Eetkamertafel

25-03-2008 20:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijflen over de maat van onze eetkamertafel. We hebben nu een eettafel gekocht met de maat van 200cm. De poten zijn 10 cm, dus we kunnen over een lengt van 180cm eetkamerstoelen kwijt. Nu hebben we stoelen gezien die 60cm breedt zijn, dus precies 180cm (we willen 6 stoelen). Dat past dus niet. Jammer!!

Maar nu willen we een tafel doen van 220cm, zo dat de stoelen er wel onder passen. Das dus 20 cm langer. Qua ruimte past heb, want we hebben dan nog ruim 95cm over tussen de tafel en de bank. Maar ik heb het idee dat de tafel dan ineens heel groot gaat lijken in de kamer(het is een houten tafel). Is er iemand die zo zelfde 'probleem' heeft gehad?
.
Alle reacties Link kopieren
Kijk das mooi, dacht dat ik de enige was! haha ;)!

Ja is zo lastig met die stoelen van tegenwoordig :P! De stoelen zijn op het breedste punt 60/61cm, dus kan net niet!

Hoe groot is jullie huiskamer dan? die van ons is 680cm lang.
.
Baas boven baas: die van ons is 240 x 100. ;)

De stoelen passen er niet onder, dus dat maakt alles in totaal zo'n 2 meter breed.



Toen wij 'm gingen kopen zei de winkelmevrouw ook: "nou, jullie zullen wel heel groot wonen". We hebben een appartement/studi0 van 85 m2, dus dat valt alles mee. :) Maar het past prima, het is natuurlijk wel een grote tafel maar het is absoluut geen sta-in-de-weg ofzo. Hij staat trouwens in de lengte.
Alle reacties Link kopieren
-
Wij hebben in het oude huis 1.80x1.00m en in het nieuwe huis komt 2.20x1.00m. Ik sluit me helemaal aan bij Annah, het maakt erg veel verschil wat voor stoelen je neemt. Fateuils ogen veel massiever dan bijv. open houten stoeltjes/krukjes. En het model en de kleur van de tafel kunnen ook veel verschil maken voor het oog (donker hout of lichter hout, steviger of slanker model tafel, rustige of drukke houtsoort, enz).
:) Wij hebben dus donkerbruine stoelen. Fauteuils eigenlijk, met leuningen enzo en alleen aan de onderkant, bij de onderkant van de poten "open". Ech, het staat nit massief. De tafel is trouwens donker (koloniaal), maar de poten zijn vrij slank.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Het is best lastig bij ons. Ben gister wezen meten en het past wel. Alleen moet je dan de tafel tegen het raam/vensterbank zetten. Dan hou je nog 95 cm over tussen de achterkant van de bank en de tafel( de tafel staat in de lengte). Alleen is hun bank 200cm en die van ons 230cm. Dus dat word het ook nog eens smaller dan. Je zou de bank dan wel meer naar de raamkant kunnen zetten, dat scheelt de helft. Maar dan ga je alles zo tegen de ramen/muren zetten. Dan is het echt een soort van passen en meten als je die tafel wil. Vind ik ook niet mooi.
Tsja, als je spullen er dan echt heel opgepropt in komen te staan, dan zou ik het ook niet doen. Over het algemeen staan een paar grote objecten (grote bank, grote eettafel) mooier en ruimtelijker dan heel veel kleinere objecten (veel lossen tafeltjes, kastjes, ed). Maar het staat alleen mooi als er genoeg ruimte overblijft om te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de bankopstelling veranderd. (Wij hebben een ouderwetse doorzon woning gekocht).

De bank staat nu onder het raam aan de voorkant, en een raam tegen de muur. Zo kijk je de kamer in en is het veel ruimtelijker. Hierdoor heb je dus geen rekening te houden met de ruimte tussen de bank en de tafel, want die staat er niet meer. Nu heb je ruimte tussen de eettafel en de salontafel om te ..lopen ofzo haha! Dit is 150cm ongeveer. Doet dus groter aan dan de 95cm tussen de bank en de tafel, toch? Of is dit nog een kleine ruimte tussen de salontafel in de huiskamer en de eetkamertafel?

Ben het wel eens van de groot objecten, dat doet een ruimte beter aan idd!
Tsja, of 150 cm voldoende is, kun jij eigenlijk alleen zelf bepalen. Zo van een beschrijving vind ik het erg lastig om mij er een voorstelling bij te maken.



Een doorzonwoning heeft een woonkamer over de hele lengte van het huis (dus van voor aan de straatkant tot achter aan de tuinkant). Over het algemeen zijn dat soort kamers groot genoeg voor een zithoek voor en een eethoek achter (of net andersom).



Kun je geen foto'tje plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Heb wel een foto maar dat is met de meubels van de mensen die er nu wonen. En hun bank is 200cm ipv 230cm (die van ons) en +-160cm ipv 200cm (die van ons). Hun opstelling is ook anders.

Weet oko niet hoe ik een foto toe moet voegen :-]

Maar de lengte van de kamer tot de deur is 298cm, het tv dres. 180 en de bank 90cm diep. En dan de vensterbank nog. Dus het dress. staat tegen de bank en de post van de deur dan. dus dat past. De eettafel zetten we dan tegen het raam. zo hou je nog ruimte over tussen de salontafel en de eettafel.



Tis ook lastig om een voorstelling te maken. Heb alles op schaal getekend en dan stata het wel goed. Alleen het tv dress. staat wat strak tegen de bank. maar dat is niet zo erg...
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een glazen tafel van 1.70 die je aan beide kanten kunt uitschuiven en dan wordt ie 2.40. We hebben 4 stoelen (van die sleeen, heel slanke zwarte). Als we met meer mensen eten dan kunnen er nog twee stoelen op de kop zn kanten bij gezet worden. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Nou we hebben een besluit genomen! We doen het. Het is wel supergaaf zo'n grote tafel en mega gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Op vt wonen kun je in 3d kamers inrichten. Leuk om te doen, je kunt schuiven zoals je wilt. En je kunt het daarna virtueel bekijken, hoewel dat niet altijd werkt. Of beter, werkte, want ik heb er 3 jaar geleden uuuuuuuuuuuuuuren mee gespeeld, maar nadat we eenmaal hadden ingericht heb ik niet meer op die site gekeken. Dus het zou goed kunnen zijn dat een en ander verbeterd is.
Alle reacties Link kopieren
[bewerkt door moderator, ivm reclame]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven