Fröbelaars, hulp gevraagd

23-03-2012 09:45 85 berichten
Ik heb tijd over en wil graag zelf wat in elkaar knutselen voor de kraamvisite over een paar maanden.

Nu kwam ik deze afbeelding tegen op google:

http://3.bp.blogspot.com/ ... nxV794/s1600/CIMG0863.JPG

Er staat geen werkbeschrijving bij en ik ben echt een beginner wat dit betreft.

Wie kan me even op weg helpen? Ik denk dat ik vilt, lijm, garen, kraaltjes en een scherpe schaar nodig heb.

En verder kom ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Ik denk dat je inderdaad de dingen nodig hebt die je opnoemt. Misschien kan je eerst een proef-poppetje maken van papier, gewoon om te kijken hoe het er dan uit komt te zien. Die papieren onderdeeltjes kan je dan als patroon gebruiken voor de vilten versie.

Veel plezier met maken, fröbelen is heerlijk!
Wat leuk!! Geen idee hoe je het kan maken maar dat wilde ik even zeggen
Maak van papier malletjes.

Dat leg je op 't vilt, dan kan je 't netjes uitknippen.

Je hebt textiellijm nodig om het te plakken. En draad om het te naaien. Je hebt zo te zien ook vulling nodig. Ook kraaltjes voor de ogen.

En bovenaan een stukje lint en een sleutelring.

Deze laatste 2 koop je bij xenos
Iets van vulling, want volgens mij zijn ze wat dikker. Van dat witte spul dat ook in kussentjes zit bv.

Wel een leuk idee! Schattig
Oh, kleine aanvulling: je hebt ook materiaal nodig om de poppetjes te vullen. Bij de Hema verkopen ze dat, zijn alleen wel grote zakken...
Een naald en draad gaat beter dan lijmen.

Een beetje vulling (vliesvulling oid, zoals ook in quiltwerk gebruikt wordt) en een naaimachine met een applicatiesteek erop lijken mij een stuk sneller en hadiger te realiseren.

Beetje papier, ruitjspapier is wel geschikt, om een patroontje op uit te tekenen, kun je hem mmoi symmetrisch houden en voorkomt dat je bij het stof knippen toch nog scheef gaat.

Spelden!
Mijn eerste reactie was: geef niets mee, verdwijnt toch in de prullenbak. Maar deze is echt heel leuk
Leuk!!!
Poeh, blij dat jullie het ook leuk vinden. Ik wil mensen ook niet opzadelen met onbruikbare troep. Dan kun je net zo goed niets geven.

Ik ga inderdaad maar eerst een paar proefpoppetjes maken.

Wat voor vulling zou ik nodig hebben? Van dat witte nepwol?
Verder nog een naald, spelden en vulling denk ik. En iets voor die sleutelhanger.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij je eerste proefje zou ik watten gebruiken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat schattig!
Ik zou hem houden hoor, als ik het zou krijgen! Echt heel lief!
Bestaat er ook een ponsapparaat voor vilt?

Die bloemetjes lijken bijna onmogelijk om netjes te knippen met een schaar.
Voor vulling even een goedkoop kussen bij de ikea halen.

Verreweg het goedkoopste! (en andersstuur ik wel wat op als je wil)

Moet nu even aan het werk, maar kan je zo wel verder helpen. Ik heb thuis een boekje waar zoietsin staat, incl werkbeschrijving.
quote:zwartezwanen schreef op 23 maart 2012 @ 09:50:

een naaimachine met een applicatiesteek erop lijken mij een stuk sneller en hadiger te realiseren.

Ik heb er geen en er ook nooit mee gewerkt eigenlijk. Dat valt af.

Op de hand kan ik wel netjes kleine steekjes maken.
quote:Karan schreef op 23 maart 2012 @ 09:55:

Voor vulling even een goedkoop kussen bij de ikea halen.

Verreweg het goedkoopste! (en andersstuur ik wel wat op als je wil)

Moet nu even aan het werk, maar kan je zo wel verder helpen. Ik heb thuis een boekje waar zoietsin staat, incl werkbeschrijving.

Kussen, check!

Ik denk dat ik al een heel eind ben qua werkbeschrijving.

Eerst de voorkant maken (gezichtje in elkaar bouwen en de bloemetjes bevestigen), dan vullen, lintje eraan en dichtmaken.
Wat leuk!! Ik heb laatst ook ergens zoiets gezien....volgens mij stond erbij hoe je het moest maken....maar ja weet niet meer waar
quote:helene31 schreef op 23 maart 2012 @ 09:53:

Bestaat er ook een ponsapparaat voor vilt?

Die bloemetjes lijken bijna onmogelijk om netjes te knippen met een schaar.

Volgens mij kun je die kant-en-klaar kopen. Misschien zelfs bij de Xenos, en anders in een hobbywinkel.

Ik vind ze ook leuk en hoewel ik altijd heel hard roep dat je geen kraambedankjesmeuk moet meegeven, zou deze ook wel een bestemming krijgen (al is het maar op het 'leuke dingen' prikbord in het toilet , en dat is een eer!)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 23 maart 2012 @ 10:02:

[...]

Volgens mij kun je die kant-en-klaar kopen. Misschien zelfs bij de Xenos, en anders in een hobbywinkel.

Ik vind ze ook leuk en hoewel ik altijd heel hard roep dat je geen kraambedankjesmeuk moet meegeven, zou deze ook wel een bestemming krijgen (al is het maar op het 'leuke dingen' prikbord in het toilet , en dat is een eer!)Even bij Pippoos kijken, die hebben veel of kunnen het vaak wel bestellen.
Dan alleen nog de juiste soort vilt vinden.

Ik zie allerlei soorten. Nepal (of zoiets) en gewoon vilt. Lastig bij een webshop. De grote hobbywinkel hier in de stad is niet meer, dus ik kan ook niet zelf gaan bekijken.

Ga straks wel even googlen naar een goede webshop.
Misschien is dit iets Helene, van marktplaats?

Deze
Staat er op de lokale markt geen kraam met fröbelspullen?
Ik zou ook even bij de pipoos kijken voor info. Dan kun je eventueel nog op internet ergens anders je materiaal bestellen, ik vind pipoos altijd erg duur.

Leuke hangers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven