Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
@eleonora: Het voelt goed! Zit nu even te forummen met kopje koffie en dat voelt alsof ik het verdiend heb, niet alsof ik eigenlijk iets anders zou moeten doen (zoals gebruikelijk).

Boodschappen doe ik meestal 2 keer in de week. Wij eten altijd verse groenten en dat houd ik geen week goed, vandaar.
The time is now
Roosje, you go girl, sop it out!

Banba, bij het aanschaffen van een volgende ijskast goed opletten of er speciale groentelades in zitten, een soort klimaatzones. Mijn ijskast houdt de groente echt een week goed!

Ook een tip die ik van iemand kreeg, we hebben er op gelet en het werkt. Scheelt dus écht tijd ook zo'n aanschaf.
Dank je Eleonora!

Keuken is schoon, nu de rest van de woonkamer. Ik richt me op de woonkamer vandaag!
Goed bezig Mac!

En banba...hihi lekker is dat dan he als je even van jezelf echt mag... in plaats van dat je gaat zitten denken, ik moet dit nog doen, en dat...nu kan je denken: ik heb dit al gedaan, en dat

Mijn bed is weer schoon...heerlijk in een schoon bed slapen vannacht! Was met bacillen draait (lekker heet ).

Mn wc/badkamer(lees badkamertje) zijn weer gedaan. En daarbij kwam ik tot een vraag...waar iemand van jullie misschien wel antwoord op heeft....

Ik heb een tijdje terug lekker grote badhanddoeken gekocht bij de ikea....gevolg: overal paarse pluisjes...

Dus hoe krijg ik pluisjes uit nieuwe handdoeken?
Goh, goed bezig iedereen zeg!!

Ik heb gedaan:

* Vanmorgen vroeg een was gedraaid, nu net opgehangen

* Bedden verschoond

* Koelkast uitgesopt

* Kast klamvochtig afgenomen, alles eraf gehaald en afgesopt

* Keuken geschrobd,

Alleen.... op het eerste na was de rest allemaal bij mn oma, zucht.. Voel me er natuurlijk goed over, ze zijn hulpbehoevend, en willen niet alles door de Alphahulp laten doen, dus ben ik hun prive alphahulp, haha. Het gekke is, bij een ander vind ik het niet eens vervelend, soppen en boenen,

Nu net warm gegeten, is een experiment zo tussen de middag. Snaak is geen warm eter, en smiddags uit school eet ze altijd veel brood, dus dat maar eens omgedraaid, en ik moet zeggen, er ging aardig wat naar binnen.

Zo de afwas even doen, dan de wc even schrobben en dan thee zetten, een vriendin komt op bezoek, dus de bijkeuken moet dan na half 4 maar. vanavond nog collecteren en dan vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag.
Wat een goed topic! Ik hou van een schoon, opgeruimd huis, maar moet eerlijk toegeven dat het het eerste is dat er bij inschiet als mn leven even te druk wordt met alle andere verplichtingen. Dus dan liggen er opeens weer stapels overal en ik háát stapels!

Vandaag gedaan:

- was gedraaid

- plantjes die voorgezaaid binnen stonden naar buiten in potten gezet

- achtertuin aangeveegd

- ramen gelapt (binnen en buiten, errrrg trots op)

- afwas gedaan en keuken schoongemaakt

Verdere planning:

- schone was opvouwen, maar moet eerst drogen dus dat ligt voor vanavond

- stofzuigen (maar vanwege zanderige hond ook handiger pas vanavond)

Overigens heb ik er sinds een paar maanden een klein bijbaantje bijgenomen en poets 1 ochtend per week bij iemand anders. Dat vind ik niet erg, want het is ergens anders en het is 'werk'. Niet te geloven wat ik allemaal gedaan krijg in zo'n ochtend! Dan kom ik thuis en dan denk ik: dat kan ik hier ook!

Dus in plaats van schoonmaakster nemen kan je ook schoonmaakster worden
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hey,

Wat een leuk topic!! En ozo herkenbaar. Mwaaah dat kan morgen ook wel, of anders de dag erna. Ik hou ook echt van een schoon en opgeruimd huis, maar soms komt het er ook niet van, omdat ik dan ineens veel moet werken. Zo had ik gepland om vanmiddag nog het nodige te gaan doen, maar dat gaat niet lukken (moet toch werken, werd gebeld).

Vandaag al wel een mega-lading aan boodschappen gedaan (moest echt, verjaardag dit weekend).

Lijst(je) gemaakt met to-do-dingen voor vrijdag.

Ik ga nu effe relaxen en dan werken.

Morgen en donderdag moet ik volle dagen werken, dus dan komt er weinig van huishouden.

Vrijdag staat er dit op mijn programma:

- huis poetsen

- vloeren stofzuigen

- beneden dweilen

- wc's poetsen

- was doen

- soep maken (hele familie blijft eten zaterdag)

- hapjes maken

- plantjes halen en in potten proppen

Veel dingen vallen te combineren (was draait wel als ik ga poetsen)

Zaterdagochtend de laatste boodschappen in huis halen, de boel verbouwen en dan vanaf de middag feesten!!!

Is het bij jullie ook zo dat als je dan toch eenmaal bezig bent, dat het dan wel gaat en dat je dan best veel werk kan verzetten in korte tijd??

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
oja, en als ik vrijdag of zaterdag nog tijd over heb, wil ik ook nog effe lekker in de tuin modderen.

Nu komt er ineens een groeispurt in het bemoste grasveldje, varens schieten uit de grond, paardenbloemen waar ik ze niet wil (dus niet in mijn tuin!!), Oja en onkruid ook nog een lading.

Bovendien maken de vogels echt een zooitje van mijn tuin (heb het ze zien doen).
Wat is iedereen goed bezig !

Hier zijn de babykamer en badkamer van grond tot plafond schoongemaakt, gezogen, gedweild en opgeruimd. 1ste toilet is schoon, 2de doe ik straks. De 1ste was is bijna uitgedraaid, zometeen gelijk een tweede erin. Nu even een boterham en dan de ouderslaapkamer en puberkamer doen. Lekker dit

Wat voor schoonmaakspullen gebruiken jullie eigenlijk? Ik zag de Antikal al voorbij komen bij iemand. Ik zweer bij groene zeep. Voor de toiletten gebruik ik dikke bleek, en voor de muren van de badkamer Jif o.i.d.
Groene zeep gebruik ik ook vaak! Was verbaasd toen ik het resultaat zag de eerste keer

Verder nu bij de AH in de bonus....de schoonmaakproducten van Witte reus, 3 voor 5 euro....dus een badkamer en keukenreiniger + een wcreiniger gehaald...

en ondanks mn verstopte neus (paar dagen geen reuk en smaak gehad) ruikt het aangenaam!
quote:xxroosjexx schreef op 21 april 2009 @ 13:18:

Groene zeep gebruik ik ook vaak! Was verbaasd toen ik het resultaat zag de eerste keer

Verder nu bij de AH in de bonus....de schoonmaakproducten van Witte reus, 3 voor 5 euro....dus een badkamer en keukenreiniger + een wcreiniger gehaald...

en ondanks mn verstopte neus (paar dagen geen reuk en smaak gehad) ruikt het aangenaam!Goeie tip *schrijft het op het boodschappenlijstje*
Zo, dit is een goed topic voor mij zeg... herken me er heel erg in dat je eigenlijk vaak achter de feiten aanloopt. Dan is het boven bijvoorbeeld allemaal goed bij, en dan is het beneden weer hoognodig dat er eens gepoets wordt. De was vind ik ook een crime om bij te houden. Ga me voornemen om gewoon voortaan zodra de was droog is het direct 's avonds op te vouwen.

Ik heb trouwens een dochtertje van 1,5 en ben volgende week uitgerekend van nummer 2. Ik vind het zelf ook wel heel lastig om het huishouden te combineren als mijn dochter wakker is. Poetsen of stofzuigen met haar erbij werkt gewoon niet echt. Herkennen jullie dit? En op het moment dat ze tussendemiddag slaapt, is het juist zelf ook zo lekker om even met een boekje in de tuin te zitten, zeker nu met dat mooie weertje

Nou, ik hou dit topic in de gaten, en ga nu gauw een wasje in de wasmachine gooien en de droge was opvouwen!
Wat doe je precies met de groene zeep?

Ik gebruik alles (wasmiddel, wasverzachter, allesreiniger, schuurmiddel en WC reiniger) van Ecover van de natuurwinkel.

Ipv Antikal kun je heel goed azijn gebruiken, dat ontkalkt ook prima.
schoonmaakazijn (tegen de kalk), dikke bleek (voor de wc's)en allesreiniger voor in de badkamertegels en vloer.

In de rest van het huis: allesreiniger en voor de ramen ook altijd wel een drupje schoonmaakazijn.

De vloeren beneden doen we met bluewonder (zat ooit in het boodschappenpakket).

Moet alleen nog iets van een krachtige ovenreiniger voor onze combi-magnetron. Wat hebben jullie daarvoor in huis?
heb gister mijn balkon onder handen genomen met groene zeep...al het houtwerk is weer groene aanslag vrij!
oja en verder nog de luchtverfrisser en van die ambi pur gel dingen voor in de wc te hangen.
Wat is iedereen goed bezig!

Ik ook, het is hier opgeruimd en schoon. Vanmiddag ga ik de administratie doen, maar eerst boodschappen en kadootjes kopen.

Dank jullie wel voor de motivatie!!
quote:GeorgieBrown schreef op 21 april 2009 @ 13:25:

Wat doe je precies met de groene zeep?

Voor mij is de groene zeep eigenlijk als vervanging van Allesreiniger. Ik word vaak niet goed van al die "artificial" (weet ff het NL woord niet) luchtjes die aan schoonmaakmiddelen zitten. Krijg er koppijn van en dat heb ik dus met groene zeep helemaal niet. Net de meubels en deur in de babykamer er mee afgenomen en het gebruikt om de vloeren in babykamer (Pergo laminaat) en badkamer (tegels) mee te dweilen.
Ik gebruik hier eigenlijk altijd allesreiniger, net een voordeelpak van 4 flessen gekocht (andy), maar groene zeep werkt idd ook super. Eerst mijn allesreiniger maar opmaken, dan weer wat anders kopen.

Zow, wc is ook gedaan, afwas is weg, de visite kan komen!

Was bijhouden is hier ook een drama ja. Ik heb geen reuk, en twijfel dus heel snel of een shirtje nog een keer kan of niet, met als resultaat dat mijn wasmand practisch altijd vol is. En het wassen op zich is het probleem niet, machine doet het werk wel, maar het opvouwen, oooooh. Soms zit het gewoon te lang droog/schoon opgepropt in de wasmand, dat het vol zit met kreukels, en ik het dus gewoon opnieuw was, want strijken (wat dan een heel goede optie is) is niet mijn hobby.
quote:miss dubbelfriss schreef op 21 april 2009 @ 13:26:

Moet alleen nog iets van een krachtige ovenreiniger voor onze combi-magnetron. Wat hebben jullie daarvoor in huis?Een superontvetter is Dasty van de Wibra (€2,- voor een spuitfles). Mijn broer gebruikt het zelfs om zijn motoronderdelen mee te ontvetten .
The time is now
Zo ook weer gestofzuigd....even snel een wasophangen en dan naar mn werk.

Dat bureau komt vanavond of morgen wel

Kreeg vanmorgen een stofzaklozestofzuiger bij een bestelling...en dat ding werkt eigenlijk ideaal....kan mn oude (nog geen jaar) marktplaats op!

Tot laters!
Ik ben geen poetskoningin, maar lukt me aardig om een ritme bij te houden qua schoonmaken. Wat mij helpt is af en toe even stil te staan bij klussen die altijd blijven liggen en je af te vragen wat er (naast je eigen demotivatie) aan meehelpt dat dingen blijven liggen. Zo was de was altijd een rommel hier tot ik een extra wasmand en 2 strijkmanden erbij kocht. Ik scheidt de was nu gelijk als ie uit de droger komt in 3 groepen; sportkleding (die blijven in de kelder in een kast), strijkgoed en alles wat niet gestreken hoeft te worden. Op deze manier hik ik niet meer tegen een enorme mand strijkgoed aan waarvan driekwart niet eens gestreken hoeft te worden.

Nou zal dit niet de tip zijn die jullie van je probleem af helpt, maar heb t opgeschreven om aan te geven dat het soms kan helpen als je eens gaat kijken wat het jouw kan vergemakkelijken het huishouden te doen. Zo wil ik nog graag een 2e stofzuiger waardoor ik het ding niet 3 verdiepingen op en af hoef te sjouwen.
quote:byrd schreef op 21 april 2009 @ 14:19:

Zo wil ik nog graag een 2e stofzuiger waardoor ik het ding niet 3 verdiepingen op en af hoef te sjouwen.

haha ik heb er nog 1 in de aanbieding

tis dat ik op een etage woon...anders zijn 2 indd praktisch!
@ Mac123,

Tsja, ik was alleen bezig met de boodschappen en de to-do-dingen vandaag, omdat ik moest werken. Vrijdag wordt poetsdag en hapjes maken (dat is dan wel echt leuk).

@ Patti,

soms zijn die kunstmatige (dat is het woord wat je zocht toch?) erg nuttig, vooral als meneer hier op de wc heeft gezeten, haha!!

@ Banba,

Thanx voor de tip, moet vrijdag toch effe in de stad zijn voor de laatste boodschapdingen, dus ga ik gelijk effe speuren daar.

@ xxroosjexx,

Wat grappig om te lezen dat je zo'n dyson (of look a like ervan) hebt aangeschaft. Hier ervaring dat ie nl ook makkelijk stof verspreidt.

@ Byrd,

Wat mij helpt is vaak mezelf belonen. En soms kan dat heel simpel; hoofdstuk uit spannend boek, level van een spelletje op de pc spelen, half uurtje borduren (ok, nu klink ik vast heel oud??)

Groetjes MDF
Hahaha, heeeeeeel oud Missdubbelfriss

Hier heel braaf vanavond na het eten meteen de afwas gedaan, dat wil nog wel eens blijven staan..

Wilde eigenlijk vanavond nog even flink zijn, en de badkamer uitsoppen, maar geen puf/zin meer, dus dat stel ik uit naar morgen, of overmorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven