Foto op plexiglas
zondag 24 november 2019 om 15:27
Ik ben van plan om een foto te laten printen op plexiglas. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit materiaal. Hoe is de glans van de foto? Hoe is de reflectie van het materiaal als de zon erop schijnt? Ik ben benieuwd naar ervaringen.
exodusredux wijzigde dit bericht op 24-11-2019 16:01
0.20% gewijzigd
zondag 24 november 2019 om 16:10
https://www.vergelijkcanvas.nl/review-a ... plexiglas/Het effect van plexiglas op de foto
De ondergrond plexiglas geeft diverse effecten mee aan je foto. Dat je foto iets donkerder wordt, hebben we al genoemd. Daarnaast zijn er nog twee effecten om rekening mee te houden.Je plexiglas ondergrond waarop geprint wordt is 5 millimeter dik. Dit geeft een gevoel van diepte aan de afgedrukte foto.Plexiglas geeft meer spiegeling dan andere materialen waarop gedrukt wordt. Dit is te vergelijken met het effect van het glas van een fotolijst.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 25 november 2019 om 20:34
Plexiglas of acrylglas zoals het ook wel wordt genoemd, heeft altijd een bepaalde schittering/glans, daar ontkom je niet helemaal aan. Mijn tip? Aluminium! Ik heb even het verschil mogen zien tussen plexiglas en aluminium, kan het echt aanraden. Dat klinkt echt heel lelijk, maar ik vind het prachtig. Laatst ook wat laten printen bij een site; mijnnieuweschilderij.nl en hij is echt heel mooi geworden. Daar hebben ze ook allemaal schilderijen, maar je kunt ook je eigen foto laten schilderen of printen.
maandag 25 november 2019 om 20:38
Fotopapier is en blijft het allermooist.ranjaa schreef: ↑25-11-2019 20:34Plexiglas of acrylglas zoals het ook wel wordt genoemd, heeft altijd een bepaalde schittering/glans, daar ontkom je niet helemaal aan. Mijn tip? Aluminium! Ik heb even het verschil mogen zien tussen plexiglas en aluminium, kan het echt aanraden. Dat klinkt echt heel lelijk, maar ik vind het prachtig. Laatst ook wat laten printen bij een site; mijnnieuweschilderij.nl en hij is echt heel mooi geworden. Daar hebben ze ook allemaal schilderijen, maar je kunt ook je eigen foto laten schilderen of printen.