Ervaring Karcher window vac?

21-04-2012 19:43 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om de Karcher window vac aan te schaffen.

Ik heb nogal veel ramen en spiegels in huis en elke keer met die emmer en trekker en zeem pff! Dit ziet er heel makkelijk uit maar is dat ook zo?

Iemand ervaring mee?
Ik let daar eigenlijk niet zo op! Als ik klaar ben met alle ramen (en dat gaat met zo'n ding lekker snel) dan laad ik hem op gewoon weer op voor de volgende keer dat ik h'm gelijk weer kan pakken!
quote:Luthien71 schreef op 03 maart 2013 @ 10:29:

Ik let daar eigenlijk niet zo op! Als ik klaar ben met alle ramen (en dat gaat met zo'n ding lekker snel) dan laad ik hem op gewoon weer op voor de volgende keer dat ik h'm gelijk weer kan pakken!

Dat doe ik ook zo.

Je kunt echt heeeeel veel ramen schoonzuigen met dit ding in 20 minuten hoor.

Ik heb nog nooit gehad dat ie leeg was en ik niet verder kon. En mijn ramen zijn tot de grond. Ik denk dat ik misschien 20 seconden per raam dat ding aanhebt. Dan is het al droog.
Ok bedankt! Ik heb dus ook joekels van ramen en best veel. Ik ga hem denkt ik wel aanschaffen
Ik wil hem ook, maar wacht bewust even. Mss komt er een versie met verlengstuk oid zodat ik de ramen op de eerste verdieping ook kan lappen.
quote:momodoe schreef op 04 maart 2013 @ 08:14:

Ik wil hem ook, maar wacht bewust even. Mss komt er een versie met verlengstuk oid zodat ik de ramen op de eerste verdieping ook kan lappen.

nubij de makro.

ding zelf 54.45 inclusief

telescopische verlengsteel tot 2 meter 26.61 incl
En doooooor!
Wat is het verschil tussen de WV50 plus en de WV75plus???

Kan alleen zien dat de kleur en de prijs anders is.

Is er verder geen verschil???
Jawel, de 75 heeft ook een smaller opzetstuk. Voor als je kleine ruitjes hebt denk ik.

Ik ben overigens iets minder enthousiast als in het begin. Misschien omdat ik nu niet meer het bijgeleverde spul gebruik? Want dat is op.

Maar ik heb nu meer strepen. Verder blijft het wel snel en makkelijk gaan hoor.

Wat doen jullie erin?
Ik vind het een superding! Laatst gekocht en in een uurtje had ik de woonkamer en de keuken gedaan. En dat zijn in totaal 28 ruiten.

Ik doe per raam inderdaad zo'n 20 seconden over het trekken, dus na 20 minuten was de accu nog niet leeg.

Ik ga het de volgende keer proberen met ruitensproeivloeistof voor de auto. Ben benieuwd hoe dat gaat. Stuk voordeliger in elk geval!
Hoor dat er idd ook ruitensproeivloeistof gebruikt wordt (meestal de zomer variant dus zonder antivries)

Nog meer ervaringen?

Positief negatief???
Hier nog steeds positief! En hij is niet snel leeg. Kan hier rustig het hele huis doen, binnen en buiten, en dan is hij nog niet leeg. Ik heb die wat duurdere variant met wit apparaat. Daar zit inderdaad een kleinere maat wisser bij. Handig voor de kleine raampjes naast de tuindeuren enzo

Ik gebruik wel dat spul van kärcher zelf. Vind dat qua prijs wel meevallen eigenlijk. En ik wrijf dus even na met een doek van Tupperware.
Glassex gebruiken?

Ik heb hier een soort glassex staan en daar wordt mijn glazen afdekking van fornuis streeploos schoon mee. Ik heb geen Window Vac, nog niet...
Ik heb nu een paar keer het glasspul van Dasty geprobeerd. Wordt niet mooi.

Ruitensproeier vloeistof, wat een idee. Ga ik nu proberen. Jullie horen het resultaat zo.
Zo, half uurtje later. 11 ramen binnen en buitenkant gedaan.

Met de ruitenwisservloeistof en dat werkt inderdaad ideaal!

Dus bedankt voor de tip. Het was weer een genoegen
Ik heb hem sinds zaterdag en wat een zaligheid!!! Vrijstaand huis met rondom allemaal kleine ruitjes. Ik kreeg die nooit streeploos. En nu wel. Vandaag boven alles gedaan. Ik heb nog zo'n fles Hara staan uit de vorige eeuw, de fossielen onder de forummers kennen het nog wel. Werkte als een tierelier! Ben zo happy met 't ding!
Ik twijfel nog steeds......

Misschien maar voor mijn verjaardag vragen?!
Ha ha, Hara. Wat was dat hip ja. Een heeeeeel klein drupje gebruiken .

Is dat nergens meer te koop?
Kroes, waar twijfel je over?
Of het wel ECHT zo handig is.

Volgens mij heeft iemand op mijn werkt hem ook. Maar eens vragen of ik hem proberen mag.

Denk dat ik dan alleen de stofzuiger neem en niet de spuit+wisser.

Dat kan ook gewoon met een spuit en een spons.
Die spuit en spons zitten in de doos bij de stofzuiger hoor. Dat is 1 pakket. En met een spons zuig je volgens mij alles wat je erop sprayt op ipv dat je het goed verdeeld.

Ik ben er iig nog steeds super blij mee! Zeker met een dochter die regelmatig met haar neus tegen de tuindeuren hangt even wissen en stofzuigen en klaar!
Maken jullie die microvezeldoek op de spuit eerst nat onder de kraan ? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Heb hem sinds vorige week idd bij de makro gehaald vandaag eindelijk tijd hem eens te gaan proberen .
Ik maak hem niet nat. Waarom zou dat moeten? Het is toch juist het idee dat je zonder water, dus alleen met dat spul, je ramen zeemt? En op die reclame zie je dat ook niet. Gewoon sproeien, even boenen en zuigen
quote:Pretzel66 schreef op 09 april 2013 @ 09:36:

Maken jullie die microvezeldoek op de spuit eerst nat onder de kraan ? Dat is me niet helemaal duidelijk.

Heb hem sinds vorige week idd bij de makro gehaald vandaag eindelijk tijd hem eens te gaan proberen .

Ik maak de wisser wel eerst nat, dat scheelt in het verbruik van de reinigingsvloeistof. Want anders moet de wisser eerst daarmee doordrenkt worden.

Overigens is de reinigingsvloeistof ook een in water opgelost concentraat, dus het voorbevochtigen zal geen kwaad kunnen.
Als reinigingsvloeistof (voor de Karcher) gebruik ik groene zeep, opgelost in heet water. wel eerst even af laten koelen natuurlijk voordat je het in de flacon doet en gaat gebruiken
Heb hem ook, heerlijk ding, zou niet meer zonder willen! Tot nu toe nog altijd met de officiële vloeistof gewerkt, en dat is in ieder geval prima...
Na het hele topic gelezen te hebben kreeg ik ineens zin om mijn ramen te lappen . En natuurlijk ook met dit speeltje. Heb hem vanmorgen gekocht bij de Makro, want daar is hij nu in de aanbieding. Ik had ook nog een kortingsbon van ¤ 10,--. Dus was nu maar ¤ 45,-- kwijt.

Thuis meteen aan de slag en heb alle ramen van binnen en van buiten gedaan. Wat een superding!

Volgens de beschrijving moet je hem na gebruik uit elkaar halen en schoonmaken. Doen jullie dat iedere keer?

Ik heb het nu wel gedaan en dat was een hele klus, maar dat is natuurlijk omdat het de eerste keer was. En ik denk dat ik dat echt niet iedere keer ga doen.

Natuurlijk wel het vuile-water-reservoir, want er kwam gewoon zwart water uit. Ja, het was weer even geleden dat ik ze gezeemd had.

Ik ben er blij mee! En ik kan weer naar buiten kijken
Je bent nooit ergens te oud voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven