en het is weer zondag:)

22-07-2012 09:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
het is weer zondag, en de zon schijnt heerlijk:)

vroeg mij af wat jullie deze dag gaan doen? Ik ga lekker van de zon genieten, zou eerst met mijn vriendin weg, maar wil ook wel eens tijd hebben voor mezelf;)

maar hopen op een mooie dag!
Hier een rommel kamer die ik moet gaan opruimen ..

Het weer is hier trouwens grauw! Maar geen regen dat is dan wel weer fijn.
quote:thee schreef op 22 juli 2012 @ 10:00:

Strakblauwe lucht? Nou hier niet.

En die op regen hoopt, dan hoop ik dat je geen fijne dag hebt. Niet vervelend bedoeld maar de regenliefhebbers zijn de afgelopen dagen/weken/maanden genoeg aan hun trekken gekomen. Hoop vooral voor kampeerders met kleine kinderen dat het even lekker droog blijft en opwarmt.

Hier pas laat zon op balkon, dus hoop dat ie dan nog schijnt.ik blaas wat jouw kant op thee, wij zitten gewoon buiten hoor, zonnetje doet het goed!
Ik ga vandaag mijn koffer inpakken, vanaf morgen een kleine week Big Apple. Leuk!

Verder lekker lezen en filmpje kijken
quote:Daantje1970 schreef op 22 juli 2012 @ 10:07:

Ik klaag alleen als het warmer wordt dan 23 graden, maar dat is omdat ik er echt ziek van wordt. Verder hoor je mij absoluut niet klagen!Wat heb je dan als ik zo vrij mag zijn?
Lekker het bos in voor een lange wandeling!

En het zou zo maar eens kunnen dat die afgesloten gaat worden met een ijsje
Lizzl, lekker vooruitzicht. Geniet ervan!

Luni, qua temp zal ik waarschijnlijk wel buiten kunnen zitten, maar wil gewoon de zon op m'n huid voelen. En je weet de flat tegenover mij, daarboven toch best veel wolken vanaf vanochtend (ik was 8.15u op) maar lijken nu iets weg te trekken. Maar 'in da house' is ook nog meer dan genoeg te doen
quote:[message=12509184,noline]thee schreef op 22 juli 2012 @ 10:00[/

En die op regen hoopt, dan hoop ik dat je geen fijne dag hebt. Niet vervelend bedoeld maar de regenliefhebbers zijn de afgelopen dagen/weken/maanden genoeg aan hun trekken gekomen. Hoop vooral voor kampeerders met kleine kinderen dat het even lekker droog blijft en opwarmtEens!
Tas inpakken voor een weekje vakantie!!! En daarna heerlijk op het balkon beginnen aan een voorzichtig kleurtje
quote:thee schreef op 22 juli 2012 @ 10:20:

Lizzl, lekker vooruitzicht. Geniet ervan!

Luni, qua temp zal ik waarschijnlijk wel buiten kunnen zitten, maar wil gewoon de zon op m'n huid voelen. En je weet de flat tegenover mij, daarboven toch best veel wolken vanaf vanochtend (ik was 8.15u op) maar lijken nu iets weg te trekken. Maar 'in da house' is ook nog meer dan genoeg te doen Ik kijk precies de andere kant op denk ik, qua tuin
zonnestraal, dan hoop ik dat je je naam eer aan kunt doen !
Heerlijk he?! Wordt er meteen een stuk vrolijker van! Wij gaan misschien zo even naar het bos en vanmiddag moet ik werken. Gelukkig werk ik in de zorg en kunnen we gewoon met de clienten lekker dingen buiten doen, dus ik klaag niet. En morgen en overmorgen ben ik lekker vrij. Morgen picknicken met vriendin en kinderen op een strandje.
Bedankt, Thee

luni, 16 minuten geleden

quote:Daantje1970 schreef op 22 juli 2012 @ 10:07 : Ik klaag alleen als het warmer wordt dan 23 graden, maar dat is omdat ik er echt ziek van wordt. Verder hoor je mij absoluut niet klagen!

Wat heb je dan als ik zo vrij mag zijn?

@Luni

Diaantje antwoordt zelf natuurlijk nog (of heeft dat al gedaan tegen de tijd dat ik klaar ben met deze post (ben mobiel)), maar ik wil er ook graag op reageren omdat het ook voor mij ook geen feest is als de temperatuur oploopt en dat het vaak "moeilijk" te begrijpen is voor echte liefhebbers van de zomer.

Ik trek de grens bij zo'n 24/25 graden. De warmte maakt me naar, ik raak lamgeslagen, raak niet genoeg warmte kwijt, waardoor het gaat aanvoelen als hitte ipv warmte, maar ik zweet wel en daar houd ik al niet van, want het doet weinig - de hitte blijft.. Vermoeid, lethargisch en dan die insecten waar ik zwaar allergisch voor ben (mug: 2 spuiten bij een arts, wesp: binnen 15 minuten bij een arts zijn, anders anastatische shock (en "de rest"). Dus lekker picknicken, op een terrasje zitten, in een park hangen, tukkie op het strand, thuis op de bank heerlijk in slaap vallen terwijl de ramen openstaan, etc. is voor mij een onderneming waarbij ik ogen in mijn achterhoofd moet hebben - erg vermoeiend en allesbehalve ontspannend.
quote:liv_1 schreef op 22 juli 2012 @ 09:51:

[...]

Sorry? Vind je niet dat we wel genoeg regen hebben gehad de afgelopen weken? Hier viel het wel mee vond ik. Maar ik heb dus liever regen dan zon met hitte/warmte.
quote:Lizzl schreef op 22 juli 2012 @ 10:45:

Bedankt, Thee

luni, 16 minuten geleden

quote:Daantje1970 schreef op 22 juli 2012 @ 10:07 : Ik klaag alleen als het warmer wordt dan 23 graden, maar dat is omdat ik er echt ziek van wordt. Verder hoor je mij absoluut niet klagen!

Wat heb je dan als ik zo vrij mag zijn?

@Luni

Diaantje antwoordt zelf natuurlijk nog (of heeft dat al gedaan tegen de tijd dat ik klaar ben met deze post (ben mobiel)), maar ik wil er ook graag op reageren omdat het ook voor mij ook geen feest is als de temperatuur oploopt en dat het vaak "moeilijk" te begrijpen is voor echte liefhebbers van de zomer.

Ik trek de grens bij zo'n 24/25 graden. De warmte maakt me naar, ik raak lamgeslagen, raak niet genoeg warmte kwijt, waardoor het gaat aanvoelen als hitte ipv warmte, maar ik zweet wel en daar houd ik al niet van, want het doet weinig - de hitte blijft.. Vermoeid, lethargisch en dan die insecten waar ik zwaar allergisch voor ben (mug: 2 spuiten bij een arts, wesp: binnen 15 minuten bij een arts zijn, anders anastatische shock (en "de rest"). Dus lekker picknicken, op een terrasje zitten, in een park hangen, tukkie op het strand, thuis op de bank heerlijk in slaap vallen terwijl de ramen openstaan, etc. is voor mij een onderneming waarbij ik ogen in mijn achterhoofd moet hebben - erg vermoeiend en allesbehalve ontspannend.Wat naar,ik wist niet dat zoiets bestond. Sterkte!
quote:thee schreef op 22 juli 2012 @ 10:00:

Strakblauwe lucht? Nou hier niet.

En die op regen hoopt, dan hoop ik dat je geen fijne dag hebt. Niet vervelend bedoeld maar de regenliefhebbers zijn de afgelopen dagen/weken/maanden genoeg aan hun trekken gekomen. Hoop vooral voor kampeerders met kleine kinderen dat het even lekker droog blijft en opwarmt.

Hier pas laat zon op balkon, dus hoop dat ie dan nog schijnt.

Hier vond ik het echt meevallen met de regen. Maar ik zie erg op tegen de warmte. Ik kan er niet goed tegen namelijk vooral nu niet met de zwangerschap.

Het mag ook wel droog blijven hoor, zolang het maar niet zo heet wordt.

Zouden we het zo kunnen regelen dat ik hier boven mijn huis wat regen kan krijgen of dat het hier dus gewoon niet zo warm is en bij jullie allemaal die dat wel willen de zon en de warmte.
Maar het wordt niet heet, het blijft onder de 25 graden, helaas.

(voor mij dan) ik ben zo'n koukleum.
Dank, Luni Meestal stuit je als niet-hardcore zomerliefhebber, op onbegrip.

Overigens is de anastatische shock waar ik het over had, een anafylactische shock (handig Swype )

galadriel, 2 minuten geledenMaar het wordt niet heet, het blijft onder de 25 graden, helaas. (voor mij dan) ik ben zo'n koukleum.

Helaas zijn de insecten dan wel graag actief. Wat temperatuur betreft is mijn max 25, maar om geen (of veel minder) last te hebben van insecten, is een koelere zomer voor mij fijner.
Dat sommige mensen niet zo van warmte en zon houden, à la, maar waarom in godsnaam hopen op regen? Je kunt toch ook hopen op wat koeler weer zonder dat de hemel aan een stuk door huilt?
I am surrounded by morons
Zometeen lekker brunchen op het balkon met mijn vriend en daarna met een boek in de zon uitrusten... hopelijk niet teveel last van m'n bekkie; vrijdag verstandskiezen laten trekken. Nu dag 3, volgens velen de dag waarop de meeste pijn te verwachten is. Valt mij mee hoor, druk er af en toe nog een ibuprofen 600 in en dan is het allemaal prima te doen!
Het is toch nog helemaal niet heet ofzo? Snap dat het vervelend is als je daar niet goed tegen kan, maar volgens mij is dat echt nog niet aan de orde (of mijn hittegrens ligt wat hoger ) Superfijn dat de zon eindelijk eens schijnt
Trouwens Lizzl, wel heel vervelend lijkt me wat jij hebt zeg...Snap dat je dan niet echt op zomer zit te wachten.
Ik wil geen hitte, ben hoogzwanger nl. Zon ok maar aub geen hitte!
Florita,

Is inderdaad vervelend. Sommige zomers zie ik mijn huisarts zo vaak dat het bijna gênant is - weer letterlijk met de billen bloot

Zo denk ik in de winter als ik hoor/lees dat "het zooo koud is". En dan is het mi gewoon lekker fris met een lichte bite - tussen de -5 en +5.

Ik snap ergens wel dat de meesten het zich gewoon niet kunnen voorstellen dat een zomer met temperaturen van rond de 21 als ideaal wordt ervaren (het moet warmer, het moet heter). Er wordt nogal eens gedacht dat het aanstelleritis is en hoe vaak ik te horen krijg (voor de grap?) Of ik soms vervroegd in de overgang ben....

Maar dan wordt het winter en raak ik beter in mijn element en worden "de anderen" bijna depri, lopen te bibberen, zijn zo warm gekleed dat ik al ga zweten door ernaar te kijken, hebben het al kkkoud als het net onder de 10 graden is, etc. en dan denk ik blijkbaar hetzelfde als "jullie" zomerliefhebbers - een beetje zo van: Joh, loop niet zo te miepen, het is heerlijk!

(klinkt veel minder aardig dan bedoeld )
Vervelend Lizzl, heb je er altijd al last van gehad? En nee ik vind die mensen niet zeiken hoor die niet tegen warm weer kunnen maar soms vind ik het, heel eerlijk, wel lastig omgekeerd. Dat er die enkele dag mooi weer wat velen ook 'nodig hebben' daar onbegrip voor is.

Zelf vind ik 25+ meer dan prima maar snap dat dat voor velen niet hoeft. Maar 20+ en zon vind ik al fijn.

Afgelopen maandag was het hier ongeveer de hele dag wolkbreuken. Moest naar de HA en voor ik bij de bushalte was was ik al doorweekt tot op m'n ondergoed. Niet gegaan dus.

Toen dinsdag nieuwe afspraak, ik had een warme broek, laarzen en een winterjas aan. Dat laatste had achteraf niet per se gehoeven maar toch.... het is half julil.

Maar gezien mijn situatie nu (mentaal en fysiek) heb ik echt even zon en warmte nodig. Normaal ging ik in juni op vakantie naar een altijd-mooi/heet-weer plek. Dat kon de laatste jaren niet. Daar teerde ik altijd wel een tijd op, ook qua bruin tintje, dan voel ik me zoveel beter.

Ik was gister al blij met boodschappen kunnen doen zonder jas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven