Feestje bij de buren :(

23-05-2010 03:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik hoop dat er nog iemand wakker is die mij even kan adviseren. Mijn buren hebben een feestje, niet aangekondigd ofzo, en de muziek staat binnen nogal hard. En de buitendeur staat open. En alsof dat nog niet genoeg is zijn er steeds mensen buiten die lekker aan het meebleren zijn met de muziek. Nu wil ik eigenlijk wel gaan slapen, maar dat gaat hem niet worden zo.

Kan ik bellen om te vragen of het wat zachter kan? Of moet ik maar gewoon zo denken, ik heb nooit last van ze, dus als ze dan een keer een feestje geven moet ik niet zo moeilijk doen?
Ja, dat kan, op dit tijdstip inmiddels wel.
Het is half vier!

Natuurlijk kun je aanbellen / bellen.

Als je mijn buurvrouw nu bent kun je er ook voor kiezen om een biertje mee te komen drinken, hihi.
Poelepoelepoelepoes!
Mm geprobeerd maar er wordt niet opgenomen.. Was ook wel te verwachten natuurlijk. Nou dan ga ik nog maar een paar uurtjes forummen ofzo. Ook leuk!
Toch maar even langsgegaan. Buitendeur is dichtgedaan, buurvrouw werd niet eens agressief en fleecevest gaat haar bed opzoeken en genieten van de stilte. Bedankt voor jullie reacties!
quote:heartwork schreef op 23 mei 2010 @ 03:56:

Het is half vier!

Natuurlijk kun je aanbellen / bellen.

Als je mijn buurvrouw nu bent kun je er ook voor kiezen om een biertje mee te komen drinken, hihi.Dus zelfs als je een feestje geeft blijf je forummen?
quote:fleecevest schreef op 23 mei 2010 @ 04:12:

Toch maar even langsgegaan. Buitendeur is dichtgedaan, buurvrouw werd niet eens agressief en fleecevest gaat haar bed opzoeken en genieten van de stilte. Bedankt voor jullie reacties!Vaak zit je er tegenaan te hikken, en blijkt dat mensen het helemaal niet erg vinden om zich aan te passen. Heb je nog wat kunnen slapen?
Waarom zou de buurvrouw agressief worden? Als je gewoon vraagt of het iets zachter kan?? Wie goed doet, goed ontmoet... Zoiets??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bij mij belt er nooit iemand aan, maar ik heb wel al 2 keer politie op de stoep gehad.

Ik zou het meer waarderen als ze zelf even zouden (aan)bellen..
Ik zou het meer waarderen als mensen zelf inzien dat ze associaal bezig zijn met hun herrie. Als er eerst 2x politie aan de deur moet komen, dan maak je het ook wel heel erg bont. Of in ieder geval zo irritant dat andere mensen er last van hebben.
Wat deed je dan, yoyo, voor de politie kwam? Om drie uur 's nachts keiharde muziek met ramen en deuren open?
quote:yoyo2 schreef op 23 mei 2010 @ 09:51:

Bij mij belt er nooit iemand aan, maar ik heb wel al 2 keer politie op de stoep gehad.

Ik zou het meer waarderen als ze zelf even zouden (aan)bellen..

Eens met Boarn, ik vind het normaler dat 'jij' e.a. er bij stil staan dat je overlast bezorgd.

Ik kan feestjes s'nachts goed hebben, maar wel graag even melden. Dan stel ik mij er op in.
Nee hoor, geen harde muziek.. maar gewoon nog veel mensen die praten. Ik woon in een apartementencomplex, dus dan hoor je dat wel. Mijn naaste buren geven allemaal aan dat ze nergens problemen mee hebben en een feestje af en toe moet kunnen. Ik hang zelfs een briefje op met mijn telefoonnummer erbij, omdat ik niet weet wie het is. (overigens zijn er meer buren die politie wel eens politie op de stoep hebben gehad)

En als je me asociaal vindt prima. Ik word ook met grote regelmaat wakker van kinderen die op zondagochtend om 8 uur naast mijn slaapkamerraam spelen, blaffende honden etc..

Ik kan me best voorstellen dat iemand niet zit te wachten op mijn verjaardag, maar bel gewoon even aan of op.
Ik vind het nogal en verschil of je om drie uur binnen zit te praten (dus ook ramen en deuren dicht), of dat je in de tuin/op het balkon/met ramen open bezig bent.

Als je alles dicht en binnen hebt, hebben namelijk alleen de naaste buren last van je. En die heb je kennelijk gewaarschuwd en vinden het niet erg. Maar als je de boel open hebt of buiten staat, dan zijn er zo veel meer mensen die last hebben. En die hebben misschien helemaal geen zin om hun kleren aan te doen, en de straat op te gaan en te gaan onderzoeken waar het nou precies vandaan komt.

Ik woon zelf aan zo'n typisch Amsterdamse binnentuin. Zo'n hondervijftifg appartementen grenzen hieraan. Als er iemand een feestje geeft en dat buiten/open doet, galmt dat verschrikkelijk rond. Dan kan het dus van een heel andere straat komen dan waar ik woon, maar onze tuinen grenzen. Moet ik dan uitzoeken waar het is en aanbellen? Ik ken die mensen helemaal niet.

Ik ben heel erg blij dat vrijwel niemand hier denkt: och, dat kan wel, een paar keer per jaar. Want dan zit je met 150 appartementen op 300 feestjes per jaar, wat betekent dat het gegarandeerd elk weekend raak is.
Ik snap idd ook niet dat iemand zelf niet even kan bedenken dat het volume na 24.00 snachts gewoon een stuk naar beneden moet! Als je dan zo nodig buiten moet zijn, doe dan zachtjes. Kan je dat niet dan ga je naar binnen en hou je de deuren dicht! Ik spreek mijn gasten ook echt aan op herrie. Ik wil mijn buren te vriend houden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:emaille schreef op 23 mei 2010 @ 07:45:

[...]

Dus zelfs als je een feestje geeft blijf je forummen?

Ik gaf geen feestje. Ik had gewoon vrienden over de vloer.

Maar wanneer je allemaal wat gedronken hebt praat en lach je gauw harder / staat de muziek wat harder. Dan klinkt het voor de buitenwereld al gauw als een feestje.

en ja. zelfs dan forum ik gewoon door. dat gaat net zo makkelijk wanneer je een nieuw cdtje in je computer stopt.
Poelepoelepoelepoes!
quote:biol schreef op 23 mei 2010 @ 11:11:

Ik snap idd ook niet dat iemand zelf niet even kan bedenken dat het volume na 24.00 snachts gewoon een stuk naar beneden moet! Als je dan zo nodig buiten moet zijn, doe dan zachtjes. Kan je dat niet dan ga je naar binnen en hou je de deuren dicht! Ik spreek mijn gasten ook echt aan op herrie. Ik wil mijn buren te vriend houden!

Het zou fijn zijn als iedereen er zo over dacht. Hier in de buurt is het ook nogal eens raak, en van verschillende mensen. Dus lig ik de helft van de mooie zomernachten in de herrie van een ander die tot 4 of 5 uur 's nachts duurt...

Ik heb ook al een paar keer mensen erop aangesproken, maar die gingen door, daarna politie gebeld en die hebben geen tijd.

Fijn hoor, maar mijn woonplezier is niet zo hoog in de warme weekenden. Waarom moet ik naar de muziek van een ander luisteren? Ook ik wil genieten van het mooie weer, zonder daar steeds Jannes doorheen te hoeve horen....

Geluid van het gewone gezinsleven vind ik iets heel anders, blaffende honden en huilende kinderen kunnen ook heel irritant zijn, maar heb je overal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven