Ervaringen (nep) leren bank

20-04-2012 13:05 18 berichten
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik beter voor kan kiezen? Nep of echt leer? Ik heb nog nooit een leren bank gehad maar met 2 kleine kinderen lijkt het me wel zo handig. Onze huidige bank is een stoffen van 4 jaar oud. En die ziet er niet meer uit. Veel vlekken en hij is zo stoffig... als de zon erop schijnt zie je overal stof, vooral als er een kind op zit en beweegd.

Leer vind ik minder mooi, maar oke. Ik zoek dus ervaringen. Waarom echt of waarom nep leer. Of helemaal geen leer?
Alle reacties Link kopieren
Nep leer zou ik iig niet doen, gaat ook veel minder lang mee.

Ik vind stof ook mooier, maar wij hebben nu een leren bank, wat wel makkelijk schoonmaken is met kleine kinderen.

Maar wij gaan deze zomer misschien een andere bank kopen, en dat zal dan 1 van stof worden. Laten we dan impregneren, en de kinderen mogen toch al niet met eten en drinken op de bank.
Een nep leren bank wordt zo snel lelijk,dan is een echte leren veel practischer en zeker met kleine kinderen. Ik heb beiden gehad en die nepper was dan ook al snel de deur uit. Nu heb ik een stoffen bank en die bevalt mij nog het beste,maar ik heb geen kleine kinderen meer thuis.
Ik heb 18 jaar geleden een nieuwe bank gekocht van leer. Helaas heb ik hem nooit ingevet en is hij nu wel aan vervanging toe. Helaas.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb 2 nepleren banken (2 en 3-zits), van seats and sofas (toen 500 gulden!), gaan nu al 15 jaar mee, waarvan laatste 6 jaar met 2 kinderen. Er wordt op gespeeld, met schoenen erop, erop gegeten en soms zelfs op geslapen. Zijn nog steeds mooi, kleur is nog steeds hetzelfde zonder 1 slijtplek. Maar misschien heb ik geluk gehad.
Ik had een nepleren bank op mijn studentenkamer. Die was toen ik 'm kreeg 10 jaar oud, de oude bank van mijn oudtante. Het zag er nog steeds netjes uit, wel gebruikt maar niet stuk of gebarsten. Inderdaad heel makkelijk afvegen als er iets geknoeid werd. Nadeel vond ik dat het met blote benen, of een dun rokje ofzo echt niet fijn voelt om er op te zitten.

Mijn schoonouders hebben een echt leren bank. Die heeft veel behandeling nodig. Daar hebben ze niet genoeg tijd in gestoken en nu ziet 'ie er echt minder mooi uit (barsten in het leer e.d.). Met blote benen zit dit net zo vervelend als mijn nepperd toendertijd. Het veegt ook net zo makkelijk af.

Wij hebben nu zelf een stoffen bank omdat we dat mooier vinden en fijner vinden zitten. Een (nep)leren bank 'glij' je ook vanaf als je wat onderuit gezakt gaat zitten. Maar als ik een leren of nepleren zou moeten kopen zou ik voor de nepperd gaan. In mijn ogen makkelijker in onderhoud (namelijk: geen onderhoud), gaat ook lang mee (misschien niet 50 jaar, maar 10 vind ik wel genoeg) en goedkoper.
quote:Miesteph schreef op 20 april 2012 @ 13:28:

Ik heb 2 nepleren banken (2 en 3-zits), van seats and sofas (toen 500 gulden!), gaan nu al 15 jaar mee, waarvan laatste 6 jaar met 2 kinderen. Er wordt op gespeeld, met schoenen erop, erop gegeten en soms zelfs op geslapen. Zijn nog steeds mooi, kleur is nog steeds hetzelfde zonder 1 slijtplek. Maar misschien heb ik geluk gehad.

Haha, dit hoopte ik te horen.

Helaas lees ik toch meer negatieve ervaringen over nepleer. Heb even gegoogled.
Mijn schoonmoeder heeft een nep leren bank, inmiddels al 8 jaar oud en ziet er nog steeds erg goed uit! Ze heeft er ook een van echt leer maar die ziet er niet meer uit.. Ik weet wat je bedoelt, heb zelf ook een stoffen bank en word gek van het stof wat je erop ziet.. ga er meestal met zo'n kledingroller ding overheen haha, dat is het enige wat helpt bij mij!
Nepleer plakt (wordt vochtig) als je het warm hebt. Leer trouwens ook wel.
it's a big club and you ain't in it
Daarom zit ik er praktisch nooit op.
Leer is altijd te prefereren boven laboratoriumleer. Leer plakt niet en gaat veel langer mee.
Ik heb in de zijkamer een leren bankstelletje waar ik zelden op ga zitten omdat ik telkens zo schrik van de kou aan mijn zitvlak! Ook vind ik het glijden niet prettig. Ik hou van iets stroefs zoals stof. Maar goed, het stelletje staat daar vooral als kamervulling.
quote:rionyriony schreef op 20 april 2012 @ 13:44:

Ik heb in de zijkamer een leren bankstelletje waar ik zelden op ga zitten omdat ik telkens zo schrik van de kou aan mijn zitvlak! Ook vind ik het glijden niet prettig. Ik hou van iets stroefs zoals stof. Maar goed, het stelletje staat daar vooral als kamervulling.Ik heb een mooi plaid bij mijn leren bank voor de winter. Ik vind dat een stuk schoner. Het plaid gaat regelmatig in de was en met een stoffen bank kan dat natuurlijk niet.
Echt leder natuurlijk, maar dan wel goed leer en geen PU leer, want daar ligt ook een plastic laagje overheen. Als je goed leer hebt ademt het ook en is het ook niet koud, tis namelijk gewoon een geverfde huid. Onderhoud 2x per jaar in het vet zetten, zo gepiept. Vind leren banken ook mooier naarmate ze ouder worden en goed onderhouden. Nepleer is synthetisch en is warm plakt en je glijd erop. De vergelijking is het zelfde als laminaat of echt parket, laminaat praktischer maar never nooit zo mooi als echt hout. Stoffen banken laten impregneren is handig, maar als je een glas drank laat vallen, gaat de vloeistof toch echt in de vulling zitten, alleen heb je er dan geen vlekken van.

groetjes Mafalda
Van nepleer ga je spijt krijgen, net als wij destijds. Bij ons was het gaan vervellen en verkleuren en er kwamen barsten in. Geen aanrader dus, wat de verkoper in de winkel ook beweerd. Wij hadden een vrij dure neplederen bank en voor die prijs hadden we ook een echte lederen bank kunnen hebben. We hebben uiteindelijk de bank 3 jaar gehouden, waarvan het laatste jaar met een plaid erover omdat het er echt niet uitzag. We zijn zuinig op onze spullen en hebben geen kinderen of huisdieren.

Nu hebben we een veel goedkopere echt lederen bank van de Zweedse meubelgigant. De bank ziet er nog zo goed als nieuw uit, 2x per jaar onderhoudspul erop en klaar. Er zit een piepklein krasje op maar die is zo goed als onzichtbaar omdat het leer door en door gekleurd is. Nepleer daarentegen blijft gewoon een laagje plastic op stof...
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:Curley schreef op 20 april 2012 @ 14:31:

Van nepleer ga je spijt krijgen, net als wij destijds. Bij ons was het gaan vervellen en verkleuren en er kwamen barsten in. Geen aanrader dus, wat de verkoper in de winkel ook beweerd. Wij hadden een vrij dure neplederen bank en voor die prijs hadden we ook een echte lederen bank kunnen hebben. We hebben uiteindelijk de bank 3 jaar gehouden, waarvan het laatste jaar met een plaid erover omdat het er echt niet uitzag. We zijn zuinig op onze spullen en hebben geen kinderen of huisdieren.

Nu hebben we een veel goedkopere echt lederen bank van de Zweedse meubelgigant. De bank ziet er nog zo goed als nieuw uit, 2x per jaar onderhoudspul erop en klaar. Er zit een piepklein krasje op maar die is zo goed als onzichtbaar omdat het leer door en door gekleurd is. Nepleer daarentegen blijft gewoon een laagje plastic op stof...Klopt Ikea heeft tegenwoordig goede kwaliteit lederen banken, en vriendelijk geprijst. Volgende aankoop gaat ook ikea worden!
Ik vond die IKEA banken alleen waardeloos zitten, jammer genoeg.
Hier nu vier jaar een nepleren bankstel van de leen bakker, met twee bijpassende nepleren poefjes, totaal 500 euro. Juist omdat we ook kleine kinderen hebben. Makkelijk schoonmaken en als er straks toch krassen op zitten, er te hard op gesprongen is, hij gaat slijten, we wat anders willen: dan heeft het zn geld opgebracht en kopen we wat duurders als de kinderen wat groter zijn en er 'normaler' met de bank omgegaan word. Ben supertevreden met deze keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven