Elektrische deken

17-10-2013 21:54 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het koud! En dan vooral in bed, nu al in oktober. En het vriest nog niet eens

Dus ik heb besloten een elektrische deken aan te schaffen. Na wat oriëntatie op internet, weet ik niet meer wat ik moet kiezen.

Je hebt ze van ¤ 20,- tot ¤ 200,- en echt veel verschil zie ik meestal niet. Oké, de een heeft wat meer standen dan de ander en sommige hebben nog een aparte voetenzone.

Maar waar moet je nou op letten bij het kopen van zo'n deken? En heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk / type?
Vanaf gisteren een bij de Aldi voor 15 euro met drie jaar garantie. Die zijn prima. Ik heb die van de Action voor 11 euro. Ook prima.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik heb er 1 bij bol.com gekocht

let op wat je wilt: extra / aparte warmte bij de voeten, in 2 delen instelbaar, de maten zijn ook verschillend

ik heb er 1 die niet afslaat na 1 uur, omdat ik hem op een gelbed gebruik

als je hem op een matras gebruikt is het aan te raden wel 1 te nemen die afslaat
En ik ben echt verslaafd aan mijn ED.
Let op de lengte. De goedkopere zijn vaak korter en waar geen deken ligt wordt het ook niet warm.
Bah
Bedankt voor de tips zover!

Letten op de lengte vind ik een goede, daar had ik nog niet aan gedacht.

Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:06:

Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.Hij hoeft niet onder je hoofdkussen. (Maar ach, ik ben 1.60 dus heb sowieso geen problemen.)
O ja, misschien een gekke vraag, maar moet de deken onder het hoeslaken of onder de molton?
Ik heb hem onder de molton. Maar meer uit praktische overweging ivm afhalen voor de was.
Ik ben ook echt verslaafd aan mijn ed! Heb m net aangezet en zo naar bed, lekker warm! Koop altijd een goedkoop ding en die gaat dan weer een paar jaar mee. Lengte is voor mij geen probleem, ben zelf klein

Neem m zelfs mee tijdens weekendjes weg enzo
De meeste dekens zijn maar 150cm helaas...

Ik heb er 1 op mijn bed die na 2 uur vanzelf afslaat en dat is reuzehandig!

Ik wil nog wel eens in slaap vallen en als je deken de hele nacht aanblijft, word je op een heel nare manier wakker!
Ik leg hem bovenop het laken en haal hem uit bed voor ik slapen ga.
Ha, interessant topic, ik denk erover om er een aan te schaffen. Iemand toevallig een idee van het energieverbruik van zo'n ding?
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:06:

Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.

Let op! 1.50 lengte is geen minpunt. Het is een veiligheidspunt. Hij mag namelijk niet onder je kussen liggen. Je bed is 2.00- 40tot60 cm voor je kussen is dus gemiddeld 1.50 over.

Net als het automatisch uitgaan, na 1.5 of 2 uur. Ook vooral veiligheid.

Voeten verwarming los word vaak prettig gevonden. Omdat je over het algemeen je lichaam koeler wilt, dan je voeten. Warme voeten en warm hoofd betekent warm lichaam.

Verbruik valt reuze mee, gemiddel 2x60watt. Vergelijking: een elektrisch kacheltje is 2000watt. Je ED gebruik je misschien een uur-2 uur per dag.
Ik had die vroeger altijd: zo'n onderlegger; die moest dan tussen je molton en je onderhoeslaken worden gelegd. Probleem vond ik met die dingen dat ik altijd na een paar uur wakker werd omdat het te warm werd. Ik deed hem dus altijd uit voordat ik echt ging slapen.

De laatste 10+ jaar heb ik geen behoefte meer aan warmte, eerder aan koelte.
hier tussen het hoeslaken en molton

energieverbruik zal verschillen, zal per deken wel vermeld staan bij webshops

maar, de ene deken verwarmt sneller dan de andere dus zeker weten doe je het pas als je het gebruikt

het hoeft bij een gewoon matras ook niet de hele nacht hè, gewoon even opwarmen
klopt, hier ook 2x 60 watt

zeg maar 2 gloeilampen, dat valt wel mee
Jollie, dat doe ik ook! Die groeven en kabels voel ik altijd, dat ligt niet lekker. En ik vind het ook frisser. Stap er net in, dus dekentje eruit! ;)

Het is zwakstroom, veel zal hij niet verbruiken.

Ik ben lang, maar vind mijn benen en vooral voeten het belangrijkste om warm te krijgen. 1,50 is lang genoeg voor mij.
Hier een van de Lidl van een paar jaar geleden, 20 euro.

Heerlijk .... Ik zet m een half uur voor het slapen gaan aan om vervolgens in een heerlijke warmte te kruipen. Dan direct uit.....
Ik denk dat ik morgen even naar de Aldi ga voor de deken die in de aanbieding is.

Zo te horen maakt het niet zo heel veel uit welke je neemt en ik heb (denk ik) geen behoefte aan een aparte zone voor m'n voeten.

Dus ik denk dat die van de Aldi prima voor mij is.
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:43:

Ik denk dat ik morgen even naar de Aldi ga voor de deken die in de aanbieding is.

Zo te horen maakt het niet zo heel veel uit welke je neemt en ik heb (denk ik) geen behoefte aan een aparte zone voor m'n voeten.

Dus ik denk dat die van de Aldi prima voor mij is.Precies. Succes! En straks slaap jij ook lekker met Ed.
Bedden worden altijd zo koud door die katoenen lakens. Hoe gladder, hoe kouder.
Ik heb al jaren electrische dekens en koop ze doorgaans heel goedkoop (niet duurder dan 25 euro) bij blokker of kruidvat. Gewoon lekker een uurtje Van te voren aanzetten en dan meteen uitzetten! Ik zou nooit een duurdere kopen,

warm is warm toch?
Wij gaan bijna altijd rond hetzelfde tijdstip naar bed en manlief geeft nu de tip om de deken op een tijdschakelaar te zetten. Zo is m'n bed altijd warm, ook als ik vergeet de deken een keer aan te zetten. Ik ga er nog even over nadenken, vind dit wel een tip voor erg luie mensen
En het brandrisico? Vroeger waren die dingen berucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven