Ervaring met Lampe Berger gezocht

31-08-2009 12:45 417 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg een Lampe Berger-lamp aan te schaffen. Voor wie het niet kent: een soort olielamp met speciale geuren voor in huis. Heeft iemand er eentje en zo ja: bevalt het of juist niet. Ik vind ze vrij duur dus vandaar dat ik eerst de ervaringen van een ander wil weten. Bedankt!
ik heb een lampe berger , maar heb voor boven een lampair er bij gekocht. werking is precies hetzelfde en de vloeistoffen ook. Het is alleen voordeliger. Vloeistof 12 euro! ik heb er nu de amber in heerlijke wintergeur: er zijn 34 geuren.

Dit is geen reclame hoor want ik verkoop niets en ben zeer enthousisast pover de lampeberger
poeder, zijn die lampen en vloeistoffen ook in de winkel verkrijgbaar of alleen online?
volgens mij alleen online, maar ik ken iemand en die verkoopt ze op beurzen
Ik vind hem ook zooo mooi. Maar ik kan nergens meer een goede aanbieding vinden. Dat is toch jammer... had die Discovery box graag willen hebben.
suikervrij, hier is-ie nog gewoon verkrijgbaar.
Nou, yesyes ik heb 'm ook. Had er nog nooit van gehoord totdat ik er woensdag mee in mijn hand stond. De betreffende winkel (op het gelderlandplein in Amsterdam) gaat sluiten en verkoopt nu al zijn producten met flinke korting. Heb uiteindelijk 50 euro neergeteld voor de Lampe Berger met 3 geuren. Ik had woensdag een beetje een moeilijke dag en wilde mezelf een cadeau geven: het werd dus de Lampe Berger.

Idd blijft het niet echt goedkoop, maar de geurverspreiding, daar kan echt geen geurkaars of spray tegenop!

Het ruikt heerlijk zacht en blijft lang hangen.

Ik heb de Absint en de Amber geuren gekocht; De Absint geur deed me denken aan de Griekse velden en de Amber is gewoon heerlijk sensueel. Voordat de winkel sluit ga ik er nog eens langs om nog een verzameling geurtjes te halen.

Ik ben echt om!!!
Ik ben vreselijk lui en heb geen zin om het topic door te spitten... Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Lampe Berger en ik vind het ideaal. Het zuivert de lucht echt! Ik ben echter in no-time door zo'n fles olie heen. Ik vermoed dat het vragen naar de bekende weg is, maar kun je echt alleen de olie van Lampe Berger gebruiken?
quote:Norre schreef op 05 december 2010 @ 15:03:

Ik ben vreselijk lui en heb geen zin om het topic door te spitten... Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Lampe Berger en ik vind het ideaal. Het zuivert de lucht echt! Ik ben echter in no-time door zo'n fles olie heen. Ik vermoed dat het vragen naar de bekende weg is, maar kun je echt alleen de olie van Lampe Berger gebruiken?Nee er is een iets goedkopere variant te vinden op deze site.

Het is alleen geen olie, vandaar dat je er zo snel doorheen gaat.

Het volgende vond ik op internet:

De gehele parfumcollectie van Lampe Berger bestaat uit 90% Isopropyl alcohol, een klein percentage natuurlijke essentiële olie en een klein percentage water. (Isopropyl Alcohol wordt gehaald uit de bieten verwerking en heeft de eigenschap dat het in water oplosbaar is). De juiste receptuur wordt geheim gehouden om namaak te voorkomen.

Daarom is het belangrijk om de fles na het vullen goed droog te maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb zoiets bij Sabon gekocht. Ruikt ook lekker en ik brand hem ongeveer een half uur per dag, na het eten.
Van het weekend was ik bij mijn ouders. Ik vroeg m'n moeder of ze wel eens gehoord had van Lampe Berger (ik had net dit topic gelezen). Zegt ze "ja, ik heb nog zo'n lamp in de kast staan maar ik gebruik hem nooit.. je kunt hem meenemen". Met 3 flessen olie erbij! Vanavond ga ik het even uitproberen en dan zelf nog een olie erbij kopen als cadeautje aan mezelf.

Iemand nog tips voor een lekkere warme, niet enorm uitgesproken geur?
Ik heb net het hele topic doorgelezen maar lees niet echt een antwoord op hoe lang de geur blijft hangen? Of is dat afhankelijk van welke olie je gebruikt?

Ik lees ook iets over lampair? Is dat de goedkope kopie? (Alhoewel, als ik eens google, vind ik die ook niet zo goedkoop, wel mooiere lampen, dat dan weer wel). Ik twijfel nog een beetje over de aanschaf. Ik woon in een appartement en ruik vaak de sigarettenrook van de buren, zou mooi zijn als die lamp daartegen hielp...
quote:Nikki34 schreef op 13 december 2010 @ 10:41:

Van het weekend was ik bij mijn ouders. Ik vroeg m'n moeder of ze wel eens gehoord had van Lampe Berger (ik had net dit topic gelezen). Zegt ze "ja, ik heb nog zo'n lamp in de kast staan maar ik gebruik hem nooit.. je kunt hem meenemen". Met 3 flessen olie erbij! Vanavond ga ik het even uitproberen en dan zelf nog een olie erbij kopen als cadeautje aan mezelf.Wat een mazzel!!
De sigarettenrook verdwijnt er helemaal mee.

Na een avondje roken de lamp aan en het ruikt weer fris. De stank komt daarna echt niet terug.

Ik gebruik hem dagelijks. Tsja ik rook dus.

Mijn man vind alleen de ocean lekker ruiken.

Ach ja, mannen hé.
Je hebt echt mazzel Janna. De goedkoopste versie kost al 30 euro.
klinkt wel ok, zo'n lamp, maakt het voor de werking nog iets uit welke je koopt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nee, alleen hoe mooier de lamp is die je koopt hoe duurder hij is. Voor de werking maakt het niets uit. Ik heb ook de goedkoopste.

Ik meng altijd neutraal met een geur. Half om half. Alleen een geur is erg sterk.
Ik heb ook een Lampe Berger, ik vind het een leuk ding om te zien (gewoon basic model, vierkant helder glas), maar ik vind de geur vrij scherp. Ik heb er nu lelies van dalen inzitten, omdat iedereen zei dat deze zo lekker was, maar ik vind hem helemaal niet lekker. Ik heb de olie al verdund met de helft.

Ik hoop dat andere geuren lekkerder zijn.

Ik vind de geur niet zo lang blijven trouwens, in het begin is het veel te sterk, en dan vervliegt het snel. Nahja, het is een leuk ding.
quote:Zoebie schreef op 30 december 2010 @ 23:36:

Je hebt echt mazzel Janna. De goedkoopste versie kost al 30 euro.Had ik maar zo'n mazzel...
quote:Norre schreef op 05 december 2010 @ 15:03:

Ik ben vreselijk lui en heb geen zin om het topic door te spitten... Ik ben sinds kort ook in het bezit van een Lampe Berger en ik vind het ideaal. Het zuivert de lucht echt! Ik ben echter in no-time door zo'n fles olie heen. Ik vermoed dat het vragen naar de bekende weg is, maar kun je echt alleen de olie van Lampe Berger gebruiken?

Ik gebruik de goedkoopste versie die te verkrijgen is op geuronline.nl

Ze hebben trouwens ook veel mooie branders tegen goede prijzen.

Jammer dat ik er al 2 heb, anders had ik er daar eentje gekocht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Moet je nog ergens op letten (qua samenstelling) wanneer je andere geurolie koopt, denken jullie? Omdat die van Lampe Berger dus voornamelijk alcohol is, ipv olie?
quote:_lente_ schreef op 03 oktober 2009 @ 14:20:

@Zoebie, dat heb ik al geprobeerd, en dat doet ie dus niet helaas. Maar ik heb er ook alweer vaker de 'nep olie' in gebruikt.

Eerste keer nepolie deed hij het niet goed op. Toen weer de echt erin en het bleek wel weer iets beter te gaan. Toen had ik een tweede ( iets duurdere en volgens de verkoper bruikbaar in de lampe berger) geprobeerd en ook die deed het niet goed. Hij ging gewoon uit. En daarna dus weer de echt olie... tja en sindsdien wil ie nie meer ;-( En ik snap niet zo geod waarom eigenlijk.. .olie is toch olie. Maar die LB olie zal wel veel vluchtiger ( dunner) zijn denk ik.

Nou goed, het brandsetje was niet te krijgen in de supermarchee dus ik ga ook eens op internet zoeken (hier in Frankrijk dan)Hmmm, ja, daar ben ik dus bang voor...
Ik heb er 1 kado gedaan voor kerstmis aan mijn moeder.

Nu zegt ze dat die olie zo snel op is,2 keer en dan is het flesje leeg.Klopt dat wel of doet ze iets niet goed?
Je moet de vlam maar 2 minuten laten branden, en de steen maar 20-30 minuten. Als je dit niet doet, en hem laat branden (vlam of steen) is hij inderdaad zo leeg.
Ik vind de geur ook vrij sterk en gebruik dus half neutraal en half geur (lavendel) en dat bevalt me prima!
quote:watgebeurter schreef op 04 januari 2011 @ 17:34:

Ik vind de geur ook vrij sterk en gebruik dus half neutraal en half geur (lavendel) en dat bevalt me prima!Lavendel te sterk???!?! Die ruik ik niet eens. Onze favorieten zijn Patchouli, Nepal en Orange & Cinnamom. En die gaan er gewoon puur in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven