Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Titana, ik kijk uit naar je update!

Phienie, heel veel beterschap (f)

Nummerzoveel, dat is naar, dat je niet kunt wat je graag zou willen. Wel erg fijn dat je man ook meedoet en je doet wat je kunt, dat is duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Lees al een poosje mee, maar zal zo af en toe ook meeschrijven.

Dit topic werkt wel motiverend.!

Op zich ben ik best netjes op mijn huis, hou het wel goed bij maar ja die grote klussen he zoals de keuken soppen, achter de meubels dat laat ik nog wel eens versloffen.

Vandaag toch de keuken aangepakt die blinkt me weer tegemoet.

Verders de bovenboel gedaan (extra goede beurt).

Kamer gestoft en gezogen.

Gestreken

Vorige week heb ik de ramen van binnen en buiten al gedaan en mijn kast opgeruimd, 3 zakken heb ik weggebracht naar de plaatselijke kledingcontainer.

Verderop zag ik staan dat de senseo niet ontkalkt zou mogen worden met azijn? Heb ik net vroige week gedaan, het heeft wel weer geholpen want de koffie smaakt weer als koffie..

HG heeft trouwens ook een goede ontkalker daarvoor..

Heb verders eigenlijk weinig op mijn lijst staan deze week, gewoon de dagelijkse klusjes zoals stofzuigen etc..

Fijne avond!
Ik heb zojuist voor het eerst in mijn leven het kleine stofzuigermondje gebruikt!

Vandaag hele dag geklust bij vrienden, dus had geen schoonmaakwerkzaamheden thuis in de planning staan. Maar aangezien peuter perse zelf haar rijst wilde eten, en de kruimeldief leeg was, moest ik de stofzuiger wel pakken. En ja, als ie dan toch aanstaat, kan ik net zo goed doorgaan met zuigen toch?!

Onze oude bank ontdeed ik altijd met een schuursponsje van de kattenharen (nou ja, 'altijd' is een groot woord. Ik was voorheen zeer bevreesd voor bezoek dat zwarte kleren droeg, want geheid dat ze weggingen met een halve kat op hun rug.) Maar onze nieuwe bank heeft een iets anders stofje, wat minder slijtagebestendig denk ik, dus vandaar mijn idee van het kleine stofzuigermondje. En ook heel handig op de trap heb ik net ontdekt (goh, zou het daar misschien voor gemaakt zijn?!). Nu alleen nog uitvinden waar het ronde opzetstukje voor bedoeld is...
Zow, even kort een berichtje van hier, niet alles terug gelezen, maar ik zie weer veel nieuwe 'gezichten', welkom!!

Hier alweer een beetje gewend aan de rust, zo zonder Poes. De tekening is op de bus, had op de achterkant wel netjes even mn postcode met huisnummer gezet, maar nog niet retour, mss is ie echt wel naar de hemel gestuurd

De bijkeuken vrijdag helemaal uit gesopt, ouwe poes had zich daar nogal uitgeleefd achter de wasmachine ed, dus alles van zn kant gehaald, lekker gesopt en weer netjes terug gezet, mijn- en Snaak der fiets kunnen er weer goed in staat, en zelfs mn vaatwasser doet het weer! Heb anderhalve maand met de hand afgewassen omdat ik dacht dat ie kapot was, maar dit heldere licht kwam erachter dat ie gewoon op het verkeerde programma stond, spoelen.. en dan spoelt ie dus idd alleen maar, ipv het hele programma.

Voelt goed, heel de beneden verdieping heeft nu eigenlijk een grote beurt gehad, heb alleen in de woonkamer nog een inbouwkast die ik eens flink op moet ruimen, en daar zie ik wel wat tegenop. Gelukkig bij het opruimen van de kelder enkele dozen bewaard, dus die kan ik gaan vullen binnenkort.

Verder weinig gedaan vandaag, op huishoudelijk gebied dan, ben lekker met Snaak wezen zwemmen, en daarna nog even aan de winkel geweest, Snaak heeft er weer een leuke broek bij. (heb het idee dat het kind elke maand wel nieuwe kleren nodig heeft, wat haar vorige week nog goed pastte is nu aan alle kanten gewoon te klein, en dat keer op keer, zucht..)
leuk topic! Mag ik meedoen?

Score: rommelzolder, rommelkelder (en we wonen hier pas een jaar)

4 m2 aan was (schoon, dat dan weer wel)

kasten vol oude kleding

keuken/kamer/gang/wc/badkamer alles kan wel een sopje gebruiken

bedden die verschoond moeten worden,

Al met al, heb ik een heel huis te poetsen, een 7 mnd oude baby, boodschappen die gedaan moeten worden en eigenlijk wilde ik ook nog voor school bezig.

Morgen een vrije dag, plan: huis netjes voor het oog, wel schone bedden, quality time met baby en wat voor school doen???

Nou ja, kan een support groep dus wel gebruiken
Wat wordt het druk hier, ik kan de hoeveelheid posts en nieuwkomers bijna niet meer bijbenen. Vandaag niet meer zo veel gedaan, solliciteren ed. had voorrang. Dweilen, strijken en oven schoonmaken maar weer laten zitten. Morgen weer een dag.

Maroon, dat kattenharenprobleem kan ik me maar al te goed herinneren. Gek werd ik ervan. Inmiddels hebben we geen poes meer, en dus ook geen kattenharen, maar wel muizen. En ze gaan niet, ik herhaal: niet weg. Gif werkt niet, vallen werken niet, ze lopen er gewoon vrolijk langs en gaan wat anders doen. Wat weet ik trouwens niet, want aangevreten eten vind ik nooit. En kruimels liggen er door mijn nieuwe poetshobby ook niet meer. Muizepoepjes helaas des te meer. Elke ochtend weer.

En ja hoor, er rent er weer een door de gang. Zo smerig. En nu dus door de woonkamer...
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Dejavu, wat erg. Ik zou echt gek worden, ben niet bangig uitgevallen, een spin pak ik zo op. Maar muizen...bbrr. Kan je niet even een kat lenen?

Toch nog iets extra's gedaan. Troepjes in de badkamer opgeruimd, toilettas met tig potjes, flesjes met restjes, tig kammen, borstels. O ja en afgewassen, was opgeruimd en mijn sportspullen ook.

Ik verbaas me er echt over dat dit topic zo motiverend werkt voor velen, waaronder ik. Lekker hoor.

Titana, kom op met die kelder. Gewoon beginnen, desnoods iedere dag een half uurtje.
Ik heb de dozen die ik wil uitmesten al apart gezet. Een half uurtje moet toch op te brengen zijn. Ik voel verzet.

Monissa, je hebt veel gedaan!

Ik ben ook bang voor muizen. Is het een klein veldmuisje, Dejavu? Waar komen ze vandaan?

Molie, je krijgt het niet in een keer gedaan.

Maroon, TO, zo'n kast is een projekt dat te overzien is. Iedere dag een doos?
Owwww Deja, dat is balen zeg....

Is een poes een idee? Ik woonde in Amsterdam in een huis waar veel muizen zaten maar met drie katten had ik er nooit last van. Ze bleven gewoon weg na verloop van tijd.

Titana, zo te lezen ben jij zó klaar joh! Jij zit om half elf gewoon met een kop koffie en een stroopwafel op de bank!

Zet 'm op!
quote:Dejavu schreef op 04 mei 2009 @ 22:54:

Maroon, dat kattenharenprobleem kan ik me maar al te goed herinneren. Gek werd ik ervan. Inmiddels hebben we geen poes meer, en dus ook geen kattenharen, maar wel muizen. En ze gaan niet, ik herhaal: niet weg. Gif werkt niet, vallen werken niet, ze lopen er gewoon vrolijk langs en gaan wat anders doen. Wat weet ik trouwens niet, want aangevreten eten vind ik nooit. En kruimels liggen er door mijn nieuwe poetshobby ook niet meer. Muizepoepjes helaas des te meer. Elke ochtend weer.

En ja hoor, er rent er weer een door de gang. Zo smerig. En nu dus door de woonkamer...

Zijn je buren aan het verbouwen? Dan verhuizen ze nl. naar waar het rustig is... Heb ik gehad toen ze links en rechts aan het verbouwen waren. Bovendien woonde ik in een oud huis, een en al kieren en gaten.

Ik ruimde altijd alles netjes op, ook nergens kruimels e.d. Maar ik ontdekte dat ze een 'achteringang' in mijn keukenkastjes hadden. Hadden ze toch echt een heel pak paneermeel leeg gegeten. BRRRRRRR! Naja, sindsdien zit alles (ook in mijn muisvrije nieuwe huis) in afsluitbare bussen en blikken.

Oh ja, en als je buren het niet zo nauw nemen met de hygiëne, dan heb je ook een probleem.

Kun je niet de GGD bellen?
Eleonora, vermijding en uitstelgedrag hier. Maar ik ga het doen. Twee dozen is te overzien. En de kop is er dan af.
oeh die muizen, heb ik laatst ook een topic over geopend. Woon je toevallig ook in een oud huis?

Hier kwamen ze door de (prachtige originele dertigerjaren) vloerplanken heen zetten. Nu het warmer wordt zijn ze weer onder het huis gelukkig. We kunnen aan de hond zien of ze er zijn, dan draaft hij driftig heen en weer haha.

Nou hier ga ik maar eens aan de slag, helaas zonder plan van aanpak, maar we zullen zien!
Goedemorgen allemaal! Muziekje staat aan, 2 overvolle manden schone was staan klaar om gestreken te worden, er zit er nog een in de wasmachine én nog een in de droger. En over een paar uur ligt alles strak in de kast!

Daarna alles afnemen, stofzuigen en dweilen. En het toilet. En als ik dan nog zin heb de badkamer erachter aan.

Kamer van het kind is inmiddels helemaal opgeruimd. Dat is rustig en overzichtelijk! Heerlijk!

Succes vandaag! (het is toch rotweer)
nou ik meld me hier ook graag.

Een vier kamer flatje met eigenlijk veel te veel troep en twee katten. Ik werk slechts 3,5 dag, maar op de andere dagen is mijn excuus dat ik dan vooral met mn zoontje wil spelen, want tja die moet zn moeder al zoveel missen (je maakt jezelf heel wat wijs om niet op te hoeven ruimen, want zoontje kan zich inmiddels prima een kwartier/half uur vermaken) Man werkt meer dan 40 uur per week dus heeft weinig energie, is al blij als hij aana het eind van de dag op de bank zit.

Vanochtend al goed bezig geweest. terwijl zoon even naar zn favo tekenfilm zat te kijken de stofzuiger door het huis gehaald, de eerste was draait en het vouwgoed heb ik tussen het strijkgoed uitgehaald.
goedemorgen harde werksters!

Goed idee om elke dag 2 dozen te doen. Of eens in de paar dagen 2 dozen. Denk dat ik die ook maar ga toepassen.

Heb vanochtend al opgeruimd en wc schoongemaakt.

Nu snel aankleden want vriendin komt onverwachts gezellig een dagje (woont ver weg)

Boven tussen t aankleden door nog even snel doekje over wc en wastafel.

Fijne dag allemaal
koffie, zwart graag...
Goedemorgen!

Net stofzuiger door t huis gehaald, de wc gedaan en een doekje door de keuken...

tis 5 mei...en ik woon in een stad met bevrijdingsfestival...dus vanavond wat mensen die hier blijven pitten...

fijne dag mensen!
Goedemorgen!

Net stofzuiger door t huis gehaald, de wc gedaan en een doekje door de keuken...

tis 5 mei...en ik woon in een stad met bevrijdingsfestival...dus vanavond wat mensen die hier blijven pitten...

fijne dag mensen!
Een grote taak in kleine taken opsplitsen. Het is al gezegd.

De twee dozen zijn geopend en doorgespit. Een doos afval voor papiercontainer. Spullen waarvan ik denk dat ik ze nog kan gebruiken op tafel waar nog een tweede schifting gemaakt moet worden en een paar spullen(schrijfblokkeno.a.) die ik kan gebruiken. Ik kan uitdelen.

Meer kan ik niet. De tweede schifting komt a.s. zondag.

Volgende week weer twee dozen.

Mac ben je klaar met strijken?

Een tip:

altijd na gebruik van douche of bad de boel direct aflappen.

Scheelt een hoop ontkalken en werk.
Goed zo Titana, het begin is er. Lekker toch.

Die tip van het bad/douche is op zich een goede, maar dan ben ik lekker ontspannen van het douchen en dan heb ik daar geen zin in. Maar, misschien valt het mee na een tijdje. Ik denk niet dat ik de mannen hier in huis er aan krijg.

Ben net thuis van het werk, maar ga zo het onkruid uit de voortuin halen.
terwijl zoontje lag te slapen, de afwas gedaan, gestreken en de volgende was alweer in de wasmachine. AL met al best nog wat gedaan vandaag. Vanavond nog een keer strijken.
Bleh! Waarom vind ik het huishouden zo stom?

Hik nu tegen het dweilen aan...
Nee! Niet hikken! Gewoon even doen....

Heet water in je emmer (heet water droogt sneller dan koud), schoonmaakmiddel er bij en zie het als een work out. Span je bil en beenspieren goed aan en vergeet je buik niet in te houden!

Kom op meid, huppekee, dweilen jij!
zowaar vandaag goed bezig, terwijl zoon op de gallerij aan het voetballen was heb ik de ramen aan de buitenkant voorzien van een wasbeurt.

Haha dweilen als work out, lekker muziekje op en verbranden die calorieen
ik ben een rommel-maker maar ondertussen heb ik er ook weer een hekel aan. Ik hou van een keurig opgeruimd en schoon huis. Maar ben ook weer zo lax dat ik bij thuiskomst jas en schoenen neer gooi. en even snel iets uit een kast moet opduiken - die ik dan half leeg haal en de spullen niet meteen terug doe.

vandaag gedaan:

opgeruimt

woonkamer met een vochtige doek afgenomen

overal stof gezogen en gedweilt

bankstel behandelt met leer-spul

afwas weggewerkt

vitrage van slaapkamer in een emmer bleek 3 uur laten weken en daarna in de wasmachine

nog een wasje gedraait

bed verschoont

gebrande dvd's uitgezocht. wat ik niet leuk vind weggegooid.

straks na het eten meteen afwassen (vaak laat ik het nog een dag staan) en gasfornuis ook afnemen.

morgen stofzuigen, toilet en badkamer.
Pfff net een heel stuk getikt en nu is het weg

Ik tik op een ander moment wel weer want ik heb er nu even geen puf voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven