Ervaringen penisamputatie kater.

maandag 2 juni 2014 om 21:20
Ja, kater is weer thuis. Nog voor pampus en heel verdrietig en gestresst over z'n lampekap. Helaas is hij zeer bedreven in het afkrijgen van de lampekap, al 2 keer gelukt...Hij heeft veel pijn dus heeft net weer pijnstilling gekregen. De dierenarts had niet zo heel goed nieuws: zijn urinebuis is heel smal, dus kans op vernieuwde verstoppingen is vrij groot. Ik vind dat wel een beetje raar, ze wist al wel dat zijn penis heel smal was, maar had niet benoemd dat dat kan voorkomen. Ik weet niet maar ik ben erg ongerust, heb een naar gevoel...

maandag 2 juni 2014 om 22:29

maandag 2 juni 2014 om 22:41
Oh shit zeg. zowel van nauwe plasbuis als kap.
Nauwe plasbuis is nu gelukkig wel een heel stuk korter én loopt niet meer in een puntje uit hé. Is al op 2 punten beter.
Die kap, tja. Nog een gaatje strakker?
Die moet wel écht omblijven anders gaat hij trekken aan de hechtingen en dat is nou net wat zijn achterkant bij elkaar houdt
Ziet het er bij jouw kat ook zo horror uit?
Nauwe plasbuis is nu gelukkig wel een heel stuk korter én loopt niet meer in een puntje uit hé. Is al op 2 punten beter.
Die kap, tja. Nog een gaatje strakker?
Die moet wel écht omblijven anders gaat hij trekken aan de hechtingen en dat is nou net wat zijn achterkant bij elkaar houdt
Ziet het er bij jouw kat ook zo horror uit?

maandag 2 juni 2014 om 22:45
Nou Bieb, de DA klonk zelf niet erg tevreden over de breedte van de plasbuis nu. De kap zit op z'n allerstrakst. Ik heb kat nu bij me op de slaapkamer en probeer hem zo rustig mogelijk te houden, maar hij is zo boos over die kap, hij gromt en blaast, heb ik 'm nog nooit zien doen. Vannacht hou ik hem bij me op de slaapkamer.
En ja, het ziet er heel horror uit aan de achterkant.
En ja, het ziet er heel horror uit aan de achterkant.

maandag 2 juni 2014 om 22:49
quote:beauuu schreef op 02 juni 2014 @ 22:43:
Kan je hem niet een onderbroekje aan doen zodat het onmogelijk wordt om aan de hechtingen te zitten?Een onderbroekje gaat ie zo uitkrijgen, zat wel te denken aan een rompertje maar kom daar maar 's om om deze tijd s'avonds. Ik kan het morgen wel aan de buurvrouw vragen, maar hoop dat kat vannacht enigszins went aan die cone of shame.
Kan je hem niet een onderbroekje aan doen zodat het onmogelijk wordt om aan de hechtingen te zitten?Een onderbroekje gaat ie zo uitkrijgen, zat wel te denken aan een rompertje maar kom daar maar 's om om deze tijd s'avonds. Ik kan het morgen wel aan de buurvrouw vragen, maar hoop dat kat vannacht enigszins went aan die cone of shame.

maandag 2 juni 2014 om 22:49
quote:redhothead schreef op 02 juni 2014 @ 22:46:
Wel een pijnstiller, Metacam, dat heb ik 'm zojuist gegeven. Wondspray heb ik niet, wel antibiotica voor de 3e keer nu.
Metacam is hetzelfde als Novacam..alleen iets duurder.
Die wondspray heeft er bij mijn monster voor gezorgd dat de kap eerder af kon, heelde heel erg mooi.
En kreeg ik mee bij de dierenarts (tegen betaling uiteraard)
Wel een pijnstiller, Metacam, dat heb ik 'm zojuist gegeven. Wondspray heb ik niet, wel antibiotica voor de 3e keer nu.
Die wondspray heeft er bij mijn monster voor gezorgd dat de kap eerder af kon, heelde heel erg mooi.
En kreeg ik mee bij de dierenarts (tegen betaling uiteraard)

maandag 2 juni 2014 om 22:51
quote:Biebeliee schreef op 02 juni 2014 @ 22:48:
Ik vind het gek dat je hem nu al mee naar huis hebt eigenlijk, wel heel erg snel.
Een rondje googelen leert me ook dat het normaal nog een dag observatie DA is.De dierenarts vond het vandaag oke omdat kat zo gestresst is daar en niet eet, ze weet van de vorige keren hoe stressgevoelig hij is. Ik hou hem heel goed in de gaten qua plassen en temp.
Ik vind het gek dat je hem nu al mee naar huis hebt eigenlijk, wel heel erg snel.
Een rondje googelen leert me ook dat het normaal nog een dag observatie DA is.De dierenarts vond het vandaag oke omdat kat zo gestresst is daar en niet eet, ze weet van de vorige keren hoe stressgevoelig hij is. Ik hou hem heel goed in de gaten qua plassen en temp.

maandag 2 juni 2014 om 22:52
quote:Biebeliee schreef op 02 juni 2014 @ 22:49:
[...]
En kreeg ik mee bij de dierenarts (tegen betaling uiteraard)Ik ga die spray morgen halen bij de DA Bieb, goede tip, dank je.
[...]
En kreeg ik mee bij de dierenarts (tegen betaling uiteraard)Ik ga die spray morgen halen bij de DA Bieb, goede tip, dank je.

maandag 2 juni 2014 om 23:34