Ervaring Karcher window vac?

21-04-2012 19:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om de Karcher window vac aan te schaffen.

Ik heb nogal veel ramen en spiegels in huis en elke keer met die emmer en trekker en zeem pff! Dit ziet er heel makkelijk uit maar is dat ook zo?

Iemand ervaring mee?
Zojuist zeker naar RTL4 zitten kijken, naar dat vakantieprogramma?

Ik zat me nog te bedenken: wat een onzinnige uitvinding. En waarschijnlijk is het ding nog zwaar ook, dus niet voor iedereen geschikt.

Of je nu een emmer mee moet zeulen of je moet dat (zware?) gele monster constant vasthouden. En of je nu trekt met een trekker, of met een trekker met een heel gevaarte eraan vast.

Het lijkt me echt een uitvinding van niets. Maar ja, dat is mijn mening.
Nee heb niet naar RTL 4 zitten kijken helaas!

Hmm wist niet dat ie zwaar is maar het is wel

Makkelijker pakken dan die emmer denk ik ..
Ik heb hem. Is een soort stofzuiger voor het viile water. Werkt goed , ook voor deuren en tegelwanden enz. De reinigingsvloeistof vind ik wel duur. Ik heb nu van HG flessen met

Ramenreiniger die je kan verdunnen. is veel goedkoper. Jammer is dat je maar 20 minuten kan gebruiken met een opgeladen accu. Geef hem een 7
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ik heb hem ook, hij is lekker licht en ik kan al mn ramen makkelijk op 1 accu doen. Je zet hem uit tussendoor he! En eindelijk geen strepen meer en een kledderboel. Ik gebruik dat dure spul alleen niet, gewoon water met klein beetje glansspoel en drupje afwasmiddel. Stelde het altijd uit, nu vind ik het helemaal niet meer erg om te doen. Vind ik heel wat waard!!
Misschien is dit een optie raamwisser ?
Ah, vergiste me. Natuurlijk niet in dat vakantieprogramma, het was zo'n woon- of klusprogramma (de zender weet ik even niet meer). Logisch ook, haha, stom van me.

Enfin, het was dus net op tv. Dus dacht dat je daarom interesse had.

Zie deden aan het einde van het klussen nog even de ramen. Eerst zag ik de bewoonster van het huis met een soort van spons, en toen moest dat nieuwe ding er nog overheen. Leek mij allemaal heel omslachtig. Maar goed, heb het dan ook nooit geprobeerd en de anderen wel hier. Blijkbaar met succes.
Molly : de window vac is een ander apparaat dan die gewone kärcher. Die is idd erg zwaar, maar die window vac niet.

Ik twijfel er ook over. Ik heb een schurfthekel aan ramen zemen. Die de binnenkant dan ook nooit, want ik vind het zo'n gehannes met dat druppen altijd. Zeker de dakramen op onze slaapkamer en boven ons bureau. Als ik daar sta te druppen ligt het op de pc en vloerbedekking. Voor de buitenkant heb ik een mannetje, maar de binnenkant gebeurt dus gewoon nooit. Nu hebben we sinds kort een kindje, dus over een tijdje zal ik wel moeten als er vette vingers en neuzen op staan. Dit ding leek me ideaal, maar ik weet het dus nog niet zeker.
Ik ben eerder een groot fan va hara. Ook de karcher gebruikt en ik vind dat hij wel strepen achterlaat. Daarnaast is het waardeloos als je accu leeg is en je hebt nog vuile ramen. Ik ben geen fan.
Ivetje ik ben ook zwanger dus het kriebelt bij mij ook haha. Ik heb net de beoordelingen zitten lezen bij de Wehkamp en zie dat ze daar ook razend enthousiast zijn.

Ik ga hem gewoon proberen! Zal hem van de week even bestellen en dan laat ik weten hoe hij bevalt!

Bedankt voor de reacties tot zover!

@dromepretje mijn moeder heeft dat ding en volgens mij vond ze hem best fijn thnx!
Als je er kracht op zet krijg je strepen, doe je dit niet dan gaat het goed en streeploos. Ik wil nooit meer zonder,! ik barst van de ramen Lange ramen plus voorzetramen en een grote serre.. Blehhh
Mijn moeder heeft inmiddels ook al eentje gekocht nadat ze die van mij had geprobeerd Als ik tussendoor even wat ga drinken, dan plug ik hem even aan het stroom. Heb je nooit een lege accu, maar misschien is een ander ijveriger en doet het hele huis achter elkaar van binnen en buiten haha. Dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik gebruik hem ook na het douchen on de douchecel droog te maken, de spiegels en op mn glazen tafels die ik anders niet streeploos krijg.

Je moet alleen wel van tevoren bedenken wanneer je aan de slag gaat, zodat ie opgeladen is. Dat zou lastig kunnen zijn, vind het zelf geen probleem.
Ik ben heel benieuwd! Ik heb tuindeuren met grote ramen. Daarnaast nog 2 smallere ramen tot bijna aan de grond dus die vingertjes zitten straks overal. Ook de voordeur heeft onderin een raam. En onze glazenwasser doet de dakramen aan de buitenkant niet (duh), dus die moet ik helemaal draaien en dan vanaf binnen doen. Maar dan staat ie dus schuin en zeikt het water zo de vloerbedekking op. De buitenkant van die ramen word dus ook nog gedaanen dat is toch wel heel erg eigenlijk haha!
Mijn vent is er hastikke blij mee, en ik dus ook .
Mijn vent denkt dat het een onzinnige aankoop is die in de kast stof gaat vangen :( net zoals bv een broodbakmachine. Maar die heb ik niet, dus ik vind dat ik deze dan wel mag
Zou je trouwens ipv dat kärcher ramen-spul niet gewoon Dasty voor je ramen kunnen gebruiken erin?
Ivetje volgens mij kun je ook andere middelen gebruiken als het maar geen ammoniak is want dan wordt het rubber hard ofzoiets (gegoogeld)
Ah oke! Nou ik wacht jou oordeel even af, maar hij lijkt me wel echt ideaal eigenlijk
En? Heb je hem inmiddels al binnen?
Hoi Ivetje, ik heb hem zojuist besteld en hij komt morgen binnen Dan ga ik hem natuurlijk gelijk uittesten :D ik ben benieuwd!!
Ow ik ben zo benieuwd haha! Veel plezier alvast morgen met ramen zemen
Nou ik heb hem!! even snel een groot raam en spiegel gedaan en hij werkt heel goed en snel ben nu al blij.

Morgen de rest doen, ik vind het een aanrader.
Dat klinkt heel goed! Ga em denk ik toch ook maar aanschaffen dan
Ik heb hem ook.

Fijn apparaat.

Op een grote boerderij met veel ramen, met per raam zes vakken (roetjes) er in, lap je je een ongeluk. Dit apparaat maakt het een stuk makkelijker.
ja doen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven