En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Erg hè...en ik pik het allemaal van ze..heb gisteren weer een aantal leuke foto's gemaakt, als ik vanaaf een beetje op een gristelijke tijd thuis bent zal ik eens effe lekker spammen
Zoebie en Leo, is er al wat nieuws?
Stressed is just desserts spelled backwards
goedemorgen

Loki, kijkt een beetje eng maar hij blijft een lieve pluizebol

Hahaha, ,Male, die foto's van de muts, het is zo herkenbaar. Als we hier iets neerleggen dan liggen de heren erop of erin

kat, ik doe het ook. Gisteren lag pluk op mijn voeten. Voor hem een overwinning. Ik moest ontzettend plassen maar ik ben niet opgestaan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:kat75 schreef op 17 februari 2010 @ 09:00:

Erg hè...en ik pik het allemaal van ze..heb gisteren weer een aantal leuke foto's gemaakt, als ik vanaaf een beetje op een gristelijke tijd thuis bent zal ik eens effe lekker spammen

Elke goede kattenbezitter heeft zeker 3 keer in de week lamme knieën en een volle blaas...Ik wel iig.

En ik ben benieuwd naar de foto's! Ik zal eens kijken of ik ook nog wat leuks kan maken.
Je vergeet slapende voeten en slapende armen Ratteke.
quote:Maleficent schreef op 17 februari 2010 @ 10:17:

Je vergeet slapende voeten en slapende armen Ratteke.

Ja, die ook nog. Wat een sukkels zijn we soms toch ook he?

'als het poesje maar lekker slaapt'....

En het stomme is, als je ze van schoot af haalt om eindelijk toch maar te gaan plassen, roken, zappen of eten, ze zo weer verder snurken!

Alhoewel... er komen nu beelden boven van hele slappe katten die zich toch hevig vastklemmen met hun nagels aan mijn broek... en dus écht niet van schoot willen.
Da's dan weer het voordeel van een Ragdoll...zodra ik B optil verslapt werkelijk alles, kan ik hem zo weer ergens anders

draperen...hij pit gewoon verder ( snotkat...ik maar denken dat ie alleen bij mij zo lekker slaapt...)
quote:Maleficent schreef op 17 februari 2010 @ 09:17:

Zoebie en Leo, is er al wat nieuws? Bij Lé helaas niet (Zoebie weet ik niet)
Nou, ik kende een kat en als die op schoot lag, en je wilde weg, dan werd ie agressief. Dus bijten en blazen, en de nagels in je been zetten.

Ook heel gezellig. Zit je dan.
Ik heb nog nooit in het echie een ragdoll mogen oppakken, maar dat lijkt me zo apart om mee te maken, dat ze dan verslappen. Die van mij houden zich juist krampachtig vast aan been-arm-buik of wat dan ook.

Gisteravond viel ik in slaap met Balthasar onder het dekbed (moet vrijdag verschoond worden, dus dan mag het even) en vanmorgen werd ik wakker. Leg hand boven mn hoofd, voel iets vaags, ligt balthasar op driekwart van mijn kussen. Word half wakker, beweegt zn mond maar er komt nog helemaal geen geluid uit. En ondanks dat het eigenlijk heel vervelend is dat ze zo in de weg liggen, vind ik het vooral erg leuk dat ze zo graag zo dicht bij of op mij willen liggen
I can do anything i want, and so can you....
Ik weet dat Ragdolls inderdaad zo slap zijn van "nature"

(hoe natuurlijk is iets gefokts? )

Maar Isa en Dimitris hebben het beide als ik (niet bij anderen) ze oppak...

slappe hap en het liefst hebben ze dat ik ze de hele dag meesleep...scheelt weer traplopen enzo.

Bibi heeft het niet,die verkrampt als iemand (ook ik) haar op wil pakken.

Volgens mij stukje vertrouwen die kat in iemand heeft...net zoals dat je bij de enen kat wel de buik mag kriebelen en de andere niet..
Julius probeert mijn snoep te stelen:

buik mogen kriebelen vind ik ook al zo'n eer. Hoe doen katten dat toch. Ik voel me vereerd dat ze zo graag bij me zijn, ik voel me schuildig als ik stop met aaien, laat ze tot vervelens toe in mn arm kneden, op mn volle blaas rondwandelen tot er een lekker plekje is gevonden, en in bed moet vriend opschuiven als het te krap word, en voor de katten schuif ik gewoon een stukje verder naar de rand....magnifieke beesten......
@julius
Dat beest is sowieso een lopend vuilnisvat hoor, alles wat hij voor zijn neus krijgt probeert hij op te eten. Ik moet echt oppassen met hem.
Miek jij bent gewoon goed opgevoed door je katten.

Jij bent het ideale ppersoneel...zo hebben ze dat graag

Julius spoort niet
Luna heeft ooit met veel geplak en gedoe een klein stukje (snoep)spek op, maar verder eten die van mij gelukkig niet zoveel. Het liefst de inhoud van de prullenbak, dat wel. het randje plastic wat over de rand heen steekt is altijd helemaal gensipperd na een dag.
Ja, dat zal het zijn julius. Eens zien hoe dat met Loki gaat volgende week. En dat is nog wel een siamees, die zal nog wel een tikkeltje erger zijn
ik tiepte julius maar bedoelde biebelie. Onder de indruk van dat hoofdje in het potje
Male, geweldig...maar het zijn dan ook gekleurde dropstaafjes, kun je dat beest niet kwalijk nemen toch ?
quote:miek221 schreef op 17 februari 2010 @ 13:17:

ik tiepte julius maar bedoelde biebelie. Onder de indruk van dat hoofdje in het potje

Snapte het al wel.

Je weet dat er een verbeterfunctie is ?? (rechtsbovenaan je bericht,de middelste afbeelding)
Ik heb eigenlijk een vraag. Ik wil straks in de zomer lekker alle deuren open kunnen zetten. De 3 monsters die ik nu heb kunnen naar buiten, hebben een reflecterend halsbandje om met belletje en adreskoker. In overleg met de buren, als ze er eventueel last van (gaan) hebben komen ze naar me toe en proberen we in goed overleg tot een oplossing te komen die fijn is voor allemaal, gelukkig, is dit geen probleem. Maar straks is Loki er ook en ik durf hem niet goed los te laten. Ik ben vooral bang dat mensen hem meenemen omdat het toch een raskat is. Ik zat te denken aan een waslijn door de tuin te spannen en daar een lijn aan die aan een tuigje aan Loki vastzit, maar dan ben ik weer bang dat hij zich ophangt. helaas is het een huur chaletje en kan ik dus geen katten ren of hekken bouwen oid.

Hebben jullie nog tips hiervoor? Ik vind het zo sneu om Loki binnen te laten als de rest buiten mag spelen, en dan kan de deur ook niet open staan. Kattenluik kan hier ook niet namelijk
quote:biebelie schreef op 17 februari 2010 @ 13:25:

[...]

Snapte het al wel.

Je weet dat er een verbeterfunctie is ?? (rechtsbovenaan je bericht,de middelste afbeelding)ja, dat weet ik ook, maar tiep meestal makkelijk en snel in het venster. Al probeer ik mezelf van alles aan te leren om geen tig aantal posts onder elkaar te krijgen, maar dit mislukt nogal eens.....
Kun je Loki dan niet een tuigje aan doen ipv bandje?

Ik vind bandjes overigens ook voor loslopende katten eng!

Heb ooit een van mijn katten (Joppe,die bij mijn ex woont) een bandje omgedaan met een belletje omdat ik het zat was dat er iedere dag een vogel sneuvelde door zijn toedoen.

Meneer kwam thuis zonder bandje en het bandje vond ik bovenin de conifeer in de tuin hangend aan een tak.....stel je voor dat Joppe er ook nog aan had gehangen,had ie zichzelf kunnen ophangen.

Bandjes vind ik ook heel eng. Buiten het feit dat Poef enorm beledigd is als ik zijn imago schend door hem een bandje om te doen. Maar hij weet het bandje altijd binnen een week ergens buiten kwijt te raken. Ik ben bang dat dat een keertje niet goed lukt, en hij erin blijft.

Het nadeel is natuurlijk wel dat niemand zo kan zien dat hij bij mij hoort. Hij is wel gechipt, maar je kunt ook doen alsof je neus bloedt en denken dat hij van niemand is, want hij heeft geen bandje...

Gelukkig gaat hij alleen in de achtertuin naar buiten, en dat is een afgesloten gebied. Om op straat te komen zou hij door iemands anders huis heen moeten. Als ik hem kwijt ben, moet dus een van de appartementen om de tuin heen meer weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven