ik nu eens kon gaan poetsen hahahaha! Maar aangezien we nog geen week geleden in dit splinternieuw verbouwde huis zijn komen wonen is alles nog best wel schoon, en gisteravond had ik nog gestofzuigd met m'n kleine opzetstukje. Dus is deze dag werkeloos voorbijgegaan, behalve dat ik de kruimeldief en de prullenbak heb schoongemaakt, telt dat ook?
Oh ja, en de oude kledingkast op zolder in elkaar gezet.
Mijn plan voor morgen is: halve dag werken, daarna dozen met winter/zomer/oude/baby kleding uitpakken en sorteren ofwel weg of opbergen in die kast.
Badkamer poetsen tewijl peuter baddert wilde net niet echt lukken, aangezien ze probeerde rondjes te rennen in het bad had ik daar niet echt de rust voor. Volgende keer hopelijk beter.
Is het nodig om elke keer na het douchen kraan+bad met antikalkspul te doen en dan ook nog af te drogen (bad+jezelf)? Ik wil mijn nieuwe bad en kraan graag glimmend houden, maar denk niet dat ik dit vol ga houden. (Moet er zelfs nog mee beginnen haha).
Oh ja, en de oude kledingkast op zolder in elkaar gezet.
Mijn plan voor morgen is: halve dag werken, daarna dozen met winter/zomer/oude/baby kleding uitpakken en sorteren ofwel weg of opbergen in die kast.
Badkamer poetsen tewijl peuter baddert wilde net niet echt lukken, aangezien ze probeerde rondjes te rennen in het bad had ik daar niet echt de rust voor. Volgende keer hopelijk beter.
Is het nodig om elke keer na het douchen kraan+bad met antikalkspul te doen en dan ook nog af te drogen (bad+jezelf)? Ik wil mijn nieuwe bad en kraan graag glimmend houden, maar denk niet dat ik dit vol ga houden. (Moet er zelfs nog mee beginnen haha).
dinsdag 5 mei 2009 om 20:57
Cameo. Als ik de douchecabine en kranen na t douchen/badderen met een handdoek droogwrijf, ontstaat er vrijwel geen kalk. Dan is ontkalken eens in de zoveel tijd genoeg. Mijn nieuwbouwhuiskranen zien r nu na 3 jaar nogsteeds als nieuw uit.
Ben gaar, drukke dag gehad.
ADL, de ene kan iets in een korte tijd laten blinken, de ander heeft daar langer voor nodig. Ze heeft r waarschijnlijk feeling voor en vaak geoefend
Ben gaar, drukke dag gehad.
ADL, de ene kan iets in een korte tijd laten blinken, de ander heeft daar langer voor nodig. Ze heeft r waarschijnlijk feeling voor en vaak geoefend
koffie, zwart graag...
dinsdag 5 mei 2009 om 22:23
Ik woon inderdaad in een oud huis, met buren en verbouwingen. Ik denk dat ik, zoals aangeraden door een aantal van jullie, maar een kat in huis moet halen. Niet permanent, ik vind de zorg voor twee kleine kinderen al intensief genoeg, maar hopelijk wil er eentje een tijdje bij ons logeren. Ga eens rondvragen om ons heen.
Hier alle was weggestreken vandaag (zelfs dekbedovertrek en theedoeken, ik begin duidelijk door te slaan) en de oven schoongemaakt. Morgen nog even dweilen wanneer iedereen de deur uit is.
De twee volgende projecten: kleding sorteren en de vettige luxaflexen in de keuken schoonmaken. Iemand een goede tip voor die laatste klus?
Hier alle was weggestreken vandaag (zelfs dekbedovertrek en theedoeken, ik begin duidelijk door te slaan) en de oven schoongemaakt. Morgen nog even dweilen wanneer iedereen de deur uit is.
De twee volgende projecten: kleding sorteren en de vettige luxaflexen in de keuken schoonmaken. Iemand een goede tip voor die laatste klus?
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
dinsdag 5 mei 2009 om 23:01
Hoi allemaal,
Hier was ik ook weer even! Vandaag heb ik dan eindelijk het bed verschoond en het nachtkastje schoon gemaakt. Het is niet veel, maar was wel heel erg nodig! En de keuken is ook nog steed spik en span (heb nog snel even wat viezze vingers van de deurtjes gepoetst)
Morgen doe ik even niets ivm een verjaardag, maar donderdag meld ik me weer. (Ik begin nu al te merken dat ik hier niet wil komen zonder dat ik iets gedaan heb, dus het begint al te werken!
) Voor donderdag wil ik manlief charteren om de toekomstige logeerkamer uit te ruimen, zodat we kunnen beginnen om daar een echte logeerkamer van te maken. Hij heeft ook al toegezegd het schuurwerk te zullen doen, zodat ik kan schilderen.
Hier was ik ook weer even! Vandaag heb ik dan eindelijk het bed verschoond en het nachtkastje schoon gemaakt. Het is niet veel, maar was wel heel erg nodig! En de keuken is ook nog steed spik en span (heb nog snel even wat viezze vingers van de deurtjes gepoetst)
Morgen doe ik even niets ivm een verjaardag, maar donderdag meld ik me weer. (Ik begin nu al te merken dat ik hier niet wil komen zonder dat ik iets gedaan heb, dus het begint al te werken!
woensdag 6 mei 2009 om 00:07
woensdag 6 mei 2009 om 06:07
woensdag 6 mei 2009 om 08:33
quote:Dejavu schreef op 05 mei 2009 @ 22:23:
vettige luxaflexen in de keuken schoonmaken. Iemand een goede tip voor die laatste klus?
Op huishoudplaza.nl zag ik dat men ze in een badje met Biotex Groen legt een half uur, dan met lauw water afspoelen en dan uithangen om te drogen als het mooi weer is en anders op een paar grote badlakens en dan voorzichtig droogwrijven.
Wát een klus lijkt me dat Deja.....
vettige luxaflexen in de keuken schoonmaken. Iemand een goede tip voor die laatste klus?
Op huishoudplaza.nl zag ik dat men ze in een badje met Biotex Groen legt een half uur, dan met lauw water afspoelen en dan uithangen om te drogen als het mooi weer is en anders op een paar grote badlakens en dan voorzichtig droogwrijven.
Wát een klus lijkt me dat Deja.....
woensdag 6 mei 2009 om 08:55
Goeiemorgen lieve lieverds!!
Ben goed gemutst vandaag, en zelfs mn dagelijkse dingetjes al gedaan! Gister na het eten meteen alles opgeruimd en afgewassen, afgesopt, dus vanmorgen de ontbijtboel opgeruimd, doekje over het aanrecht en klaar! Net even de stofzuiger erdoor gehad, wc een doekje door, bedden recht getrokken, raampjes beetje open en nu ben ik gewoon klaar!! Mn hele benedenverdieping is super netjes, ben er echt heel blij mee!
Moet toegeven dat er boven nog het een en ander mag gebeuren, maar ik vind dit al een hele overwinning van/voor mezelf!
Zelfs al de huisarts gebeld voor de nodige vragen mbt Snaaks allergie (kind is waarschijnlijk allergisch voor beestjes, honden, schaapjes, stro..) En nu gaan ze volgende week op schoolreis, binnen en buiten speeltuin met beestjes erbij, dus even vragen wat verstandig is.
Vanmiddag wil ik nog even met mijn kledingkast aan de slag, maar zometeen eerst even alphahulp spelen bij mn ouwe omaatje!
Fijne (poets) dag iedereen!
Ben goed gemutst vandaag, en zelfs mn dagelijkse dingetjes al gedaan! Gister na het eten meteen alles opgeruimd en afgewassen, afgesopt, dus vanmorgen de ontbijtboel opgeruimd, doekje over het aanrecht en klaar! Net even de stofzuiger erdoor gehad, wc een doekje door, bedden recht getrokken, raampjes beetje open en nu ben ik gewoon klaar!! Mn hele benedenverdieping is super netjes, ben er echt heel blij mee!
Moet toegeven dat er boven nog het een en ander mag gebeuren, maar ik vind dit al een hele overwinning van/voor mezelf!
Zelfs al de huisarts gebeld voor de nodige vragen mbt Snaaks allergie (kind is waarschijnlijk allergisch voor beestjes, honden, schaapjes, stro..) En nu gaan ze volgende week op schoolreis, binnen en buiten speeltuin met beestjes erbij, dus even vragen wat verstandig is.
Vanmiddag wil ik nog even met mijn kledingkast aan de slag, maar zometeen eerst even alphahulp spelen bij mn ouwe omaatje!
Fijne (poets) dag iedereen!
woensdag 6 mei 2009 om 10:01
Goedemorgen, propere poetsters. Dank voor de tips! Ik twijfel alleen of ik de luxaflex er wel helemaal af wil gaan halen, nog nooit gedaan, ben bang dat ik iets breek of de luxaflex niet meer opgehangen krijg.
Vanochtend direct de badkamer schoongemaakt na het douchen, ga nu snel een opruimrondje doen door het huis en dweilen en dan maar weer eens aan het werk.
Vanochtend direct de badkamer schoongemaakt na het douchen, ga nu snel een opruimrondje doen door het huis en dweilen en dan maar weer eens aan het werk.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
woensdag 6 mei 2009 om 10:16
woensdag 6 mei 2009 om 11:37
Hallo,
Ik zou per vandaag weer druk aan de klus. Vakantie van de oudste kids is weer voorbij.
Nog niets kunnen doen. Naar het gemeentehuis en de bank geweest voor regeldingen en een paar boodschappen... hele ochtend kwijt. Zonde!
Vanmiddag moet ik op verjaardagsvisite, maar dat is pas drie uur. Zo eerst de kinderen van school halen en dan proberen tussen één en drie aan gang te gaan. Dan slaapt de jongste.
Kom me vanavond melden, om te zeggen wat ik nog heb gedaan (dan moet ik wel!)
Groet famke
Ik zou per vandaag weer druk aan de klus. Vakantie van de oudste kids is weer voorbij.
Nog niets kunnen doen. Naar het gemeentehuis en de bank geweest voor regeldingen en een paar boodschappen... hele ochtend kwijt. Zonde!
Vanmiddag moet ik op verjaardagsvisite, maar dat is pas drie uur. Zo eerst de kinderen van school halen en dan proberen tussen één en drie aan gang te gaan. Dan slaapt de jongste.
Kom me vanavond melden, om te zeggen wat ik nog heb gedaan (dan moet ik wel!)
Groet famke
tsja.....
woensdag 6 mei 2009 om 14:06
voor luxaflex, eraf halen en met de douchekop schoon sproeien.
vandaag gedaan:
badkamer gesopt
alles stof gezogen
vochtig doekje in de woonkamer overal overheen gehaald
afgewassen, fornuis en aanrecht schoon gemaakt
wasje aangezet
tijdschriften-bak uitgezocht
ik ga nu eerst even lekker onder de zonnebank. Daarna wc schoonmaken.
vandaag gedaan:
badkamer gesopt
alles stof gezogen
vochtig doekje in de woonkamer overal overheen gehaald
afgewassen, fornuis en aanrecht schoon gemaakt
wasje aangezet
tijdschriften-bak uitgezocht
ik ga nu eerst even lekker onder de zonnebank. Daarna wc schoonmaken.
woensdag 6 mei 2009 om 21:09
Het is dat ik me van mezelf moet melden, maar heb vanmiddag niet zoveel kunnen doen.
vaatwasser leeggehaald
ovenschotel gemaakt
1 was in de machine
1 was op de lijn
snel wat voor het zicht opgeruimd
en verder heb ik cakejes met de kinderen gebakken en een poosje met een vriendin gebeld.
Morgen een productievere dag!
Groeten maar weer.
vaatwasser leeggehaald
ovenschotel gemaakt
1 was in de machine
1 was op de lijn
snel wat voor het zicht opgeruimd
en verder heb ik cakejes met de kinderen gebakken en een poosje met een vriendin gebeld.
Morgen een productievere dag!
Groeten maar weer.
tsja.....
donderdag 7 mei 2009 om 06:30
Dejavu, is het gelukt met de luxaflex?
Na een werkdag lukt het me niet om nog veel te doen, monissa.
Handig vind ik een aantal routines 's morgens in te bouwen:
snel badkamer (douche,kranen, wastafel)met (hand)doek droog maken;
afwasmachine uitladen; alle afwas direct inladen;
kranten weg;
aanrecht schoon;
kleding naar de wasmachine;
bed opengooien; luchten in de slaapkamer;
vergeet ik wat?
Na het koken altijd de boel direct opruimen en het gasfornuis afnemen.
Als ik het zo opschrijf lijkt het heel veel.
Na een werkdag lukt het me niet om nog veel te doen, monissa.
Handig vind ik een aantal routines 's morgens in te bouwen:
snel badkamer (douche,kranen, wastafel)met (hand)doek droog maken;
afwasmachine uitladen; alle afwas direct inladen;
kranten weg;
aanrecht schoon;
kleding naar de wasmachine;
bed opengooien; luchten in de slaapkamer;
vergeet ik wat?
Na het koken altijd de boel direct opruimen en het gasfornuis afnemen.
Als ik het zo opschrijf lijkt het heel veel.
donderdag 7 mei 2009 om 08:19
Ik heb soms juist ook dat ik na een werkdag wel even flink doorstoom. En op vrije dagen de hele dag het gevoel heb van: doe ik straks.. En dan komt er altijd iets tussen haha.
Hier pas dinsdag weer tijd voor echt huishouden, tot die tijd werken/ of gewoon niet thuis zijn.
Maar ga wel proberen na mijn fanatieke bui van dinsdag (waarin ik in een driftbui een nieuwe stofzuiger heb gekocht) de boel bij te houden. Daar gaat het bij ons vaak mis, voor je het weet ligt overal weer wat. En dan oogt het direct als zo n puinbak.
Hier pas dinsdag weer tijd voor echt huishouden, tot die tijd werken/ of gewoon niet thuis zijn.
Maar ga wel proberen na mijn fanatieke bui van dinsdag (waarin ik in een driftbui een nieuwe stofzuiger heb gekocht) de boel bij te houden. Daar gaat het bij ons vaak mis, voor je het weet ligt overal weer wat. En dan oogt het direct als zo n puinbak.
donderdag 7 mei 2009 om 09:00
Gisteren niet veel gedaan, voornamelijk wachten op de bezorgers van de nieuwe meubels. En toen ze weg waren grondig gestofzuigd want alles lag onder de piepschuimkruimels. En weer wat dingen op zijn plek gezet of een nieuwe plek voor gezocht. Vanmiddag vrij, en dan weer verder met opruimen van de kamer en het inruimen van de nieuwe kasten. De oppas (mijn moeder) is ziek, dus ik zal deze week zelf de was moeten vouwen..... 
Nu ga ik me even nuttig maken in de tijd van de baas.
Nu ga ik me even nuttig maken in de tijd van de baas.
donderdag 7 mei 2009 om 09:00
Ha!
Ik daag jullie uit!
Ik ben de hele bovenverdieping al gedaan! Ik guts uit al mijn gaten maar ik ben met boven klaar, ínclusief de kamer van mijn dochter helemaal opgeruimd en me de haren uit mijn hoofd gerukt omdat ze er in korte tijd weer zo'n beestenbende van heeft weten te maken! (en die haren weer opgestofzuigd natuurlijk...)
Nu nog beneden *kraakt met knokkels en spuugt in handpalmen*. Ik ben vastberaden de titel van 'SuperSopper van de Dag' in de wacht te slepen!
Alez mannekes, ik ben weer vort en ga verder met mijn oeverloze queeste tegen vuil, stof, zand en rotzooi!
Cháááárge!
Ik daag jullie uit!
Ik ben de hele bovenverdieping al gedaan! Ik guts uit al mijn gaten maar ik ben met boven klaar, ínclusief de kamer van mijn dochter helemaal opgeruimd en me de haren uit mijn hoofd gerukt omdat ze er in korte tijd weer zo'n beestenbende van heeft weten te maken! (en die haren weer opgestofzuigd natuurlijk...)
Nu nog beneden *kraakt met knokkels en spuugt in handpalmen*. Ik ben vastberaden de titel van 'SuperSopper van de Dag' in de wacht te slepen!
Alez mannekes, ik ben weer vort en ga verder met mijn oeverloze queeste tegen vuil, stof, zand en rotzooi!
Cháááárge!
donderdag 7 mei 2009 om 09:16
Neeeeeeeeeeeeee Leo!
Ik vond mezelf al zo knap omdat ik beneden de ontbijt boel al weer aan kant had, vaatwasser leeg en opnieuw gevuld en aanrecht schoon.. Bedden zijn hier rechtgetrokken, alleen Snaaks kamer is een puinhoop. Ik zoek al naar de ontplofte bom, maar kan hem nog niet vinden. Mevrouw vroeg me vanmorgen al of ik asjeblieft haar kamer op wilde ruimen, "lieve lieve memmie" zei ze er nog bij, haha, maar we geven er geen gehoor aan. Wie de bende maakt ruime hem zelf op!
Dus vanmiddag na half 4 even aan de slag, ze kan een emmer en een doekje krijgen, en dan met zn 2tjes is het zo klaar, en ik denk dat de dames dan beloont worden met een avondje uit, het circus is in de stad! (nouja, dorp dan, maar dat leek me wel errug leuk!)
Ik vond mezelf al zo knap omdat ik beneden de ontbijt boel al weer aan kant had, vaatwasser leeg en opnieuw gevuld en aanrecht schoon.. Bedden zijn hier rechtgetrokken, alleen Snaaks kamer is een puinhoop. Ik zoek al naar de ontplofte bom, maar kan hem nog niet vinden. Mevrouw vroeg me vanmorgen al of ik asjeblieft haar kamer op wilde ruimen, "lieve lieve memmie" zei ze er nog bij, haha, maar we geven er geen gehoor aan. Wie de bende maakt ruime hem zelf op!
Dus vanmiddag na half 4 even aan de slag, ze kan een emmer en een doekje krijgen, en dan met zn 2tjes is het zo klaar, en ik denk dat de dames dan beloont worden met een avondje uit, het circus is in de stad! (nouja, dorp dan, maar dat leek me wel errug leuk!)