Elektrische deken
donderdag 17 oktober 2013 om 21:54
Ik heb het koud! En dan vooral in bed, nu al in oktober. En het vriest nog niet eens
Dus ik heb besloten een elektrische deken aan te schaffen. Na wat oriëntatie op internet, weet ik niet meer wat ik moet kiezen.
Je hebt ze van ¤ 20,- tot ¤ 200,- en echt veel verschil zie ik meestal niet. Oké, de een heeft wat meer standen dan de ander en sommige hebben nog een aparte voetenzone.
Maar waar moet je nou op letten bij het kopen van zo'n deken? En heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk / type?
Dus ik heb besloten een elektrische deken aan te schaffen. Na wat oriëntatie op internet, weet ik niet meer wat ik moet kiezen.
Je hebt ze van ¤ 20,- tot ¤ 200,- en echt veel verschil zie ik meestal niet. Oké, de een heeft wat meer standen dan de ander en sommige hebben nog een aparte voetenzone.
Maar waar moet je nou op letten bij het kopen van zo'n deken? En heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk / type?
donderdag 17 oktober 2013 om 21:58
donderdag 17 oktober 2013 om 22:06
donderdag 17 oktober 2013 om 22:08
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:06:
Bedankt voor de tips zover!
Letten op de lengte vind ik een goede, daar had ik nog niet aan gedacht.
Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.Hij hoeft niet onder je hoofdkussen. (Maar ach, ik ben 1.60 dus heb sowieso geen problemen.)
Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.Hij hoeft niet onder je hoofdkussen. (Maar ach, ik ben 1.60 dus heb sowieso geen problemen.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 17 oktober 2013 om 22:31
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:06:
Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.
Let op! 1.50 lengte is geen minpunt. Het is een veiligheidspunt. Hij mag namelijk niet onder je kussen liggen. Je bed is 2.00- 40tot60 cm voor je kussen is dus gemiddeld 1.50 over.
Net als het automatisch uitgaan, na 1.5 of 2 uur. Ook vooral veiligheid.
Voeten verwarming los word vaak prettig gevonden. Omdat je over het algemeen je lichaam koeler wilt, dan je voeten. Warme voeten en warm hoofd betekent warm lichaam.
Verbruik valt reuze mee, gemiddel 2x60watt. Vergelijking: een elektrisch kacheltje is 2000watt. Je ED gebruik je misschien een uur-2 uur per dag.
Die van de Aldi is inderdaad goedkoop en ik heb over het algemeen goede ervaringen met spullen van de Aldi. Minpuntje is wel de lengte, maar 150 cm.
Let op! 1.50 lengte is geen minpunt. Het is een veiligheidspunt. Hij mag namelijk niet onder je kussen liggen. Je bed is 2.00- 40tot60 cm voor je kussen is dus gemiddeld 1.50 over.
Net als het automatisch uitgaan, na 1.5 of 2 uur. Ook vooral veiligheid.
Voeten verwarming los word vaak prettig gevonden. Omdat je over het algemeen je lichaam koeler wilt, dan je voeten. Warme voeten en warm hoofd betekent warm lichaam.
Verbruik valt reuze mee, gemiddel 2x60watt. Vergelijking: een elektrisch kacheltje is 2000watt. Je ED gebruik je misschien een uur-2 uur per dag.
donderdag 17 oktober 2013 om 22:34
Ik had die vroeger altijd: zo'n onderlegger; die moest dan tussen je molton en je onderhoeslaken worden gelegd. Probleem vond ik met die dingen dat ik altijd na een paar uur wakker werd omdat het te warm werd. Ik deed hem dus altijd uit voordat ik echt ging slapen.
De laatste 10+ jaar heb ik geen behoefte meer aan warmte, eerder aan koelte.
De laatste 10+ jaar heb ik geen behoefte meer aan warmte, eerder aan koelte.
donderdag 17 oktober 2013 om 22:34
donderdag 17 oktober 2013 om 22:36
Jollie, dat doe ik ook! Die groeven en kabels voel ik altijd, dat ligt niet lekker. En ik vind het ook frisser. Stap er net in, dus dekentje eruit! 
Het is zwakstroom, veel zal hij niet verbruiken.
Ik ben lang, maar vind mijn benen en vooral voeten het belangrijkste om warm te krijgen. 1,50 is lang genoeg voor mij.
Het is zwakstroom, veel zal hij niet verbruiken.
Ik ben lang, maar vind mijn benen en vooral voeten het belangrijkste om warm te krijgen. 1,50 is lang genoeg voor mij.
donderdag 17 oktober 2013 om 22:43
donderdag 17 oktober 2013 om 22:44
quote:eenhoorn schreef op 17 oktober 2013 @ 22:43:
Ik denk dat ik morgen even naar de Aldi ga voor de deken die in de aanbieding is.
Zo te horen maakt het niet zo heel veel uit welke je neemt en ik heb (denk ik) geen behoefte aan een aparte zone voor m'n voeten.
Dus ik denk dat die van de Aldi prima voor mij is.Precies. Succes! En straks slaap jij ook lekker met Ed.
Ik denk dat ik morgen even naar de Aldi ga voor de deken die in de aanbieding is.
Zo te horen maakt het niet zo heel veel uit welke je neemt en ik heb (denk ik) geen behoefte aan een aparte zone voor m'n voeten.
Dus ik denk dat die van de Aldi prima voor mij is.Precies. Succes! En straks slaap jij ook lekker met Ed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 17 oktober 2013 om 22:45
donderdag 17 oktober 2013 om 22:47