Ellende met de wasmachine

13-06-2011 20:27 75 berichten
Hallo,

Er stroomt geen water meer in de trommel van mijn wasmachine wanneer ik 'm heb aangezet.

Weet een technisch iemand op het forum of een ervaringsdeskundige hoe ik dit kan verhelpen?

Het kraantje staat wel open

Help
Alle reacties Link kopieren
Zit er een knik in de slang? Of iets in de slang (die kun je gewoon loskoppelen)
Nee, er zit geen knik in de slang.

Of er wat in zit kan ik niet zien maar het lijkt me van niet
Even onderaan de filter schoonmaken, als die verstopt zit dan geeft ie ook geen water.

En dan aan het kraantje zit ook een klein filtertje tussen de slang en de kraan, die ook even spoelen en de slang na gaan op knikken ed.
Staat de hoofdkraan open? Is er misschien iets wat verstopt kan zitten waardoor hij zichzelf automatisch uitschakeld?
Heb je het deurtje wel echt goed dicht zitten?
quote:zusenzoo schreef op 13 juni 2011 @ 20:31:

Even onderaan de filter schoonmaken, als die verstopt zit dan geeft ie ook geen water.

En dan aan het kraantje zit ook een klein filtertje tussen de slang en de kraan, die ook even spoelen en de slang na gaan op knikken ed.

Het filter...

Dat zou heel goed kunnen want eigenlijk kijk ik daar te weinig naar om. Wel apart dat de machine dan geen water toelaat, maar goed, ik heb de ballen verstand van mijn eigen machines

Waar aan het kraantje, moet ik daar iets van los schroeven?

Ik zal na het uitlaten van de hond meteen alles checken, thnx!
quote:Atelier_madame schreef op 13 juni 2011 @ 20:31:

Staat de hoofdkraan open? Is er misschien iets wat verstopt kan zitten waardoor hij zichzelf automatisch uitschakeld?Die staat wel open, de wasmachine ontvangt een piepklein beetje water
quote:_Onbekend_ schreef op 13 juni 2011 @ 20:40:

Heb je het deurtje wel echt goed dicht zitten?Ja, want anders gaat ' ie piepen.
Dat wordt wassen in een tobbe Vil.
De kraan kan ook helemaal verkalkt zijn. Dan moet er een nieuwe kraan op worden gezet en kun je weer verder! Tip: om verkalking tegen te gaan, kraan helemaal open draaien, en daarna één slag terug. Daardoor krijgt kalk bijna geen kans meer om aan te zetten.

(moest zelf paar maanden geleden aan een nieuwe kraan).
Kijk op internet (of je eigen administratie) of je de gebruiksaanwijzing kan vinden. Heb ik laatst gedaan toen mijn wasmachine niet meer wilde afpompen. Bleek aan een verstopte filter te liggen, precies zoals in de gebruiksaanwijzing stond. Was binnen 10 minuten schoongemaakt en wast weer prima!!!
Waterpomp kapot?
De filter van de wasmachine zit meestal onderaan, even los draaien, emmertje en dweil erbij !

En de kraan, is net als met iedere kraan, zo een klein rond kalkfiltertje.

.
Eerste waar ik aan denk is ook >> waterpomp stuk
.
bij mij geeft ie ook geen water als het filter verstopt is.. ZIt bij mijn machine (AEG) rechtsonder (heeeelemaal onder) en is een soort klepje met daarachter een mini slangetje.. even bakje eronder, en dan het dingetje eruit draaien.. dan zit er meestal iets in.. kan ook zomaar sok zijn (had ik laatst).. even goed schoonmaken erin draaien en meestal doe ie het meestal weer..
.
.
Jee, wat een reacties

Ik zal ze zo even gaan lezen, eerst eventjes kijken naar kraan, en het filtertje.

@Nerd, kun je plaatjes plakken van een relais en waar zit zo'n klokje?

Want dit is echt abracadabra voor mij
.
Vil.. ik wacht eerst even af wat je met het filter gaat bereiken... als hij het dan nog niet doet zal ik het aan de chef vragen
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven