Ervaring Karcher window vac?

21-04-2012 19:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om de Karcher window vac aan te schaffen.

Ik heb nogal veel ramen en spiegels in huis en elke keer met die emmer en trekker en zeem pff! Dit ziet er heel makkelijk uit maar is dat ook zo?

Iemand ervaring mee?
Ik heb hem ook net gekocht, bij de Gamma is hij in de aanbieding voor E 57.95 (ik heb helaas geen Makropas en ken niemand die er een heeft).

Hij is nu aan het laden en ik ga morgen maar eens experimenteren.
Hoi,

Kun je er ook horizontaal mee werken, dus van links naar rechts? Of werkt het alleen van boven naar beneden?
Werkt ook van links naar rechts. En ook van onder naar boven

Vivanoortje : wat bedoel je precies met helemaal uit elkaar halen? Ik haal dat reservoir eraf en spoel dat om. Zie nu in de handleiding inderdaad dat je eigenlijk nog meer moet doen, maar dat doe ik dus niet
Ook maar even naar de Gamma dan!
Je kunt er dus ook de douchecabine mee reinigen?

Ik zit te denken om een stoomreiniger aan te schaffen, maar vind de Window vac misschien wel een goed alternatief?
quote:zusenzootje schreef op 11 april 2013 @ 09:26:

Hoi,

Kun je er ook horizontaal mee werken, dus van links naar rechts? Of werkt het alleen van boven naar beneden?Soms kun je niet helemaal tot onderen komen, omdat daar een vensterbank of de vloer zit. Dan moet je dus wel onderaan van links naar rechts, wat dus ook wel kan.
Je bent nooit ergens te oud voor.
quote:Ivetje schreef op 11 april 2013 @ 09:34:

Vivanoortje : wat bedoel je precies met helemaal uit elkaar halen? Ik haal dat reservoir eraf en spoel dat om. Zie nu in de handleiding inderdaad dat je eigenlijk nog meer moet doen, maar dat doe ik dus niet Ja, staat in de handleiding, maar lijkt me niet iedere keer nodig.
Je bent nooit ergens te oud voor.
Ideaal ding.
Ik heb net de ramen boven gedaan, ik vind het een superding! En mijn spiegeldeur op de kledingkast... je ziet geen streepje meer.

Nu ga ik de keuken en huiskamer doen. Is heel erg nodig, heel de winter kaarsjes gebrand maar geen ramen gezeemd (bloedhekel aan) dus er zal wel modder van de ramen komen.
quote:LouisaVuitton schreef op 11 april 2013 @ 09:47:

Je kunt er dus ook de douchecabine mee reinigen?

Ik zit te denken om een stoomreiniger aan te schaffen, maar vind de Window vac misschien wel een goed alternatief?Dit zijn wel heel verschillende dingen. Het ene is om water op te zuigen, en met het andere maak je schoon.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Tquote:Ivetje schreef op 11 april 2013 @ 09:34:

Werkt ook van links naar rechts. En ook van onder naar boven

Vivanoortje : wat bedoel je precies met helemaal uit elkaar halen? Ik haal dat reservoir eraf en spoel dat om. Zie nu in de handleiding inderdaad dat je eigenlijk nog meer moet doen, maar dat doe ik dus niet O, wat zou je dan nog meer uit elkaar moeten halen? Ik leeg alleen dat waterding. That's it.
Je moet/kan ook de zuigmond eraf halen (dus de eigenlijke trekkertje). Die zuigt het vuile water (wat van je ramen komt) op en die kan je dus omspoelen. Dat heb ik gisteren gedaan. Verder heb ik het reservoirtje even vol laten lopen met schoon water en toen weer leeg laten lopen.

Ik heb een gewone dop op het flesje gedaan en de houder voor de microvezel-wisser eraf gehaald.

Ik vond trouwens wel één minpuntje aan het systeem. Het spuitflesje met de microvezelwisser lekt als je het schuin houdt. En je houdt je wissertje nou eenmaal wel eens schuin, als je aan de onderkant of bovenkant van de ramen bezig bent.
Ik heb er vandaag ook 1 besteld! Zo met de lente in aantocht wordt het tijd dat de ramen eens goed gebeuren, en ook de badkamertegels gebeuren niet zo vaak als ik zou willen wegens 'gedoe' Ik denk dat ik heel blij wordt van de Window Vac
Ik vind het echt een super aankoop! Je bent echt zo klaar. Zeker als je het een beetje bijhoudt. Heb namelijk de tuindeuren die echt super lang niet gedaan waren bijvoorbeeld wel eerst met de tuinslang afgespoten omdat er echt heel veel vuil op zat.

En je kozijnen moet natuurlijk wel nog doen.

Zeker voor binnen is het echt ideaal omdat je echt niet kliedert met water.

Toen ik klaar was vloog er gelijk een vogel tegen het raam, ahhh echt zielig. Maar dat geeft wel aan hoe schoon ze nu zijn ;)
Ik heb hem te leen.

Maar geen officieel schoonmaak spul erbij gekregen.

Heb nu met sopje (water, glasspoelmiddel en drupje afwasmiddel) gedaan.

Maar nu trek ik strepen!!!

Na een minute of 5 komen ze ineens opzetten!!

Tips"??? (dan behalve het officiële middel te gebruiken)
Volgens mij moet je geen spul gebruiken dat sop maakt, zoals afwasmiddel.

Heb je geen ruitensproeivloeistof?
Nee alleen met anti-vries. Lijkt me ook niet zo top...

Ga zo nog wel even weer proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven