Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Lieve Leo, je bent al onze ubersopper, een dagje niets doen kan ik jouw geval echt helemaal geen kwaad. Natuurlijk zijn de kids prioriteit nummer 1, de rest komt daarna wel weer. Ik wens je veel sterkte!

Voor de rest: wat gaan jullie weer lekker. Tuurlijk is het huishouden niet het belangrijkste, maar het geeft wel een heerlijk gevoel als het allemaal lekker fris is. :-)
Lief jullie meiden (f)

Back to het soppen inderdaad! Sorry voor de off topics.

Wie heeft er wát gesopt vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Ach eleonora, kan me voorstellen dat je er vol mee zit. Hopelijk gaat het je dochter helpen en is het een fijn persoon waar jullie een klik mee hebben.

Hier niks gesopt, gewerkt, en alleen maar de vaatwasser aangezet. Morgen, wederom een voor het oog ronde. :S

Ik zit heel erg te twijfelen of ik nu nog iets zal doen, maar ja schenk ook net een wijntje in. En wat kun je nu zo s avonds doen wat een kleine moeite is en een groots resultaat??
Hier niet veel gedaan vandaag. voelde me niet lekker en moest een hoop regelen voor mn aankomende toets.

huishouden is voor mij ook niet prioriteit nummer 1 maar ik vind overal honden en katten-haren gewoon goor dus ik stofzuig wél alle dagen.

Vandaag dus gedaan:

Hele huis stof gezogen

bed verschoont

wasje gedraait en opgehangen

al mn troep dat ik maakte steeds weer opgeruimt

en bezig geweest met mn studie.
Oh Eleonora, ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Iedere ouder wenst zo vurig dat zijn kind gelukkig is en vriendjes en vriendinnetjes heeft.

Ik herken het een beetje: Mijn oudste heeft de laatste tijd veel moeite op het kinderdagverblijf. Elke keer als ik hem wegbreng, is hij intens verdrietig. En als ik hem ophaal, zit hij meestal alleen in een hoekje en is hij zo blij dat hij weer naar huis mag. Ik hoop maar dat het een fase is, maar maak me wel zorgen.

Niet veel gesopt vandaag, maar wel een sollicitatiebrief geschreven. Ook wel een prestatie waar ik trots op ben, vind het maar confronterend. Morgen weer fijn aan de strijk, heb er nu al zin in. En misschien eens een paar ramen schoonmaken ofzo. Het huishouden is tegenwoordig zowaar iets waar ik naar uitkijk...
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Eleonora ja dat is slikken (weet ik uit ervaring) maar hoe moeilijk het ook is, het is wel fijn dat er hulp/begeleiding komt. Kan het alleen maar beter worden.

Dejavu, dat kan idd een fase zijn. Wat zeggen zijn verzorgsters op het kdv ervan?

Molie: ''En wat kun je nu zo s avonds doen wat een kleine moeite is en een groots resultaat??""

Ha, ha die vind ik echt grappig, zo denk ik ook vaak.

Ik heb vandaag ook niet veel gedaan, aan de andere kant voor een dag met werk, sporten, boodschappen, toch best weer wel.

Boodschappen, koken, afwassen, was binnen en opgevouwen, opgeruimd, vuilniszak vervangen.
's Morgens, soppers van het goede leven!

Nieuwe dag, nieuwe kansen en vandaag is het hier o.a. beddenverschoondag + twee logeerbedden want opa & oma komen twee nachtjes logeren (joepie, zeg maar).

Ik had nog een tip: Met alle katten die hier rondlopen staan er nog wel eens kattenpoten op de muren. Onze muren zijn wit en gespoten. Veel mensen hebben dat nog steeds (dacht ik). Heb jij nu ook vlekken op je witte, gestucte, gespoten of geschilderde muren en geen zin om te sausen, koop dat vlekkenverwijderaar 'Voorstrijk Vlekken' van Alabastine. Dat spray je er op en klaar, weg vlek!

Het is bij de weg ook in een pot verkrijgbaar.
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 12-05-2009 07:42
Reden: naam product aangepast
% gewijzigd
Goodmorning,

Haha monissa, het bleef helaas bij denken....

Ik lig nu nog heerlijk in bed met ontbijtje, laptop, ondertussen lekker spelen en kletsen met mijn zoontje.

Maar straks,

- bedden verschonen (wilde ik niet, maar aangestoken door eleonora)

- was doen

- hele huis stoffen en zuigen.

- ad studie

- iets leuks koken want mijn moeder komt eten

GOede tip van de spray, zou het ook werken op gesausde muren? WIj hebben glasvezel/weefsel (vergis ik me altijd in) en daaroverheen gesausd.

Zo eerst nog maar eens koffie.
Wat lief en leuk om mij die mooie eretitel te geven, misschien geeft het me een nog grotere push om alles goed bij te houden.

Eleonora, volgens mij gaat het vandaag beter met je. Ik wil je iig veel sterkte wensen.

Even een andere vraag die 'Voorstrijk Vlekker' is dat alleen voor Witte muren of kan het ook gebruikt worden op een gekleurde muur...?

Gister toen ik thuis kwam, had ik het even gehad met opruimen en heb dus niet heel veel gedaan, wel het volgende;

-gekookt en opgeruimd

-administratie

-trap geveegd

-opgeruimd

Prettige (sop)dag allemaal!
Hoi dames,

Gisteravond om 11 uur nog de badkamer staan boenen, omdat ik er toen pas weer aan dacht dat ik mezelf beloofd had dat nog te doen. Het lijkt wel of er een heel nieuwe Phien in me wakker wordt... (vanwege het tóch nog doen dan, niet vanwege het eerst vergeten )

Heyjij, ik vind het echt bewonderenswaardig, elke dag stofzuigen! Tenminste, ik ben er per keer anderhalf uur mee bezig, en het idee alleen al dat ik dat elke dag zou doen... Brrr. (Die hele nieuwe Phien is kortom mss ook nog niet zo héél erg wakker geworden )

Mijn bescheiden plannen voor vandaag, ivm veel studie + daarna een sporttraining:

- boodschappen doen

- kattenbak verschonen

- prullenbakjes en vuilnisbak legen en zakken wegbrengen

- avondeten koken

- vaatwasser uitruimen

Sopze allemaal vandaag!

En Leo, sterkte de komende tijd. Ik hoor graag hoe het afloopt/verder gaat (in dit topic of elders)
Het gaat lekker hier! Ik heb een paar dagen achter elkaar bezoek dus dan zorg je er wel voor dat je een opgeruimd huis hebt!

(nu alleen even die sporttassen uit de kast vissen omdat ze snel uit het zicht moesten)

Dus nu de administratie en strijken, maar dat is echt een never ending story hier.

Verder ben ik op orde, al zouden de ramen best gelapt kunnen worden, maar daar ben ik echt heel slecht in. Het wordt er nooit mooier op als ik dat doe...

En nog even nwe lampjes halen voor de lamp op de gang, daar zijn er een paar van stuk.

Bedankt! Ik schrijf niet veel mee maar jullie stimuleren mij enorm!
zo dames, ik ben er ook weer.

Eleonora...hoe gaat het met je? knuff

Molie: haha aangestoken met bedden verschonen steek mij ook eens aan

Rapid: soms mag je ook wel gewoon even niks doen hoor...( dat mag ik althans van mijzelf)....zeker als je het even helemaal gehad hebt...hoop dat het nu beter gaat.

Phien: om 11 uur nog de badkamer....en ik maar dromen van een schone badkamer

hier vanmorgen voor ik ging werken (half 8) de wasmachine aangedaan...die nu lekker in de wind aan het wapperen is. Vanmiddag weer werken, in de tussentijd:

- koffie drinken;

- met mn doekje door de keuken;

- stofzuigen;

- afhankelijk van de tijd/zin dweilen.

Succes!!!
quote:Mac123 schreef op 12 mei 2009 @ 11:16:

Verder ben ik op orde, al zouden de ramen best gelapt kunnen worden, maar daar ben ik echt heel slecht in. Het wordt er nooit mooier op als ik dat doe...

Hmmm ik doe dat eigenlijk ook nooit....ok de achterkant van het huis wel/ binnenkant ook wel (eens).

Maar het is hier nogal hoog (3.10) en dus de ramen ook. Dan woon ik ook nog op 1 hoog...op zich komen hier wel eens hoogwerkers voor bij....maar 1x wind vanaf zee en het zit weer onder de zoutaanslag ( ja ik woon op loopafstand van zee!)
hmmm en ja de zee....dus ook harde zeewind...

mn waslijn is naar beneden gekomen :-s
Meisjes, wat zijn jullie lief

Rapid (SuperSopper!), jij vroeg iets over dat voorstrijk spul. Het spul is wit maar je kunt er overheen schilderen. Het is letterlijk een soort van witte voorstrijk. Of het mooi wordt durf ik je niet te vertellen, ik denk dat je dat zou moeten uitproberen even op een vrij onzichtbaar plekje op de muur. Kijken hoe dat uitpakt.
oeh roosje, heerlijk aan zee wonen.

Ik heb nationale wasdag ingelast, met die wind is alles zo droog. Dus voel ik me ook nog eens erg zuinig en milieubewust wegens een droger die vandaag uitblijft. Echt die wind die vraagt om wapperende lakens! (helpt het roosje?)

Stand tot nu toe:

- markt geweest

- bed verschoond

- afwasm uitgepakt

- bloemen op vaas gezet en vazen schoongemaakt

-2e was hangt buiten

- nu met een doekje ah rondracen

Ga snel weer verder!
Haha indd wasdag....!

Mijn was is weer droog en veilig binnen

Maargoed dat ik een plat dak achter mijn balkon heb en de was daar terecht is gekomen in plaats van in de tuin van de achterbuurman die zal wel gedacht hebben als er ondergoed zijn tuin in kwam wapperen....

Ik ga zo weer werken. Stand tot nog toe:

- stofzuiger door het hele huis gehaald;

- bed opgemaakt;

- vaatwasser uit en weer ingeruimd;

- vuilniszak vervangen (straks nog ff volle wegbrengen...hier in de straat zo'n verzamelpunt);

- wc gedaan;

- was weer naar binnen...vanavond voor de tv vouwen.

En dat was het voor vandaag....
plof ook weer ff hijgend neer.

ondertussen:

badkamer gedaan

woonkamer gedaan

keuken buitenkant gedaan

halve huis stofgezogen

Nog maar weer een wasje aan, kinderwagen kap en maxi cosi inzet...

Hop snel verder, zolang kind slaapt, poets ik!
Hoi allemaal,

Hier weinig tijd en zo weer weg. Ff snel gedaan:

keuken opgeruimd

afgewassen

woonkamer opgeruimd en met nat doekje tafels

en extra: één keukenkastje (eigenlijk maar één plank, maar wel een hele vieze (stroop etc) schoongemaakt en twee planken van de koelkast.
http://www.101woonideeen.nl/kiezen/materiaalsub11/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ondanks mn griep toch opgeruimd, wcs gedaan, gestofzuigd en boodschappen gedaan.

Verder alleen te melden:

Leo

voor jou een hele dikke knuffel
koffie, zwart graag...
Hoi allemaal,

Wat een lijstjes weer allemaal!

Vervelend dat je ziek bent geworden, Sylvester, ik hoop dat je snel weer beter bent.

Gaat het met jouw weer wat beter, Leo?

Ik heb vandaag niets gedaan. Ben naar de dokter geweest en dat was inspanning genoeg. Ik mag door voor verder onderzoek en wacht nu op een uitnodiging voor dagopname. Ik ben benieuwd...
Sylvester, beterschap!

Met mij gaat het wel hoor, ik moet altijd even nadenken en als ik het dan op een rijtje heb dan klaar ik wel weer op doorgaans.

Tijdens het stofzuigen veel nagedacht, daar kan ik altijd veel van mezelf in kwijt, in stofzuigen hahahahaa!

(f) weer voor de lieve belangstelling.

Ik heb heel veel gedaan vandaag, inclusief al het RVS gepoetst en de houten meubelen in de was gezet. Ruikt heerlijk!

Morgen ga ik mijn geraniums in potten zetten, die waaien nu de tuin door!
Daar kijk ik al een week tegenaan, tegen de meubelwas....en steeds denk ik: moet r eens aan beginnen. Simpelweg niet de tijd, want ik wil dan in 1 x door. Dit weekend gelukkig geen plannen dus tijd genoeg om de meubels in de was te zetten en de plantjes die ik zaterdag gekocht heb in de hangmanden te doen (doe ik normaal gelijk of dag erna)

Hoop dat ze bij de dagopname erachter komen wat je hebt Nummerzoveel.

Ow ja leo, jij was t met die megavloeroppervlakte he

Ja ,dan heb je tijd genoeg om alles op een rijtje te zetten.
koffie, zwart graag...
Meubelwas.......ligt hier ook nog ja.

Ben gisteren echt helemaal los gegaan. Nu erg blij.

Ik heb het hele huis gedaan, incl.vloeren dweilen, naar de markt geweest, tuin geveegd, zelf tomatengroentensoep bedacht en gemaakt voor vandaag (lekker!), mijn moeder heeft nog even alle was weggevouwen toen ze kwam eten.

Heerlijk!

Oja, en heb gisteravond ook nog een uur geskate. Al met al was ik erg trots op mezelf haha. En nu spierpijn!

Vandaag aan het werk, dus niets in het huishouden.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven