Een schoon, opgeruimd huis!

20-04-2009 20:27 1902 berichten
Zoals er meerdere lijn topics bestaan, weet ik dat er ook een 'opruim' topic bestaat. Heb er in het begin een tijdje geschreven, maar geen discipline, andere zaken aan mn hoofd, dus niet vol gehouden.

Nu echter gaat de knop om!

Ik wil een opgeruimd huis!

En ik ken mezelf, dat gaat zo niet lukken, ik heb een stok achter de deur nodig. Ik moet een lijstje hebben, waarbij ik kan afstrepen, of doelen stellen voor die dag.

Zondag al heel de dag in de tuin bezig geweest, die staat er weer oppietoppie bij Alleen lag daar mn prioriteit natuurlijk niet, maar je kent het, mooi weer, lekker buiten blablabla. Het eerste excuus dus.

Ik ben momenteel elke dag thuis, zou dus elke dag heel wat kunnen doen, maar juist door het elke dag thuis zijn ben ik een kei geworden in het uitstellen, wat ik vandaag niet doe kan morgen immers wel, met als resultaat dat ik einde van de week een dag bezig ben, terwijl het elke dag een uurtje zou zijn, bij wijze van spreken.

Wie doet er mee?!

Mijn doelen voor morgen zijn alvast:

* bijkeuken uitsoppen, onbruikbare dingen weggooien, mss practisch en opnieuw indelen.

(niet een te groot doel, ben heel de ochtend al bij mn oma aan het poetsen, en zo leuk vind ik dat poetsen nou ook weer niet )
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen oude rolgordijn losgehaald en nieuwe (gisteren gekocht) opgehangen. Oude gelijk weggegooid.

Papieren uitgezocht. Heel veel weggegooid. Nu nog even stofzuigen en dan mag ik even in het zonnetje gaan zitten van mezelf!
Sta ik vanmiddag de badkamer met de douchekop helemaal nat te spuiten (voor het schoonmaken he?), barst de slang van de douche... Heet water tegen mijn been en ja... daar sta je dan. Dus hubbie op de fiets gestuurd naar de Gamma voor een nieuwe, maar wel mijn hele planning in de war (en dat HEMA topic op t forum hielp ook niet mee...). Was droogt voor geen meter, dus de logeerkamer poetsen (waar de was hangt) is er ook niet van gekomen... Nah ja, morgen maar weer met frisse moed beginnen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
goedemorgen!

Gisteren heb ik mijn lijstje netjes afgewerkt!! Vandaag doe ik:

- de was

- studeren

- verplicht ontspannen (stuk wandelen in het bos)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Heerlijk! Wandelen in het bos mis ik wel. Hier (waar ik nu ongeveer tien jaar woon) hebben we geen bos in de directe omgeving... )

Ik moet weer terug naar de hema, want verkeerde maat sokken voor mijn man gekocht, zucht...

Dan de afwas, was opruimen (t is droog, hoera!) en de logeerkamers klaarmaken voor t weekend.

Op t menu staat vanavond hartige taart, dus die ga ik ook voorbereiden en dan heb ik weer genoeg gedaan vind ik!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hasse, had je je niet gebrand aan het hete water?

Ik heb gisteravond alleen even wat werk achter de naaimachine verzet. Verder heb ik mezelf een luie avond gegeven. Vanavond bezoek, dus ik kan voor die tijd misschien nog net wat administratie ofzo doen of wat rommel opruimen.

Marian, lekker he, uitmesten en veel weggooien! Heerlijk!!!

Oh Hasse... zou je dat nou wel doen, naar de hema gaan? Koop je dan niet veel te veel? (ik zag je op het andere topic)...

He MDF, goed bezig!

Oh bij het nieuwe huis krijgen we ook een klein stukje bos dichtbij. Ik ben echt van plan om 's morgens te gaan hardlopen tussen de weilanden of eventjes in het bos. Vind ik altijd heerlijk om lekker wakker mee te worden (hardlopen niet, maar actief beginnen, zeg maar. Hardlopen zal wel ff wennen worden!)

Even een oproepje voor Nummerzoveel hoor... Nummer, waar ben je? Gaat alles goed met je?

En voor wie ik vergeten ben... sorry. Heb niet alles terug kunnen scrollen :-S
@ Amygdala,

Ik word gewoon weer een beetje blij van je post! Voor het leren hardlopen ga ik Evy gebruiken (goolge op rennen met Evy en je kan een boel van haar lessen downloaden voor je mp3 speler). Ik heb nl nog nooit aan hardlopen gedaan. Schijnt verslavend te zijn!

Net wat je zegt: NUMMERZOVEEL!!!!! Waaaaaaar ben je???

@ Hasse,

Balen dat je weer terug moet met de sokken.

Hoe is het met je douche? Is die al gerepareerd?
Miss dubbelfriss:

Jazeker alles is afgekomen voor de Ramadan.

Ik doe nu op mijn vrije dagen alleen wat kleine dingetjes, ben blij dat het grote werk aan kant is.

Met suikerfeest vieren we in familiekring dat het vasten voorbij is. Daarnaast is het de bedoeling dat je geld geeft aan 'de armen'.

Het is een dag dat je extra blij moet zijn met wat je hebt. Tijdens de Ramadan hoor je te denken aan de armen, mee te voelen enzovoort en met Suikerfeest 'moet' je dan extra beseffen dat je niks te kort komt in je leven.

Ook ruzies worden meestal bijgelegd tijdens suikerfeest.

Mannen gaan naar de moskee, eigenlijk net zoals mensen met Kerstnacht naar de kerk gaan.

De 3 dagen van suikerfeest leg je veel bezoekjes af aan familie (1e dag), vrienden (meestal op de 2e dag) en kennissen.

Bij de oudere mensen komt er veel bezoek en de jongeren gaan meestal op bezoek (bij die ouderen dus, vorm van respect).

Dat zijn wel bliksembezoekjes, je komt binnen, krijgt thee met baklava (zoetigheid) en er staat wat eten op tafel.

Omdat je over die drie dagen aardig wat bezoekjes af moet leggen blijf je niet lang.

Ik vier het bij mijn schoonouders, daar help ik mijn schoonzusje mee met thee serveren en afwassen.

Omdat we binnen de Islam maar 2 echte feestdagen kennen (suikerfeest en offerfeest) is dit wel heel leuk.
Hoi Kuzu,

Fijn dat je huis weer helemaal schoon was voordat de Ramadan begon.

Je uitleg is ook heel helder. Ik wist er duidelijk nog niet veel van.

Ik weet wel dat het suikerfeest groots gevierd wordt. En Baklava is lekker en erg zoet!!

Hoe lang duurt de ramadan eigenlijk en wanneer begint het? Want volgens mij is dat elk jaar op een andere datum? Had dat iets te maken met de maan?
@Amygdala: jup had mijn been verbrand (niet heel erg hoor, maar ooit een goeie tip gehoord van een Ier: ruim inspuiten met zonnebrandolie of after sun en níet uitsmeren maar gewoon effe een (schoon) lappie erom heen). 'S avonds was het rode al weg en ook de branderigheid was al weer weggetrokken...

De Hema heb ik glansrijk doorstaan, ik heb écht alleen maar gekocht wat ik nodig had: sokken voor man, handzeep en doucheschuim! T was wél een bezoeking om alles te laten liggen hoor... Vooral die leuke nieuwe Jip en Janneke meuk... zó tof!

@Kuzu: Hoor je je huis helemaal schoon te maken bij de Ramadan? Ik weet dat religieuze Joden vóór Pesach verplicht zijn om hun hele huis op de kop te zetten en schoon te maken (om te zorgen dat er geen kruimeltje gerezen brood meer achter blijft). Vind het wel een prettig idee, mínstens 1 keer per jaar is je huis helemaal spik en span... en een mooie stok achter de deur..

@MDF: douche doet het weer, mooie glimmende nieuwe doucheslang was binnen het uur alweer geïnstalleerd...

Goed, ga eensch koken....
Ik ben er ook pas de laatste jaren bekend(er) mee hoor!

Ramadan is dit jaar 11 augustus begonnen en de laatste dag is 8 september. Dan is het vanaf de 9e suikerfeest.

Elk jaar verschuift het ongeveer 10 dagen naar voren, dat komt inderdaad door de stand van de maan.

Dus ooit zullen suikerfeest en kerst samenvallen, gezellig

Ik weet niet of dat schoonmaken verplicht is Hasse.

Maar ik vind het zelf wel fijn. Zeker als het warm is (valt nu gelukkig mee) is het niet heel fijn om heel druk in huis te zijn als je ook nog eens niet mag drinken.
Als de kerst en suikerfeest op eenzelfde dag samen zouden vallen, dan is het hoogtijd voor vrede in de hele wereld!! (liefst nog eerder natuurlijk).

Al die berichten op het nieuws over aanslagen, oorlogen, vechtpartijen, rellen, zijn gewoon om moe van te worden.

Zo denk ik erover.
Mogge dames!

Vandaag een drukke dag!

- boodschappen doen

- hapjes maken en/of voorbereiden

- kamer stoffen en zuigen

- afwassen

- keuken opruimen

- wc soppen

- laatste was opruimen

- logeerkamers nakijken en spullen voor logees klaarleggen

En vast nog een heleboel meer, dat ik nu aan het vergeten ben... Wil morgen niet te veel moeten doen, 's avonds feest, en dan moet je niet te veel willen doen...
wat een enorme lijst, Hasse!

Ben benieuwd hoe ver je inmiddels bent. Ik zie dat je er vroeg bij was vandaag, dus je bent vast al een heel eindje?

Succes iedereen!

Hier een studiedag en een wat luiere middag voor mezelf gepland! (In de zon!!)

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 20 augustus 2010 @ 11:47:

wat een enorme lijst, Hasse!

Ben benieuwd hoe ver je inmiddels bent. Ik zie dat je er vroeg bij was vandaag, dus je bent vast al een heel eindje?

Succes iedereen!

Hier een studiedag en een wat luiere middag voor mezelf gepland! (In de zon!!)

Liefs MDF

Hoi MDF,

Ja ben al een heel eind! Boodschappen gedaan (míjn god wat een bende in de supermarkt!!) de laatste was is weggewerkt, logeerkamers zijn zo goed als klaar, wc is gesopt, en ik ga nu beginnen met de afwas...

Dus niet zo heel veel meer, met een beetje mazzel ben ik over twee uurtjes helemaal klaar! Hoera!
Is iedereen weer verdwaald? *grinnik*

Ik ben al weer heel netjes bezig geweest..

- Het beddengoed van de logeerbedden (3 stuks) hangt uit de ramen te luchten

- Het eerste wasje is alweer bijna klaar

- De afwas is schoon

- Boodschappenlijstje is gemaakt

Nu nog:

* boodschappen doen

* was ophangen

* was draaien en ophangen

* kamer opruimen, stoffen en zuigen

* wc soppen

Dan is het weer welletjes geweest voor vandaag...
Nee hoor, hier ben ik!

Niets bijgelezen, ik begin gewoon te typen. :-)

Dus hallo allemaal!!!!

Ik heb gisteravond mn bureau al half uitgemest. Vanavond ga ik verder, en donderdag maak ik het af.

Ik zit alleen even met een vraag... normaliter weet ik dondersgoed hoe ik alles moet schoonmaken en dan het liefst nog zo goedkoop en milieuvriendelijk mogelijk. Maar hier loop ik ff vast.

Ik heb van die appelgroene gastendoekjes als handdoekjes in het toilet. Fijn, goede kwaliteit enzo. Alleen: ze worden nogal smoezelig in het midden, waar iedereen zn handjes aan afveegt. En in de was gaat het er niet uit. Dus eigenlijk wil ik ze nu gewoon weer lekker mooi fris appeltjesgroen maken, zonder viezige plek... Hoe zal ik dat ns doen?
Misschien weken in de biotex?
@ Amygdala,

Heb je die vanish oxy action al geprobeerd? Daar krijg je heel wat vlekke mee weg. Is hier altijd wel in huis, erg fijn spul bij ernstigere vlekken.

@ Hasse,

Neej ik was niet verdwaald. Ik heb even een crisis op het moment. Ik heb gisteren een gesprek op mijn werk gehad en dat was alles behalve positief (en dan zeg ik het nog bescheiden). Ik wist al wel dat het niet soepel verliep, maar na gisteren heb ik geen tranen meer over, heb ik knallende hoofdpijn, heb ik wallen alsof ik een week niet geslapen heb, voel ik me meer zombie dan the mummy, krijg geen hap meer door mijn keel. Ofwel ik ben even energieloos, mijn accu is leger dan leeg.

Huishouden staat nu even op een laag pitje en om eerlijk te zijn kan ik me er op dit moment ook even niet zo druk om maken. Ik heb nu even mijn handen vol om mezelf bij elkaar geraapt te houden. En dat vreet energie. Heel veel energie.

Vanmiddag heb ik een beetje bijgetankt, ik heb nog een uurtje of 1,5 geslapen tot het eten en dat heeft me wel goed gedaan. Morgen is een vrije dag, dus dan kan ik hopelijk die accu een beetje opladen.

Voor nu is het bedtijd!!

Liefs MDF
quote:miss dubbelfriss schreef op 24 augustus 2010 @ 21:48:

@ Amygdala,

Heb je die vanish oxy action al geprobeerd? Daar krijg je heel wat vlekke mee weg. Is hier altijd wel in huis, erg fijn spul bij ernstigere vlekken.

@ Hasse,

Neej ik was niet verdwaald. Ik heb even een crisis op het moment. Ik heb gisteren een gesprek op mijn werk gehad en dat was alles behalve positief (en dan zeg ik het nog bescheiden). Ik wist al wel dat het niet soepel verliep, maar na gisteren heb ik geen tranen meer over, heb ik knallende hoofdpijn, heb ik wallen alsof ik een week niet geslapen heb, voel ik me meer zombie dan the mummy, krijg geen hap meer door mijn keel. Ofwel ik ben even energieloos, mijn accu is leger dan leeg.

Huishouden staat nu even op een laag pitje en om eerlijk te zijn kan ik me er op dit moment ook even niet zo druk om maken. Ik heb nu even mijn handen vol om mezelf bij elkaar geraapt te houden. En dat vreet energie. Heel veel energie.

Vanmiddag heb ik een beetje bijgetankt, ik heb nog een uurtje of 1,5 geslapen tot het eten en dat heeft me wel goed gedaan. Morgen is een vrije dag, dus dan kan ik hopelijk die accu een beetje opladen.

Voor nu is het bedtijd!!

Liefs MDF

Ach jeetje MDF

Raak je je baan kwijt dan? Wat een drama! Ik kan het me helemaal voorstellen, dat je niet zit te wachten op de afwas en andere futiliteiten op dit moment... Lekker tijd voor jezelf nemen, internet afspeuren naar die wél leuke baan en dat huishouden komt vanzelf wel weer.... Succes meissie!
MDF... wat naar allemaal. Wil je even spuien hier? Je kan me ook een prive-bericht sturen als je wil hoor, dan staat niet alles hier op internet.

Ik wens je veel sterkte in ieder geval. Hoop dat de situatie snel bijtrekt, want een baan is het echt niet waard om ongelukkig van te worden. Het belangrijkkste in je leven is toch wel je persoonlijke relaties en je gezondheid. Een fijne baan is mooi, maar geen enkele baan is het waard om kapot van te gaan!

Zet m op meissie!
Thanxxxx Hasse en Amygdala!!

En ja het ziet er naar uit dat ik mijn baan ga kwijtraken (net na het trouwen ws, omdat ik nog vakantie tegoed heb).

Maar net wat je zegt, Amygdala; geen enkele baan is het waard om kapot van te gaan.

Vanaf de middelbare school had ik de droom om verpleegkundige te worden, dus ik ging de opleiding volgen. Na wat tegenslagen ben ik gestopt, heb ik de studie later hervat. En ben inmiddels van HBO naar MBO overgestapt, omdat het niet goed ging.

En nu gaat het nog niet goed.Heeeeeel veel frustraties natuurlijk, omdat ik altijd gedroomd had van de baan die ik wilde.

Wat moet ik nu? Waar moet ik mijn carriere zoeken? Ben ik gedoemd om huisvrouw te blijven? Welke weg is de juiste? Hoe kom ik weer goed terecht? Waar zal ik mijn geluk kunnen vinden?

Gelukkig voor mij krijg ik alle (maar dan ook echt alle) steun van mijn aanstaande! Hij steunt me enorm hard, hoe moeilijk het ook is voor hem.
Wat lijkt me dat naar, je jeugddroom moeten opgeven... Een dikke ! Tja, omdat je natuurlijk al jaren gefocust bent op dit carrièrepad, is het natuurlijk extra moeilijk om opeens te verzinnen waar je sterktepunten dán liggen... Misschien is het een idee om een HBO-gids door te kijken? Het kan zijn dat je oog op een opleiding valt, waar je voordien nooit over nagedacht hebt? Of misschien een idee om te kijken wat er nog meer in een ziekenhuis/dokterspraktijk/medische wereld voor banen zijn? Medisch secretaresse is het eerste wat bij mij in mijn hoofd opkomt. Zit je wel in het wereldje....

In ieder geval héél veel sterkte de aankomende tijd! Het zijn geen gemakkelijke keuzes...
MDF, wat een domper!

Wat is het precies wat je aanspreekt in verpleegkundige zijn? Het verzorgen? Werken met mensen? Prikken zetten...

(ik weet er te weinig van om goed vragen te kunnens tellen)

Als je voor jezelf een lijstje maakt van wat je aanspreekt in die functie, zou je ook kunnen kijken welke opleidingen/beroepen dat nog meer bieden.

Misschien zou je op het consultatiebureau kunnen werken, of bij ouderen kunnen helpen met verzorgen. Of bij mensen in je omgeving (via buurtwerk) langs kunnen gaan om samen activiteiten te ondernemen etc.

Het kunnen beroerde voorstellen zijn als het jou juist gaat om een heel ander aspect in het werk natuurlijk.

Maar wat ik bedoel is dat je je misschien nu veel hebt gefocussed op het verpleegkundige-gedeelte, terwijl je ook bevrediging kunt halen uit een andere baan. Misschien voedingsdeskundige, bewegingsconsulente... je kunt het zo gek niet verzinnen.

En als je alternatief huisvrouw is (dus ook alleen inkomsten van je partner) zou je ook kunnen kijken of je iets in vrijwilligerswerk kunt doen. Dan ga je puur je geluk achterna, en niet de centen.

Niet opgeven hoor... het lijkt nu even een bittere pil, maar ook voor jou ligt de wereld nog open!
He meiden, hoe is het? Niemand waterschade?

MDF, gaat het weer een beetje?

Ik heb van het weekend de kelder eens opgeruimd. Alles weer even netjes gesorteerd, een paar spullen eruitgehaald die we toch nooit gebruiken en alles weer netjes schoon gemaakt.

Vanavond de slaapkamer en het bureau (maar eindelijk eens...)

Wat staat er bij jullie op het programma?
quote:Amygdala schreef op 30 augustus 2010 @ 09:27:

He meiden, hoe is het? Niemand waterschade?

MDF, gaat het weer een beetje?

Ik heb van het weekend de kelder eens opgeruimd. Alles weer even netjes gesorteerd, een paar spullen eruitgehaald die we toch nooit gebruiken en alles weer netjes schoon gemaakt.

Vanavond de slaapkamer en het bureau (maar eindelijk eens...)

Wat staat er bij jullie op het programma?

Erg weinig... ben aan het nakateren van het verjaarsbezoek gisteren.... Weinig eten (toastjes en zo) en een glaasje teveel op... Dus een afwasje en dan geloof ik het wel weer..

En inderdaad MDF: gaat ie weer een beetje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven