En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
zondag 21 februari 2010 om 15:53
quote:Kletsmajoor schreef op 21 februari 2010 @ 15:50:
Je hebt er ook een die met een adapter werkt (en noodbatterijen) maar dat vind ik niks zo'n draad bij de keukendeur. Het minpunt vind ik dat je maar via 1 kant kunt scheiden op chip. Dat adaptermerk is nu bezig met een 2 kanten variant maar die zijn ook weer veel duurder.Maar het hoeft toch ook maar 1 kant op te selecteren? Naar binnen namelijk. Of wil je onderscheid maken tussen sommige van je katten die wel naar buiten mogen en andere niet? Want dan moet het inderdaad wel 2 kanten op werken.
Je hebt er ook een die met een adapter werkt (en noodbatterijen) maar dat vind ik niks zo'n draad bij de keukendeur. Het minpunt vind ik dat je maar via 1 kant kunt scheiden op chip. Dat adaptermerk is nu bezig met een 2 kanten variant maar die zijn ook weer veel duurder.Maar het hoeft toch ook maar 1 kant op te selecteren? Naar binnen namelijk. Of wil je onderscheid maken tussen sommige van je katten die wel naar buiten mogen en andere niet? Want dan moet het inderdaad wel 2 kanten op werken.
zondag 21 februari 2010 om 15:56
Wat een geval Olijf!!
Daar zullen de poezels blij mee zijn
Ik vind die krengen altijd zo lelijk maar als we genoeg gespaard hebben om een bijkeuken bij het huis aan te laten bouwen wil ik er wel één in de bijkeuken.
(daar komt dan in de toekomst ook de kattenbak enzo..
Mooi MV,wat K*T is dat zeg dat je je katten niet meekreeg.
op wiens naam staan de eigendomspapieren ?
Klets,mijn moeder woont in de stad en had ook vreemde katten binnen.
Nu heeft ze een kattenluik wat werkt met een magneetje aan de halsband van kat.
Werkt goed!!
(alleen toen kat weeres zijn bandje kwijt was bleken die magneetjes erg duur te zijn om los te kopen..)
Daar zullen de poezels blij mee zijn
Ik vind die krengen altijd zo lelijk maar als we genoeg gespaard hebben om een bijkeuken bij het huis aan te laten bouwen wil ik er wel één in de bijkeuken.
(daar komt dan in de toekomst ook de kattenbak enzo..
Mooi MV,wat K*T is dat zeg dat je je katten niet meekreeg.
op wiens naam staan de eigendomspapieren ?
Werkt goed!!
(alleen toen kat weeres zijn bandje kwijt was bleken die magneetjes erg duur te zijn om los te kopen..)
zondag 21 februari 2010 om 15:58
quote:delphicat schreef op 21 februari 2010 @ 15:53:
[...]
Maar het hoeft toch ook maar 1 kant op te selecteren? Naar binnen namelijk. Of wil je onderscheid maken tussen sommige van je katten die wel naar buiten mogen en andere niet? Want dan moet het inderdaad wel 2 kanten op werken.Nou ja, ik wilde eerst vooral graag 2 kanten op omdat het konijn er niet doorheen mocht vanaf binnen. De konijnen gaan nu uiteindelijk toch naar buiten dus maakt niet zo heel veel uit maar ik vind de optie om van binnen naar buiten ook te kunnen selecteren wel prettig. Geen idee waar de directe noodzaak nu nog is dan
[...]
Maar het hoeft toch ook maar 1 kant op te selecteren? Naar binnen namelijk. Of wil je onderscheid maken tussen sommige van je katten die wel naar buiten mogen en andere niet? Want dan moet het inderdaad wel 2 kanten op werken.Nou ja, ik wilde eerst vooral graag 2 kanten op omdat het konijn er niet doorheen mocht vanaf binnen. De konijnen gaan nu uiteindelijk toch naar buiten dus maakt niet zo heel veel uit maar ik vind de optie om van binnen naar buiten ook te kunnen selecteren wel prettig. Geen idee waar de directe noodzaak nu nog is dan
zondag 21 februari 2010 om 16:02
quote:biebelie schreef op 21 februari 2010 @ 15:56:
Werkt goed!!
Vanwege die bandjes zou ik hier niet aan beginnen. Bandjes zijn gevaarlijk, en Poef raakte ze ook altijd kwijt. Kost je elke keer een nieuwe zender. Bovendien is in mijn binnentuin met tientallen appartementen daaraan de kans best groot dat een andere kat dezelfde zender omheeft.
Ik zou voor een luik gaan dat op zijn chip reageert.
Oh sjit, weer sneeuw hier!!!
Werkt goed!!
Vanwege die bandjes zou ik hier niet aan beginnen. Bandjes zijn gevaarlijk, en Poef raakte ze ook altijd kwijt. Kost je elke keer een nieuwe zender. Bovendien is in mijn binnentuin met tientallen appartementen daaraan de kans best groot dat een andere kat dezelfde zender omheeft.
Ik zou voor een luik gaan dat op zijn chip reageert.
Oh sjit, weer sneeuw hier!!!
zondag 21 februari 2010 om 16:04
Haha, zo'n paal wint idd niet de schoonheidsprijs qua uiterlijk. Maar ja, de Poekels komen verder alleen op het balkon dus zo'n paal is prima voor de broodnodige beweging. Plus dat ze het helemaal geweldig vinden (er wordt hier de hele dag druk gepaaldanst, er hangt dan bijna 11 kilo in totaal aan te zwaaien ) Dus tja, dan wil ik wel over mijn hart strijken en zo'n foeilelijk ding voor ze neerzetten.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 21 februari 2010 om 16:05
zondag 21 februari 2010 om 16:08
quote:biebelie schreef op 21 februari 2010 @ 16:05:
Maar hoe werkt dat systeem met die chip dan?
Onderhuids de chip laten aanbrengen bij de DA?Dat werkt gewoon met de chip die hij nu al heeft. Die chip waarmee hij geïdentificeerd kan worden als hij kwijtraakt. Het nummer daarvan kan je dan in het luik programmeren. Dus de kat hoeft geen extra chip.
Maar hoe werkt dat systeem met die chip dan?
Onderhuids de chip laten aanbrengen bij de DA?Dat werkt gewoon met de chip die hij nu al heeft. Die chip waarmee hij geïdentificeerd kan worden als hij kwijtraakt. Het nummer daarvan kan je dan in het luik programmeren. Dus de kat hoeft geen extra chip.
zondag 21 februari 2010 om 16:10
zondag 21 februari 2010 om 17:13
Biebelie, wat een geweldige foto, al die kleintjes in dat mandje . Ik begin zo langzamerhand wel een beetje verliefd te worden op alle mooie raskatten die hier voorbij komen . Maar met al 3 geweldige poezen in huis weet ik niet of een 4e kat nog leuk is. Het bed is nu al te klein
Zooplus is ideaal voor voer: we bestellen 10 kilo per keer (soms zelfs 2 zakken) en laten het bezorgen bij het werk van vriend, dus nooit gedoe of we er wel zijn. En hij zet het achterin de auto als ie naar huis gaat.
Ik heb hier ook iets tegen sproeiluchten, dat komt bij een groothandel in schoonmaakartikelen vandaan waar je als particulier ook zonder problemen kan kopen. Zal zo even zoeken naar de gegevens. Mits internet het nog doet, want er wordt met kabels gestoeid om van telfort naar kabel over te stappen. Vanmiddag van die leuke stekkertjes aan de kabel zitten prutsen (en het werkt ), nu moet er een en ander in de meterkast gedaan worden. Met een beetje mazzel kunnen we nog gewoon internetten en TV kijken vanavond.
MV: Wat een eikel die ex! Jij bent toch duidelijk de echte dierenliefhebber en wat zijn het een leukerds op die foto's! De foto's van Bo zijn ook al zo leuk.
En Ratteke, idem voor Tara. Hmm, hond is ook leuk. Maar nee, te weinig thuis om regelmatig uit te laten.
Zooplus is ideaal voor voer: we bestellen 10 kilo per keer (soms zelfs 2 zakken) en laten het bezorgen bij het werk van vriend, dus nooit gedoe of we er wel zijn. En hij zet het achterin de auto als ie naar huis gaat.
Ik heb hier ook iets tegen sproeiluchten, dat komt bij een groothandel in schoonmaakartikelen vandaan waar je als particulier ook zonder problemen kan kopen. Zal zo even zoeken naar de gegevens. Mits internet het nog doet, want er wordt met kabels gestoeid om van telfort naar kabel over te stappen. Vanmiddag van die leuke stekkertjes aan de kabel zitten prutsen (en het werkt ), nu moet er een en ander in de meterkast gedaan worden. Met een beetje mazzel kunnen we nog gewoon internetten en TV kijken vanavond.
MV: Wat een eikel die ex! Jij bent toch duidelijk de echte dierenliefhebber en wat zijn het een leukerds op die foto's! De foto's van Bo zijn ook al zo leuk.
En Ratteke, idem voor Tara. Hmm, hond is ook leuk. Maar nee, te weinig thuis om regelmatig uit te laten.

zondag 21 februari 2010 om 17:48
Etosha, ook hier nog even roepen YYEEAAHH!!! Ben zo blij dat Tunya weer terug is.
Wat een ontzettend leuk topic! Ik vind het heel leuk om te lezen hoe jullie met elkaar meeleven en schaterlachen om al dat heerlijke beestenspul.
Die van ons ook maar even showen dan?
Dribbel is de oude dame, bijna 14 jaar. Monty (je-weet-wel-kater) het "jonkie" van 8 jaar.
Wat een ontzettend leuk topic! Ik vind het heel leuk om te lezen hoe jullie met elkaar meeleven en schaterlachen om al dat heerlijke beestenspul.
Die van ons ook maar even showen dan?
Dribbel is de oude dame, bijna 14 jaar. Monty (je-weet-wel-kater) het "jonkie" van 8 jaar.
zondag 21 februari 2010 om 18:12
zondag 21 februari 2010 om 18:14
zondag 21 februari 2010 om 18:15
Ja dat mandje met kittens wil ik ook wel hebben. Zal ik alvast mijn verjaardagsdatum doorgeven? Lijkt me wel een leuk gevuld mandje om te krijgen.
Ohh Sometimes, wat zijn die 2 lief met elkaar zeg. Wat apart zo knus samen. Net "broer en zus";-) .
Ohh Sometimes, wat zijn die 2 lief met elkaar zeg. Wat apart zo knus samen. Net "broer en zus";-) .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 21 februari 2010 om 18:27
zondag 21 februari 2010 om 18:30
Nee dat is een tijdje geleden al. Toen ontsnapte mijn kat en die is verdronken/naar de andere kant geholpen.
Mijn poezels zitten nu veilig binnen. Ik baal dat ik ze niet lekker naar buiten meer kan laten. Ik woon mooi aan het water dus heel leuk voor ze buiten, maar nu durf ik het nog niet aan.
Mijn poezels zitten nu veilig binnen. Ik baal dat ik ze niet lekker naar buiten meer kan laten. Ik woon mooi aan het water dus heel leuk voor ze buiten, maar nu durf ik het nog niet aan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

zondag 21 februari 2010 om 18:43
Sometimes, welkom hier!! Idd, even de tabel in je hoofd proppen
Wat lief, hond en kat die zo lekker saampjes liggen te luieren! Toen ik nog een klein Olijfje was, hadden wij thuis een herdershond en 2 katten. Met de ene kat was hond ook dikke vriendjes (andere kat en de hond verdroegen elkaar maar meer ook niet).
Wat lief, hond en kat die zo lekker saampjes liggen te luieren! Toen ik nog een klein Olijfje was, hadden wij thuis een herdershond en 2 katten. Met de ene kat was hond ook dikke vriendjes (andere kat en de hond verdroegen elkaar maar meer ook niet).
zondag 21 februari 2010 om 18:44
Net kwam de k**kater weer met zijn hoofd tegen het geblokkeerde luikje bonken. En sindsdien is Poef weer helemaal bang. Het arme beest. Nu begrijp ik pas goed wat er is gebeurd. Hij is gewoon in zijn eigen veilige huisje geterroriseerd door een andere kat. Tja, zijn plas is wel weer normaal, maar hij zelf is nog heel erg bang, en praat nauwelijks. Hè, wat stom!
Nou moet ik dus echt aan zo'n ingewikkeld kattenluik, wat misschien niet eens goed werkt...
Nou moet ik dus echt aan zo'n ingewikkeld kattenluik, wat misschien niet eens goed werkt...
zondag 21 februari 2010 om 18:47
Hmmm Delphicat, ff denken wat je nog meer kan doen hoor... Misschien door het kattenluikje heen met de plantenspuit k**kater natsproeien (en dan - niet aardig, maar ja- bij voorkeur midden in zijn gezicht?) ? Is niet echt een blijvende oplossing natuurlijk maar misschien blijft 'ie dan voorlopig even uit de buurt en krijg Poef niet iedere keer een halve hartverzakking??